Raskaaksi 2021

Alinah, voimia. Mulla olo kohdunulkoinen raskaus juuri hiljan eli tätä raskautta ennen. Ja hcg korkeimmillaan 427 ja rv 6+ viikoilla ultrattiin ja todettiin. Ei tarvinnut muuta kuin seurata hcg:tä että lähtee laskuun ja laskee nollaan. Oli vasemmassa munanjohtimessa. Nyt raskaana kuitenkin sen koettelemuksen jälkeen 7+6.
Uskon ja toivon että selviät ilman leikkausta ja jopa ilman piikkejä!

Terve pitkästä aikaa kaikki, en oo neljään päivään käynyt täällä :oops: olin vähän maissa viimeks, aluks oli tarkotus testata viime perjantaina teidän kanssa (mulla oli dpo 9 sillon) mut sit vaan luovutin koko testauksen suhteen. Tänään niiden menkkojen piti viimeistään alkaa, vaan ei oo näkynyt :eek:

Teen testin vielä tänään ja infoon sitten :grin lupasin oottaa miestä kotiin kun sen teen

Tää meni aika jännäks nyt, kun olin ekaa kertaa ihan todella luovuttanu enkä tehny testejäkään piruuttani.. ja nytkin oon malttanu koko pitkän päivän ilman dippailua

Nyt pidättäs pissaa hetken ja katotaan miten käy

Paljon voimia Alinah :Heartred Ennuste on yleensä aika hyvä kun ajoissa löydetään! Millaiset hcg arvot sinulla oli? Mulla itselläni oli kohdunulkoinen raskaus viime vuonna, se löytyi 11/2020 viikolla 9 oikeasta munanjohtimesta, mutta alkio vastasi kooltaan noin viikkoja 6-7. Tampereella ainakin sellainen käytäntö, että jos hcg on alle 5000 ja raskauspesäkkeen koko on alle 4 cm halkaisijataan, niin hoidetaan pääsääntöisesti lääkehoidolla. Myös se raskauden sijainti ja oireet vaikuttaa, valitaanko lääkehoito vai leikkaus. Mulla esimerkiksi oli hcg lähtöarvo 2400 ja siitä nousi vielä 2800 muutamassa päivässä, sain metotreksaattipiikin ja onneksi tuo yksi piikki riitti. Vaikkakin hcg arvon lasku vei tuskastuttavat 8 viikkoa. Mutta fyysisesti palauduin tuosta yllättävän hyvin. Kun mulla alettiin tuota KU:ta epäillä ja etsin siitä netistä tietoa (kellään lähi- tai tuttavapiirissä ei ole ollut kohdunulkoista) niin törmäsin vain kaikkiin kauhutarinoihin. Vaikka niitäkin valitettavasti joukkoon mahtuu, niin onneksi se ei aina mene noin pahimman kautta. Ja mulle saa laittaa täällä yksityisviestiä jos haluat jutella asiasta. :Heartred

Tiistain arvo oli 94,5. Tämänpäivän arvosta ei tietoa kun sitä ei ole omakantaan kirjattu näkyville. Kyllähän se arvo jonkin verran varmaan kasvaa ensiviikkoon mennessä. Tiistaina käyn vielä uudestaan labrassa.

Mä uskon että itsekin saan sitten sen piikin. Kiitos sinulle viestistäsi, laitan viestiä ehdottomasti jos tulee olo että nyt tarvii vertaistukea. :Heartred

Voimia Alinah! Mulla myös kokemus kohdunulkoisesta vuonna 2019. Tuolloin asia selvisi varhaisessa vaiheessa. Hcg:n suuntaa seurattiin labroilla, ultrassa olin muutamaan otteeseen alkuvaiheissa, jotta pystyttiin varmuudella sanomaan, että kohtu oli tosiaankin tyhjä, eikä kyseessä ollut normaali raskaus, vaan se kohdunulkoinen. Onnekseni mitään lääkitystäkään ei sitten jouduttu antamaan, sillä hcg lähti spontaanisti ja yllättäen laskuun ja sitäkin seurattiin verikokeilla aina siihen asti kunnes labratulos oli alle 10. Monta viikkoahan tämä vei ja laboratoriossakin minut jo tunnestettiin, kun siellä vuoroani odottelin. Tämän kaiken alussa mulle sanottiin, että jos hcg arvot lähtee nousuun niin lääkehoitoon on silloin tarvetta. Ja sit selviää mitä muuta tuleman pitää. Löydös vasemmasta munanjohtimesta vastasi paria senttiä ja tuokin sitten hävisi itsestään. Söin kohdunulkoisen varmistuttua ihan hulluna tuoretta persiljaa(en tiedä oliko tällä siihen mitään vaikutusta, mutta haluan uskoa niin). Kun hcg oli nollassa, niin kesti noin kaksi viikkoa jonka jälkeen alkoi kunnon kuukautiset ja uusi kierto.
Tsemppiä ihan hirmuisasti! Vaikka google on pullollaan kaikkia kauhutarinoita kohdunulkoisesta, niin hyvä se on tietää, että näin ei ole kaikilla. Toivottavasti sulla menisi kaikki hyvin ja pääset taas yrittämään, kun olo antaa myöden.:Heartred

Kiitos ihanista ja lohduttavista sanoista, täällä kyynel silmissä luen ja kirjoitan teille takaisin. Hain itselleni kaupasta lohtu ruokaa pakaste pizzaa ja oreo töhnämunia. :sad010:Heartred

Voi ei alinah pelottava tilanne, mutta toivotaan että kaikki menisi hyvin. Voimia sinulle.

Ja siis niin monta plussaa tänään!!! Onnea kaikille:happy:

Ketäs meitä olikaan vielä huomenna testaamassa?

Itse tein viimeksi maanantaina testin ja oli korkeintaan viivan paikka... Oon malttanut odottaa huomiseen aamuun ja vähän kyl fiilis et nega olis tulossa... Tänää ollu ihan oireeton päivä :sad001

Voi ei alinah pelottava tilanne, mutta toivotaan että kaikki menisi hyvin. Voimia sinulle.

Itse tein viimeksi maanantaina testin ja oli korkeintaan viivan paikka... Oon malttanut odottaa huomiseen aamuun ja vähän kyl fiilis et nega olis tulossa... Tänää ollu ihan oireeton päivä :sad001

Minä testaan huomenna. :happy: (dpo11)

Täällä testataan huomenna myös dpo11. Vaikka oireettomuus viittaa uuteen kierrokseen.

Minä testaan huomenna. :happy: (dpo11)
Mulla kans (vissiin) dpo 11 huomenna.
Pitäisköhän hullutella ja uskaltautua testaamaan :nailbiting: :wacky:

(Oispahan sitten tosiaan mihin verrata, jos nega, mulla vuoto odotettavissa vasta dpo 16, viimeks alkoi silloin tiputtelemaan ja kunnon vuoto vasta dpo 18...)

Tiistain arvo oli 94,5. Tämänpäivän arvosta ei tietoa kun sitä ei ole omakantaan kirjattu näkyville. Kyllähän se arvo jonkin verran varmaan kasvaa ensiviikkoon mennessä. Tiistaina käyn vielä uudestaan labrassa.

Mä uskon että itsekin saan sitten sen piikin. Kiitos sinulle viestistäsi, laitan viestiä ehdottomasti jos tulee olo että nyt tarvii vertaistukea. :Heartred

Uskon että voi tuosta itsestäänkin lähteä hyvin laskuun tai just sillä yhdellä injektiolla :happy: Kerro sitten tänne kuulumisia miten menee! Mä muistan sen kun puhuttiin että täytyy saada "raskausmateriaali" pois ja se kaikki tuntui niin väärältä, etenkin sen jälkeen kun oli nähnyt pienen elämän alun, mutta väärään paikkaan eksyneenä. :sad001 Se oli niin nurinkurista yhtäkkiä toivoa että hcg laskisi, kun useamman viikon toivoi päinvastaista. Ekat ajatukset oli, että uskaltaako sitä edes enää yritää uudestaan. Vaan niin se mieli kääntyi jo 1kk aikana ja heti kun saatiin aloittaa uudelleen yritys niin aloitettiin. Toivon että kaikki menee sulla niin kivuttomasti kuin suinkin mahdollista. :Heartred
ps. oreo-töhnämunat on parasta!

Mä kans aion huomenna testata (huomenna dpo 11) mutta olen aika varma negasta. Tänäänkin nyt sitten hätäpäissäni vielä yhden 10 iU testin tein ja kirkkaan valkoista negaa on. Vaikka mukamas olin siihen valmistaunut, niin itku siinä taas tuli. Toiveet nyt hiipumaan päin, että eipä tule tänä vuonna meille vauvaa. :sorry: Vaan eiköhän tästä fiilikset taas parane, kuten yleensä muutama päivä menkkojen alun jälkeen.

Me juteltiin pari päivää sitten miehen kanssa (jälleen kerran) kolmannen vauvan yrittämisestä. Mies alkoi näyttää jo haalean vihreää valoa! Yritin miehelle sanoa, että ollaan taas kolmisen vuotta vanhempia, että raskaus ei välttämättä alkaisi niin helposti kuin kakkosen kohdalla. En tiedä, ymmärsikö hän tätä vai ei, mutta samapa tuo. Tärkeintä on, että tiedän itse, milloin otolliset päivät on.

Mutta kyllä vain, kohta toivottavasti meilläkin yritetään!!!!

Onnea tosiaan plussaneille, tsemppiä piinailijoille ja pahoittelut kaikille joilla uusi kierto alkanut. Olen törkeästi vaan omanapaillut täällä, jäänyt vähälle muu viestittely. :Heartpink

Onnea tosiaan plussaneille, tsemppiä piinailijoille ja pahoittelut kaikille joilla uusi kierto alkanut. Olen törkeästi vaan omanapaillut täällä, jäänyt vähälle muu viestittely. :Heartpink

Ihan ymmärrettävää omanapailua, eikä muuta kukaan varmasti odotakaan :Heartred

Testi oli negatiivinen ja onneks mieskään ei pettynyt. Sanoi et meil on ollu stressiä ja kun oli se vatsatautikin

Onneks mä en itekkää menny testailee mitään dpo 9, mitään kemiallisia en ois taas jaksanu joten parempi näin.

Menkat myöhässä joten näköjään stressiä ollu, toivottavasti alkaa pian ja kohti uutta yritystä :rolleyes:

Nyt meillä on kyllä lasit kohdillaan. :smiley-angelic003

Olikos niin, että sullakin oli aika samat deepeeoot? :smiley-bounce012
Eli huomenna plussa synttärilahjaksi? :happy093
Joo samoissa mennään, mutta meillä ei oo yritys vielä käynnissä :) kp1 ja vikaa piinakiertoa kohti :love017
Edit siis kp1 kohti myös, se päivä ei ollut tänään :laughing002

Onnea plussanneille :Heartbigred
Olen tiiviisti seurannut teitä, vaikken ole kommentoinut usein
Itsellä todettiin masennus ja ahdistuneisuushäiriö maanantaina
Aloitin lääkeet ja tulin siihen lopputulokseen että haluan lopettaa yrityksen.
Aloitettiin aktiivisesti 13kk sitten.
Oon liian vaivainen, vanha :sad015 Ja väsynyt tähän projektiin kun siihen lisätään et pitäis jaksaa olla hyvä äiti monta kymmentä vuotta vauvahaave oli iso mut nyt on katsottava totuutta silmiin.
Sain muuten tiistaina 25iu herkkään testiin v.pun haamun , menkat nyt 3pv myöhässä, mut [ onnrksi] äsken vessakäynnill tuli paperiin jotain limaa jiten eiköhän huomenna kp1

Jään takavasemmalle, mut luulen että luen juttujanne joka ilta ennen nukkumaan menoa

Voikaa hyvin :Heartbigred

En halua luoda enää ylimääräistä toivoa todennäköisesti surkeaan tilanteeseen, mutta vaadi ehdottomasti uusinta ultra ennen lääkkeitä. Ei ole 1 tai 2 kertaa kun hidas hcg nousu on kuitenkin ollut normaali raskaus, mikä ollut vain todella alussa. Tsemppiä kuitenkin kovasti jatkoon ja kyllä tekin saatte vielä pienen käärön syliin. :Heartred
Näinhän kävi mulla nuorimmaisen kanssa

Takaisin