Raskaaksi 2021

Viime kerrasta on alle vuosi. Yleensä käyn jopa pari kertaa vuodessa. Terveydellä en koskaan leiki ja hakeudun aina lääkärin pakeille, kun tuntuu siltä, että se on ainoa oikea vaihtoehto. Mutta tämä alavatsan kipuilu ei ole sellaista, ei edes kuukautiskipuihin verrattavissa. Kuukautisissa kipu on kyllä aika jäätävä, mutta siinäkin pärjään kyllä särkylääkkeillä. Kierron pituus ei ole ollut gynen mukaan mikään ongelma ja sanoikin että täysin normaalin puitteissa mennään, välillä tulee muutaman päivän heittoa. Sekin on täysin normaalia. Mulla on kohtu on kallistunut taaksepäin, muuta erilaista ja ihmeellistä ei ole ollut. Aina tilanne voi tietysti muuttua. Näin kun ikää tulee, huolehdin siitä, että käyn tietyin väliajoin gynellä. Lähtökohtaisesti tässä ajattelin vain, josko jollakin olisi kokemusta tällaisesta(tupla menkoista, ovulaation hukassa olemisesta tai milloin tällaisessa se sitten tulee jos/kun tulee jne.). Sais jonkunlaisen mielenrauhan. On sitten kyseessä esim. stressi tai hormonienheittelehtiminen tai mikä tahansa muu joka selittyisi, että pistää kierrot päin persettä. Ja miten/millä on sen selättänyt? Onko ovuloinut uudessa kierrossa kuten pitääkin vai jäänyt oviskin sitten tulematta?
Mulla ei ole vielä tarkoitusta hakeutua gynelle tai muuallekaan, kun vasta tämä kierron sekaisin meno alkanut. Varmasti tulee tarpeeseen jos jatkuu.
Raskaudun kyllä, eli siitä ei ole kyse. Mutta eihän sekään ole poissuljettu, jos nyt olisi jo tullut tämäkin eteen. Aiemmin raskaudet siis päättyneet toisen kolmanneksen kynnyksellä, mutta raskaaksi olen tullut parin kierron aikana. Yksi tuulimuna ja kohdunulkoinen myös koettuna. Tutkimuksissa ei ole sen tarkemmin selvinnyt, mikä selittäisi nämä tapahtumat. Kohtu, munanjohtimet ja munasarjat ok.
Pitkän tauon jälkeen uskaltauduttiin taas yrittämään, vaikka ajatuksena oli ensin, että ei enää.
Noh, nyt sitten kroppa tekee tällaista. Kuukaun aikana kahdet kunnon kuukautiset. Kierto ensin normaali, sitten pidentyi(tuli kunnon vuodot) ja vuodon loputtua ei mennyt kuin hetki niin taas kunnon kuukautiset eli hyvin lyhyt kierto. En laskenut enää vaan välivuodoksi, sillä sitä se ei kyllä ollut.
Jännitän nyt alkaako kuukautiset kuitenkin edellisen kierron mukaan, eli ensi viikolla vai normaalin kierron mukaan eli noin kahden viikon kuluttua. Ovulaatio on..:confused005 ja sitä olen tässä tikuttanut ja pelkkää negaa. Tämä lisää vaan huolta ja murhetta. Ei ainakaan helpota oloa, kun testitikuissa ei tapahdu mitään, vaikka toisaalta olot viittaisi siihen, että voisin nyt ovuloida:nailbiting::sour:
Hankalaa:sorry: mutta punaviini, leivos ja seksi helpotti oloa:joyful::happy:

En millään pahalla kysynyt. :Heartred Meitä on täällä vain niin monta, että kaikkien taustoja ei millään muista ulkoa. Toivotaan, että tikkuihin alkaisi piirtyä punaista viivaa ja tilanne tasaantuisi. :)

• Tykkään
Reaktiot: elo
Mun paheita on kaikki suolaiset herkut, roskaruoka,ja sipsit. Välillä kyllä makeat leivonnaiset. Karkkia ja suklaata tuskin syön ollenkaan.

Mulla on pari päivää ollut hirveän itkuinen olo:smiley-angry017 Ja pelkään, että ne pirun kuukautiset alkaa viimeistään huomenna..:sad010 Huomenna ne olisi päivän myöhässä.. Mut on ne ollut välillä muutenkin. Tuntuu, et mun usko on jo menossa.. Ensi viikolla menen verikokeisiin, testataan kilpirauhasarvot ja prolaktiini. Jos niissäkään ei moittimista niin hssg-tutkimus mitä pelkään :sad001

Onnea plussanneille taasen ja tsemppiä muillekkin!

Ovis oletetusti tänään, aamulla jomotti alavatsaa hiukan. Eilen siis positiivinen ovistesti. Nyt pieni paniikki. Sänkyhommiksihan se meni, ekaa kertaa sitten.. viime kierron? Ja kun piti pitää se kaks kuukautta taukoa! Koitan tässä laskeskella todennäköisyyksiä, eikö tässä nyt auttamattomasti olla myöhässä? Jos munasolu irtosi siinä aamukuuden aikoihin ja simpat lähti vastaan vasta.. äsken? :hilarious:

no, jännäämiseksihän se sit menee :nailbiting:

En millään pahalla kysynyt. :Heartred Meitä on täällä vain niin monta, että kaikkien taustoja ei millään muista ulkoa. Toivotaan, että tikkuihin alkaisi piirtyä punaista viivaa ja tilanne tasaantuisi. :)
Juu, enkä mä sitä kysymystä pahalla ottanutkaan:):Heartred näissä ryhmissä on tosiaan meitä niin monia, että on ihan mahdottomuus pysyä kaikkien asioiden perässä, saati muistaa kaikkea:smiley-ashamed004 mutta tuella on suuri vaikutus, silläkin, että otetaan huomioon. Pidin siitä, että kysyit, kun sulle heräs ajatuksia asiasta. Se on toisesta välittämistä. Onhan se ihanaa, kun huolehditaan "ventovieraista". Tätä tämä vertaistuki on parhaimmillaan. Saa huomata ettei ole yksin asian kanssa(kokemuksien kautta tai ihan vaan sillä, että kysellään ja ollaan kiinnostuneita, annetaan tukea ja neuvoja). Kiitos siitä:happy:

Huomenta! KP 14.
Taisin tänään saada ovistestiin haamujen esiäidin :woot: Tai sitten olen laittanut viivalasit päähän, mutta saa nähdä. En viitsi edes laittaa tänne kuvaa, kun hyvä kun näin sitä itsekään. Käyn vielä kohta katsomassa miltä kuivunut testi näyttää :laughing002 Flo ennusti ovulaatiota kahden päivän päähän ja premom sovellus kolmen päivän.

Niihin paheisiin, niin tupakointi oli ennen. Lopetin 2019 tammikuussa. Vieläkin on ikävä laughing7 Olevinaan helpottaa hermoiluun, mutta taitaa oikeasti vaan pahentaa. Roskaruoka on toinen :taunt014 Tupakoinnin lopettamisen jälkeen myös makeat herkut on alkaneet maistua. Mulla on kuitenkin suht aktiivinen elämäntyyli, mutta nyt on päässyt muutama ylimääräinen kilo kertymään mitkä ahdistaa itseäni, niin yritän pitää herkkupäivän kerran viikossa.:p

Onko teillä muilla millaisia harrastuksia tai mihin upotatte ajatuksenne tämän kaiken vauvahaaveilun keskellä? :angelic:

Tässä kun nyt ollu puhetta nuista lohtu herkuista yms. Niin aattelin sitten tähän väliin ottaa aikamme kuluksi sellaisen
”pahe gallupin” :smiley-angelic008

eli arvon leidit, löytyykö paheita?

Minä ilmoittaudun ”herkkuholistiksi” :rolleyes:
Paino jojoillut aina..:meh:
Kuopuksen syntymän jälkeen saanu 24kg pois, nyt tullu 3kg takas... Koska rakastan herkkuja :dead: :p

tupakasta päässy jo vuosia sitten eroon, van siitäkin vielä joskus unia nään. Se oli toinen paheeni.

mites muilla?

Ihanaa että löytyy sielunsisko! :p Meillä kans miehen kanssa jatkuvasti puhutaan että nyt ollaan viikko ilman herkkuja ja joskus onnistuu ja joskus ei... ollaan kumpikin hirveitä herkkupeppuja ja tykätään eri herkuista. Jos toinen ostaa itselleen suklaata niin ei se toinenkaan osaa siitä kieltäytyä vaikka ei niin paljon siitä tykkääkään... jos me sitten vähennetään kun tulee lapsia. :joyful:

Omanapailua ensin.. Tein nyt aamulla cb digin ja negaa näyttää. :sorry: Eli mun cb earlyn sinertävä haamu oli viivanpaikka tai mahdollisesti kemiallinen. :confused005 Menkkaoloja ei oo yhtään, mutta oli myös vahva tunne koko ajan, ettei tärpännyt ja siltä se nyt sitten vaikuttaisi. Ei tule jouluvauvaa ei. :sad001 Jos jotain hyvää, niin menkkojen alku hyvällä lykyllä menee ehkä ens viikon alkuun ja kierrosta ei tule niin lyhyt kun viimeksi. Mulla on aika epäsäännöllinen kierto ja nyt pari kiertoa jäänyt vähän lyhyeksi. Harmittaa, mutta eiku vaan kohti uutta yritystä. Ens kierron voisi kyllä ottaa rennommin.

Paheista! Mun lemppari on sushi ja sit irtokarkit, etenkin salmiakki. Leivon aika paljon ja erilaiset juustokakut on myös suurta herkkua. Välillä myös maistuu pari viinilasia taulujen maalailun yhteydessä tai saunaolut. Nyt yrityksen aikana nekin jääneet minimiin. Mutta negatestin jälkeen esim punkkulasillinen maistuu erityisen hyvältä, vaan "koska voi" juoda sen. :joyful:

Ja harrastuksista; ite joogaan joka viikko, maalailen jonkun verran ja miehen kans tykätään vaeltaa. :happy: Nyt kun alkaa kelit olla paremmat niin vois taas heittää rinkan selkään ja lähteä luontoon! Siellä nollaantuu stressi parhaiten.

Muokattu viimeksi:
Nyt otin päivän valossa kuvan tästä haamujen esiäidistä. Kaks ekaa testiä eilen ja toissapäivänä. Näissä näkyy kyllä tosi selkeästi viivan paikat. Mutta ehkä tässä tämän päiväisessä on vähän väriä o_O ei kyllä hirmu hyvin välity tänne.

Liitteet

• IMG_20210327_084142.jpg
    IMG_20210327_084142.jpg
    22.4 KB · Katsottu: 143
Nyt otin päivän valossa kuvan tästä haamujen esiäidistä. Kaks ekaa testiä eilen ja toissapäivänä. Näissä näkyy kyllä tosi selkeästi viivan paikat. Mutta ehkä tässä tämän päiväisessä on vähän väriä o_O ei kyllä hirmu hyvin välity tänne.
Ei oviatesteissä oo ns. Viivanpaikkoja.
Mun käsittääkseni sitä lh hormonia on pitkin kiertoa kehossa, joten siksi lähes aina tulee jotain hailuraa.
Tai itellä ainakin.
Ennen menkkoja vahvistuu. Sit vaalenee, sit on ihan blanco, sit alkaa vahvistua oviksen aikaan ja sit taas haalenee, kunnes taas muutama päivä ennen menkkoja vahvistuu. Mut se ovisplussa on oikeesti ihan eri vahvuinen :angelic:

Ei oviatesteissä oo ns. Viivanpaikkoja.
Mun käsittääkseni sitä lh hormonia on pitkin kiertoa kehossa, joten siksi lähes aina tulee jotain hailuraa.
Tai itellä ainakin.
Ennen menkkoja vahvistuu. Sit vaalenee, sit on ihan blanco, sit alkaa vahvistua oviksen aikaan ja sit taas haalenee, kunnes taas muutama päivä ennen menkkoja vahvistuu. Mut se ovisplussa on oikeesti ihan eri vahvuinen :angelic:
Ahaa! Hyvä tietää. Sitä plussaa odotellessa :angelic:

Täällä aamuyöllä kahdelta vaihtui alkanut kp28>kp1 sellaisella rytinällä ja kivuilla että ei himpula. Heräsin niihin kipuihin ja huutoitkin puolituntia sen takia ku koko vatsa palleasta aina nivustaipeisiin oli tulessa, niin kireä että vatsalihakset näkyi ja ihan kuin olis joku nyrkillä murjonut kohtua sisältä päin ulos. Oon kirjaimellisesti sammunut siitä kivusta uneen ja varmaan pyörtynytki kun voin pahoin :eek:
Ei ole vuosiin ollut näin kipeä olo. Sain kierukan ja pillerit viimeksi kun näin kipeä olin kun endometrioosi oli niin pahana.

Voi kun tuo paino nyt nousisi siihen rajaan että pääsen hoitoihin ja eroon näistä kivuista :sad010 jotenkin osasin odottaa tätä kun oli niin valtava ovis ja suuri hormonimäärä

Paheista: Oh so many! Kaikenlaiset herkut, niin suolaiset kuin makeat. Kun luin muiden herkkupaheista, ajattelin vaan kyllä kyllä kyllä, kaikki mulle :D. Suklaa ja kirpeet karkit sekä leivokset, joissa jotain ihanaa mössöä sisällä on makeista lemppareita ja suolaisista sipsut ja kaikki roskaruoka.

Harrastuksista: tykkään piirtää ja maalata. Lukemisharrastus oon käynnistellyt uudestaan lukupiirin kautta. Perus netflixeilyt on korostunu liikaa itsellä nyt korona-aikaan, alkanut vähän kyllästyttään, vaikka oon aina ollut kova kattoon leffoja ja sarjoja. Tykkään käydä kävelyillä koiran kanssa ja luontoretkeilystä, mutta oon todellakin semmonen hyvän sään retkeilijä:rolleyes:

Paheet, kaikki makea :hilarious: Joutaisi "muutaman" kilon tiputtaa. Voisi se plussakin tulla helpommin :rolleyes:
Nyt oon rajoittanut herkuttelua tosi paljon, ja vaihtanut karkit Parrotsin irtotuotteisiin. Kyllähän nekin on suklaalla kuorrutettu, mutta pieniä askelia... Ja ne on niin kalliita, että ei niitä raaski paljon ja usein ostaa :grin

Alavatsaan kivistää. Eilen itkin kun kuuntelin Aleksanteri Hakaniemen Bonsaipuun. Tuli paha mieli laulun pojan puolesta :sad001
Ja tänään liikutuin teidän keskustelusta vieraista välittämisestä ja tästä vertaistuesta :arghh:

Ihan normaalia menkkameininkiä siis :rolleyes: Vuoto ei ole alkanut vielä.

Paheet: COCIS, sipsit, hedelmäkarkit, salmiakki :laughing001
Oon aika hyvin saanut vähennettyä herkuttelua kahteen kertaan viikossa :laughing002
Ruokailutottumukset vaatia kyllä korjausta. Pastaa, riisiä perunaa, kastikkeita (varsinkin kerma :laughing002), lihaa. Kasviksia, no jaa välillä :laughing001
6kg oli ylimääräistä viimeks ku puntarilla kävin, 3 niistä raskauskiloja.
Tulis jo kp1 ni pääsisi kohta testailee ovista, voihan tikutushimo!!:laughing021

Niin ja harrastuksena kävelylenkin koiran kanssa (ihana kevät jaksaa ehkä ruveta käymään pidempiä lenkkejä) ja ratsastus.
Salijäsenyyskin löytyy mut nyt hoitovapaalla ei oo varaa käydä niin se on tauolla.

Täällä aamuyöllä kahdelta vaihtui alkanut kp28>kp1 sellaisella rytinällä ja kivuilla että ei himpula. Heräsin niihin kipuihin ja huutoitkin puolituntia sen takia ku koko vatsa palleasta aina nivustaipeisiin oli tulessa, niin kireä että vatsalihakset näkyi ja ihan kuin olis joku nyrkillä murjonut kohtua sisältä päin ulos. Oon kirjaimellisesti sammunut siitä kivusta uneen ja varmaan pyörtynytki kun voin pahoin :eek:
Ei ole vuosiin ollut näin kipeä olo. Sain kierukan ja pillerit viimeksi kun näin kipeä olin kun endometrioosi oli niin pahana.

Voi kun tuo paino nyt nousisi siihen rajaan että pääsen hoitoihin ja eroon näistä kivuista :sad010 jotenkin osasin odottaa tätä kun oli niin valtava ovis ja suuri hormonimäärä

Anteeksi kun huutelen täältä sivusta, mutta en voi ymmärtää, että paino (ja kaiken lisäksi vain kilo pari) olisi tärkeämpää hoidoissa kuin se, että pääsisit eroon kivuista raskauden myötä ja nyt vain joudut kärsimään noista kivuista. Mikä oli se syy, että pääsette suoraan ivf? En voi ymmärtää että kiduttavat sua noissa kivuissa :arghh: kokeile vielä kertoa kivuista ja syistä miksi paino ei nouse ja että joudut kohta aloittamaan ehkäisyn jotta kivut loppuisi :sorry: tai toki painon nostamisen ajaksi varmaan voisikin aloittaa ehkäisyn, mutta haluaisit varmasti pian ivf:ään..:Heartpink

Takaisin