Raskaaksi 2021

Onnea plussasta Minnihiiri84!

Hyvää uutta vuotta kaikille!

itse lueskelin joulun sekä vuoden vaiheessa vain sivusta näitä kommenteja täällä palstalla.

ON: Toiveet oli korkealla kuten aina ja menkatkin olivat 1 päivän myöhässä, mut alkoivat sit tänään.
Yk 5 lähti siis käyntiin.
Ovat kyllä ihan kamalia noi vikat piinapäivät ennen uuden kierron alkua. Ihan pelottaa mennä vessaan, kun ei vaan halua nähdä sitä punaista. :sad001 Testaamaan en vieläkään ennättänyt.
 
Ok, mahdollisesti olis siis ehkä sen näyttänyt jo edellispäivänä. Sillon tein vaan liuskan, eilen myös digin. Laitan kuvat molemmista. voi kun se ovis nyt vaan olis oikeasti ollut :)
Mun mielestä näyttää ovis plussalta kyllä.. Mut tosiaan itse kanssa tuolloin testasin vielä ovista ja mua oli neuvottu että heti kun menkat loppuu ettei jää pyyhkiessä verta pitää aloittaa testaaminen kun ovis voi olla just heti menkkojen jälkeen.. Eli itse voisin tulla raskaaksi menkkojen aikana jos niin ajattelee.. Mä aloin tuolloin testaa jo kp 17 eli viikko oviksesta ja vasta kp21 tuli hailakka plussa eli dpo 11.. Mut tuolloin olin varma raskaudesta jo sillä olin juhlissa kp 15 ja oksensin ja tulin todella nopeasti humalaan ja silloin ystävälleni sanoin että on muuten viimeiset juhlat hetkeen koska oon varmasti raskaana ja hän oli samaa mieltä koska oli esikoisen aikana pitämässä mun hiuksia kun kännissä oksensin ja oli silloin sama tilanne että olin raskaana vaikka testi oli negatiivinen vielä..
 
Hyvää uutta vuotta Cherylille!

täällä kans tosi vahva tunne siitä että menkat alkaa hetkellä millä hyvänsä. Äsken tuntui siltä että jotain valuu jo, vaan ei sieltä mitään tullutkaan.
 
Ainiin, mulle oli ihan uutta tietoa että kp 1 alkaa vasta seuraavasta päivästä jos menkat alkaa illalla. Joku täällä laski kiertonsa niin ja jollain toisellakin sivustolla tuli sama asia vastaan. Olen tähän päivään asti laskenut kiertoni alkaneeksi sillä sekunnilla kun ne alkaa:scratch
 
Kerkesin vielä testaamaan :wacky: jonkinmoista haamua tuli melkein heti näkyviin testiajan sisällä. Tuntuu olevan koko kroppa jotenkin sekaisin. Kivut on aikamoiset, joten saas nähä miten käy:banghead:
Voisitko laittaa oman negatiivikuvasi tänne,kiinnostaisi nähdä mille se näyttää? Koska itse en tiedä.
 
Voisitko laittaa oman negatiivikuvasi tänne,kiinnostaisi nähdä mille se näyttää? Koska itse en tiedä.
Katsoin ne vaan sillä muokkausohjelmalla enkä tallentanut ja nyt en saa enää laitettua kun poistelin kaikki testikuvat hetki sitten:banghead:
Ja tosiaan mulla alkoi menkat vihdoin, joten oikein aavistelin. Nyt päästään sitten keskittymään yk2:seen:cat:
 
Onpa kamalat menkat. Tosi kipeät ja runsaat. Joko limis on paksuuntunut reilusti terojen ansiosta tai sit tää on jonkin sortin kemiallinen. No, kunhan vähenis vuoto kohta :shifty:
 
Täällä odotellaan edelleen menkkoja... Vasenta munasarjaa juilii ärsyttävästi, turvotusta on ja alakerta on kummallisen kostea tähän aikaan kierrosta.. aloin jo epäillä että onko tulossa niin mammuttipitkä kierto että ovis onkin vasta nyt.. en enää tiiä yhtään tästä omasta kropasta että mitä tuolla sisällä tapahtuu! Nyt tilasin ovistikkuja ja alan metsästää sitä ovulaatiota heti ku sais nuo menkat ensin alkamaan ... Jos niitä ei ala kuulua ni pitää soittaa gynelle. Kävin tarkistuksessa 10/20 ja sillon kaikki näytti hyvältä endometrioosin suhteen.
 
Varovaisesti iloitsen, illan herkkä testi on tehtynä...kastoin nyt sen oikean ajan eli 5s. Ja tuloksena oli haamu.:angelic::dummy1:
 
Voin vähän avata mitä tossa artikkelissa sanotaan ja mitä muualtakin olen lukenut aiheeseen liittyen. Jos aihe alkaa kiinnostaa, niin hakusanalla "LH surge patterns" löytyy ainakin enkunkielistä tekstiä sekä myöskin selittäviä kuvia kuvahaulla. Joskus aikaisemmin tuli näitä vähän enemmänkin koluttua, kun kiinnosti :grin Mutta disclaimer, mä en ole terveydenhuollon ammattilainen eli nämä tiedot on saatu googlettamalla ja erinäisistä lähteistä, joiden luotettavuudesta en ota vastuuta. Suomeksi vastaavia artikkeleita en ole yrittänyt etsiä.

LH-hormonin pitoisuudet eivät aina mene niin, että ovat matalalla ja sitten tulee yksi huippukohta jonka jälkeen sitten ovulaatio tapahtuu. Tälläinen kuvio on tuon artikkelin mukaan noin alle puolella naisista ja se on se oletus, johon nämä liuskamalliset ovulaatiotestit perustuvat. Muita melko yleisiä kuvioita ovat 1) kaksi tai useampaa LH-huippua samassa kierrossa (tämä ei silti tarkoita että tapahtuisi useampia ovulaatioita) tai 2) nouseva ja koholla hetken aikaa pysyvä LH-pitoisuus.

Tästä hormonin nousun tavasta riippuen sitten voimme saada ovulaatiotesteillä erilaisia tuloksia. Lyhyellä LH-huipulla ovulaatiotesteistä voi olla hankalaa saada kiinni sitä huippua, koska hormoni nousee ja laskee niin lyhyen ajan sisällä. Kaksivaiheisessa hormoninousussa taas voi ovulaatiotestit näyttää ensin pos, sitten neg, ja taas pos.. Ja "tasaisessa" LH-huipussa testi jää useammaksi päiväksi näyttämään positiivista.

Näistä on sitten vähän vaikea mennä sanomaan, milloin se ovulaatio oikeasti tapahtuu. Eli aina ei voikaan luottaa siihen, että ovulaatio tapahtuu kuten ovulaatiotestipaketin ohjeissa sanotaan.:pompus: Kyllä se läpi kierron joka toinen päivä tallettelu lienee varmin tapa saada plussa, mutta kuka hitto jaksaa.. en minä ainakaan :hilarious:

Ei kyllä jaksakaan. :laughing001 Mä aloin käyttää ovistestejä siksi, että tiedän, milloin voidaan LOPETTAA hommailu. Joka toisen (tai kolmannen) päivän taktiikkaaon käytetty.

Joku ovistestiohje antoi neuvon, että jos näyttää positiivista useamman päivän, kyseinen testi on sille tyypille liian herkkä. Mutta tämän valossa ei välttämättä olekaan niin.

Kiitos suomennuksesta, tämä oli uutta tietoa.
 
Missä kuva?
20210106_214538.jpg

On niin haalea että juuri ja juuri erottuu mutta tein sen laimeasta iltapisusta ja ei ollut siis rakossa kun 3,5h. Huomenna aamulla testaan taas uudelleen. Mutta menkat voi alkaa päivänä minä hyvänsä, toivon ettei alkaisi tietenkin. Viime raskaus keskeytyi 5+,joten en ole kovin innoissani heti.
 

Liitteet

  • 20210106_194152.jpg
    20210106_194152.jpg
    20.7 KB · Katsottu: 170
Mun mielestä näyttää ovis plussalta kyllä.. Mut tosiaan itse kanssa tuolloin testasin vielä ovista ja mua oli neuvottu että heti kun menkat loppuu ettei jää pyyhkiessä verta pitää aloittaa testaaminen kun ovis voi olla just heti menkkojen jälkeen.. Eli itse voisin tulla raskaaksi menkkojen aikana jos niin ajattelee.. Mä aloin tuolloin testaa jo kp 17 eli viikko oviksesta ja vasta kp21 tuli hailakka plussa eli dpo 11.. Mut tuolloin olin varma raskaudesta jo sillä olin juhlissa kp 15 ja oksensin ja tulin todella nopeasti humalaan ja silloin ystävälleni sanoin että on muuten viimeiset juhlat hetkeen koska oon varmasti raskaana ja hän oli samaa mieltä koska oli esikoisen aikana pitämässä mun hiuksia kun kännissä oksensin ja oli silloin sama tilanne että olin raskaana vaikka testi oli negatiivinen vielä..

voi ei :D hauskoja muistoja. Mulla kuukautiset loppui kunnolla kp5, ekan ovistestin taisin tehdä kp 7 vai 8... mietin vielä tikutanko edes tällä viikolla. Onneksi tikutin! Nyt siis sitten kp 10 ovisplussa.
 
Voin vähän avata mitä tossa artikkelissa sanotaan ja mitä muualtakin olen lukenut aiheeseen liittyen. Jos aihe alkaa kiinnostaa, niin hakusanalla "LH surge patterns" löytyy ainakin enkunkielistä tekstiä sekä myöskin selittäviä kuvia kuvahaulla. Joskus aikaisemmin tuli näitä vähän enemmänkin koluttua, kun kiinnosti :grin Mutta disclaimer, mä en ole terveydenhuollon ammattilainen eli nämä tiedot on saatu googlettamalla ja erinäisistä lähteistä, joiden luotettavuudesta en ota vastuuta. Suomeksi vastaavia artikkeleita en ole yrittänyt etsiä.

LH-hormonin pitoisuudet eivät aina mene niin, että ovat matalalla ja sitten tulee yksi huippukohta jonka jälkeen sitten ovulaatio tapahtuu. Tälläinen kuvio on tuon artikkelin mukaan noin alle puolella naisista ja se on se oletus, johon nämä liuskamalliset ovulaatiotestit perustuvat. Muita melko yleisiä kuvioita ovat 1) kaksi tai useampaa LH-huippua samassa kierrossa (tämä ei silti tarkoita että tapahtuisi useampia ovulaatioita) tai 2) nouseva ja koholla hetken aikaa pysyvä LH-pitoisuus.

Tästä hormonin nousun tavasta riippuen sitten voimme saada ovulaatiotesteillä erilaisia tuloksia. Lyhyellä LH-huipulla ovulaatiotesteistä voi olla hankalaa saada kiinni sitä huippua, koska hormoni nousee ja laskee niin lyhyen ajan sisällä. Kaksivaiheisessa hormoninousussa taas voi ovulaatiotestit näyttää ensin pos, sitten neg, ja taas pos.. Ja "tasaisessa" LH-huipussa testi jää useammaksi päiväksi näyttämään positiivista.

Näistä on sitten vähän vaikea mennä sanomaan, milloin se ovulaatio oikeasti tapahtuu. Eli aina ei voikaan luottaa siihen, että ovulaatio tapahtuu kuten ovulaatiotestipaketin ohjeissa sanotaan.:pompus: Kyllä se läpi kierron joka toinen päivä tallettelu lienee varmin tapa saada plussa, mutta kuka hitto jaksaa.. en minä ainakaan :hilarious:


Kiitos! Ja sinä en sanoit, en jaksa minäkään! :hilarious:
 
Ainiin, mulle oli ihan uutta tietoa että kp 1 alkaa vasta seuraavasta päivästä jos menkat alkaa illalla. Joku täällä laski kiertonsa niin ja jollain toisellakin sivustolla tuli sama asia vastaan. Olen tähän päivään asti laskenut kiertoni alkaneeksi sillä sekunnilla kun ne alkaa:scratch

Päivän heitolla ei varmaan suuuuurensuurta merkitystä sinänsä ole normaalissa kiertosyklissä. Mutta tosiaan jos klo 18 jälkeen alkaa niin yleensä jotkut laskee sen kp1 vasta seuraavasta vuorokaudesta.
 
Voin vähän avata mitä tossa artikkelissa sanotaan ja mitä muualtakin olen lukenut aiheeseen liittyen. Jos aihe alkaa kiinnostaa, niin hakusanalla "LH surge patterns" löytyy ainakin enkunkielistä tekstiä sekä myöskin selittäviä kuvia kuvahaulla. Joskus aikaisemmin tuli näitä vähän enemmänkin koluttua, kun kiinnosti :grin Mutta disclaimer, mä en ole terveydenhuollon ammattilainen eli nämä tiedot on saatu googlettamalla ja erinäisistä lähteistä, joiden luotettavuudesta en ota vastuuta. Suomeksi vastaavia artikkeleita en ole yrittänyt etsiä.

LH-hormonin pitoisuudet eivät aina mene niin, että ovat matalalla ja sitten tulee yksi huippukohta jonka jälkeen sitten ovulaatio tapahtuu. Tälläinen kuvio on tuon artikkelin mukaan noin alle puolella naisista ja se on se oletus, johon nämä liuskamalliset ovulaatiotestit perustuvat. Muita melko yleisiä kuvioita ovat 1) kaksi tai useampaa LH-huippua samassa kierrossa (tämä ei silti tarkoita että tapahtuisi useampia ovulaatioita) tai 2) nouseva ja koholla hetken aikaa pysyvä LH-pitoisuus.

Tästä hormonin nousun tavasta riippuen sitten voimme saada ovulaatiotesteillä erilaisia tuloksia. Lyhyellä LH-huipulla ovulaatiotesteistä voi olla hankalaa saada kiinni sitä huippua, koska hormoni nousee ja laskee niin lyhyen ajan sisällä. Kaksivaiheisessa hormoninousussa taas voi ovulaatiotestit näyttää ensin pos, sitten neg, ja taas pos.. Ja "tasaisessa" LH-huipussa testi jää useammaksi päiväksi näyttämään positiivista.

Näistä on sitten vähän vaikea mennä sanomaan, milloin se ovulaatio oikeasti tapahtuu. Eli aina ei voikaan luottaa siihen, että ovulaatio tapahtuu kuten ovulaatiotestipaketin ohjeissa sanotaan.:pompus: Kyllä se läpi kierron joka toinen päivä tallettelu lienee varmin tapa saada plussa, mutta kuka hitto jaksaa.. en minä ainakaan :hilarious:

Täältä vähän takavasemmalta osallistun keskusteluun... Mä oon kans törmännyt tohon samaan artikkeliin pari kuukautta sitten, ja oli hyvin informatiivinen. Tikutin ovista 4 kiertoa ennen plussaa, ja kierroissa 1. ja 3. mulla tuli nopea LH piikki kp15 ja aamulämpöjen perusteella ovis sit kp16, mutta kierroissa 2. ja 4. testi näytti plussaa 3 päivää putkeen, ja lämpöjen mukaan ovis viimeisenä + testi päivänä. Noi kierrot 2 ja 4 oli myös pari päivää pidempiä kuin kierrot 1 ja 3. Eli ne hormonit voi siis tosiaan toimia eri tavalla eri kierrossa ihan samalla ihmisellä! Varmimmaksi koin itse käyttää sekä tikkuja että aamulämpöjä oviksen ajankohdan varmistamiseen.
 
Kp28, ei näy menkkoja mutta oon saanu seurakseni pahoinvoinnin:hungover: Tulee aaltoilemalla pitkin päivää, eilen oli kolme pahoinvointikohtausta joista viimeisin illalla ennen nukahtamista.
Alavatsalla tuntuu painetta ja vihlontaa, ja olo on epämukava.

On ilmeisesti normaalia että kierto saattaa joskus venähtää useammallakin päivällä? Vaikka ovulaatio oliskin hyvin kierron alussa (kp13). #paniikissahetikunkroppasekoilee

Mietin vain, että jos menkat ei oo alkanut sunnuntaihin mennessä (olisi jo kp31), niin kyllä vähän mietityttää että mikä juttu on, kun R-testi oli kuitenkin negatiivinen eilen aamulla. Tuskinpa se positiiviseksikaan muuttuu yhtäkkiä :hilarious:
Oon toki lukenu niistäkin raskauksista, joissa vasta viikolla 5 on tullu plussa testeihin, mutta oon kyllä ite skeptinen sen suhteen että omalla kohdalla noin kävis:laughing002
 
Hyvää huomenta kaikille!

Jokohan sitä uskaltaisi iloita...?
Tässä tämän aamuiset testit;nyt on kp 25/25-26(29)

imgonline-com-ua-Negative-3vMDgAjt3CPqH.jpg

Negatiivina herkkä One step Wishiltä
20210107_055459.jpg

Sama testi
20210107_052423.jpg

RFSU testiajalla
20210107_061507.jpg
 
Muokattu viimeksi:
Kp28, ei näy menkkoja mutta oon saanu seurakseni pahoinvoinnin:hungover: Tulee aaltoilemalla pitkin päivää, eilen oli kolme pahoinvointikohtausta joista viimeisin illalla ennen nukahtamista.
Alavatsalla tuntuu painetta ja vihlontaa, ja olo on epämukava.

On ilmeisesti normaalia että kierto saattaa joskus venähtää useammallakin päivällä? Vaikka ovulaatio oliskin hyvin kierron alussa (kp13). #paniikissahetikunkroppasekoilee

Mietin vain, että jos menkat ei oo alkanut sunnuntaihin mennessä (olisi jo kp31), niin kyllä vähän mietityttää että mikä juttu on, kun R-testi oli kuitenkin negatiivinen eilen aamulla. Tuskinpa se positiiviseksikaan muuttuu yhtäkkiä :hilarious:
Oon toki lukenu niistäkin raskauksista, joissa vasta viikolla 5 on tullu plussa testeihin, mutta oon kyllä ite skeptinen sen suhteen että omalla kohdalla noin kävis:laughing002

Jos menkkoja ei ala kuulumaan niin onhan se raskaus hyvin mahdollinen ja myöhäisempi plussamainen!
 
Mä oon ollut ihan "loukkaantunut", kun eilen illalla pitkän työvuoron jälkeen tulin kotiin ja olisin ehkä hieman halunnut lempeä mieheltä sekä varmistella vielä talletuksia, kun varmuutta ovulaatiosta ei ole. En seuraa kuin päiviä ja oloja. Niin kun ehdotin miehelle seksiä, niin ei häntä huvittanut eikä jaksanut. Jonka tottakai tavallaan ymmärrän, mutta samalla en, koska mies harvemmin kieltäytyy ja meillä seksiä säännöllisesti joka toinen päivä, ja nyt eilen olisi normikaavan mukaankin ollut mutta häntä ei huvittanut. Ja heti alkaa oma ajatus juosta että miksi ei halunnut? No, toivottavasti tallettelut nyt näillä riittää ja ehkä sitten tänään.. :bored::shifty:
 
Takaisin
Top