Raskaaksi 2021

Kp 2 täällä. En jaksa odotella :woot: jännityksellä seuraan teidän muiden piinapäiviä.

Nyt on ensimmäinen kierto, kun yritän tikuttaa ovista, joten tyhmiä kysymyksiä:
Minä päivinä aloitatte tikuttamisen ja tikutatteko aamupissasta? Minä päivinä heilutatte peittoa?

Tänään mennään dpo 9 paikkeilla ja sain aamulla haamun one stepin liuskaan. Oli mielestäni ihan "selkeä haamu", eli ihan näki kyllä ilman tihrustelua, mutta kuivuttuaan hävisi miltei kokonaan... Hämmentää... En osaa uskoa että siinä olisi mitään perää.

Mitään oireita ei ole ollut, mihin olisin kiinnittänyt huomiota, paitsi palelu. Hirveä palelu jo monta päivää ja viime viikolla olin varma että tulen flunssaan kun tärisin illalla untuvapeiton alla. No, en ole tullut mutta palelu ja vilun väristykset ovat jatkuneet. Rinnat tuli aroiksi heti ovulaation jälkeen, mutta ne ovat usein normaalistikin arat ennen menkkoja. Eikä yhtään ole missään vaiheessa ollut sellaista fiilistä että olisi tärpännyt.

Kp 2 täällä. En jaksa odotella :woot: jännityksellä seuraan teidän muiden piinapäiviä.

Minä päivinä aloitatte tikuttamisen ja tikutatteko aamupissasta? Minä päivinä heilutatte peittoa?

Mä alotan kp10, ovis itellä yleensä ajoittunu kp12-13 välille mutta nyt olikin kp14 O+ ja kp15 laskin ovispäiväksi kipujen perusteella.
Ja mä oon tehnyt sekä että:
Alussa tikutin 2x päivässä (aina samaan aikaan sekä aamulla, että illalla), kunnes pääsin kärryille kierrosta. Nyt on tarvinnut vain kerran päivässä tikuttaa ja yleensä oon tehnyt sen siinä iltapäivä 3 maissa, kun silloin tuntuu kaikki testit parhaiten antavan tuloksia mulle :hilarious:
Digillä varmistanut plussan sitten kun liuskassa molemmat viivat tummina

Vaihdoin nimimerkkiä niin olen toi nnora_89

Mä tikutin tässä kierrossa ensimmäisen kerran niin olin myös aluks hieman pihalla mut alotin itse tikuttamisen aika aikasin koska kierron pituudesta ei ollu käsitystä. Tikutin ensimmäisen kerran kp10 mut O+ sain vasta kp18. Testasin aina vasta klo 16 ja en tiedä kuinka paljon sil on välii mut neljän tunnin pidätyksellä. Ohjeissa ainakin kehotetaan niin.

Tosiaan ku huomasin viivan vahvistumisen niin seuraavana päivänä tein sit jo klo 12 4h pidätyksellä ja tasavahvat viivat sain tikkuun ja digiin hymynaaman.

Testasin rfsu testeil ja mul oli myös digi paketti mut ne on aika kalliita niin sit ku sain vahvat viivat niin varmistin vaan digillä.

Mulla menossa on dpo 5 ja osaan kyllä kehittää hyvin oireita itselleni. Meillä on sisällä nyt lämpimämpää kuin pitkiin aikoihin ja silti mä palelen. Nyt istun takan edessä ja katson puiden palamista kun pitäis tehdä töitä. On vaan niin kylmä.

Kiitos Lillati ja kihara89! Onko jollain vielä tietoa minä päivinä peittoa kannattaa heilutella :angelic:

Ite oon huomannut että tämä "oireiden" kirjaaminen kuukautissovellukseen täsmällisesti päivittäin on auttanut ymmärtämään omaa kehoa paremmin. Ei tarvitse enää joka kipua "arvailla" onko oire vai kehon normaalia toimintaa.

Oon esimerkiksi löytänyt tällä ihan selkeät ovulaati-oireet. Sen lisäksi osaan karsia jo turhat oireet pois.

Esim. viime kuussa ajattelin, että dpo 7 ruskea vuoto on kiinnittymistä. Nyt huomasin, että se tapahtui täsmällisesti taas samaan aikaan ja on näköjään muissakin kierroissa tapahtunut. Samoin kuin tietyt kivut tulee aikalailla samoina päivinä.

Suosittelen kaikille, niin helpottaa jännitystä. Tällä tyylillähän voi bongata raskauden alun helposti, kun huomaa nopeasti kehon muutokset. :smug:

Tänään dpo8-9. Tuntemuksena ihan kauhea vilu kokoajan, väsymys ja nännien kosketusarkuus ja kovuus. Lämpöä olen mitannut nyt koko kierron ajan ja ovulaation jälkeen ovat lämmöt ollut 37-37.4. Normaalisti minulla lämpö 36.5. Olo ei kuitenkaan tunnu ollenkaan kipeältä. Raskaus olisi niin toivottu keskenmenon jälkeisten hormonimyllerrysten ja kiertosekoilujen jälkeen. Millon sitä uskaltaisi testata tulisiko plussa? Kaapissa odottaisi 8 rfsun testiä:happy7

Ite oon huomannut että tämä "oireiden" kirjaaminen kuukautissovellukseen täsmällisesti päivittäin on auttanut ymmärtämään omaa kehoa paremmin. Ei tarvitse enää joka kipua "arvailla" onko oire vai kehon normaalia toimintaa.

Oon esimerkiksi löytänyt tällä ihan selkeät ovulaati-oireet. Sen lisäksi osaan karsia jo turhat oireet pois.

Esim. viime kuussa ajattelin, että dpo 7 ruskea vuoto on kiinnittymistä. Nyt huomasin, että se tapahtui täsmällisesti taas samaan aikaan ja on näköjään muissakin kierroissa tapahtunut. Samoin kuin tietyt kivut tulee aikalailla samoina päivinä.

Suosittelen kaikille, niin helpottaa jännitystä. Tällä tyylillähän voi bongata raskauden alun helposti, kun huomaa nopeasti kehon muutokset. :smug:

Tää on muuten totta! Mä oon jo pitkään kirjannu Flo-sovellukseen kierron oireita ja sen myötä on oppinut tuntemaan omaa kehoa paremmin. :thumleft

Ihan kauhea palelu koko ajan! Joka kierrossa paleltaa ennen menkkoja enemmän tai vähemmän, mut tää on jo ihan toisenlaista aiempiin kiertoihin verrattuna. Olin päikkäreillä pojan kanssa ja havahduin hereille ku mahassa kohdun kohdalla nipisteli hassusti. :scratch

Tänään dpo8-9. Tuntemuksena ihan kauhea vilu kokoajan, väsymys ja nännien kosketusarkuus ja kovuus. Lämpöä olen mitannut nyt koko kierron ajan ja ovulaation jälkeen ovat lämmöt ollut 37-37.4. Normaalisti minulla lämpö 36.5. Olo ei kuitenkaan tunnu ollenkaan kipeältä. Raskaus olisi niin toivottu keskenmenon jälkeisten hormonimyllerrysten ja kiertosekoilujen jälkeen. Millon sitä uskaltaisi testata tulisiko plussa? Kaapissa odottaisi 8 rfsun testiä:happy7
Minähän aloittaisin testaamisen vaikka heti dpo8, varsinkin noilla oireilla :grin
Mutta että plussaahan ei välttämättä vielä näytä vaikka pulla olisikin uunissa.
Nyt vaan testiä kehiin vaikka huomenaamulla ja kuvaa tänne kiitos. :joyful:

Ja vielä tänne kuvat :grin
Predictor early.
Heti testiajalla ja toisessa kuvassa kuivahtanut ja suoja pois :bag::bag::bag:

Muoks. Oon pessimisti, etten pety niin pahasti :facepalm:
Muoks2. Lämmöt on 37,3. Jos sillä on mitää merkitystä ja posket helottaa :angelic:

Liitteet

• 20210315_145821.jpg
    20210315_145821.jpg
    14.7 KB · Katsottu: 185
  • 20210315_153017.jpg
    20210315_153017.jpg
    14.5 KB · Katsottu: 184
Muokattu viimeksi:
Hyvä juttu!
Itsellä alkoi tiputtelu aina dpo 7 ja menkat niin, että luteaali oli 8-9 päivää o_O

Pakko kysyä ihan mielenkiinnosta oliko lyhyellä luteaalivaiheella vaikeampi raskautua? Itsellä onneksi se vaihe kestää noin 13-17 päivää aika vaihtelevasti.

Takaisin