Raskaaksi 2021

Puhelu tuli naistenklinikalta, hidas hcg arvon nousu osoittaa sen. Että kohdunulkopuolinen raskaus on kyseessä. Minulle varttiin aika naistenklinikan naistentautien poliklinikalle ensi viikon keskiviikolle, aamu klo 8.40. On ihan kamalan paha olla, itkettää ja samalla miettii miksi näin piti käydä. :smiley-angry017:smiley-angry017

Hurjasti voimia! :Heartred

Puhelu tuli naistenklinikalta, hidas hcg arvon nousu osoittaa sen. Että kohdunulkopuolinen raskaus on kyseessä. Minulle varttiin aika naistenklinikan naistentautien poliklinikalle ensi viikon keskiviikolle, aamu klo 8.40. On ihan kamalan paha olla, itkettää ja samalla miettii miksi näin piti käydä. :smiley-angry017:smiley-angry017
Hirveän surullinen tilanne..:sad001
Ensiviikolla on siis polilla vielä varmistus ultra? Voimia!:Heartred

Hei, mä oon pitänyt tän kuukauden taukoa, kun ollut muuttoa ja kaikkea. Nyt sit tein kp 29/30 testin ja siihen tuli tälläinen. Oviksesta ei tietoa, kun tässä kierrossa jätin tikutuksen. Meillä siis yk 8 menossa. Pitäiskö tässä lähteä digi kaupoille

Liitteet

• 20210325_172508.jpg
    20210325_172508.jpg
    16.5 KB · Katsottu: 209
Hei, mä oon pitänyt tän kuukauden taukoa, kun ollut muuttoa ja kaikkea. Nyt sit tein kp 29/30 testin ja siihen tuli tälläinen. Oviksesta ei tietoa, kun tässä kierrossa jätin tikutuksen. Meillä siis yk 8 menossa. Pitäiskö tässä lähteä digi kaupoille
Hyvältä vaikuttaa! :smiley-bounce013

Hirveän surullinen tilanne..:sad001
Ensiviikolla on siis polilla vielä varmistus ultra? Voimia!:Heartred

En tiedä mitä silloin tehdään, todennäköisesti alakautta Joo ultra. Mutta mietin jo, että joudutaanko mut leikkaamaan mahdollisesti ja voinko tämän kaiken jälkeen enää saada lapsia. Googlesta olen koko viikon koittanut lukea kokemuksia kohdunulkoisesta raskaudesta.

Onnea!

En tiedä mitä silloin tehdään, todennäköisesti alakautta Joo ultra. Mutta mietin jo, että joudutaanko mut leikkaamaan mahdollisesti ja voinko tämän kaiken jälkeen enää saada lapsia. Googlesta olen koko viikon koittanut lukea kokemuksia kohdunulkoisesta raskaudesta.
Keskenmenoista ja niiden tuomista tunteista on kokemusta.. mutta kohdunulkoisesta ei.. Foorumilla kyllä taisi olla ketju josta voisi löytyä kohtalotovereita sulle
:confused1

En halua luoda enää ylimääräistä toivoa todennäköisesti surkeaan tilanteeseen, mutta vaadi ehdottomasti uusinta ultra ennen lääkkeitä. Ei ole 1 tai 2 kertaa kun hidas hcg nousu on kuitenkin ollut normaali raskaus, mikä ollut vain todella alussa. Tsemppiä kuitenkin kovasti jatkoon ja kyllä tekin saatte vielä pienen käärön syliin. :Heartred

Keskenmenoista ja niiden tuomista tunteista on kokemusta.. mutta kohdunulkoisesta ei.. Foorumilla kyllä taisi olla ketju josta voisi löytyä kohtalotovereita sulle
:confused1
Joo pitää etsiä tämä ketju, kiitos vinkistä.

Onko teillä oviksen tikuttelijoilla muuten vastannut tikun kertoma ovulaatiopäivä Flo-sovelluksen antamaa päivää vai miten isoja heittoja on tullut?

Tää on hyvä kysymys. Muakin kiinnostaa muiden kokemukset. En oo ite tikuttanut, niin en voi sanoa mitään. Jos yk 8 alkaa, niin sit tikutan ja voin jakaa oman kokemukseni. :smug:

Paljon voimia. Ihan kauhee tilanne. :sad001

Tää on hyvä kysymys. Muakin kiinnostaa muiden kokemukset. En oo ite tikuttanut, niin en voi sanoa mitään. Jos yk 8 alkaa, niin sit tikutan ja voin jakaa oman kokemukseni. :smug:

Mä voin pian jakaa oman kokemukseni kunhan tämä kierto päättyy :grin Jos nyt edes saan tikkuun mitään :rolleyes:

Mulla kortisoni tukilääkkeenä raskaana ollessa. Varmasti sillä kuitenkin vaikutusta että miten ”jytkyä kuuria ” joutuu syömään, että mitkä on ohjeistukset..
Itellä ylläpitoannos kuitenkin aika pieni.
Saattaa olla kuurille hyvä ajoitus just ennen ovista, ite oon kerran tullu raskaaksi heti kuurin perään ( se meni kesken valitettavasti ennen rv 6+), mutta ivf hoidoissa kortisoni mukana tukemassa ekassa tuoresiirrossa, ja lopputulos oli mitä parhain :Heartred
On se tuo ihmisen muisti mielenkiintoinen. Viimeyönä jysähti mieleen että olihan mulla kortisoni tukemassa myös neljännessä inssissä, josta sitten tärppäs (tarkistin faktat esikoiseni neuvolakortista) Silloisen kuluneen vuoden aikana kolme tuloksetonta inssiä. Sit siihen viimeiseen halusin ”tueksi testata” prednisolonia, kun sitä mulla itellä tarvittavana kaapista löyty..
ja tosiaan raskaus alkoi. Tämä alkutaival vaan jotenkin näköjään jäänyt muistissa sen taa mitä lopuksi sitten tapahtui..

kävi niin onneton tuuri että ”lottovoitto väärinpäin” tuli. Lapsella oli sellainen tila, kuin triploidia (kromosomit kolminkertaiset). Lapsen elinpäivät oli jo luetut siinä kohtaa kun kaksi siittiötä hedelmöitti munasolun tismalleen samaan aikaan.. voi onnetonta tuuria. Lapsi kuitenkin eli viikolle 22+ Ja tulee aina olemaan esikoiseni :Heartblue

täällä ilo & suru rinnakkain kulkee niinkuin elämässä yleensäkin.

tulevia onnen päiviä, meille jokaiselle!:angelic:

Paljon voimia Alinah :Heartred Ennuste on yleensä aika hyvä kun ajoissa löydetään! Millaiset hcg arvot sinulla oli? Mulla itselläni oli kohdunulkoinen raskaus viime vuonna, se löytyi 11/2020 viikolla 9 oikeasta munanjohtimesta, mutta alkio vastasi kooltaan noin viikkoja 6-7. Tampereella ainakin sellainen käytäntö, että jos hcg on alle 5000 ja raskauspesäkkeen koko on alle 4 cm halkaisijataan, niin hoidetaan pääsääntöisesti lääkehoidolla. Myös se raskauden sijainti ja oireet vaikuttaa, valitaanko lääkehoito vai leikkaus. Mulla esimerkiksi oli hcg lähtöarvo 2400 ja siitä nousi vielä 2800 muutamassa päivässä, sain metotreksaattipiikin ja onneksi tuo yksi piikki riitti. Vaikkakin hcg arvon lasku vei tuskastuttavat 8 viikkoa. Mutta fyysisesti palauduin tuosta yllättävän hyvin. Kun mulla alettiin tuota KU:ta epäillä ja etsin siitä netistä tietoa (kellään lähi- tai tuttavapiirissä ei ole ollut kohdunulkoista) niin törmäsin vain kaikkiin kauhutarinoihin. Vaikka niitäkin valitettavasti joukkoon mahtuu, niin onneksi se ei aina mene noin pahimman kautta. Ja mulle saa laittaa täällä yksityisviestiä jos haluat jutella asiasta. :Heartred

Flon ovis ja ovistikut. Stemmaa aika hyvin, heittää yleensä max päivän tai pari. Mutta mulla on säännöllinen kierto, 25-27 päivää.

Alinah voimia suruusi :Heartred Toivottavasti kaikki menee kuitenkin hyvin kohdallanne.

Onnea plussaajille! Ihana plussa-aalto odotti täällä keskustelussa pitkän työpäivän jälkeen. Sanoisinko siis, että torstai on toivoa täynnä! :cheers:love7

ON: Täällä kiertopäivä viisi ja en malttaisi millään odottaa ovulaatiota näiden plussakuvien jälkeen. :hello

Takaisin