Raskaaksi 2021

Huomenta.
Kp16 Ovistesti näytti tänään positiivista. Testiviiva ilmestyi jo ennen kontrolliviivaa. Talleteltiin eilen illalla ja ehkä tänäänkin voisi. Kohta sitten pääsee jännäämään piinapäiviä o_O Tiedän, että tässä kierrossa tulen putoamaan kovaa ja korkealta jos/kun mitään ei tapahdu :sad001

Tsemppiä Cizzz, tiedän tuon pettymyksen, kun menkat alkavat :sorry:

Mitäs ovis oireita oletta bonganeet? Mulla runsas vv, alamaha kipua, tajuttomat halut, turvonnut maha ja alapää sekä kaamea nännikipu :banghead:
ennen ovista ripuli, oviksen aikaan turvotus ja korkkiruuvikipuilu (yleensä sillä puolella missä ovis tapahtuu), oviksen jälkeen joskus tärinäkipua. lisäks eggikset noin viis päivää oviksen ympärillä ja halut kohdillaan.

anskukalle pahoittelut, ei voi ymmärtää tätä elämän epäreiluutta näissä tilanteissa :Heartred

ON. Dpo12, r-testi edelleen kirkuvaa negaa ja kaikki raskausoireet tosiaan hävinny. Menkkoja edeltävät ripaskat löysi tiensä paikalle, joten eiköhän kohta pääse kp1 ja yk5 kimppuun. :meh:

Sieltä ne menkat alkoi taas. Olisikohan x17 kun joutui pettymään. En tiedä.. Hirveän itkuinen tänään taas ollut ja pieni pelko, onnistuuko tässä ikinä ja se hssg on taas lähempänä :'(( Miehen kanssa juteltiin saunassa tänään tunnin asioista, mutta kaipaisin niin vertaistukea.
Ps. Oletteko nähneet Yle Areenasta "Kun haikara lentää ohi"?. Aloin nyt uteliaisuudesta katsomaan. Endometrioosista johtuvien kipujen vuoksi en tiedä pystyisinkö edes noihin lapsettomuushoitoihin.
Minä kans katoin tuon sarjan Areenasta, todella hyvä, suosittelen. Mulla meni tunteisiin, koska kulkivat niin samoja polkuja kuin itsekin mennyt, ”vertaistukea” kun huomasi että niin samanlaisia tunteita tunnetaan :Heartred

Ps: minä pitkitin hoitoihin menoja vuosia, koska uskoin etten pysty niihin. Mutta nyt takana neljä inseminaatiota ja yksi ivf.
Edelleen jännitän ja olen piikkikammoinen :shy: mutta kyllä niistä selviää!:smiley-angelic003

muoks. Uskon että jokin keino/ tapa löytyisi sinullekin endometrioosista huolimatta.

Voimia anskukka <3

Täällä luulin että menkat alkoi yöllä, vedin paratabsin naamaan mutta uni ei tullutkaan ja sitten aamusta huomasin et vti. Voi hyvä luoja mikä kipu ja tuska. Vti on mulla hyvin harvinainen tauti eikä ikinä oo näin nopeasti tullut et yöllä kivut ja aamulla ihan jäätävä kipu pissatessa. No, onpa alakerta kovilla koetuksilla viime aikoina ollut niin ei mikään ihme jos tulehdusta pukkaa päälle. Varmasti olikin sitten huomenna kun ne kuukautiset tulee jos mulla ei oo joku hurja luteaali, itse oon luullut et se on aika lailla 15 päivää ja nyt olis joku sen verran tästä kerrotusta ovulaatiosta mutta voihan olla anovulatorinen ku se näytti siltä et ovulaatio ollut. Näistä lukenut ettei gynekologi aina oikeassa siinä olleet.

Paheet: ennen tupakka, nykyään herkuttelen ja liikaa. Toisaalta suolainen herkku on ihanaa ja myös tykkään kauheasti luonnonjugurtista. Siis outo juttu eikä ehkä pahe mutta voisin vetää kreikkalaiset jogurtit tyhjäksi kaupasta joka kerta

Harrastukset: koirat, askartelu, piirrän ja maalaan ja myös liikun paljon. Toki mä tykkään lukea ja katsoo telkkaria et aika perussettiä. Työkseni mä oon paljon matkustanut ja korona vienyt tuota iloa pois paljonkin ja nyt haluttaa jo pakata laukut ja lähteä käymään ulkomailla :) iso harrastus ollut tutustua uusiin paikkoihin ja kulttuureihin ja haaveissa olisi viettää Kreikassa puoli vuotta töiden parissa mutta jos vauva tulee niin se voi olla haastavaa, toki sitten vaikka kun äitiysloma loppuu. Nää on näitä etten halua omaa arkea lykätä syrjään tämän haaveen takia ja voihan olla että lapsi saa alkunsa sitten siellä. En tiedä mutta elämä kuljettaa ja kun yritystä näin vähän vielä niin pyrin olemaan stressaamatta.

Onko aivastelu muuten yleinenkin ns raskausoire ja mistä johtuu? Oon km kierrossa kirjannut ylös et aivastelen vähän väliä ja nyt ihan sama. Mietin toki myös et voiko toi olla ihan vaan perusluteaaliin liittyvää ja siihen kiinnittää huomiota enemmän. Toki aivastan noin muutenkin mutta sillon sitä oli koko ajan eikä se varoittanut itsestään et ois voinut ennakoida kuten yleensä ja sama nyt. Yhtäkkiä lentää eikä ehdi reagoida. Unettomuus myös mutta sekin kai on kaikesta muusta johtuvaa. Testannut en oo enkä aio jos tää kierto ei ihan megapitkäksi lykkäänny

Voi kurjuus, onpa täällä ollut harmillisia kokemuksia paljon viime aikoina :sorry: nyt vaan toivotaan, että kaikki kuumeilijat saavat omat pikkuiset tarraamaan tiukasti kiinni kuluvassa tai seuraavassa kierrossa!

En varmasti ole ainoa, mutta mahdollinen yrittämisen aloitus pelottaa jo etukäteen. Meillä on takana esikoista yrittäessä yksi raskaus, joka meni varhaisilla viikoilla spontaanisti kesken. Vaikka onnistunut raskaus alkoi km:n jälkeen heti seuraavasta kierrosta, muistin toisen lapsen raskaudessa koko ajan sen pelon, että jokin menee kuitenkin siinä pieleen. Nyt väistämättä tätä kolmatta kun pohditaan ja yrityksen aloitusta mietitään, niin taas ne samat pelot tulee mieleen. Samalla pelkään sitä, kuinka sitä jaksaa mahdollisesti kuukaudesta toiseen pettymyksen epäonnistuneesta kierrosta. Ja entä jos raskaus menee hyvin, niin mitä jos vauvalle tai mulle käy jotain synnytyksessä.

Ymmärrätte varmasti, että on niin ristiriitaista toivoa koko sydämestä jotain samalla peläten, mitä kaikkea yrittäminen/raskaus/synnytys tuo mukanaan. Tällainen masis-maanantai täällä :hilarious:

Muokattu viimeksi:
Voi kurjuus, onpa täällä ollut harmillisia kokemuksia paljon viime aikoina :sorry: nyt vaan toivotaan, että kaikki kuumeilijat saavat omat pikkuiset tarraamaan tiukasti kiinni kuluvassa tai seuraavassa kierrossa!

En varmasti ole ainoa, mutta mahdollinen yrittämisen aloitus pelottaa jo etukäteen. Meillä on takana esikoista yrittäessä yksi raskaus, joka meni varhaisilla viikoilla spontaanisti kesken. Vaikka onnistunut raskaus alkoi km:n jälkeen heti seuraavasta kierrosta, muistin toisen lapsen raskaudessa koko ajan sen pelon, että jokin menee kuitenkin siinä pieleen. Nyt väistämättä tätä kolmatta kun pohditaan ja yrityksen aloitusta mietitään, niin taas ne samat pelot tulee mieleen. Samalla pelkään sitä, kuinka sitä jaksaa mahdollisesti kuukaudesta toiseen pettymyksen epäonnistuneesta kierrosta. Ja entä jos raskaus menee hyvin, niin mitä jos vauvalle tai mulle käy jotain synnytyksessä.

Ymmärrätte varmasti, että on niin ristiriitaista toivoa koko sydämestä jotain samalla peläten, mitä kaikkea yrittäminen/raskaus/synnytys tuo mukanaan. Tällainen masis-maanantai täällä :hilarious:
Uskoisin että ymmärrän täysin nuo sinun ristiriitaiset tunteet ja pelot, itsellä samanlaisia ollu.. kaikkien epäonnisten raskauksien jälkeen kun onnistunut kaksi, niin ”mielensyrjässä pelko” että voisiko kolmas mennä yhtä hyvin, että läpi mennään raskausaika ja vauva saadaan. Että voisiko se todella olla mahdollista.

:angel13:Heartbigred

Testi ihan kivasti vahvistunut (alin) verrattuna ylempiin. Vkl säikäytti vain verinen tuhru ja poltot selässä. Sormet ja varpaat ristissä jotta kaikki ok.

Liitteet

• F7325648-1CF8-409D-B36A-FC24228BA3ED.jpeg
    F7325648-1CF8-409D-B36A-FC24228BA3ED.jpeg
    21.9 KB · Katsottu: 134
Mä mietin monesti, onko nämä kivut oikeasti kaiken tämän vaivan ja ajan arvosta?
Välillä käy mielessä, että oon hullu kun uhraan mun kehoni ja mieleni "vain" sen takia, että saan perheen. Mutta tää halu ja alkukantainen toive ja haave omasta lapsesta vesittää kaiken muun. Jopa niiden suurimpien kipujen keskellä, kun tekis mieli luovuttaa, mies tukee mua ja kannattelee ja yhteinen unelma yhteisestä lapsesta saa kummasti taistelutahtoa lisättyä.

Tässä kierrossa oon ollut yhtä kipeä kuin ennen hormonien alotusta endoon. Oon itkeny enemmän kuin koskaan, mun keho on ku pahan pahoinpitelyn jäljiltä, oon henkisesti aivan puhki. Mutta me halutaan lapsi. Me halutaan yhteinen perhe. Ja me ollaan valmiita kokeilemaan kaikkea, mitä se vaatii.
Koska jos tämänkään jälkeen ei tärppiä käy, me voidaan sanoa, että ollaan tehty oikeasti kaikkemme tän asian eteen. Ja jollakin tasolla tieto ja ajatus siitä, että ollaan kuitenkin kaikkemme tehneet, on helpottava. Ei oo niin syyllinen olo.

Mä toivon, että kuulun siihen joukkoon, joilla endo ei reagoi niin hurjasti IVF hoitojen hormoneihin.
Mä toivon, että kuulun siihen joukkoon, jolla raskaus helpottaa endoa.
Mä toivon, että kuulun siihen joukkoon, joka raskautuu heti ensimmäisellä hoitokerralla.
Paljon on oikeasti kiinni pienistä epävarmoista asioista, mutta koskaan ei ole kuitenkaan se oikea aika ja aina jokin asia on pielessä tai haraa vastaan. Tietynlaista epävarmuutta pitää sietää:salut

Millaisia kipuja? Niihin hoitotilanteisiin liittyviä + endokiput pahentuneet hoidon vuoksi? Mietin tuota kipulääkitystäkin, kun raskautta yrittäessä/raskaana ei saa käyttää oikein mitään lääkkeitä, vaikka olisi tosi kipeä? :confused: Välillä tuntuu väärältä, miksi joutuu niin paljon sietämään kipuja ja epämiellyttäviä asioita, että saa lapsen. Eikä niitä voi hetkeksi edes siirtää edes miehelle välillä, vaikka on myös hänen muksu :p:grin Paljon asioita pyörii mielessä, kun tulevaisuus on niin epävarmaa.
Mutta toivon kivuttomampia aikoja sinne ja että tärppäisi nopeasti! =)

Muokattu viimeksi:
Minä kans katoin tuon sarjan Areenasta, todella hyvä, suosittelen. Mulla meni tunteisiin, koska kulkivat niin samoja polkuja kuin itsekin mennyt, ”vertaistukea” kun huomasi että niin samanlaisia tunteita tunnetaan :Heartred

Ps: minä pitkitin hoitoihin menoja vuosia, koska uskoin etten pysty niihin. Mutta nyt takana neljä inseminaatiota ja yksi ivf.
Edelleen jännitän ja olen piikkikammoinen :shy: mutta kyllä niistä selviää!:smiley-angelic003

muoks. Uskon että jokin keino/ tapa löytyisi sinullekin endometrioosista huolimatta.

Joo, tuo sarja menee kyllä tunteisiin :Heartpink Ja on laittanut hirveästi ajatuksia ja pelkojakin päähän.. Mä pelkään ihan hirveästi tuollaisia toimenpiteitä. Ihan sama, vaikka silmää sörkittäisiin, jalkaa, pyllyä tai mitä vain. Mutta juuri alapää on endometrioosin vuoksi niin arka, että mä en tiedä miten selviäisin :sad010 (Perus gynetutkimuskaan ei onnistu..) Kai niillä sitten hyvät lääkkeet on, kun nukutuksessa ei varmasti suostu tekemään noin nopeita toimenpiteitä. En ole itse pitkittänyt onneksi mitään, ollaan gynen kanssa jo tutkimuksia ja hoitopolkuja mietitty jo vuoden yrittämisen jälkeen.
Kiitos paljon viestistäsi muuten. Olen niin herkillä täällä, että tippa tuli linssiin :oops::joyful: Tuntuu välillä että olen niin yksin. Vaikka satoja ihmisiä tietysti näitä käy läpi

Joo, tuo sarja menee kyllä tunteisiin :Heartpink Ja on laittanut hirveästi ajatuksia ja pelkojakin päähän.. Mä pelkään ihan hirveästi tuollaisia toimenpiteitä. Ihan sama, vaikka silmää sörkittäisiin, jalkaa, pyllyä tai mitä vain. Mutta juuri alapää on endometrioosin vuoksi niin arka, että mä en tiedä miten selviäisin :sad010 (Perus gynetutkimuskaan ei onnistu..) Kai niillä sitten hyvät lääkkeet on, kun nukutuksessa ei varmasti suostu tekemään noin nopeita toimenpiteitä. En ole itse pitkittänyt onneksi mitään, ollaan gynen kanssa jo tutkimuksia ja hoitopolkuja mietitty jo vuoden yrittämisen jälkeen.
Kiitos paljon viestistäsi muuten. Olen niin herkillä täällä, että tippa tuli linssiin :oops::joyful: Tuntuu välillä että olen niin yksin. Vaikka satoja ihmisiä tietysti näitä käy läpi
Et ole yksin :hello:happy7 ja tiiätkö mitä!.. nukutus on mahdollinen! Minulle tehtiin ivf- punktio nukutuksessa. Hoitoon pääsyssä meni vuosi pidempään ja piti lähteä kauemmas hoitoon, mutta sain sen koska pelkäsin kivun aiheuttamaa paniikkikohtausta niin paljon (ja hoitavat tahot olivat luojankiitos ymmärtäväisiä). Kävin myös ”pelkopolilla” juttelemassa, joten ottivat pelkoni tosissaan.

Muoks. Olen myös paljon lukenut hoidoissa olevien kokemuksia. Tehokkaat lääkkeet on saatavilla ja useimmat niiden turvin selviää hyvin toimenpiteistä. Mutta halusin vain kertoa tästäkin mahdollisuudesta.. jos kivut/pelot nousevat ylitsepääsemättömiksi.

Muokattu viimeksi:
Et ole yksin :hello:happy7 ja tiiätkö mitä!.. nukutus on mahdollinen! Minulle tehtiin ivf- punktio nukutuksessa. Hoitoon pääsyssä meni vuosi pidempään ja piti lähteä kauemmas hoitoon, mutta sain sen koska pelkäsin kivun aiheuttamaa paniikkikohtausta niin paljon (ja hoitavat tahot olivat luojankiitos ymmärtäväisiä). Kävin myös ”pelkopolilla” juttelemassa, joten ottivat pelkoni tosissaan.

Muoks. Olen myös paljon lukenut hoidoissa olevien kokemuksia. Tehokkaat lääkkeet on saatavilla ja useimmat niiden turvin selviää hyvin toimenpiteistä. Mutta halusin vain kertoa tästäkin mahdollisuudesta.. jos kivut/pelot nousevat ylitsepääsemättömiksi.

Jee:joyful::smiley-bounce013

Vuosi hoitoon pääsyssä nukutuksen takia..? Miks..?:wideyed::sorry: Tulee siitäkin olo, että sillä pitkällä odotusajalla pelkopotilaatkin sit suostuis siihen ilman nukutusta.. En millään tahtoisi toista vuotta odottaa! Mut ehkä niillä lääkkeillä mut jo saisi tainnutetttua tarpeeksi.. o_O:wacky:
Hieno juttu että sun pelot otettiin tosissaan ja pääsit nukutukseen. Itsekin hoitoalalla, niin en voi muuta kuin ihmetellä hoitajien ymmärtämättömyyttä pelkojen ja kovien kipujen suhteen ja vähättelyyn mihin itse törmännyt.

Jee:joyful::smiley-bounce013

Vuosi hoitoon pääsyssä nukutuksen takia..? Miks..?:wideyed::sorry: Tulee siitäkin olo, että sillä pitkällä odotusajalla pelkopotilaatkin sit suostuis siihen ilman nukutusta.. En millään tahtoisi toista vuotta odottaa! Mut ehkä niillä lääkkeillä mut jo saisi tainnutetttua tarpeeksi.. o_O:wacky:
Hieno juttu että sun pelot otettiin tosissaan ja pääsit nukutukseen. Itsekin hoitoalalla, niin en voi muuta kuin ihmetellä hoitajien ymmärtämättömyyttä pelkojen ja kovien kipujen suhteen ja vähättelyyn mihin itse törmännyt.
Meni se vuosi sen takia, että ohjattiin (lähete) ensin tietysti lähimpään omaan sairaalaan jossa hoitoja tehdään, noh, odotettiin sinne pääsyä aikamme ja ivf- suunnittelukäynnillä sitten selvisikin että heillä nukutus ei ole mahdollista ollenkaan. Olin tietysti ”maani myynyt” ja surun murtama siinä kohtaa, jäätiin ns. Miettimään asiaa. Sain kuitenkin kokeiluun lääkkeen jonka kokeilu toi ”toivoa” useamman kierron ajaksi (luonnollista naishormonia progesteronia). ”Hukkareissusta”, siihen suunnittelukäyntiin toisessa sairaalassa meni noin vuosi.

Tänään dpo 14. Pc- liuskaa uitin, mutta ei tullu harmaata viivanpaikkaa kummempaa, melko samalta näytti kuin pe testi.. Tän päivänen alempi.

(kuvan laitoin lähinnä ”testimielessä” että osaanko ladata kuvan.. viimeksi kun yritin niin en osannu..
Osaa sitten ku on tosi kyseessä :laughing001 )

joten siinäpä ihmeteltäväksi kaksi nega testiä :shifty:

Liitteet

• 2D18D393-0888-4AF4-AF84-3C98B0102936.jpeg
    2D18D393-0888-4AF4-AF84-3C98B0102936.jpeg
    15.5 KB · Katsottu: 149
Kunhan itsellä tää vuotaminen ja homma on saatu hoidettua, ryhdistäydyn. Tai no lopetan tän herkuttelun vaikka heti, olen perjantaista lähtien vetänyt herkkuja ja syönyt miten sattuu.
Paisun tätä tahtia ihan liikaa!
Eilenkin kaupasta tarttui juustonaksupussi ja salmiakkipussi mukaan. :wacky:

Tänään on niin masentava sää ollu, ettei edes lenkki kiinnosta.

Muokattu viimeksi:
Takaisin