Raskaaksi 2021

Päivitys täällä: Eilen tosiaan ensimmäinen digitaalinen ovistesti, ei ollut hymynaamaa. Tänään sitten hymynaama tuli esille testissä! Ihan kuten lapsettomuuslääkärikin sanoi (ke). Nyt sitten ollaan jo täällä etätyöläisinä lounaalla pidetty hempeilyhetki, ja huomenna vielä uudestaan illalla (siittiöt kuulemma parhaimmillaan 1-3 vrk)! Onneksi on tosiaan etätyössä niin voi tällaisia asioita tehdä myös lounastauolla :wink

Nyt sitten selvittelemään voiko verikokeita tehdä työterveysasemalla (meillä aika laajasopimus) vai mennäänkö julkiselle vaan! Lapsettomuusverikokeissa onkin tarkkoja päiviä jolloin tietyt hormonit voidaan testailla... nyt sitten pitää vain odottaa ja katsoa mitä tästä tulee!

Päivitys täällä: Eilen tosiaan ensimmäinen digitaalinen ovistesti, ei ollut hymynaamaa. Tänään sitten hymynaama tuli esille testissä! Ihan kuten lapsettomuuslääkärikin sanoi (ke). Nyt sitten ollaan jo täällä etätyöläisinä lounaalla pidetty hempeilyhetki, ja huomenna vielä uudestaan illalla (siittiöt kuulemma parhaimmillaan 1-3 vrk)! Onneksi on tosiaan etätyössä niin voi tällaisia asioita tehdä myös lounastauolla :wink

Nyt sitten selvittelemään voiko verikokeita tehdä työterveysasemalla (meillä aika laajasopimus) vai mennäänkö julkiselle vaan! Lapsettomuusverikokeissa onkin tarkkoja päiviä jolloin tietyt hormonit voidaan testailla... nyt sitten pitää vain odottaa ja katsoa mitä tästä tulee!

Isosti tsemppiä!
:smiley-bounce016

Isosti tsemppiä!
:smiley-bounce016
Olen laskenut ovulaationi ihan päin puuta, sovelluksen mukaan olisi ollut jo sunnuntaina nimittäin! Ja kiertoni on silti 28 päivää tarkalleen, eli jos tänään on kp 16 jo, niin mun luteaaliaika on 11-12 päivää vain... Ymmärtääkseni se on silti ihan ok määrä!

Olen laskenut ovulaationi ihan päin puuta, sovelluksen mukaan olisi ollut jo sunnuntaina nimittäin! Ja kiertoni on silti 28 päivää tarkalleen, eli jos tänään on kp 16 jo, niin mun luteaaliaika on 11-12 päivää vain... Ymmärtääkseni se on silti ihan ok määrä!

On se, minulla on myös 11-12päivää luteaaliaika, niissä kierroissa kun ovulaatio tapahtuu.

On se, minulla on myös 11-12päivää luteaaliaika, niissä kierroissa kun ovulaatio tapahtuu.
On ihan ok! Alle 10 alkaa olla jo vähän liian lyhyt (mulla ollut 7-9 välillä).
Näin muistin joo! Mutta jos ovulaation on tosiaan vasta nyt niin varmaan tässä syy miksi tuo testi ei ole reagoinut ennen, en muista jatkoinko tähän hetkeen asti edes testailut kun aloitti kuitenkin kp 10 tms. Lääkäri kuitenkin maanantaina näki, että vasemmalla puolella on kehittymässä nätisti, ja suositteli suoraan ottamaan testit mukaan! Ja näin tehtiin :) Oli kiva saada hymynaama! Otin myös testin ulos ja näkyi selkeästi tumma viiva siinäkin! Kauhean varma en ole tässä kierrossa, koska polyyppi siellä estelee natsaamista varmaan mutta ainakin tiedetään että ovulaatio on tapahtunut. (Ja oireita oli, en sitten tiedä oliko siksi, että lääkäri kertoi kummalla puolella se oli, mutta sellaista viiltävää kipua ja jomottelia oli varsinkin eilen.) Tänään ja huomenna ajattelin kokeilla punaviinimetoodia, eli lasi punkkua illalla temppareita katsellessa :jimlad:

Painonpudotukseen menen nyt ensi viikolla VLCD-metoodilla viikon tai pari ja seuraan toimiiko tämä. Sitten lisään mukaan liikuntamuotoja kun kroppa siihen vain tottuu! Olen laskenut että kokonaiset 20 kiloa pitäisi varmaan tässä laihduttaa, mielellään enemmän! Onneksi pituus jakaa vähän tuota BMI:tä alemmas haha!:pompus:

Mullaki kp 16 tänhään. Ja kierto sen 28 päivää. En toki yhtään tiedä onko ovis ollut vai tulossa. Oireita on ollut jotka viittaa ovulaatioon mutta tiedä sitte tapahtuuko ovis vasta lähipäivinä. On tämä hankalaa. Donaferty aikaisti kuukautisia tässä kierrossa ja ne alkoivat 5 päivää etuajassa.

Minulla on myös ainakin ennen raskautta ollut luteaalivaihe 11-12 päivää (nyt en ole vielä päässyt seuraamaan). Ja minulla on myös myooma kohdussa. :rolleyes: Se löytyi ekan raskauden ultrissa, mutta eipä lääkäri ole ehdottanut, että sille pitäisi mitään tehdä.

Miehelle oli päivittynyt omakantaan lääkärin lausunto, jossa luki "siemennestenäytteen lopullinen tulos on normaali, onnea siitä" OMG! Oon niin onnellinen :love7

Ja meillä on vakaa uskomus siihen, että vitamiinit on tän ansiota :angelic: Koska ennen vuoden vaihdetta ei muistaakseni koskaan oo ollu mitään raskauteen viittaavaa yli kahteen vuoteen ja sit ku mies kerkes syödä vitskuja 3kk, niin tuli näin.

Ja nyt vielä enemmän uskon siihen, että kiinnittymisessä on se meidän ongelma.

Omakantaan vaan ei se ite tulos oo tullu.

Hienoa MyyräMatikainen, mitäs vitamiineja mies on alkanut syömään? Mä tässä vasta aloin lukee foolihaposta että siitä voisi myös miehelle olla hyötyä. Ihme oli, että mies innostui sitä nyt napsimaankin :)

Hienoa MyyräMatikainen, mitäs vitamiineja mies on alkanut syömään? Mä tässä vasta aloin lukee foolihaposta että siitä voisi myös miehelle olla hyötyä. Ihme oli, että mies innostui sitä nyt napsimaankin :)
Multivita, magnesium ja sinkki.
Eikä siis mitenkään liittynyt lapsiasiaan, kun alkoi syömään :grin

Kuopus ei tänään suostunut päiväunia nukkumaan, kun selkeää kiukuttelua ja mielenosoitusta koska äiti ei nyt tissiä antanutkaan. Päivän aikana revittiin hupparin vetoketjua, viskasi pitkin lattiaa tyhjät maitotölkit/mehutetrat jotka odottanut eteisessä roskiin vientiä..

No nukahti sitten suht nopeasti yöunille, ihan hetken pyörimisen jälkeen viereen. Toivottavasti ei herää montaa kertaa yöllä itkemään. :Heartpink

Muokattu viimeksi:
Mulla tän aamuinen ovistesti ei näyttänyt juuri ollenkaan toista viiva, mitä luulette oiskohan mulla ovis voinut olla ehkä eilen tai lähi päivinä, kun oli suhteellisen vahva viiva ja nyt ei mitään

Kellon tarkkaa hommaa. Eli Kp30/30 => Kp1 ja Yk5 käyntiin hep!
Voiskohan tää nyt sit olla meidän the kierto.. :shy:

Meidän tuppukylästä ei mitään gele royale poppakonsteja myydä, niin ajattelin lähtee isolle kirkolle ja pistää kaikki peliin :grin Kun ei täältä kaupasta saanu edes greippimehua.. :hilarious:
Ja juuri ihmettelivät somessa, että viime vuonna tälle paikkakunnalle oli syntynyt hurjat 14 lasta, oisko tässä syy? :pompus::laughing021

Täällä yö nukuttu ihan ok, ei vaan oo meille normaalia että noustaan ylös hieman ennen klo 6.

Ensin heräsi nuorempi huutamaan muutaman minuutin yli klo 12, nukahti sitten silittelyn ja hyssyttelyn jälkeen n. 13 yli 12.
Tästä seuraavan kerran heräsi nyt klo 5.30.

Parempi ois nukkua päiväunet tänään mun kanssa. :)

Näyttää alkavan taas tää vuoto.
Ei varmaankaan menkat, koska ne on jatkuvaa vuotoa ja kipua, mutta eilenkin tuli menkkakipuja ja siitä seurasi vuoto. Ja sama jatkuu nähtävästi nytkin. :confused:

No, testaan kunnes oon varma että menkat alkoi eikä tätä välivuotoa. Olihan tossa 2 päivää vuodotonta. Sitä ennen oli koko tän vuoden aikana ollut muutama päivä vuodotonta. Esim. Koko helmikuun oli vuotoa :shifty:

Sulla näyttää olevan aika pieni lapsi vielä ja synnytyksestä vähän aikaa. Imetätkö vielä? Mulla alkoi suht säännölliset kuukautiset 5kk synnytyksen jälkeen, mutta ovulaation bongasin ensimmäistä kertaa vasta, kun lapsi oli 10kk. Paras ystäväni sai ovulaation kiinni ensimmäistä kertaa vasta imetyksen lopetuksen jälkeen. Ei siis kannata huolestua, jos ovulaatiota ei vielä tule - se on aika epätodennäköistäkin! Toki vuoto varmasti huolestuttaa ja harmittaa.

Takaisin