Raskaaksi 2021

Tuli mieleen raskausvitamiineista!

Aloitin vuoden alusta syömään niitä, kun luin, että hyvä syödä jo ennen raskautta erityisesti foolihappoa. Nyt kuitenkin huomasin, että noissahan on rautaa (multitabs raskaus) ja sitähän ei suositella syömään "turhaan".

Vuosi sitten on viimeksi otettu rauta-arvot ja ne oli silloin minulla normaalit. :bored: Eli syödäkö vai ei? Yrityshän voi kestää vaikka vuoden tai kaksi.
Minä kannatan että ottaa vitamiinit purkista. Vaikka ruokavalio olisi ”täydellisen kohdillaan”, niin sitten ravintoaineiden imeytyminen saattaakin olla toinen juttu.. Raudasta tuli mieleen, että eikös juuri jossain ollut keskustelua rautavarastoista, että vaikka kokeissa kaikki Ok. Niin rautavarastot saattaa olla tyhjät. Muistaako joku asian paremmin?
:happy093.

Hmm. Ehkä jatkan vitamiinien syömistä ja katson, jos menee pitkäksi yritys, että vaihdanko pelkkään foolihappoon. :rolleyes: En muista yhtään oliko niissä testeissä mukana silloin aiemmin myös ferritiini.

Tosin työterveyshuollon puolesta olen menossa perus verikokeisiin jokatapauksessa tässä lähiaikoina, niin eiköhän siellä selviä nykytilanne raudan suhteen.

• Tykkään
Reaktiot: elo
Hmm. Ehkä jatkan vitamiinien syömistä ja katson, jos menee pitkäksi yritys, että vaihdanko pelkkään foolihappoon. :rolleyes: En muista yhtään oliko niissä testeissä mukana silloin aiemmin myös ferritiini.

Tosin työterveyshuollon puolesta olen menossa perus verikokeisiin jokatapauksessa tässä lähiaikoina, niin eiköhän siellä selviä nykytilanne raudan suhteen.
Mulla oli hemoglobiini 148 ja ferritiinit 30. Mulla perussairauksia ja lääkäri sanoi, että se nostaa arvoja salakavalasti. Pitäisi olla kuulemma ferritiini 100 luokkaa mulla.

Dpo 11 oletettavasti, omista ovisoloista laskeskelen kun en tikuttanut. Nega. Edelleen oireetonta. Flo ennusti menkkoja tälle päivälle, eli luteaali taitaa olla nyt normaali vihdoinkin (synnytyksestä 1v 3 kk)!

Täällähän on moni samoilla deepeeoilla, tsempit kaikille!

Minä kannatan että ottaa vitamiinit purkista. Vaikka ruokavalio olisi ”täydellisen kohdillaan”, niin sitten ravintoaineiden imeytyminen saattaakin olla toinen juttu.. Raudasta tuli mieleen, että eikös juuri jossain ollut keskustelua rautavarastoista, että vaikka kokeissa kaikki Ok. Niin rautavarastot saattaa olla tyhjät. Muistaako joku asian paremmin?
:happy093.
Kyl. Varastorauta eli ferritiini tyhjenee kehosta ensin jolloin hemoglobiini voi olla kokeissa vielä tosi hyväkin. Eli hemoglobiini ei kokeissa kerro oikeastaan juuri mitään raudan todellisesta tilanteesta kehossa.

Kp22/26-27, dpo7 ja ai että, menkkaa enteilevät kaasuvaarat ja ripuli tuli taloon:hilarious:
Vaihteeksi myös nännit on kipeät ja kutisevat (?!) ja rintoja turvottaa. Päivällä nipisteli häpyluunseutua mutta siinäpä se. Eiköhän ne menkat kohta ala.

Ja painokaan ei oo noussut tässä 2,5 viikossa kuin 100g (aamupainot vaihdellu viikon ajan 100-200g). Mitä enemmän syön, sitä useammin vain käyn kakkosella ja tavara tulee ulos joten tuskinpa mitään ehtii imeytyä :shifty:
2600 kaloria per päivä menee, plus päälle purkeista vitamiinit ja muut ravintoaineet. Onneksi tiistaina on ravitsemusterapiaan aika josko sieltä sais vinkkejä. Harmittaa vaan suunnattomasti kun kohta ne menkat alkaa, ja koska paino ei noussut siihen 48-49 kiloon mihin piti niin ei päästäkkään hoitoihin ensi kuussa saatika toukokuussa :sad010

Täälä onnistuttiin bongaamaan kunnon ovisplussa tänään! :happy093.eilen oli kivut ja en ehtiny testailla niin oletan et tuo on ovisplussa, mut nyt mietin onko ovis ollu jo eilen vai onko tulossa:bored::hilarious: Talletteluja tehty perjantaina ja tänään joten ajoitus onnistu:smiley-angelic006

Liitteet

• IMG_20210321_171542.jpg
    IMG_20210321_171542.jpg
    14.1 KB · Katsottu: 100
Minulla menossa dpo 12. Tein pari päivää sitten sofin liuskalla negan. Tänään tuntu kevyen treenin aikana kummallisia repäisykipuja alavatsalla ja mietinkin testaisinko huomenna kuitenkin o_O kaapissa on vaan kaksi digiä mutta kyllä sen kai pitäisi melko todenmukaisesti näyttää kun menkkojen pitäis alkaa tiistaina (ehkä, keskenmenon jälkeen tullut vasta yhdet menkat)..

Dpo 11 oletettavasti, omista ovisoloista laskeskelen kun en tikuttanut. Nega. Edelleen oireetonta. Flo ennusti menkkoja tälle päivälle, eli luteaali taitaa olla nyt normaali vihdoinkin (synnytyksestä 1v 3 kk)!

Täällähän on moni samoilla deepeeoilla, tsempit kaikille!
Täällä kans dpo 11 ja flo ennustaa menkkojen alkua huomiselle. Mulla ei ole menkkojen alkamiseen tai raskauteen kumpaankaan mitään oloja. Ei siis voi sanoa yhtään mitään kumpaankaan suuntaan. Aion testata niin pitkään että tulee joko plussa tai menkat alkaa.

Tänään ollut enemmänkin kipuilua vatsan alueella, ja alaselkää välillä vihloo.. Kumpa enteilis ovulaatiosta, heh..
Unohdin tänään tehdä ovulaatiotestiä, huomenna yritän muistaa. :banghead:
Huomenna taas akupunktio, innolla odotan.

Hei moi, joku varmaan muistaa minut viime vuoden ketjusta. Toki sielläkään en kovinkaan usein käynyt kirjoittelemassa. Yrityskin piti jäädä vähän tauolle kun häät syyskuussa. Kuitenkin menty ilman ehkäisyä tulee jos on tullakseen. No nyt asiaan!

Mä tein tänään positiivisen raskaustestin, epäilys on että olisi kohdunulkopuolinen tai alkava keskenmeno. Mulla oli justiinsa menkat normaalisti 11.3-16.3. Tein 3 päivää ennen menkkoja raskaustestin joka oli nega. Nyt sitten viime yönä oli koko yön sellasta supistusmaista jomotusta. Samanlaista mulla oli 3 päivää ennen menkkoja. Klo 4 jälkeen yöllä mä nousin vessaan, siitä lähtien on pyyhkiessä jäänyt vähän veristä vuotoa paperiin. Olin yhteydessä Naistenklinikkaan ja mä pääsen käymään näytillä poliklinikalla tiistaina. Ultrataan kohtu ainakin. 3 viimeistä kiertoa olleet 69, 57 ja 45 päivää pitkiä..

Nyt olisi kp11...
20210321_141008.jpg

- Alinah

Tosiaan tuosta raudasta - itsellänikin hemoglobiini 140, mutta ferritiini 12 eli käytännössä rautavarastot tyhjät. Jos oireita, kannattaa mittauttaa! :)

Täällä testi sanoi tänä aamuna "ei raskaana" joten haen menkkojen alkua odotellessa letrot valmiiksi kaappiin, jotta saan ne aloitettua kp 2.

Hei moi, joku varmaan muistaa minut viime vuoden ketjusta. Toki sielläkään en kovinkaan usein käynyt kirjoittelemassa. Yrityskin piti jäädä vähän tauolle kun häät syyskuussa. Kuitenkin menty ilman ehkäisyä tulee jos on tullakseen. No nyt asiaan!

Mä tein tänään positiivisen raskaustestin, epäilys on että olisi kohdunulkopuolinen tai alkava keskenmeno. Mulla oli justiinsa menkat normaalisti 11.3-16.3. Tein 3 päivää ennen menkkoja raskaustestin joka oli nega. Nyt sitten viime yönä oli koko yön sellasta supistusmaista jomotusta. Samanlaista mulla oli 3 päivää ennen menkkoja. Klo 4 jälkeen yöllä mä nousin vessaan, siitä lähtien on pyyhkiessä jäänyt vähän veristä vuotoa paperiin. Olin yhteydessä Naistenklinikkaan ja mä pääsen käymään näytillä poliklinikalla tiistaina. Ultrataan kohtu ainakin. 3 viimeistä kiertoa olleet 69, 57 ja 45 päivää pitkiä..

Nyt olisi kp11...View attachment 101203

- Alinah

Voi tsemppiä kovasti!
Pikkuinen voi silti olla oikeassakin paikassa ja valemenkatkin voi olla runsaat. Toivottavasti tilanne selkenee parhain päin. :Heartbigred

Kp29 ja Flo ilmottaa, et oon yhden päivän myöhässä. :nailbiting: Aamupissalla kerkesin jo käydä, ku en jotenka odottanu, että tätä päivää lasketaan vielä myöhästymiseksi. :p Sormet kyllä syyhyää jo sen verran, et pakko tänään jo vihdoin testata.

En tiiä kumpaa tulosta jännittäis enempi... :confused2

Voi tsemppiä kovasti!
Pikkuinen voi silti olla oikeassakin paikassa ja valemenkatkin voi olla runsaat. Toivottavasti tilanne selkenee parhain päin. :Heartbigred

Kiitos, huomenna ollaan vähän viisaampia. Edelleen jää paperiin pyyhittäessä vaaleanpunaista vuotoa.

Vuoto yhdistettynä supistuksiin ei kuulosta hyvältä :sad001
Mutta toivotaan, että kyse olisi valemenkoista vain!

Esikoista odottaessa sain tietää koko raskaudesta vasta parin kuukauden päästä, koska valemenkat olivat niin runsaat. Ei ollut syytä epäillä, kun ensimmäinen raskaus kyseessä ja oireet uusia.
Sen raskauden aikana oli myös vaarattomia vuotoja ihan alusta loppuun :)

Aina on siis toivoa!

ON.
Halut on hurjat! Ihan järjetön ero pillereiden syöntiin. Eli ei hormonaalista ehkäisyä enää minulle :rolleyes:
Rinnat on kipeät, aivan kuin menkkoja edeltävä kipu. Mutta kasvoivat taas pillereiden myötä, niin voisikohan kipu johtua jos koko taas muuttuu :bookworm:
En pahastuisi, jos pienenisi hiukan :grin

Huomenta :angelic:
KP9 täällä. Ehkäpä kohta aloitan oviksen tikuttelun. Flo ennustaa tasan viikon päähän. Väsymystä täällä meillä molemmilla, niin odotukset eivät ole kovin korkealla:sad001

On kyllä päivittäin tullut mietittyä, että miksi nyt ei tärppää samalla tavalla, kuin esikoista yrittäessä. Kerkesin kyllä jo silloinkin stressata ja ajatella meille vaikka mitkä lapsettomuustuomiot. Mies yritti eilen lohduttaa ja tsempata. Olen nyt itsekin yrittänyt keskittyä harrastuksiin ja saada vähän muuta ajateltavaa o_O

Oreo, voin täysin samaistua noihin haluihin! Pillerit kyllä tehokkaasti tuhoavat ne :eek:

Takaisin