Raskaaksi 2021

IMG_20210106_074833.jpg


Dpo 11, surkea kuva, mutta vielä on pikkuinen kyydissä. :) Kiitos kaikille onnitteluista ja tsemppiä omiin tilanteisiin!
 
View attachment 97959

Dpo 11, surkea kuva, mutta vielä on pikkuinen kyydissä. :) Kiitos kaikille onnitteluista ja tsemppiä omiin tilanteisiin!
Onnitteluja vielä kertaalleen sinulle Minnihiiri84.
:3some
Toivotaan että perässä tullaan.
Sait siis melko aikaisessa dpo päivällä jo sen digitaalisplussankin? Jos ny
yt vasta dpo 11 sinulla.
Mulle tulossa huomenna kp 25 joko täti kylään tai ClearBlue-testit postissa ja niissä digitesti mukana myös. En tee sitä kyllä ekana..siinä 2kpl Early testejä. :rolleyes:
 
Onnitteluja vielä kertaalleen sinulle Minnihiiri84.
:3some
Toivotaan että perässä tullaan.
Sait siis melko aikaisessa dpo päivällä jo sen digitaalisplussankin? Jos ny
yt vasta dpo 11 sinulla.
Mulle tulossa huomenna kp 25 joko täti kylään tai ClearBlue-testit postissa ja niissä digitesti mukana myös. En tee sitä kyllä ekana..siinä 2kpl Early testejä. :rolleyes:

Kiitos! Joo, tein sen digin eilen, eli 10 dpo. Toivottavasti sulla ei alkaisi nyt menkat, vaan tulisi plussa!
 
Dpo7, jokohan sitä uskaltais huomenna alkaa dippaa testiä :angelic: Jospa malttais vielä pari päivää, oon vaan niin huono siinä :hilarious:
Itse testaisin aikaisintaan dpo9, jos kärsivällisyys riittää sinne asti :) Ei siihenkään enää pitkä aika ole!



Täällä vasta kp7/31 ja aika matelee. :hilarious:
 
Täällä kp27, dpo se 13-14 tai jotain sinne päin ja vaihtuu tämän päivän aikana kp1:sad001
Alavatsaa juilii, mieli on maassa, väsymys on todella hurja.

Tein r-testin äsken ja negahan se oli :sad010
Yk12 seuraavaksi, mutta toiveet on kyllä nollassa raskautumisen suhteen luomuna.
 
Uusi palstalainen moi :greet025

Tai ehkä joskus sata vuotta sitten olen kirjoitellut. Lapsia löytyy kaksi ikiomaa, pojat 2008 ja 2009. Ja miehen 2010. Yhteinen olisi haaveissa, aika yllättäen. Koska olin ajatellut, että me ei sellaista luomuna voida saada, koska miehen lapsi on saanut alkunsa hoidoilla.
Miehellä siis huonolaatuiset siittiöt. Nyt kuitenkin joulukuussa oli menkat myöhässä 5 päivää ja testissä haamu. Joka sitten osoittautui paria päivää myöhemmin kemialliseksi, MUTTA. Meillä siis saattaakin olla mahdollisuus saada luomusti oma yhteinen :Heartred

Jännityksellä nyt odotellaan mitä tapahtuu vai tapahtuuko mitään. Nyt on kp4. Menkat oli suht normit kemiallisen jälkeen. Parina ekana päivänä vuoto oli runsasta ja jotain riekaleita joukossa :eek: Ja nyt enää tuhruttelee..

Muoks. Ehkäisy lopetettu 8/2018. Eli aika kauan on hommailtu ilman mitään ja nyt vasta sitten jtn elonmerkkejä
 
Mukava kuulla että geleeistä oli apuja! Itsellä nimittäin pitkät kierrot ongelmana ja lisäksi pco-tyyppiset munasarjat. Käytin viime syksynä yhden kierron ajan tosi epäsäännöllisesti geleitä, mutta en huomannut mitään joten jätin käyttämättä. Nyt mietin että kierto kyllä lyheni silloin, mutta ei kyllä pysty määrittelemään minkä ansiosta. Nyt intouduin sitten kokeilemaan uuden vuoden kunniaksi uudestaan. Herättää myös optimismia kuulla hyviä kokemuksia :angelic: toivottavasti saat pikaisen plussan!

Aiemmin siis ongelmana kun ne kapselit jäi kiinni kurkkuun, nyt tajusin että voin vaikka aamujugurttiin sen sisällön sekoittaa :hilarious:. Postista tuli myös maca, vehnänalkioöljy ja siveydenpuukapselit. Kaikki keinot käyttöön :rolleyes:

Oletko kokeillut donafertya tai inofolocia? Se on ravintolisä josta voi olla apua pco:n aiheuttamiin haasteisiin.
 
Mikä kp sulla on?
Mulla vasta 24/25-28. Kierto välillä lyhyt välillä normi 28. Mutta testailut aloitin hyvissä ajoin:grin
Eilen tuli tippa verta. Toivon että oli kiinnittymisvuotoa koska se on viime raskausaikana (päättyi keskenmenoon 6/20)tullut ja juuri kp 23.:angel1
TO
Mulla nyt 29/25-27. Ei oo näin pitkää kiertoa ollut edellisen raskauden jälkeen. Saattaa tietysti kierukan poistolla olla osuutta asiaan. :smiley-ashamed004 Esikoisesta sain haamuplussan jo n. viikko ennen menkkojen alkua, joten en pahemmin elättele toiveita:wacky:
 
Itse testaisin aikaisintaan dpo9, jos kärsivällisyys riittää sinne asti :) Ei siihenkään enää pitkä aika ole!
Niin mäkin oon aiemmin tehnyt. Mielessä silti kutkuttaa, kun keskenmenneen raskauden plussasin jo dpo8 tosi haalealla haamulla :hilarious: Paras ois kun malttais vielä pari yötä, niin sais suoraan jotain varmempaa tietoa siitä mitä tikku näyttää :grin
 
TO
Mulla nyt 29/25-27. Ei oo näin pitkää kiertoa ollut edellisen raskauden jälkeen. Saattaa tietysti kierukan poistolla olla osuutta asiaan. :smiley-ashamed004 Esikoisesta sain haamuplussan jo n. viikko ennen menkkojen alkua, joten en pahemmin elättele toiveita:wacky:
Millä testillä noin aikaisin esikoisen plussasit?
Mä nyt aloin epäillä että noi oli vaan viivanpaikkoja RFSUssa kun tsekkasin negatiivikuvana nuo testit niin viivanpaikka siinä loistaa. Tässä yksi niistä(pettymyksistä)
imgonline-com-ua-Negative-gkVuQ5vyALI0YFn.jpg
 
Millä testillä noin aikaisin esikoisen plussasit?
Mä nyt aloin epäillä että noi oli vaan viivanpaikkoja RFSUssa kun tsekkasin negatiivikuvana nuo testit niin viivanpaikka siinä loistaa. Tässä yksi niistä(pettymyksistä)View attachment 97963
Mä testasin negatiivinä kans noi omani ja niistä haaleana näkyy viiva. Mut luulen et kyseessä vaan kiinnittymisyritys:confused:
Rfsu:n normi testillä. Sen takia niitä tykkään käyttääkin, kun esikoisen yrittämisen aikana käytin pelkästään niitä (varmaan kymmeniä) ja kertaakaan ei edes viivanpaikkoja silloin antanut. Täytyykin katsoa löydänkö testistä kuvaa jostain arkistoista:think005
 
Millä testillä noin aikaisin esikoisen plussasit?
Mä nyt aloin epäillä että noi oli vaan viivanpaikkoja RFSUssa kun tsekkasin negatiivikuvana nuo testit niin viivanpaikka siinä loistaa. Tässä yksi niistä(pettymyksistä)View attachment 97963
Ei se oikeastaan oo aikainen plussaus jos miettii koska se ovis on oikeasti ollut.. Koska mä sain kuopuksesta plussan 10 päivää ennen menkkojen alkamista kp21/31 ja ovis oli ollut kp 10 ja menkat mulla kestää sen 7 päivää ..
 
Nää on siis mun joulukuun kemiallisen testit. Kp 24/27-29 ???(mulla vähän vaikeuksia hahmottaa että mikä se mun menkkojen alkamispäivä oikein oli. Tiputtamaan alkoi 23.12 sillain et tarvitsi jo tamponia, mut ihan hirveetä kipua ja runsaampaa vuotoa vasta 24.12)

Selkeä ero oli negatesteihin verrattuna ja apteekin herkässä oli myös plussa, vaikka onhan toi hailakka. Nyt ahdistaa edes testien tekeminen kun jo kaksi kemiallista. Kp 13 nyt ja ovis taisi olla eilen tai edellispäivänä olojen mukaan.
 

Liitteet

  • IMG_20210106_112533.jpg
    IMG_20210106_112533.jpg
    25.5 KB · Katsottu: 158
  • IMG_20210106_112441.jpg
    IMG_20210106_112441.jpg
    7.9 KB · Katsottu: 155
Olethan tietoinen siitä, että LH-kuvioitakin on erilaisia? :) https://modernfertility.com/blog/normal-lh-level/
Toki voi olla kyse siitäkin, että on vaan kierto vähän sekaisin km jälkeen. Toivottavasti ovulaatio todella tapahtuu ja on vahva! Hyvä, jos talletitte, nyt vaan peukut pystyssä, että se tuottaa tulosta :thumleft

Kiitos viestistä ja linkistä <3 nyt oli vaan niin pitkä teksti ja englanniksi ettei pystynyt lukemaan :D jos osaat suomentaa ja lyhentää asian niin kuulen mielelläni? :)

tosiaan siis viime kierossakin sain kaksi ovisplussaa... ja nyt (tyhmä minä!) testasin mielenkiinnosta vieläkö antaa hymynaamaa tänään niin ei :mad: eikö sen nyt kaiken järjen mukaan pari päivää sitä pitäisi näyttää ? Vai oonko ihan hakoteillä :D edellispäivänä en digiä vielä tehnyt kun viivat ei ollut tasavahvoja vaikka aika vahva olikin... voi toki olla että hymyn oisin saanut jo sillon ja siksi ei enää tänään?
Ärsyttää jollei noihinkaan ”voi luottaa”, jos kroppa antaa ”vääriä tuloksia”... eikö tässä auta kun alkaa vaan tallettelemaan ahkerammin, jotta aina olis sama mahis... :eek::grin
 
tosiaan siis viime kierossakin sain kaksi ovisplussaa... ja nyt (tyhmä minä!) testasin mielenkiinnosta vieläkö antaa hymynaamaa tänään niin ei :mad: eikö sen nyt kaiken järjen mukaan pari päivää sitä pitäisi näyttää ? Vai oonko ihan hakoteillä :D edellispäivänä en digiä vielä tehnyt kun viivat ei ollut tasavahvoja vaikka aika vahva olikin... voi toki olla että hymyn oisin saanut jo sillon ja siksi ei enää tänään?

Se clearbluen digi ovistesti näyttää ekan hymynaaman sillon, kun on viivat vasta vahvistumassa lähes tasaisiksi. Ja toinen plussa tulee sitten siinä LH huippupäivänä! Mulla tuli kp12 eka hymynaama, kp13 toinen hymynaama
 

Liitteet

  • IMG_20201223_063652.jpg
    IMG_20201223_063652.jpg
    8 KB · Katsottu: 160
Ei se oikeastaan oo aikainen plussaus jos miettii koska se ovis on oikeasti ollut.. Koska mä sain kuopuksesta plussan 10 päivää ennen menkkojen alkamista kp21/31 ja ovis oli ollut kp 10 ja menkat mulla kestää sen 7 päivää ..


Ok, mahdollisesti olis siis ehkä sen näyttänyt jo edellispäivänä. Sillon tein vaan liuskan, eilen myös digin. Laitan kuvat molemmista. voi kun se ovis nyt vaan olis oikeasti ollut :)
 

Liitteet

  • F2386C9F-49F9-4F5D-81CB-4D162004F0F6.jpeg
    F2386C9F-49F9-4F5D-81CB-4D162004F0F6.jpeg
    7.9 KB · Katsottu: 137
  • 0284E32B-7888-4BAC-95DB-273C9C5D4169.jpeg
    0284E32B-7888-4BAC-95DB-273C9C5D4169.jpeg
    11.4 KB · Katsottu: 144
Kiitos viestistä ja linkistä :Heartred nyt oli vaan niin pitkä teksti ja englanniksi ettei pystynyt lukemaan :D jos osaat suomentaa ja lyhentää asian niin kuulen mielelläni? :)

tosiaan siis viime kierossakin sain kaksi ovisplussaa... ja nyt (tyhmä minä!) testasin mielenkiinnosta vieläkö antaa hymynaamaa tänään niin ei :mad: eikö sen nyt kaiken järjen mukaan pari päivää sitä pitäisi näyttää ? Vai oonko ihan hakoteillä :D edellispäivänä en digiä vielä tehnyt kun viivat ei ollut tasavahvoja vaikka aika vahva olikin... voi toki olla että hymyn oisin saanut jo sillon ja siksi ei enää tänään?
Ärsyttää jollei noihinkaan ”voi luottaa”, jos kroppa antaa ”vääriä tuloksia”... eikö tässä auta kun alkaa vaan tallettelemaan ahkerammin, jotta aina olis sama mahis... :eek::grin
Voin vähän avata mitä tossa artikkelissa sanotaan ja mitä muualtakin olen lukenut aiheeseen liittyen. Jos aihe alkaa kiinnostaa, niin hakusanalla "LH surge patterns" löytyy ainakin enkunkielistä tekstiä sekä myöskin selittäviä kuvia kuvahaulla. Joskus aikaisemmin tuli näitä vähän enemmänkin koluttua, kun kiinnosti :grin Mutta disclaimer, mä en ole terveydenhuollon ammattilainen eli nämä tiedot on saatu googlettamalla ja erinäisistä lähteistä, joiden luotettavuudesta en ota vastuuta. Suomeksi vastaavia artikkeleita en ole yrittänyt etsiä.

LH-hormonin pitoisuudet eivät aina mene niin, että ovat matalalla ja sitten tulee yksi huippukohta jonka jälkeen sitten ovulaatio tapahtuu. Tälläinen kuvio on tuon artikkelin mukaan noin alle puolella naisista ja se on se oletus, johon nämä liuskamalliset ovulaatiotestit perustuvat. Muita melko yleisiä kuvioita ovat 1) kaksi tai useampaa LH-huippua samassa kierrossa (tämä ei silti tarkoita että tapahtuisi useampia ovulaatioita) tai 2) nouseva ja koholla hetken aikaa pysyvä LH-pitoisuus.

Tästä hormonin nousun tavasta riippuen sitten voimme saada ovulaatiotesteillä erilaisia tuloksia. Lyhyellä LH-huipulla ovulaatiotesteistä voi olla hankalaa saada kiinni sitä huippua, koska hormoni nousee ja laskee niin lyhyen ajan sisällä. Kaksivaiheisessa hormoninousussa taas voi ovulaatiotestit näyttää ensin pos, sitten neg, ja taas pos.. Ja "tasaisessa" LH-huipussa testi jää useammaksi päiväksi näyttämään positiivista.

Näistä on sitten vähän vaikea mennä sanomaan, milloin se ovulaatio oikeasti tapahtuu. Eli aina ei voikaan luottaa siihen, että ovulaatio tapahtuu kuten ovulaatiotestipaketin ohjeissa sanotaan.:pompus: Kyllä se läpi kierron joka toinen päivä tallettelu lienee varmin tapa saada plussa, mutta kuka hitto jaksaa.. en minä ainakaan :hilarious:
 
Jatkan tuota esittelyä hieman..

Ainoa muutos, mikä tässä syksyn aikana on tapahtunut, on se, että mies on alkanut syödä monivitamiinia lokakuun alussa. Eli voisiko tämä olla syynä, että siittiöiden laatu on parantunut?

Joskus oon joutunut testaamaan, mutta silloin en ole saanut tikkuihin mitään. En haamuja, viivanpaikkoja, en siis mitään.

Lapsettomuushoitojenkaan aikana ei ole saanut ohjeistusta, että pitäisi vitskuja syödä. Nyt siis ihan eri syystä on ottanut..

Itellä omat lapset on saaneet alkunsa heti, kun on annettu mahdollisuus. Ja ovulaation tunnistan selkeästi.
 
Takaisin
Top