Raskaaksi 2021

Beanen hirmuisesti tsemppiä!! <3

täällä dpo13 ja yön aikana ei tiputtelua, mutta selkäsärkyä kyllä. sellainen olo että tänään aukeaa hanat. myös lämmöt olleet laskusuhdanteessa, usko plussaamiseen lähellä nollaa.
 
Onko jollain muuten tietoa luteaalivaiheen lyhenemisestä synnytyksen jälkeen? Onko se jotenkin tyypillistä? Hormonaalista ehkäisyä en ole käyttänyt vuosiin.

käytin greippimehua viime raskautumisen yhteydessä. Voisin ottaa sen taas käyttöön, ei kai siitä haittaakaan ole.
mä en seurannut ovista millään menetelmällä esikoisen yrityksen aikaan, mut kierto oli silloin 3-5 päivää pidempi. luulen et se pituus on lähtenyt luteaalista. nyt on luteaali ollut 10-13 päivää. onneksi useimmiten sen 12, mikä on jo ihan ok pituus...
 
Onko jollain muuten tietoa luteaalivaiheen lyhenemisestä synnytyksen jälkeen? Onko se jotenkin tyypillistä? Hormonaalista ehkäisyä en ole käyttänyt vuosiin.

käytin greippimehua viime raskautumisen yhteydessä. Voisin ottaa sen taas käyttöön, ei kai siitä haittaakaan ole.

Ainakin imetys lyhensi mulla väliaikaisesti luteaalivaihetta. Lukemani perusteella taitaa olla muillakin käynyt niin.
 
Avena - kokeilitko mitään muuta testiä tänä aamuna?
Ainiin Pregcheckin tein myös...
20210104_104500.jpg
View attachment 97881

20210104_105022.jpg
 
Beanen voi ei, osanotto ja virtuaalihalaus :Heartpink

Minnihiiri84 toivotaan vahvistumista haamulle!

Avena1234 Pregcheck näyttäs negalta. Voit muuten ihan hyvin testaa myös aamun toisesta virtsasta, ei tartte olla heti eka :) Siitä saa helpostikin tummemman viivan, jos plussa tulee.
 
Beanen voi ei, osanotto ja virtuaalihalaus :Heartpink

Minnihiiri84 toivotaan vahvistumista haamulle!

Avena1234 Pregcheck näyttäs negalta. Voit muuten ihan hyvin testaa myös aamun toisesta virtsasta, ei tartte olla heti eka :) Siitä saa helpostikin tummemman viivan, jos plussa tulee.

Joo noin olen lukenut jsk aiemminkin. Eihän se välttämättä vaadi aamupissaa jos pidättelee sen 4h. Olen taas raskaustestikoukussa,kun ne päivät lähenee ja toivon paljon että nyt tärppää.
 
Sorbetti, mulla luteaalivaihe oli alkuun 6-8 vrk, nyt oon vähentänyt imetystä kolmeen kertaan /vrk ja nyt luteaali on 10-13 vrk. Eilen jätin päiväimetyksen pois, joten "vauva" saa tissiä enää aamulla ja illalla. Jännä seurata mitä luteelille nyt tapahtuu.. Vauva on nyt vuoden.

Kp 3,kierron kepposina maca ja donaferty.
 
Onko jollain muuten tietoa luteaalivaiheen lyhenemisestä synnytyksen jälkeen? Onko se jotenkin tyypillistä? Hormonaalista ehkäisyä en ole käyttänyt vuosiin.

käytin greippimehua viime raskautumisen yhteydessä. Voisin ottaa sen taas käyttöön, ei kai siitä haittaakaan ole.

Minulla viimeisimmän synnytyksen jälkeen kierron pituus oli sama kuin aiemmin, mutta luteaali oli väliaikaisesti lyhentynyt. Kierto siis 30 päivää. Ensimmäinen ovulaatio tuli kp 26/30, sitten kp 22/30, kp 18/30 ja vihdoin 16/30. Kuukautisten alkamisesta kesti siis 4 kiertoa että hormonit tasaantui. Tuosta neljännestä plussasinkin, mutta jäi kemialliseksi.
 
M

Mulla on myös hyvät kokemukset iltapissasta, eli illalla muutaman h pidätyksellä olen saanut paremmat viivat kuin aamun ekasta pissasta.

Noniin. Tein nyt kolmannen RFSUn ja sama tulos. Eli kolme samaa tulosta. Niin eikö voisi olla sittenkin niin että olen raskaana. Huiii...ihanaa ja samalla jännittävää ja alan pikkuhiljaa uskomaan testiin..pregcheckiin ei tullut kummoista viivaa samasta pissasta.
Näettekö tässä tekin kysyn,mä uskon ei ole viivanpaikka kun kolmeen testiin tullut sama viiva(punertaa) Tämän äskeisen katsoin jopa parvekkeella, jotta on luonnonvalo ja kuvasin siellä testiajan sisään myös.
Laitan kuvan(älkää sanoko spämmii) nyt on tosi kyseessä:3some
20210104_150545.jpg
:taunt010:signs001
 
Minulla viimeisimmän synnytyksen jälkeen kierron pituus oli sama kuin aiemmin, mutta luteaali oli väliaikaisesti lyhentynyt. Kierto siis 30 päivää. Ensimmäinen ovulaatio tuli kp 26/30, sitten kp 22/30, kp 18/30 ja vihdoin 16/30. Kuukautisten alkamisesta kesti siis 4 kiertoa että hormonit tasaantui. Tuosta neljännestä plussasinkin, mutta jäi kemialliseksi.
Nyt kun katselen Flo:n merkintöjä, niin taitaa olla itsellä sama juttu. Oireiden perusteella sanoisin luteaalivaiheen olleen ekoissa kierroissa 5-7 päivää ja nyt pidentyneen noin 10-11 päivään. Mutta varmaa tietoahan mulla siis ei ole. Voin siis perustella ovistikkujen tilauksen tiedonjanolla. :joyful:
 
Noniin. Tein nyt kolmannen RFSUn ja sama tulos. Eli kolme samaa tulosta. Niin eikö voisi olla sittenkin niin että olen raskaana. Huiii...ihanaa ja samalla jännittävää ja alan pikkuhiljaa uskomaan testiin..pregcheckiin ei tullut kummoista viivaa samasta pissasta.
Näettekö tässä tekin kysyn,mä uskon ei ole viivanpaikka kun kolmeen testiin tullut sama viiva(punertaa) Tämän äskeisen katsoin jopa parvekkeella, jotta on luonnonvalo ja kuvasin siellä testiajan sisään myös.
Laitan kuvan(älkää sanoko spämmii) nyt on tosi kyseessä:3some
View attachment 97894 :taunt010:signs001

Näen tässä kyllä hailakan viivan. Varovaiset onnittelut!
 
Ompas tänne tullut juttua! Pidin viikon tauon kun täti tuli kylään ja pettymyksestä piti päästä yli. Vielä kaksi kiertoa yritystä ja pidetään taukoa. Vuosi jo yritystä takana Huh! Nyt lukemaan kommentteja.
 
Mullakin tuntuu aina kivut paikallistuen oikealle! Mulla on tosi jäykkä kohtu (kirjattu lääkärin lausuntoonki) ja erityisesti oikealta puolelta syvät lihakset on jumissa (vatsalihakset siis) ja oletan, että nuo kivut osuu aina sinne juuri sen kohdun supistelun vuoksi > lihaskireys tuntuu oikealla ja säkenöi enemmän sinne:bookworm:

Suosittelen kalevalaista/perinteistä jäsenkorjausta!
 
Takaisin
Top