Raskaaksi 2021

Onnittelut plussanneille!
Alinahille iso voimarutistus ❤️

Täällä suurta herkkua on sushi ja salmiakki. Myös kolmas ässä eli suklaa maistuu, mutta nykyään harvemmin mikään makea suurina määrinä uppoaa. Lohileipiä syön liian usein myös, vaikka ei pitäisi. Saanpahan jollain herkullisella keinolla mahaa kasvatella, kun raskaus ei näytä onnistuvan :rolleyes:

Mä oon nyt tikuttanut sen reilu viikon ihan negaa. Tosin mulla on kyllä melkeinpä vahva usko ovuloimattomuuteen mut halusin nyt kuitenkin kokeilla.
56kpl sofin ovistestejä kaapissa et:hilarious:

Kokeilekaa muutamaa eri merkkiä ja kannattaa aloittaa ajoissa ja testata kunnes se plussa tulee. Voi ovis kuitenkin olla ihan eri kohdassa kuin "oppikirjamaisesti" 14vrk ennen menkkoja.
Juu, nyt käytössä rfsu:n tikut ja olen nämä todennut itselleni parheinmiks. Pcn tikut olen myös kokeillu, sekä cb digin.:)
Aloitin tikutteleen heti Kp6.:smiley-angelic006

Lempiaihe, paheet! Mun ehdottomat lempipaheet on kaikki suklainen - etenkin erilaiset leivokset ja keksit. Voisin melkeinpä elää suklaahippukekseillä ja suklaaleivoksilla, jos se olisi mahdollista :hilarious: viime raskauden radi otti koville, kun en uskaltanut syödä juuri mitään herkkuja, kun sokeriarvot ei meinannut pysyä kurissa edes insuliinilla :hilarious: mutta otin menetyksen synnärillä takaisin ja synnytyksen pahimmasta järkytyksestä toivuttuani vedin aikamoiset suklaaöverit, ettei hetkeen tarvinnut herkkuja miettiä :laughing001

Tässä kun nyt ollu puhetta nuista lohtu herkuista yms. Niin aattelin sitten tähän väliin ottaa aikamme kuluksi sellaisen
”pahe gallupin” :smiley-angelic008

eli arvon leidit, löytyykö paheita?

Minä ilmoittaudun ”herkkuholistiksi” :rolleyes:
Paino jojoillut aina..:meh:
Kuopuksen syntymän jälkeen saanu 24kg pois, nyt tullu 3kg takas... Koska rakastan herkkuja :dead: :p

tupakasta päässy jo vuosia sitten eroon, van siitäkin vielä joskus unia nään. Se oli toinen paheeni.

mites muilla?
Paheet oli ennen tupakka, ja nyt reilun vuoden ollut kokonaan ilman. Ja mäkin nään edelleen joskus unia siitä että "ah tupakkia" :laughing021 ihan kauhiaa ku ei sitä silleen enää edes haluta, eikä varsinkaa maistuis mutta.. kaverit jotka polttaa, ni ne haisee ihan tuhkakupille.:laughing001 siitä oon todennu, että joo oon todellaki päässy eroon mut silti joku vielä unissa koukuttaa.
Toffifee-suklaat, ne missä on tummasuklaanappi päällä, hiton hyvvää nougattia ja sisällä hasselpähkinä. Namskis:p
Ja sit Marlin sima. Nää on sellasia "joskus ostan"- herkkuja.
Sit sellanen uus mikä koukuttaa on kukkakaalikeitto ja grillatut tankoparsat.:rolleyes:
Niin ja paino jojotellut myös täällä:banghead:

Pakko kysellä, kun tuli sitten vaan lisää stressiä tästä oviksen tikuttelusta, vaikka alunperin ajattelin että teen sen mielenrauhani takia kun kierrot niin sekasin. Mutta siis, onko jollakin ollut ovistukut aivan negoja, ettei ole edes hailuraa näkynyt ja sitten tullut sitä viivaa vasta oviksen aikoihin?
Mulla kun kierrot on lyhyet, niin oviksen pitäis olla nyt, ehkä jopa eilen tai huomenna viimeistään. Mutta tikkujen mukaan ei kyllä ole ollut, eikä näytä, että olis edes tulossa..:smiley-angry017 ja mikähän tää alavatsan kipuilukin sit on.:dontknow
Ja pahoitteluni omanapailu. Ottaa päähän. Ikä kai tullut vastaan sit jo:sorry:

Mullakin on yleensä pitkän aikaa tosi blankoa tai ihan hailuraa ovistesteissä ja sitten aika yhtäkkiä tuleekin plussa. Tsemppiä, toivotaan että plussa sieltä yllättää! :Heartred

Paheita on varmaan punaviini, miehen itsetehty. On niiiin hyvää. Mutta harvemmin kuitenkin tulee nautiskelua. Lomalla lähinnä. Ja joskus hyvän ruuan kanssa.
Tehdään ite sitä hyvää ruokaa, sieltä nousee suosikiksi burgerit. Ja grillissä paistettu pizza.
No karkit tietty, mut pidän aina sokerittomia kausia, koska herkästi menee överiksi. Oon 2,5v aikana pudottanut painoa n. 20kg ruualla ja salilla. Alkaa olla aika lihaksikas kroppa, joskin rasvaa on vielä ihan kamalasti, mut ne on ahterissa ja reisissä. Vyötärö on suht kaponen.
Nyt just ostin bullin dieetin ja aloitan varmaan maanantaina, mut kuitenkin pääsiäisen otan lunkisti. Nykyistä saliohjelmaa on 2vkoa jäljellä (5xviikossa) ja sit yks lepoviikko ja 10 viikon setti bullin ohjelmaa:facepalm::angelic: :hilarious:

Mun pahe on jäätelöt, syön oikeesti aivan liikaa jäätelöö. Sit tupakoin joskus juhliessa :bag:
Nyt oli taas livahtanu lisää painoa niin pitää tarkkailla. Mulla on paha tapa ilahtua laihtumisesta ja sit löysää ihan liikaa, eli perus jojoilua.

Täällä ilon ja surun uutisia, voimia kaikille omaan tilanteeseen :Heartred

Mä oon vieläkin ihan puulla päähän lyöty ja tulen varmasti olemaan pitkään. Olin asennoitunut jo puolen vuoden kohdalla aktiivisen yrittämisen jälkeen, että tässä tulee menemään pitkään. 10 vuotta sitten miehen siemennesteessä todettu jo hitautta/vähyyttä tms, ajattelin ettei aika tässä varmasti ole paras lääke.

Kuitenkin nyt, kun katson tuota testiä olo on epätodellinen, mutta toisaalta olen todella kiitollinen että meidän kropat toimii jotenkin yhteen. Toivotaan, että pieni joulu muru pysyy kyydissä, eikä tarvitsisi hetkeen palata kuumeilemaan sekä kaikille paljon tsemppiä ja kiitokset vertaistuesta :Heartred Lueskelen teidän kuulumisia jatkossa

Liitteet

• 20210326_175729.jpg
    20210326_175729.jpg
    15.1 KB · Katsottu: 189
Mä oon ollu kohta 5kk tupakoimatta. Vauvakuume toimi hyvänä motivaattorina, enkä oo polttanu edes kännissä. Viime yönä näin unta, missä olin menossa röökille, mutta jätin sit kuitenki menemättä. :grin Alkon suhteen oon kaikki tai ei mitään -tyyppi, en tissuttele ikinä, mutta sitten kun juon, niin sitten kans juon. :smiley-ashamed004 Harvoin tulee kyllä enää otettua ja nyt ei sit vissiin tartte sitäkään vähää. :p

Herkut ja roskaruoka, joo, kyllä kiitos. Mulla on taipumusta syödä tunteet ja täälläkin on semmonen 20kg painonpudotus takana, kun raskas mieli alko näkyä kropassa... Oon löytäny ihan hyvän systeemin, millä kontrolloin herkuttelua, mutta se ei ihan sellasenaan toimi kyllä raskausaikana... o_O

Mä oon ollu kohta 5kk tupakoimatta. Vauvakuume toimi hyvänä motivaattorina, enkä oo polttanu edes kännissä. Viime yönä näin unta, missä olin menossa röökille, mutta jätin sit kuitenki menemättä. :grin Alkon suhteen oon kaikki tai ei mitään -tyyppi, en tissuttele ikinä, mutta sitten kun juon, niin sitten kans juon. :smiley-ashamed004 Harvoin tulee kyllä enää otettua ja nyt ei sit vissiin tartte sitäkään vähää. :p

Herkut ja roskaruoka, joo, kyllä kiitos. Mulla on taipumusta syödä tunteet ja täälläkin on semmonen 20kg painonpudotus takana, kun raskas mieli alko näkyä kropassa... Oon löytäny ihan hyvän systeemin, millä kontrolloin herkuttelua, mutta se ei ihan sellasenaan toimi kyllä raskausaikana... o_O
Mulla kans vauvahaaveet toimii motivaattorina tupakasta erossa pysymisessä.

Olenkin vitsaillut että kunhan oon vanhamuori ja lapset saatu maailmalle, niin poltan sitten taas tupakkia niinku korsteenio_O :playful:
..no toivottavasti ei :biggrin

Mulla meinaa herkuttelussa olla kaikki tai ei mitään meininki.. paino tippunut säännöllisellä liikunnalla, ja säännöllisellä ”melko tylsällä” ruokavaliolla.
Välillä sallinut jotain herkkua.
Mut herkästi lähtee lapasesta :facepalm: ...en haluaisi lapsilleni opettaa omia vinksahtaneita, tunnesyöppöilyjäni...
:banghead::depressed:

Ai kauheeta. Mä oon maanantaina aloittanut laihiksen ja luen teidän herkkujuttuja vesi kielellä. :schoked025 Varmaan se 20 kiloa voisi pudottaa, niin alkaisi ehkä plussaa näkymään mittarissa helpommin. Ihan vaan kotona tullut koronakiloja mussutettua miehen kanssa. Se on sellainen Bruce Lee vaikka söisi mitä. Mutta tästä se lähtee, oon kyllä päättäväinen tän suhteen nyt ollut.

Meillä menee karkkipäivänä M&M, B&J Blondie Brownie tai italialaista Ferrero Rocher jädeä ja 3D maissisipsejä. Dominosin tuplapepperoni pizza on kanssa hyvää, mutta miehen tekemä pizza on parasta. Onpas mun herkut aika kirjainyhdistelmien päässä M&M, B&J, 3D. :woot:

Tässä kun nyt ollu puhetta nuista lohtu herkuista yms. Niin aattelin sitten tähän väliin ottaa aikamme kuluksi sellaisen
”pahe gallupin” :smiley-angelic008

eli arvon leidit, löytyykö paheita?

Minä ilmoittaudun ”herkkuholistiksi” :rolleyes:
Paino jojoillut aina..:meh:
Kuopuksen syntymän jälkeen saanu 24kg pois, nyt tullu 3kg takas... Koska rakastan herkkuja :dead: :p

tupakasta päässy jo vuosia sitten eroon, van siitäkin vielä joskus unia nään. Se oli toinen paheeni.

mites muilla?

Kokis ja leivonnaiset :joyful: välillä pepsi vadelma. Tarvis vähentää

• Tykkään
Reaktiot: elo
Juu, nyt käytössä rfsu:n tikut ja olen nämä todennut itselleni parheinmiks. Pcn tikut olen myös kokeillu, sekä cb digin.:)
Aloitin tikutteleen heti Kp6.:smiley-angelic006

Oletko koska viimeksi käynyt gynellä? Jos oudot/uudet vatsakivut ja nuo välivuodot jatkuvat niin kävisin kyllä tsekkaamassa, että kaikki on ok. Samalla gyne voisi ottaa kantaa tuohon kierron pituuteen jos meinaa usein jäädä kovin lyhyeksi? Saisit ainakin mielenrauhan. :)

Oletko koska viimeksi käynyt gynellä? Jos oudot/uudet vatsakivut ja nuo välivuodot jatkuvat niin kävisin kyllä tsekkaamassa, että kaikki on ok. Samalla gyne voisi ottaa kantaa tuohon kierron pituuteen jos meinaa usein jäädä kovin lyhyeksi? Saisit ainakin mielenrauhan. :)
Viime kerrasta on alle vuosi. Yleensä käyn jopa pari kertaa vuodessa. Terveydellä en koskaan leiki ja hakeudun aina lääkärin pakeille, kun tuntuu siltä, että se on ainoa oikea vaihtoehto. Mutta tämä alavatsan kipuilu ei ole sellaista, ei edes kuukautiskipuihin verrattavissa. Kuukautisissa kipu on kyllä aika jäätävä, mutta siinäkin pärjään kyllä särkylääkkeillä. Kierron pituus ei ole ollut gynen mukaan mikään ongelma ja sanoikin että täysin normaalin puitteissa mennään, välillä tulee muutaman päivän heittoa. Sekin on täysin normaalia. Mulla on kohtu on kallistunut taaksepäin, muuta erilaista ja ihmeellistä ei ole ollut. Aina tilanne voi tietysti muuttua. Näin kun ikää tulee, huolehdin siitä, että käyn tietyin väliajoin gynellä. Lähtökohtaisesti tässä ajattelin vain, josko jollakin olisi kokemusta tällaisesta(tupla menkoista, ovulaation hukassa olemisesta tai milloin tällaisessa se sitten tulee jos/kun tulee jne.). Sais jonkunlaisen mielenrauhan. On sitten kyseessä esim. stressi tai hormonienheittelehtiminen tai mikä tahansa muu joka selittyisi, että pistää kierrot päin persettä. Ja miten/millä on sen selättänyt? Onko ovuloinut uudessa kierrossa kuten pitääkin vai jäänyt oviskin sitten tulematta?
Mulla ei ole vielä tarkoitusta hakeutua gynelle tai muuallekaan, kun vasta tämä kierron sekaisin meno alkanut. Varmasti tulee tarpeeseen jos jatkuu.
Raskaudun kyllä, eli siitä ei ole kyse. Mutta eihän sekään ole poissuljettu, jos nyt olisi jo tullut tämäkin eteen. Aiemmin raskaudet siis päättyneet toisen kolmanneksen kynnyksellä, mutta raskaaksi olen tullut parin kierron aikana. Yksi tuulimuna ja kohdunulkoinen myös koettuna. Tutkimuksissa ei ole sen tarkemmin selvinnyt, mikä selittäisi nämä tapahtumat. Kohtu, munanjohtimet ja munasarjat ok.
Pitkän tauon jälkeen uskaltauduttiin taas yrittämään, vaikka ajatuksena oli ensin, että ei enää.
Noh, nyt sitten kroppa tekee tällaista. Kuukaun aikana kahdet kunnon kuukautiset. Kierto ensin normaali, sitten pidentyi(tuli kunnon vuodot) ja vuodon loputtua ei mennyt kuin hetki niin taas kunnon kuukautiset eli hyvin lyhyt kierto. En laskenut enää vaan välivuodoksi, sillä sitä se ei kyllä ollut.
Jännitän nyt alkaako kuukautiset kuitenkin edellisen kierron mukaan, eli ensi viikolla vai normaalin kierron mukaan eli noin kahden viikon kuluttua. Ovulaatio on..:confused005 ja sitä olen tässä tikuttanut ja pelkkää negaa. Tämä lisää vaan huolta ja murhetta. Ei ainakaan helpota oloa, kun testitikuissa ei tapahdu mitään, vaikka toisaalta olot viittaisi siihen, että voisin nyt ovuloida:nailbiting::sour:
Hankalaa:sorry: mutta punaviini, leivos ja seksi helpotti oloa:joyful::happy:

Paheet oli ennen tupakka, ja nyt reilun vuoden ollut kokonaan ilman. Ja mäkin nään edelleen joskus unia siitä että "ah tupakkia" :laughing021 ihan kauhiaa ku ei sitä silleen enää edes haluta, eikä varsinkaa maistuis mutta.. kaverit jotka polttaa, ni ne haisee ihan tuhkakupille.:laughing001 siitä oon todennu, että joo oon todellaki päässy eroon mut silti joku vielä unissa koukuttaa.
Toffifee-suklaat, ne missä on tummasuklaanappi päällä, hiton hyvvää nougattia ja sisällä hasselpähkinä. Namskis:p
Ja sit Marlin sima. Nää on sellasia "joskus ostan"- herkkuja.
Sit sellanen uus mikä koukuttaa on kukkakaalikeitto ja grillatut tankoparsat.:rolleyes:
Niin ja paino jojotellut myös täällä:banghead:

Minä niin samaistun sun paheisiin! Toffifee on ihan parasta, parsat kutsuu mua kaupan hyllyllä, alkoi tehdä mieli myös simaa ja aina kun luen sun kirjoituksia täällä, niin alkaa tehdä mieli salmiakkia! :grin On pitänyt kirjoittaa tästä salmiakista jo aiemmin, mutta nyt sopi hyvin keskustelun aiheeseen! :wink

Mun ehdottomasti pahin pahe on suklaa. Mieluiten omana itsenään mutta muissakin muodoissa kelpaa :rolleyes: kesäisin myös jäätelö. Nyt oon kylläkin ollu sokerittomilla pätkillä ja edelleen syön tosi rajoitetusti makeaa, joten herkkuna suolaiset ja varsinkin nacho cheese balls :Heartred ruuista pizza toimii herkutteluun parhaiten.

Takaisin