Viime kerrasta on alle vuosi. Yleensä käyn jopa pari kertaa vuodessa. Terveydellä en koskaan leiki ja hakeudun aina lääkärin pakeille, kun tuntuu siltä, että se on ainoa oikea vaihtoehto. Mutta tämä alavatsan kipuilu ei ole sellaista, ei edes kuukautiskipuihin verrattavissa. Kuukautisissa kipu on kyllä aika jäätävä, mutta siinäkin pärjään kyllä särkylääkkeillä. Kierron pituus ei ole ollut gynen mukaan mikään ongelma ja sanoikin että täysin normaalin puitteissa mennään, välillä tulee muutaman päivän heittoa. Sekin on täysin normaalia. Mulla on kohtu on kallistunut taaksepäin, muuta erilaista ja ihmeellistä ei ole ollut. Aina tilanne voi tietysti muuttua. Näin kun ikää tulee, huolehdin siitä, että käyn tietyin väliajoin gynellä. Lähtökohtaisesti tässä ajattelin vain, josko jollakin olisi kokemusta tällaisesta(tupla menkoista, ovulaation hukassa olemisesta tai milloin tällaisessa se sitten tulee jos/kun tulee jne.). Sais jonkunlaisen mielenrauhan. On sitten kyseessä esim. stressi tai hormonienheittelehtiminen tai mikä tahansa muu joka selittyisi, että pistää kierrot päin persettä. Ja miten/millä on sen selättänyt? Onko ovuloinut uudessa kierrossa kuten pitääkin vai jäänyt oviskin sitten tulematta?
Mulla ei ole vielä tarkoitusta hakeutua gynelle tai muuallekaan, kun vasta tämä kierron sekaisin meno alkanut. Varmasti tulee tarpeeseen jos jatkuu.
Raskaudun kyllä, eli siitä ei ole kyse. Mutta eihän sekään ole poissuljettu, jos nyt olisi jo tullut tämäkin eteen. Aiemmin raskaudet siis päättyneet toisen kolmanneksen kynnyksellä, mutta raskaaksi olen tullut parin kierron aikana. Yksi tuulimuna ja kohdunulkoinen myös koettuna. Tutkimuksissa ei ole sen tarkemmin selvinnyt, mikä selittäisi nämä tapahtumat. Kohtu, munanjohtimet ja munasarjat ok.
Pitkän tauon jälkeen uskaltauduttiin taas yrittämään, vaikka ajatuksena oli ensin, että ei enää.
Noh, nyt sitten kroppa tekee tällaista. Kuukaun aikana kahdet kunnon kuukautiset. Kierto ensin normaali, sitten pidentyi(tuli kunnon vuodot) ja vuodon loputtua ei mennyt kuin hetki niin taas kunnon kuukautiset eli hyvin lyhyt kierto. En laskenut enää vaan välivuodoksi, sillä sitä se ei kyllä ollut.
Jännitän nyt alkaako kuukautiset kuitenkin edellisen kierron mukaan, eli ensi viikolla vai normaalin kierron mukaan eli noin kahden viikon kuluttua. Ovulaatio on.. ja sitä olen tässä tikuttanut ja pelkkää negaa. Tämä lisää vaan huolta ja murhetta. Ei ainakaan helpota oloa, kun testitikuissa ei tapahdu mitään, vaikka toisaalta olot viittaisi siihen, että voisin nyt ovuloida
Hankalaa mutta punaviini, leivos ja seksi helpotti oloa
En millään pahalla kysynyt. Meitä on täällä vain niin monta, että kaikkien taustoja ei millään muista ulkoa. Toivotaan, että tikkuihin alkaisi piirtyä punaista viivaa ja tilanne tasaantuisi. :)