Raskaaksi 2021

Tänään tuli vihdoin O+ ja kivut olleet myös sen mukaiset. En edes oo muistanut, että oviskivut vois olla sellaisia tai en muista, että niitä olisi aikaisemmin juurikaan ollut. Toivotaan, että kivut enteilisi hyvää :rolleyes: Edellispäivänä talleteltu kahdesti ja tänään vielä kahdesti, joten ei pitäisi olla nyt siitä ainakaan kiinni. :grin

Mullakin oli nyt taas todella kipeät ovis kivut? 2 päivää. Olin jo lääkärille lähdössä koska luulin jo että on joku tulehdus. Loppuivat sitten ko seinään. Mutta en todellakaan tiedä oliko silti oikea ovulaatio ko vuodossa en huomannut limaisuutta.

Tänään tuli vihdoin O+ ja kivut olleet myös sen mukaiset. En edes oo muistanut, että oviskivut vois olla sellaisia tai en muista, että niitä olisi aikaisemmin juurikaan ollut. Toivotaan, että kivut enteilisi hyvää :rolleyes: Edellispäivänä talleteltu kahdesti ja tänään vielä kahdesti, joten ei pitäisi olla nyt siitä ainakaan kiinni. :grin

Mullaki oli tässä kierrossa ihan kamalat oviskivut, jopa pahemmat ku menkkakivut. :wacky:

Minäkin liityn tänne. Dpo 10 tänään, en tikuttanut, vaan kalenterin kanssa olen seuraillut. On kyllä vähän semmoinen olo että kuukautiset tulevat.

Mä sorruin ja kun pupuiltiin huvikseen niinpä sain pienoisen orgasmin :cool: ajattelin vaan niinkun vähän sekstailla ja tyydyttää enimpiä himoja, mut näin kävi. Tietysti nyt jos ei tuu plussaa niin tuun syyttämään tätä orgasmia siitä, vaikka syitä on varmasti muita ja monia (jos alkio ei kiinnity) :smiley-angry003
Tämmöseks on mun hössötys menny, mites muilla?? :smiley-angelic002

Kaikista parasta ois varmasti ettei stressais mistään, ei edes orkusta sinne tänne. Mutta kun päähänpinttymän saanu niin päähänpinttymän saanu :scratch

Mä sorruin ja kun pupuiltiin huvikseen niinpä sain pienoisen orgasmin :cool: ajattelin vaan niinkun vähän sekstailla ja tyydyttää enimpiä himoja, mut näin kävi. Tietysti nyt jos ei tuu plussaa niin tuun syyttämään tätä orgasmia siitä, vaikka syitä on varmasti muita ja monia (jos alkio ei kiinnity) :smiley-angry003

Kaikista parasta ois varmasti ettei stressais mistään, ei edes orkusta sinne tänne. Mutta kun päähänpinttymän saanu niin päähänpinttymän saanu :scratch
Ihan mielenkiinnosta kysyn että mistä tämmöinen tieto että orgasmi (=kohdun supistelu) voisi vaikuttaa alkion kiinnittymiseen? Onko tähän jotain linkkejä/tutkimuksia tms? Kiinnostaa lukea aiheesta lisää. :bookworm:

Mä mietin että eikö taas orgasmi puolestaan vauhdita kiinnittymistä/hedelmöittyneen munasolun/siittiöiden matkan etenemistä. En siis tiedä mitä kohtaa tarkalleen koko kokonaisuutta, mutta jotenkin tämmöistä muistelen. Huom hyvin mutulla tämä heitto :-D

Mä mietin että eikö taas orgasmi puolestaan vauhdita kiinnittymistä/hedelmöittyneen munasolun/siittiöiden matkan etenemistä. En siis tiedä mitä kohtaa tarkalleen koko kokonaisuutta, mutta jotenkin tämmöistä muistelen. Huom hyvin mutulla tämä heitto :-D
Orgasmin pitäisi avittaa siittiöiden kulkua, eli ennen hedelmöittymistä tai alkion kiinnittymistä.

Mä vaan ihmettelen sitä että jos seksillä/orgasmilla olisi jotain todellista merkitystä alkion kiinnittymisen kanssa, niin siitä olisi varmasti hoitojen yhteydessä huomautettu. Mutta senkin vuoksi kiinnostaa lukea jotain faktaperäistä tietoa asiasta koska oma luottamus oman klinikan hoitoon alkaa laskea kuin lehmän häntä:rolleyes:

Ihan mielenkiinnosta kysyn että mistä tämmöinen tieto että orgasmi (=kohdun supistelu) voisi vaikuttaa alkion kiinnittymiseen? Onko tähän jotain linkkejä/tutkimuksia tms? Kiinnostaa lukea aiheesta lisää. :bookworm:

Löytyy englanniksi kun etsii, missä alkion siirron jälkeen lääkärit ovat kieltäneet harrastamasta seksiä/orgasmin. Tätä on moni alkanu soveltaa (kuten hörhö minä) tähän ihan luomuyritykseenkin. Suomeksi ei löydy mitään muuta kun keskusteluja aiheesta. Parin lääkärin kommentit, jossa alkion siirron jälkeen kielletään seksi ja kylpeminen tulehdusriskin takia ei muutoin

Veikkaisin tämän orgasmiasian liittyvän siihen sitkeässä istuvaan myyttiin, että yhdyntä kiinnittymisen aikaan laskisi alkion kiinnittyminen todennäköisyyksiä. Ja korostan, kyseessä on myytti :wink

Tässä on esimerkiksi yksi artikkeli liittyen masturbointiin. Siinä selvitetään, että joskus hedelmöityshoitojen yhteydessä on saatettu suositella potilaalle lepoa (pelvic rest) saman päivän ajaksi.
https://www.romper.com/pregnancy/do...ect-implantation-the-experts-explain-22819971
“Female masturbation cannot disturb egg implantation,” Dr. Marut says. “The embryo implants 7-8 days after ovulation or 2-3 days after a blastocyst (5-day embryo) transfer during fertility treatment,” adds Dr. Elie Hobeika, a reproductive endocrinologist with Fertility Centers of Illinois. “There are no studies that have shown that masturbation affects implantation.”

Hm? Nyt en pysynyt mukana? Samanaikainen laukeaminen jopa vauhdittaa simppojen reissua maaliaan kohden ja on siten jopa suotavaa.

Punktion ja alkion siirron jälkeen on tulehdusriski ja siksi seksi, uiminen, saunominen ym kielletty.

Voin sanoa, ei siinä uskaltanut edes ajatella seksiä kun pelkäsi et se alkio tippuu kävellessä :hilarious: ja punktion jälkitilatkin tuntui vielä.
Ahaa eli kyseisessä ohjeistuksessa on sikäli perää kun puhutaan alkion siirroista, mutta sen todenperäisyyttä ei ole todennettu luomuyrityksessä tai inseminaatioissa. :)

It can decrease your chances of conceiving by about 40%
The uterine contractions during an orgasm can displace the newly-implanted embyro, so it's not a bad idea to avoid orgasm around implantation

Tämä oli lainattu jostain, jonka linkki yllättäen nyt ei toimi enää :wideyed:

Mutta siis englanniksi löytyy paljon enemmän, mut onneks myös tuota teoriaa vastaan.

Ite kun olen saanut nyt neljä keskenmenoa niin uskon että tää on vaan oman pääkopan tyyli nyt käsitellä asioita. Et kaiken pitää olla täydellistä etten vois mistään syyttää itteäni jos plussaa ei tule tai menis vaikka taas kesken.

Edellisen raskauden jälkeen syytin mm. kotidoppleria keskenmenosta ja olen nyt päättänyt etten semmosta enää ikinä käytä

... Niinkun näitähän löytyy :help

The uterine contractions during an orgasm can displace the newly-implanted embyro, so it's not a bad idea to avoid orgasm around implantation

Mutta siis englanniksi löytyy paljon enemmän, mut onneks myös tuota teoriaa vastaan.

Ite kun olen saanut nyt neljä keskenmenoa niin uskon että tää on vaan oman pääkopan tyyli nyt käsitellä asioita. Et kaiken pitää olla täydellistä etten vois mistään syyttää itteäni jos plussaa ei tule tai menis vaikka taas kesken.

Edellisen raskauden jälkeen syytin mm. kotidoppleria keskenmenosta ja olen nyt päättänyt etten semmosta enää ikinä käytä

Tuossa lainauksessakin taidetaan puhua alkionsiirrosta. Mutta siis toki, ei kukaan kiellä olemasta seksittä kunnes alkio on tukevasti kiinni! Oon pahoillani kokemuksistasi ja jos seksittömyys tuo sulle varmemman olon raskautumisen suhteen niin eihän siinä mitään väärää oo ja se on täysin ymmärrettävää, kaikki keinot on sallittuja! :)

Alkion kiinnittymiseen ei oikein itse voi vaikuttaa, se on vain pieni solurypäs siinä kohtaa ja jos orgasmi sen voisi irrottaa, niin voisi silloin myös muukin kohtuun kohdistuva paine tai mekaaninen rasitus vaikkapa liikunnasta. :confused005 Ilman luotettavaa lähdettä väitteelle en antaisi sille kyllä painoarvoa.

Mutta ymmärrän hyvin ajattelutavan ja fiiliksen, toi on tuttu tunne.:confused1 Itse syytin keskenmenosta poreallasta, vaikka järki sanoo, että en olisi sille itse mitään voinut :Heartpink Mielellä on suojakeinonsa. Yritä olla itsellesi armollinen ja nauti hyvästä seksistä :cheers

Kp 14/32
Voisko porukka alkaa jo tikuttelemaan ja laittamaan kuvia tännekin tulemaan? :pompus::smiley-angelic001
Omaa ovista ja piinapäiviä odotellessa vois edes yrittää saada muuta ajateltavaa ja aikaa kulumaan muka nopeemmin...:talk020

Takaisin