Raskaaksi 2021

Täällä käyty tänään toisella gynekäynnillä. Verikokeet oli hyvät, mutta sanoi, että voisin kokeilla progesteronitabletteja, kun olen jo niin vanha. Täällä on julkisiin hoitoihin 38v yläikäraja, joten en enää pääse, kun olen juuri sen ikäinen. Sanoivat, että jos ei vuoden yrityksen jälkeen onnistu niin yksityiselle mentävä sitten. Mietin, että mentäisiinkö jo heti, kun Suomessa näyttävät suosittelevan tän ikäisiä 6kk jälkeen hoitoihin. Mitä siellä alussa yleensä kokeillaan ja tehdään? Multa on otettu verikokeet ja tehty sisäultra. Ja paljonkohan yksityisellä maksaa hoidot noin alkuun?

Täällä käyty tänään toisella gynekäynnillä. Verikokeet oli hyvät, mutta sanoi, että voisin kokeilla progesteronitabletteja, kun olen jo niin vanha. Täällä on julkisiin hoitoihin 38v yläikäraja, joten en enää pääse, kun olen juuri sen ikäinen. Sanoivat, että jos ei vuoden yrityksen jälkeen onnistu niin yksityiselle mentävä sitten. Mietin, että mentäisiinkö jo heti, kun Suomessa näyttävät suosittelevan tän ikäisiä 6kk jälkeen hoitoihin. Mitä siellä alussa yleensä kokeillaan ja tehdään? Multa on otettu verikokeet ja tehty sisäultra. Ja paljonkohan yksityisellä maksaa hoidot noin alkuun?
Mie täytän toukukuussa 40 ja sanoivat että vasta vuoden yrittämisen jälkeen pääsen eteenpäin. Kaikki kokeet otettu ja olivat normaalit. Sisätutkimuksessa myös kaikki kunnossa. Häätyy toivoa että tärppi kävis pikkuhiljaa.

Millaisia kipuja? Niihin hoitotilanteisiin liittyviä + endokiput pahentuneet hoidon vuoksi? Mietin tuota kipulääkitystäkin, kun raskautta yrittäessä/raskaana ei saa käyttää oikein mitään lääkkeitä, vaikka olisi tosi kipeä? :confused: Välillä tuntuu väärältä, miksi joutuu niin paljon sietämään kipuja ja epämiellyttäviä asioita, että saa lapsen. Eikä niitä voi hetkeksi edes siirtää edes miehelle välillä, vaikka on myös hänen muksu :p:grin Paljon asioita pyörii mielessä, kun tulevaisuus on niin epävarmaa.
Mutta toivon kivuttomampia aikoja sinne ja että tärppäisi nopeasti! =)

Mun kivut liittyy tällä hetkellä normaaliin kiertoon: on kipuja pitkin kiertoa, pahimmat ovulaation ja menkkojen aikana.
Ja jopa nytkin kun on pelkät omat hormoonit kehossa ja tälläset oireet, niin pelkään että mitäs sitten kun hormoneja pistetään ja stimuloidaan vähän lisää... Mutta se on vain sen 10 päivää ja oon päättnyt että me raskaudutaan jo ensimmäisellä kerralla:hilarious:
Mulle sanottiin klinikalta, että normaalisti saa syödä kipulääkkeitä menkkojen aikana. Mulla miranax X panadol X, voltaren retard combo käytössä. Mutta muuten oon sitten ilman mitään.
Kuumat suihkut, kauratyynyt, tens-laitteet, tietyt venytykset (menkkakipuihin tehoavat) ja tietyt lepoasennot sitten käytössä muuten.

Mun kivut liittyy tällä hetkellä normaaliin kiertoon: on kipuja pitkin kiertoa, pahimmat ovulaation ja menkkojen aikana.
Ja jopa nytkin kun on pelkät omat hormoonit kehossa ja tälläset oireet, niin pelkään että mitäs sitten kun hormoneja pistetään ja stimuloidaan vähän lisää... Mutta se on vain sen 10 päivää ja oon päättnyt että me raskaudutaan jo ensimmäisellä kerralla:hilarious:
Mulle sanottiin klinikalta, että normaalisti saa syödä kipulääkkeitä menkkojen aikana. Mulla miranax X panadol X, voltaren retard combo käytössä. Mutta muuten oon sitten ilman mitään.
Kuumat suihkut, kauratyynyt, tens-laitteet, tietyt venytykset (menkkakipuihin tehoavat) ja tietyt lepoasennot sitten käytössä muuten.

Tuo tens olisi kyllä hyvä saada kotiin.. Mut jos mulle kipukohtaus on tullut niin en ole oikein saanut kuumasta suihkusta tai kauratyynyistä apua :silent Mut onneksi juu eniten niitä kipuja just menkkojen aikana niin sitten saa lääkettä. Olen kuullut et joillakin ne endopesäkkeet/kiinnikkeet alkaa sit poksuu kun vatsa kasvaa.. Siihenkin se tens olisi varmasti hyvä:smiley-angelic001

Voi harmitus kuinka monta kp ykköstä täällä on!
Valitettavasti myös itse liityn tähän joukkoon. Kierto oli 26 päivää ja nyt siis alkaa meillä jo 8. yk. :sad001

Ei ehdi pääsiäiseksi edes muna(solu)jahtiin. Mutta tässä kierrossa tikutan, jotta tiedän että ovuloinko ylipäätään ja missä vaiheessa kiertoa.

Isosti tsemppiä kaikille! :Heartred

Meillä ainakin yksityisellä määrättiin alkuun alkukierron ja loppukierron hormoniverikokeet, AMH-arvo, ferritiini ja kilppari, munanjohtimien aukiolotutkimus ja spermanäyte. Ultraus ensikäynnillä ja samalla alustava hoidon suunnittelu. Labroissa joutuu käymään useamman kerran, maksanu itsellä 100-200e laaki. Ensikäynti ultrineen yli 200 ja sit hoidolle tietty ihan erilliset hintalistat...

Meillä ainakin yksityisellä määrättiin alkuun alkukierron ja loppukierron hormoniverikokeet, AMH-arvo, ferritiini ja kilppari, munanjohtimien aukiolotutkimus ja spermanäyte. Ultraus ensikäynnillä ja samalla alustava hoidon suunnittelu. Labroissa joutuu käymään useamman kerran, maksanu itsellä 100-200e laaki. Ensikäynti ultrineen yli 200 ja sit hoidolle tietty ihan erilliset hintalistat...
Kiitos, että jaksoit vastata näin kattavasti. Tämä on hyvä näin alkuun. Yksityisellä todennäköisesti haluavat tehdä omat ultrat ja muut uudelleen, toisaalta ihan hyvä. Tänään gyne oli sitä mieltä, että kun mun hemoglobiini oli niin hyvä, niin ei tarvitse ferritiiniä katsoa.. Kerroin eriävän mielipiteeni, että on kyllä ihan eri juttu. :bookworm::pompus:

Moi kaikki!
Tarkoitus aktivoitua jälleen, viimeksi elokuussa kirjoitellut ja taas hetken aikaa täällä seuraillut. Tänään kp 24/24-25, yk 9 tai 10.
Dpo 9 testattu tyylipuhdas nega, tänään dpo 13 ja olo ollut erikoinen, joten halusin vielä koettaa. Ja mitä, näenkö harhoja? o_O
Aamulla uutta testiä. :nailbiting:

Liitteet

• 20210329_195806.jpg
    20210329_195806.jpg
    14.7 KB · Katsottu: 198
Moi kaikki!
Tarkoitus aktivoitua jälleen, viimeksi elokuussa kirjoitellut ja taas hetken aikaa täällä seuraillut. Tänään kp 24/24-25, yk 9 tai 10.
Dpo 9 testattu tyylipuhdas nega, tänään dpo 13 ja olo ollut erikoinen, joten halusin vielä koettaa. Ja mitä, näenkö harhoja? o_O
No näkyy viiva! Isosti vauvaliimaa sinne :smiley-bounce013

Täällä vuotoa odotellaan tai ei odotella edelleen. Tissit on niin kipeät, ettei mitään järkeä! Tein eilen jo uuden testinkin, kun ei ole koskaan ollut näin kipeät, muuten kuin raskaana ollessa.
Mutta nega mikä nega :shifty:

Muoks. Nyt parina aamuna on myös ollut huono olo.
Mutta taitaa ihan vaan jotain vatsapöpöä sitten olla tulossa, kerta testi puhahdas nega.

Muokattu viimeksi:
Moi kaikki!

Onnea plussasta!:love7

Eilinen (kuiva) ovistesti klo 19.30 ja tää aamu.
Koko eilinen päivän jomotteli vatsaa ja repäisykipuja ja nyt aamulla siellä homma jatkuu. Talleteltu on pe iltapäivä, su aamu ja ma ilta.
Ehkä toi on kävässy illalla sit plussan puolella. Tai eilen päivällä ja nyt on sit vielä vähän tummempi. Täytyy tehdä vielä, kun pääsen töistä.

Onestepin eilisaamun testi oli ihan blanco, kun taas sunnuntaina aamulla oli jo enempi väriä.

Hassua, kun irtoaa samalta puolelta kuin edellisessä kierrossa. Koskaan ennen varmaan niin oo ollu :pompus:

Onnea plussista ja tsemppiä uusiin kiertoihin :Heartpink

Mulla tulee varmaan lyhyt kierto, koska tänään vasta kp 12. Ja oisko sit dpo 0?

Liitteet

• 20210330_054442.jpg
    20210330_054442.jpg
    22.1 KB · Katsottu: 116
Eilinen (kuiva) ovistesti klo 19.30 ja tää aamu.
Koko eilinen päivän jomotteli vatsaa ja repäisykipuja ja nyt aamulla siellä homma jatkuu. Talleteltu on pe iltapäivä, su aamu ja ma ilta.
Ehkä toi on kävässy illalla sit plussan puolella. Tai eilen päivällä ja nyt on sit vielä vähän tummempi. Täytyy tehdä vielä, kun pääsen töistä.

Onestepin eilisaamun testi oli ihan blanco, kun taas sunnuntaina aamulla oli jo enempi väriä.

Hassua, kun irtoaa samalta puolelta kuin edellisessä kierrossa. Koskaan ennen varmaan niin oo ollu :pompus:

Onnea plussista ja tsemppiä uusiin kiertoihin :Heartpink

Mulla tulee varmaan lyhyt kierto, koska tänään vasta kp 12. Ja oisko sit dpo 0?

Voisko ovis olla vasta tulossa? mulla näyttänyt aika vahvaaki viivaa pitkin kiertoa, mut en oo olettanut et ois plussa.. Ja mulla myös noi one stepit ei näytä juuri mitään

Voisko ovis olla vasta tulossa? mulla näyttänyt aika vahvaaki viivaa pitkin kiertoa, mut en oo olettanut et ois plussa.. Ja mulla myös noi one stepit ei näytä juuri mitään
Kivuista päätellen, ovis on ehkä just nyt tai sit se tosiaan on vasta tulon päällä. Mene ja tiiä :hilarious:
Mut se selviää varmasti tänään ku teen testin vielä,kun menen töistä kotiin.
Tallettelut kuitenkin on suht oikeaan aikaan. Tosin eipä tässäkään kierrossa toiveet kovin korkealla ole.

Moi kaikki!
Onnea plussasta :happy093Täällä talletusta pääsääntöisesti yöllä/aamuyöllä koska mies saapuu silloin töistä:sleep002 Flown mukaan eilen olis ollut tärppipäivien tärppi. On kyllä joka päivä touhuiltu. Nännit ihan sika kipeät ja nyt alkaa alamahakipu hellittään. Nyt vain odottaa uutta pettymystä raskautumisen suhteen :sad015

Kiitos kaikille! :Heartbigred
Tänään aamulla vielä testattu ja olo ihan epätodellinen ja oireeton. :shy: Melkein vuosi yritystä takana ja aivan täysin jo luovuttanut ja niin monet itkut itkenyt. Mainittakoon, että tässä kierrossa oli ekaa kertaa gele royale käytössä, yleensä en näihin usko. :angelic:

Tsemppiä kaikille ja toivottavasti nähdään joulukuisissa, täällä LA 6.12. :dummy:

Liitteet

• 20210330_073946.jpg
    20210330_073946.jpg
    25.1 KB · Katsottu: 150
Oon menossa juuri labraan odottelemaan omaa vuoroa verikokeisiin, huomenna kontrollikäynti NKL.

Toivoisin ettei tämän käynnin jälkeen tarvitsisi enää ravata.

Mulla on Flo sovellus, saako sinne mitenkään merkkailtua kohdunulkoista raskautta tms.

Muutakin omilla merkinnöillä, pitää varmaan poistaa noi ovulaatiotesti + ja raskaustesti + kun flo meni näistä merkinnöistä sekaisin.

Takaisin