Raskaaksi 2021

Ei tuo verinen tippa olisi voinut enteille kuukautisten alkua? Mikä dpo/kp?

Kp 23.
Aikaisemmissa raskaudessa kp 23 oli kiinnittymisvuotoa juurikin näin,että tippa verta...DPO on hämärän peitossa siksi etten saanut ovulaatiotikulla sitä täsä kierrossa kiinni. Mutta siis yön kp 13-14 oli varmasti ovisplussa,koska erittäin vahvan viivan sain kp 14 ja siitä lähti haalenemaan nopeasti. Mutta dpo 8 voisi tämän perusteella olla nyt. Viime ja edellisraskauksissa oli dpo8 kiinnittymisvuoto.
 
Kp 23.
Aikaisemmissa raskaudessa kp 23 oli kiinnittymisvuotoa juurikin näin,että tippa verta...DPO on hämärän peitossa siksi etten saanut ovulaatiotikulla sitä täsä kierrossa kiinni. Mutta siis yön kp 13-14 oli varmasti ovisplussa,koska erittäin vahvan viivan sain kp 14 ja siitä lähti haalenemaan nopeasti. Mutta dpo 8 voisi tämän perusteella olla nyt. Viime ja edellisraskauksissa oli dpo8 kiinnittymisvuoto.

Aa voisi siis hyvin olla kiinnittymisestä!
 
Tietääkö joku faktaa kuinka nopeasti hCG hormoni lähtee nousemaan kiinnittymisen jälkeen,eli kauanko menee siitä kun alkio kiinnittyy ja se näkyy esim.erittäin herkässä testissä plussana?
 
Tietääkö joku faktaa kuinka nopeasti hCG hormoni lähtee nousemaan kiinnittymisen jälkeen,eli kauanko menee siitä kun alkio kiinnittyy ja se näkyy esim.erittäin herkässä testissä plussana?

Mulla edellisessä kesken menneessä raskaudessa arvelin tuntevani kiinnittymisen dpo6 ja seuraavana päivänä näkyi herkässä testissä. Tässä raskaudessa kiinnittyminen todennäköisesti taas dpo6, ja selvä haalea plussa dpo8 pcllä. Aiemmin en tällä kertaa edes kokeillut.
 
Tietääkö joku faktaa kuinka nopeasti hCG hormoni lähtee nousemaan kiinnittymisen jälkeen,eli kauanko menee siitä kun alkio kiinnittyy ja se näkyy esim.erittäin herkässä testissä plussana?
No tämähän ei ole missään nimessä mitään faktaa ja tuskinpa kovin luotettavaakaan, mutta tälläistä sivustoa olen joskus huvin vuoksi katsellut. Tässä siis positiivisen testin tehneet käyttäjät on ilmoittaneet, missä vaiheessa testi on muuttunut positiiviseksi. Semmoista kevyttä ajanvietettä.

https://www.countdowntopregnancy.com/pregnancy-test/
 
Meillä eka lapsi oli yllätysraskaus. Toinen tärppäs yk 1 ehkäisyn lopettamisen jälkeen ja kolmas vasta 7kk kierukan poiston jälkeen. Kysyin ehkäisy neuvolasta et oisko mahdollista saada suoraan lääkettä kuukautiskiertoa tasoittamaan, koska tosissaan ennen kuopusta oli kierto jopa 71pv. Mutta ei kuulemma saa kun kuitenkin tullut niin "helposti" (itsestäni ei tuntunut et 7kk tarkottaa et lapsi tullut helposti) aiemmin raskaaksi. Sit kuulemma jos kierto selvästi venyy niin sit voi kysellä lääkäriltä lääkettä kierron tasaamiseen. Aiemmin jo 2012 ennen lapsia oon primoluteilla kiertoa tasoiteltu. Tiputtelu vuoto nyt kokonaan loppunut. Nyt vaan odotellaan sit normi menkkoja alkavaksi. En kyllä tiiä voiko ees tulla raskaaksi ennen kun kunnon menkat on tullut. Tai kyllähän sitä maalaisjärjellä pitäis voida tulla.

Avena testissä en valitettavasti nää mitään.

Joku oli saanut ovis+ nyt eikun lakanoiden väliin
 
Tietääkö joku faktaa kuinka nopeasti hCG hormoni lähtee nousemaan kiinnittymisen jälkeen,eli kauanko menee siitä kun alkio kiinnittyy ja se näkyy esim.erittäin herkässä testissä plussana?
Hcg:tä alkaa muodostua heti kiinnittymisen jälkeen, se miten nopeasti ja kuinka paljon nousee on yksilöllistä ja siihen tuskin on mitään suoranaista faktaa olemassa. Määrät samoilla viikoilla olevilla voi olla normaalista raskaudesta huolimatta todella erilaiset. En tiedä auttoko vastaus mitään. Omalla kohdallani oon huomannut (kaksi kemiallista takana), että hcg nousee kyllä nopeasti sinne 10-25ml/iu. Dpo 8 saanut molemmista herkällä plussat, jotka eivät vahvistuneet ja molemmilla kerroilla kuukautiset 2 päivää myöhässä ja tulivat todella runsaina.
 
Tässä tikutushimoissani kaivelin esikoisen plussatikkujen kuvia esille :hilarious:
Ekassa kuvassa muistan et luonnossa näki oikein tihrustamalla hyvin haalean viivan :hilarious:
Harmi kun en löytänyt ihan kaikkia kuvia :hilarious:
 

Liitteet

  • InShot_20210105_201625331.jpg
    InShot_20210105_201625331.jpg
    32.6 KB · Katsottu: 303
Marie14, en oo nyt käyttäny mitään luontaistuotteita, gyne määräs mulle terolutit ja niillä pysyy kierto säännöllisenä. Aiemmin siis esikoista yritetty 4v niin sain terolutit sitä varten. Mulla oli kemiallinen 9/20 ja uskon ettei vaan limakalvo päässyt kasvamaan tarpeeksi kun kroppa ei ollut ns. Valmis uuteen raskauteen.

beanen pahoittelut :sorry:

minnihiiri onnea :Heartpink

omanapa;
Kp6 ja varmaan tallettelut aloitellaan huomenna :biggrin uudessa työssä perehtymistä, pari ekaa viikkoa. :biggrin Poikakin tulee la kotiin :Heartblue
 
Mulla näky jo normi testissä 25 niin ihan viiva eikä mitään haamua edes niin kp20 kun kierto 28 eli tosi aikasin mutta johtu siitä että olikin kiinnittynyt aikasin siis munajohtimeen eli ei edes kohtuun kerinnyt kun jo kiinnitty.
 
Kerkesin vielä testaamaan :wacky: jonkinmoista haamua tuli melkein heti näkyviin testiajan sisällä. Tuntuu olevan koko kroppa jotenkin sekaisin. Kivut on aikamoiset, joten saas nähä miten käy:banghead:
 

Liitteet

  • 20210105_210539.jpg
    20210105_210539.jpg
    27 KB · Katsottu: 194
  • 20210105_210605.jpg
    20210105_210605.jpg
    14.8 KB · Katsottu: 199
Onnea plussanneille ja vahvistumista!

Meillä kesti ekan lapsen saaminen aluille vuoden päivät. Suurin syy oli se ettei mun kierto millään palautunut e-pillereiden lopettamisen jälkeen vaan menkat tuli 3-4kk välein. Eipä siinä mahdollisuuksiakaan ollut raskautua. Kerran soitin jo neuvolaan et saisin apuja, oli muistaakseni aikakin sinne varattuna mut en koskaan mennyt. En muista miksi. No aloitin sit royal geleet. Sattumaa ehkä mut viikko niiden aloittamisesta tuli menkat ja heti seuraavasta kierrosta onnisti. Kierto tasautui kerralla.

Sen takia mä tässä vähän naiivisti ajattelen että kerta kierto viimein on imetyksen jäljiltä normaali, täähän tärppää kerrasta kun ajoitetaan ovikseen oikein! Jotenkin fiilis että vielä tullaan korkeelta alas..

Mukava kuulla että geleeistä oli apuja! Itsellä nimittäin pitkät kierrot ongelmana ja lisäksi pco-tyyppiset munasarjat. Käytin viime syksynä yhden kierron ajan tosi epäsäännöllisesti geleitä, mutta en huomannut mitään joten jätin käyttämättä. Nyt mietin että kierto kyllä lyheni silloin, mutta ei kyllä pysty määrittelemään minkä ansiosta. Nyt intouduin sitten kokeilemaan uuden vuoden kunniaksi uudestaan. Herättää myös optimismia kuulla hyviä kokemuksia :angelic: toivottavasti saat pikaisen plussan!

Aiemmin siis ongelmana kun ne kapselit jäi kiinni kurkkuun, nyt tajusin että voin vaikka aamujugurttiin sen sisällön sekoittaa :hilarious:. Postista tuli myös maca, vehnänalkioöljy ja siveydenpuukapselit. Kaikki keinot käyttöön :rolleyes:
 
Eilen kyllä aukes portit niin kunnolla ja mieskin avautui huolella tästä kun ei mitään tapahdu. Tulipahan itkettyä kerrankin asiaa kunnolla ja yhdessä. Päätin mennä nyt heti sinne AMH-labroihin ja jos siinä ei näy vikaa, niin mies käy testauttamassa siittiönsä. Nyt tarvitaan toimintaa :smiley-angelic001
 
Te kenellä lapsia jo entuudestaan, kauanko meni synnytyksestä et kierto lähti käyntiin?
Nyt n. 9,5kk sektiosta, alan jo vähän kaipailemaan menkkoja :hilarious: pääsis merkkailemaan ja tarkkailemaan kiertoa :hilarious:
Ennen kun aloin odottaa esikoista olin käyttänyt kauan ehkäisylaastaria. Laastarin kun jätin oli yks 28 kierto, sit 48, 46 ja oviksen perusteella seuraava 28 (tässä kierrossa raskauduin).
Kun ei pääse vielä yrittämään ni sais edes jotain puuhaa tosta kierron tarkkailusta :hilarious::hilarious:
Reilu vuosi :) ja siis vasta sitten kun vauva piti pidempiä taukoja imemisessä - eli päivällä meni 2x ja välillä öisin 0-2 kertaa (noin 1-2 viikkoa oli tällaista, kiitos 1v rokotteiden väsyttävän vaikutuksen...)
 
Omaa napaa (vertaistukea kaivataan) : Lopetin desogestrel-minipillerit marraskuun lopulla. Oon syöny niitä vuosia endometrioosi vuoksi ja olen saanut elää ilman menkkoja. Eka vuoto tuli nopeasti, heti joulukuun alussa ja kesti 5pvää. Ovulaation olin tuntevinani kierron puolivälissä ja limatkin oli sen mukaiset. Ahkerasti talleteltiin koko kierron ajan. Ennen pillereitä ja lyhyiden taukojen välissä kierto on ollut aina sen 28pvää aika on tarkalleen. Nyt edellisistä menkoista 30pvää. Ovulaatiosta noin viikon kuluttua tuli parina päivänä pieni tippa verta. Muutamia testejä tein ton jälkeen ja viimeks tänä aamuna, mut kaikki negoja. Onko muilla kokemuksia minipillerien lopetuksen jälkeisistä tuntemuksista? Mulla on kokoajan alavatsa ihan pinkeä ja turvonnut. Pelottaa, onko endometrioosi alkanut heti jyllätä sisällä ja hormonit ihan sekaisin... Tietysti elättelen vielä toiveita myöhäisestä plussasta, mutta luulenpa sen olevan turhaa...

Tiedän, että on hätiköityä ja naiivia ajatella että ekasta kierrosta raskautuisin. Varsinkin kun edellisen miehen kanssa vuosia sitten yritettiin lasta 2 vuotta tuloksetta :inpain: tämä piinailu vaan on ihan kamalaa! Alkas edes ne kunnon menkat sieltä jos ei kerran plussa pärähdä tikkuun :D Ärsyttää!!!

Onko teillä jollakin jotakin lääkitystä endoon raskautta yrittäessä?
 
Eiliset erittäin herkät tuli postissa siis. Ei minkäännäköistä viivaa silmiini näy tuossa tämä aamuisessa. Kun se paketti tuli luki siinä että ei täytä Eu direktiivin jotain standardeja tms. Sai miettimään näyttääkö oikeaa siis. Ja jäätyneet oli kun posti toi. Eli säilytetty pakkasessa matkalla tännepäin...siitäkin vois kärsiä.
No joo...arvatenkin sitten uitin myös RFSU ja siihen tuli
20210106_044506.jpg

Luotan nyt enemmän tähän Rfsu kun muihin koska sillä aloitin testaamisen ja se näyttää jo nyt haaleaa viivaa...ja saa vertailtua sitten vahveneeko viiva. Tänään kp 24. Ja mahdollisesti dpo 8-10.
 
Muokattu viimeksi:
Kerkesin vielä testaamaan :wacky: jonkinmoista haamua tuli melkein heti näkyviin testiajan sisällä. Tuntuu olevan koko kroppa jotenkin sekaisin. Kivut on aikamoiset, joten saas nähä miten käy:banghead:

Mikä kp sulla on?
Mulla vasta 24/25-28. Kierto välillä lyhyt välillä normi 28. Mutta testailut aloitin hyvissä ajoin:grin
Eilen tuli tippa verta. Toivon että oli kiinnittymisvuotoa koska se on viime raskausaikana (päättyi keskenmenoon 6/20)tullut ja juuri kp 23.:angel1
 
Vähän ihmetyttää oviksen ajankohta, mutta kiertokin voi vielä olla sekaisin. Viime kierto oli ensimmäinen keskenmenon jälkeen ja kierron pituudeksi tuli 31pvää. Siksi ajattelin ovista sinne puoleen väliin kiertoa, kp 16 aikoihin?

Eilen kp10 se plussa jo tuli. Viime kierrossahan sain kaksi ovisplussaa... tiedä mitä tässä nyt sit tekisi, kannattaako ovista tikuttaa vielä loppukiertokin? Vai luottaako tähän yhteen plussaan? No, talleteltu on :angel1
 
Omaa napaa (vertaistukea kaivataan) : Lopetin desogestrel-minipillerit marraskuun lopulla. Oon syöny niitä vuosia endometrioosi vuoksi ja olen saanut elää ilman menkkoja. Eka vuoto tuli nopeasti, heti joulukuun alussa ja kesti 5pvää. Ovulaation olin tuntevinani kierron puolivälissä ja limatkin oli sen mukaiset. Ahkerasti talleteltiin koko kierron ajan. Ennen pillereitä ja lyhyiden taukojen välissä kierto on ollut aina sen 28pvää aika on tarkalleen. Nyt edellisistä menkoista 30pvää. Ovulaatiosta noin viikon kuluttua tuli parina päivänä pieni tippa verta. Muutamia testejä tein ton jälkeen ja viimeks tänä aamuna, mut kaikki negoja. Onko muilla kokemuksia minipillerien lopetuksen jälkeisistä tuntemuksista? Mulla on kokoajan alavatsa ihan pinkeä ja turvonnut. Pelottaa, onko endometrioosi alkanut heti jyllätä sisällä ja hormonit ihan sekaisin... Tietysti elättelen vielä toiveita myöhäisestä plussasta, mutta luulenpa sen olevan turhaa...

Tiedän, että on hätiköityä ja naiivia ajatella että ekasta kierrosta raskautuisin. Varsinkin kun edellisen miehen kanssa vuosia sitten yritettiin lasta 2 vuotta tuloksetta :inpain: tämä piinailu vaan on ihan kamalaa! Alkas edes ne kunnon menkat sieltä jos ei kerran plussa pärähdä tikkuun :D Ärsyttää!!!

Onko teillä jollakin jotakin lääkitystä endoon raskautta yrittäessä?


Mulla on endo ja ollaan hoitojonossa. Kutsun pitäisi tulla nyt alkuvuodesta niin päästään harjoittelemaan pistoksia.
Ja mitään lääkitystä ei ole itellä. Tasaisesti kivut ja oireet pahentuneet kierto kierrolta (endo pahenee ilman pillerit x kierukka comboa). Jooga, lämpötyynyt ja särkylääkkeet on käytössä itellä kipuja helpottamaan. Muutama päivystys reissu tehty kipujen takia ja sellaistakin mahdollisuutta väläytettiin, että söisin pillereitä uudelleen niin kauan kunnes kutsu tulee hoitoihin. Ideana olisi vuodottomuus ja endon hoito. Mutta kieltäydyin kun en halua enää enempää sekoittaa kroppaa ja kuitenkin pistokset saa aloittaa vasta kun kuukautiset alkaa ja sitä ei tiedä koska ne palautuis pillerien lopetuksen jälkeen.

Mutta me siis päästiin jo 6kk yrityksen jälkeen hoitojonoon, koska on endo ja sen aiheuttamat kivut niin lamaannuttavia kun se leviää. Lisäksi selvis, että mun munasarjat käy vähä hitaalla (niissä ei oo ikään nähden normaalia määrää follikkeleita).

Mutta suosittelen samoja mitä mulle on suositeltu, valitse niistä sulle toimivimmat:hilarious:
- Tikuta ovista, että näet toimiiko kroppa (mulla endoa oli munasarjojen ja torvien ympärillä, niin sen epäiltiin häiritsevän luomukiertoa)
- varaa aika gynelle jo nyt
- eti lääkärin kanssa hyvä särkylääke combo
- jooga, lämpötyyny, tens-laite, akupunktio ja jotku ruokavaliot auttaa hillitsemään alavatsa ja suolistokipuja
- syö vitamiineja ja muita luontaistuotteita jotka tukee sun omaa kehoa raskautumisessa
 
Vähän ihmetyttää oviksen ajankohta, mutta kiertokin voi vielä olla sekaisin. Viime kierto oli ensimmäinen keskenmenon jälkeen ja kierron pituudeksi tuli 31pvää. Siksi ajattelin ovista sinne puoleen väliin kiertoa, kp 16 aikoihin?

Eilen kp10 se plussa jo tuli. Viime kierrossahan sain kaksi ovisplussaa... tiedä mitä tässä nyt sit tekisi, kannattaako ovista tikuttaa vielä loppukiertokin? Vai luottaako tähän yhteen plussaan? No, talleteltu on :angel1
Olethan tietoinen siitä, että LH-kuvioitakin on erilaisia? :) https://modernfertility.com/blog/normal-lh-level/
Toki voi olla kyse siitäkin, että on vaan kierto vähän sekaisin km jälkeen. Toivottavasti ovulaatio todella tapahtuu ja on vahva! Hyvä, jos talletitte, nyt vaan peukut pystyssä, että se tuottaa tulosta :thumleft
 
Takaisin
Top