Raskaaksi 2021

Avena, mä en ole nähnyt sun testiviivoja silloin kun sulla on edellisen kerran selkeästi ultralla todettu raskaus. On harvinaista että vasta noin myöhään plussais. En väitä etteikö vois olla kyse raskaudesta, mä vaan en näe oman puhelimen näytöltä toista viivaa. Ja ihmettelen muutenkin miksi sitä kuvien kontrastia tarvii säätää kun jos on kyseessä oikea plussa niin se näkyy aikanaan säätämättäkin.

Ihan sama koskee muitakin kuvien lataajia että mä en itse ymmärrä kontrastin säätöä. Kyllä se plussa näkyy aikanaan jos on todellinen plussa. Ja jos epäilee niin kannattaa käydä testaamassa verestä. Jos ei julkiselle pääse niin yksityiselle pääsee ilman lähetettäkin.

View attachment 100702 Vähän kirkkautta lisätty,näkyyks siinä väriä silmääsi nyt?
Valitettavasti tämä näyttää edelleen tämän testin viivan paikalta :sad001. Tällaisia saanut useamman kerran. Ja kun näitäkin tullut sinulle todella pitkään... useamman viikon? Niin eikö oli oikeasti aika soittaa sinne neuvolaan niin saisit sen verikokeen? Pääsisit rauhassa keskittymään uuteen kiertoon. Enkä todellakaan halua pahalla sanoa, vaan olen oikeasti vähän huolissaan.

Eikö tämä viime raskaus kuitenkin päättynyt niin ikävästi, että keskenmeno tuli vain joitakin päiviä positiivisen testin jälkeen? :sorry:

Normaalissa raskaudessa hcg-taso tuplaantuu 48-78 tunnissa. Tätä on laajalti tutkittu. Laskusuuntainen tai tasainen hcg-käyrä on merkki jollain tapaa "viallisesta" raskaudesta.

Kun erotellaan haamuviivoja ja viivanpaikkoja, niin kyllä se yksi kriteeri haamulle on se, että viiva vahvistuu 1-2 päivän sisään. Jos viiva ei vahvistunut, niin silloin se ei alun alkaenkaan ollut plussa.
Ei vaan kyse on 2,5 vuoden takaisesta raskaudesta. Minä olin ultrassakin siitä. Abortin tein miehen vuoksi tuolloin. Eli ja voi hyvin silloin,kun abortti tehtiin. Ei se viivan vahvuus kertonut mulle mitään raskaudenkulusta tuolloin 8/18. Heikko viiva oli kokoajan ja testasin sitten 6+3 RFSU-liuskalla ”plussan”=punertava viiva.

Avena1234 valitettavasti en voi hyvällä omallatunnolla sanoa että näkisin viivan. Syy miksi muiden haamut luetaan plussaksi on se että niissä näkyy ja ne yleensä myös vahvistunut.

Kyllä tää on jo aika lailla käyty läpi. Vertaistuki ja näin mutta kyllä tässä häviää muiden jutut täysin kun koko ajan tätä kommentoidaan. Toivon että menet lääkäriin ja et olet raskaana mut mikäli et itse usko testien tuloksia niin mene lääkäriin. Verikoe kertoo asianlaidan kyllä.

ON: menkat pysynyt poissa vielä ja olo on sen mukainen. Tuntuu että alan pikkuhiljaa uskoa raskauteen ja olo on siten hyvä. Kahvin juonnin olen vähentänyt et yks kuppi ja kofeiiniton päivällä et saa huijattua päätään ;)

Mä ainakin nään sun testeissä selkeen haamuviiva, ja värillisen. Eilisissä se oli todella selkee.
Jos sulla onkin niin, että saat kans illasta vahvempia viivoja raskaustestiin? Mulla nimittäin ei aamupissasta oo tullu alkuraskaudessa niin vahvaa vs sit myöhemmin, vähä sama ku ovulaatiotesteissä. Ihmiset on niin erilaisia ja hormonit erittyy virtsaankin niiin erilailla.

Ja neuvolaan ei todellakaan ole mikään kiire soittaa, koko neuvola ei ole edes pakollinen(eikä lääkäriin tarvi soittaa tai mennä mihkään veritesteihin kattoo miten hormonia on ym.) ,itse harkitsin etten menis ollenkaan neuvolaan. Itse oon siis nyt jo rv 20+5 nyt ja neuvolaan soitin vasta rv 10-11 tasan vain siksi, että ultrat on helpompi saada neuvolan kautta, ja koska niin monta keskenmenoa taustalla nii en lähtenyt heti rv 4-5 soittelemaan neuvolaan tai mihkään.
Mullaki joku pelotteli sillon raskaaksi2020 ryhmässä, että olis kohdunulkoinen kun rv 4-5 ihmettelin menkkamaisia kipuja ja selkä juilintaa ja pelotti lähinnä vaan, että menis neljännen kerran peräkkäin kesken. Joku oli huolissaan, että mulla puhkee ihan just munasarja tyyliin, sai sillon sanoa kyllä aina painavasti takaisin, kun ei ollu mitään siihen viittaavia oireitakaan :grin. Käsittääkseni kohdunulkoinen on vaarallinen vasta rv 7-> ja monesti kohdunulkoinen hoito itsekseen seurannalla ilman vaaraa. Toki on niitä ääripäitäkin.
Mulla tuli myös jossain vaiheessa rv 4-5 hyvin niukkaa limaista verensekaista vuotoa, lähinnä vaaleanpunaista. Ei ollut kohdunulkoinen ja täs ollaan nyt puolivälissä raskautta :rolleyes:
Toivottavasti sulla lähtis kans testit vahvistumaan, toisilla harvoilla ne toki ei koskaan näytä plussaa, mutta silti on todistetusti raskaana ja syntyi täysaikainen lapsi. Tunnen tälläsen tapauksen,suht harvinaista ilmeisesti, mutta ei mahdotonta.

Ei vaan kyse on 2,5 vuoden takaisesta raskaudesta. Minä olin ultrassakin siitä. Abortin tein miehen vuoksi tuolloin. Eli ja voi hyvin silloin,kun abortti tehtiin. Ei se viivan vahvuus kertonut mulle mitään raskaudenkulusta tuolloin 8/18. Heikko viiva oli kokoajan ja testasin sitten 6+3 RFSU-liuskalla ”plussan”=punertava viiva.
Okei, no sehän kuulostaa sitten jo lupaavammalta. Jos näin olisi tälläkin kertaa, niin testin kyllä pian pitäisi vahvistua. Ja ymmärrän että haluat sitä odottaa ennen kuin soitat neuvolaan. Todennäköisyydet huomioiden raskaus on äärimmäisen epätodennäköinen kuukautisten jälkeen ja tuollaisilla testeillä, mutta toivon tietysti että olisit. Mutta onnittelen plussasta vasta sitten kun se on sellainen. :)

Mun vertaistukeni loppui jostain syystä,muille jaellaan. Okei. Kuvat myös meni väärälle palstalle. Ne piti laittaa Plussa vai ei. Eikä tänne. Arvasinkin tämän.

Itse siirryin plussa vai ei palstalle juuri sen takia kun menkat oli myöhässä ties kuinka monta päivää ja testit näyttivät silti negaa. Päätin että joka aamu testaan ja joka aamu oli nega. Ei edes viivan paikkaa näyttänyt yhdessäkään testissä, onneksi menkat alkoi ja päästään taas kunnolla yrittämään kun niin ehdittiin innostua!

Näitä sinun testituloksia kannattaa laittaa siis sinne ryhmään ja ihmetellä niitä myös siellä, täällä ryhmässä sinua on jo neuvottu miten kannattaisi jatkaa tästä eteenpäin. Kaikki yrittävät vain neuvoa ja tukea, eriasia otatko sitä vastaan. :smiley-angelic003

Mun vertaistukeni loppui jostain syystä,muille jaellaan. Okei. Kuvat myös meni väärälle palstalle. Ne piti laittaa Plussa vai ei. Eikä tänne. Arvasinkin tämän.
Sua kohdellaa täällä samoin, kuin ketä tahansa muutakin. Uhriutuminen ei auta mitään.
Olet kysynyt mielipiteitä ja sua on ystävällisesti neuvottu. Asiattomiin viesteihin on puututtu. Viimeksi tänään ilmiannoin pari viestiä, jotka yp sitten poisti.
Se on sit sun oma asiasi mitä neuvoilla teet ja miten niihin reagoit. On kuitenkin turha loukkaantua siitä, että täällä osa porukasta jo vähän turhautuu tilanteeseen, missä hyvää tarkoittavat viestit ja neuvot kaikuu kuuroille korville.
Mun mielestä on törkeää syytellä eriarvoisesta kohtelusta, että muka muut saa vertaistukea ja sinä et, ottaen huomioon miten kärsivällisiä täällä ollaan oltu.

Ymmärrän ihan hyvin jos ei heti hätäile neuvolaan. Se on aika keljua peruutella aikoja jos on km tai kemiallinen.

Huomenta kaikille. Hain kaupasta nyt testejä lisää. Koska kaikesta huolimatta onhan se tärkeää plussata ajoissa eikä vasta 8.lla viikolla. Viivan vahvistumista tässä olen odotellut,ja saanut teiltä siihen apua mutta joiltain välillä todella ilkeitä kommentteja. Samassa tilanteessa olemme. Onneksi BellaSwan lupasi poistaa jatkossa sellaiset viestit.
Nyt siis olisi 5+0. Jos tämä viiva on aito se lähtee vahvistumaan,eikö? Mullahan olisi nyt kp 12,jos ei valemenkat olleet.
Tälläiselle näyttää aamun RFSU- testi.
Laitan Aijaahan jos näkee selvemmin kun tämä sumentaa hiukan.
https://aijaa.com/EJ1zPf
View attachment 100697

Mä nään kyllä avena tässä 2 viivaa, ootko tehny digiä?

En halua. Ainoastaan kun nyt tämä pahoinvointi jatkuu niin testasin tuolla PC:llä,kun täällä kehuttu testi,kun eiks se pitäisi olla paras ja varmin...minä en siihen ole ikinä väriviivoja saanut paitsi viimeksi,kun olin raskaana tuli samanlainen just näihin aikoihin.
Rosalius,se heikko ruskehtava vuoto loppui tasan viikko sitten,kesti 3pv. Ja siis sen jälkeen ei tuo testi eikä muukaan ole näyttänyt mitään,joten kemiallisen viivat olisi jo varmaan kadonnut? Tämä pahoinvointi aiheuttaa epäilykset.
NewMoon: Joo eilen tein ovistestin,illalla,ihan todella haalea viiva siihen tuli.
Mulla lähestyvät ovis tuo huonon olon. Eilisen päivän tosi oksuolo ja tän aamuu, luulen et ovis oli eilen, en tikutellut nyt tässä kierossa

Kyllä on jännittävä seurata tätä keskustelua, liekö koskaan ollut näin paljon kuhinaa näin pitkään ja vieläpä samasta asiasta :think005
Enpä muista, että olisi minun palstalla olo aikana vatkattu missään näin, että vaikuttaa minusta yleiseen ilmapiiriin koko ketjussa jo?

Kaikille kaikkea hyvää toivotan ja paljon plussapuhureita sekä tsemppiä jokaiselle omiin tilanteisiin :) Eikä tämän kommentin ole tarkoitus loukata ketään tai olla kenenkään puolella, mutta väkisinkin ihmetyttää

Ihan ohi ketjun huutelen, mutta täällä teitä seurailen aina välillä :cheers

View attachment 100702 Vähän kirkkautta lisätty,näkyyks siinä väriä silmääsi nyt?

tässä nään haaleen punasen viivan:) ootko kokeillu digii tai sitä cb:n testii jossa tulee + tai - ? jaja ootko näyttäny sun miehelle tai ystävälle testei, näkeekö ne livenä niissä viivan? :) kuvat aina välillä vääristää niin vaikea täältä näytön takaa kaikkia kuvia tulkita oikein:confused:

@Avena1234 miksi et kokeilisi digiä? Sehän on herkkäkin kaiken lisäksi, ja ehkäpä voisit huokaista sen jälkeen :Heartbigred

tässä nään haaleen punasen viivan:) ootko kokeillu digii tai sitä cb:n testii jossa tulee + tai - ? jaja ootko näyttäny sun miehelle tai ystävälle testei, näkeekö ne livenä niissä viivan? :) kuvat aina välillä vääristää niin vaikea täältä näytön takaa kaikkia kuvia tulkita oikein:confused:
Jep,tilasin Clearblue +|- digitestin,on ollut mulla kokeilussa 2 krt,2 kerta virhe testissä,vaikka ohjeen mukaan tein. Mutta tilasin sen ja samassa on 2kpl CB Early, jotka on olleet aiemmin hyviä/selkeitä. Ne tullee kai ensi viikolla ellei tänään ehdi. Joo mulla ei ketään ole kelle näyttää siksi tänne niitä laittelenkin. :nailbiting::shy:
Nyt Jenpppu en ymmärrä kylläkään miksi siihen tuli niin selkeä pinkki viiva,eli tuo jonka tein aamupissasta,mutta nyt pidättelin 4h (join kahvia aamupissan jälkeen 4kp)ja ei edes sitä haamua:sorry:o_O

Mä ainakin nään sun testeissä selkeen haamuviiva, ja värillisen. Eilisissä se oli todella selkee.
Jos sulla onkin niin, että saat kans illasta vahvempia viivoja raskaustestiin? Mulla nimittäin ei aamupissasta oo tullu alkuraskaudessa niin vahvaa vs sit myöhemmin, vähä sama ku ovulaatiotesteissä. Ihmiset on niin erilaisia ja hormonit erittyy virtsaankin niiin erilailla.

Ja neuvolaan ei todellakaan ole mikään kiire soittaa, koko neuvola ei ole edes pakollinen(eikä lääkäriin tarvi soittaa tai mennä mihkään veritesteihin kattoo miten hormonia on ym.) ,itse harkitsin etten menis ollenkaan neuvolaan. Itse oon siis nyt jo rv 20+5 nyt ja neuvolaan soitin vasta rv 10-11 tasan vain siksi, että ultrat on helpompi saada neuvolan kautta, ja koska niin monta keskenmenoa taustalla nii en lähtenyt heti rv 4-5 soittelemaan neuvolaan tai mihkään.
Mullaki joku pelotteli sillon raskaaksi2020 ryhmässä, että olis kohdunulkoinen kun rv 4-5 ihmettelin menkkamaisia kipuja ja selkä juilintaa ja pelotti lähinnä vaan, että menis neljännen kerran peräkkäin kesken. Joku oli huolissaan, että mulla puhkee ihan just munasarja tyyliin, sai sillon sanoa kyllä aina painavasti takaisin, kun ei ollu mitään siihen viittaavia oireitakaan :grin. Käsittääkseni kohdunulkoinen on vaarallinen vasta rv 7-> ja monesti kohdunulkoinen hoito itsekseen seurannalla ilman vaaraa. Toki on niitä ääripäitäkin.
Mulla tuli myös jossain vaiheessa rv 4-5 hyvin niukkaa limaista verensekaista vuotoa, lähinnä vaaleanpunaista. Ei ollut kohdunulkoinen ja täs ollaan nyt puolivälissä raskautta :rolleyes:
Toivottavasti sulla lähtis kans testit vahvistumaan, toisilla harvoilla ne toki ei koskaan näytä plussaa, mutta silti on todistetusti raskaana ja syntyi täysaikainen lapsi. Tunnen tälläsen tapauksen,suht harvinaista ilmeisesti, mutta ei mahdotonta.
Ihana juttu että sulla on raskaus edennyt jo puoliväliin!

Täällä yks sun toinen huolestuu jos joku ihmettelee kovasti jotain oireita. Valitettavasti itellä ainakin hukkuu massaan kunkin tilanne / viikot, ja myös toisilla oireet on voimakkaampia kuin toisilla ja toiset myös ilmaisee itseään tehokkaammin.

Ilmestyn täältä takavasemmalta keskusteluun mukaan:facepalm:
Mutta nyt on jännät paikat:nailbiting: pyyhkiessä vv: n seassa tuli verta. Nyt menossa kp20/26 dpo 8.
Oliskohan kiinnittymisvuotoa:nailbiting:
Edit. Ei siis tullu kun ihan pikku tuhrua.

Muokattu viimeksi:
Takaisin