Raskaaksi 2021

@Pimpula95 ihanaa kun nyt ovuloit :smiley-angelic003 voidaan piinailla yhdessä, täällä dpo5!

ollu kyllä nyt oviksen jälkeen enemmän jomottelua ku yleensä ja samoin vvuotoa. En oleta näistä taas kyllä mitään, sen on 11 edellistä kiertoa opettanu :rolleyes: menossa siis yk12 ja kp20/27.

Mulla flo ennustaa menkkoja huomiseksi. Toivotaan ettei ala. En oo miehelle vielä sanonu muuta ku että ke tai to vois testata.

Mä olen ihan puolikuollut.

@Pimpula95 ihanaa kun nyt ovuloit :smiley-angelic003 voidaan piinailla yhdessä, täällä dpo5!

ollu kyllä nyt oviksen jälkeen enemmän jomottelua ku yleensä ja samoin vvuotoa. En oleta näistä taas kyllä mitään, sen on 11 edellistä kiertoa opettanu :rolleyes: menossa siis yk12 ja kp20/27.

@move88 joo kyllä ihmeellisistä asioista voi ihminen olla onnellinen, mies nauroi kun sanoin et nyt hihkun ilosta et ku poltellu ja särkeny koko päivän tuolloin tiistaina kun sain ovisplussan:laughing021 toivotaan et se tarkottaa hyvää kun tuli noin selkeät oireet ja sai talleteltua:smiley-angelic001 Oi ihanaa, saa jännätä jonkun kanssa samoilla päivillä!:smiley-angelic003 Itellä ei mitään erikoista oo vielä ollu, mut kovasti tulee kuunneltua kehoa:smiley-angelic006

Mittaileeko täällä kukaan aamulämpöjä? Mä aloin mittailemaan viime kierrossa, mutta aloitin vasta oman olettamani ovulaation jälkeen. Mutta oli uusi mittari ja en oikein osannut käyttää sitä. Se piipitti jo tosi nopeesti (mittaan suusta) ja huomasin että näyttää kokoajan samaa lukua. Sitten pidin sitä yhtenä aamuna muutaman minuutin pidempään ja lämpökin nousi vielä reilusti aiemmasta. No, näitä kun merkkailin Flo-sovellukseen niin se ennusti mulle ovulaation kp24(/28-35) vaikka mun olettamat oviskivut ja limat yms. oli jo kp17. Nyt sitten tässä kierrossa se alko ennustamaan ovista kp22. Mulla oli voimakkaat kivut, limat ja turvotus taas kp17, mutta nyt tässäkin kierrossa ne lämmöt yllätyksekseni dippas vasta kp19/20 ja nous takas kp22 joten silloin oli Flo'n mukaan taas ovis. Mä en nyt oikein enää tiedä että luottaisko tuohon lämpöön vai kipuihin ja limoihin :confused004

Mulla on aina noi olettamani oviskivut, limat ja turvotus tulleet n. kierron puolivälissä mutta jos lämpöjen pudotuksen ja nousu tapahtuu siitä 5-6 päivän päähän niin en kyllä tiedä millon se ovis sitten on o_O ajattelin että tää lämpöjen mittaus selkeyttäisi asioita mutta nyt oon kyllä enemmän pihalla kierrostani :banghead:

Jos jollain on kokemuksia niin kertokaa!

Lisäys: jos se ovis sit oikeesti onkin vasta joskus kp22 ja noi kivut ja limat tulee vain noin paljon ennakkoon niin sitten mun luteaalivaihekin taitaa olla ihan liian lyhyt :sad001
Täällä on oma ketjunsa bbt:lle , sieltä löytyy vaikka mitä. Oma kokemukseni on että lämpötilat oli yllättävän selkeät ja ei tarvinnut piinailla niin paljon kun käyrästä näki joka päivä missä mentiin. Mittailua kannattaa tosiaan vähän harjotella koska mittari piti mulla ainakin olla tosi tiukasti kiinni kielen "juuressa" että sain jotain järkevää. Kokeilin mittailla hieman eri kohdista ja vaikutus oli aika iso tuloskeen. Tärkeää että mittaa joka päivä samalla tavalla.

Mä mittailin viime kierrossa aamulämpöjä, mutta en jotenkin saanut niistä luvuista mitään irti. Mulla ei mennyt ne lämmöt minkään kaavan mukaan. Mulla jäi siis vain kokeiluksi se. Toisilla toimii hyvinkin toi menetelmä, mut mulla ei.
Jos ei tästä kierrosta tärppää niin sit otan ovulaatiotestit käyttöön ja seurailen niiden avulla.
Mä taas en saanu ovistesteillä mitään järkevää koskaan kiinni. Plussakierrossakin tuli aika hailurat viivat oviksen tienoilla, mutta lämpökäyrästä näki kaikki hyvin, kiinnittymisenkin :). Mä aluks tosiaan mallailin sitö lämpömittaria suussa ja totesin että ihan hurja vaikutus miten se mittari on.

Eleonoora pahoittelut menetyksen johdosta :Heartpink

ON; Tää alavatsan juilinta on todella outoa. Pakkasin mä silti siteet mukaan työlaukkuun, ihan vaan varuilta :silent olispa nyt :happy8

Mä testasin tän tunnin pidätyksellä. Kuvaa ei ole mitenkään muokattu. Nyt ois mun laskujen mukaan dpo 11.

Mähän kerroin silloin joku päivä että kohdunsuu oli todella korkealla. Jossain välissä se laskeutui ja eilen oli todella alhaalla. Nyt äsken kuitenkin se oli noussut taas niin ylös ettei millään meinannu yltää siihen.

En tiedä mä tulen hulluksi näiden ajatusten kanssa.
Mitäs se kohdunsuun sijainti kertoopi? Mulla on nyt näissä parissa kierrossa raskauden jälkeen ollut aika keljut tuntemukset ja veikkaan että voi olla tuota samaa. Kohdunlaskeumaa hieman pelkään koska aiemmin ei ollut mitään tollaisia tuntemuksia oviksen jälkeen.

@move88 joo kyllä ihmeellisistä asioista voi ihminen olla onnellinen, mies nauroi kun sanoin et nyt hihkun ilosta et ku poltellu ja särkeny koko päivän tuolloin tiistaina kun sain ovisplussan:laughing021 toivotaan et se tarkottaa hyvää kun tuli noin selkeät oireet ja sai talleteltua:smiley-angelic001 Oi ihanaa, saa jännätä jonkun kanssa samoilla päivillä!:smiley-angelic003 Itellä ei mitään erikoista oo vielä ollu, mut kovasti tulee kuunneltua kehoa:smiley-angelic006
:rolleyes: Täällä kans kropan tarkkailut menossa, tänään pitäis olla dpo 6 :)

Heippa hei, palailen kuumeilijoiden joukkoon pitkän pohdinnan jälkeen. Taustaa siis sen verran, että yritystä takana 1,5v ja joulukuussa käytiin ensikäynnillä julkisella puolella (tätä ennen kävin jo gynellä ja mies siemennesteanalyysissa - kaikki ok molemmilla) ja saatiinkin heti pregnyl ja terolutit mukaan. Pistin pregnylin joulukuun puolen välin paikkeilla ja joulupäivänä saatiin plussa tikkuun. Varhaisultrassa kaikki ok ja kävin ensikäynnillä neuvolassakin kunnes tammikuun lopulla tuli keskenmeno. Kävin sitten nt-polilla ultrassa ja kunnon vuodon toisena päivänä kohtu oli jo tyhjä. Pettymys ja suru asiasta hyppää mieleen välillä ihan yllättäen edelleen mutta ei auta kuin mennä eteenpäin..
Nyt ollaan odoteltu nelisen viikkoa menkkoja mutta ei vielä ole alkanut. Lääkäri sanoi että suositus olisi odottaa yhdet menkat ennen yrityksen jatkoa mutta ei pakollista, ollaan nyt talleteltu epäsäännöllisen säännöllisesti vajaa pari viikkoa vaikkei kierrosta mitään hajua olekkaan. Menkkojen alkuun on lähete verikokeisiin ja ovulaation induktiolla todennäköisesti jatketaan mikäli mitään ihmeitä ei verikokeista löydy. Tsemppiä tänne kovasti kaikille ja plussatuulia! :Heartred
Voi ei! Olen niin pahoillani! Pitkä odotus ja palkkioksi niin paljon surua! <3
Toivottavasti tärppää pian.

Ps.Mikä sun ferritiini on?

:rolleyes: Täällä kans kropan tarkkailut menossa, tänään pitäis olla dpo 6 :)

@elo tsemppiä sinnekin piinailuun! :smiley-angelic003 jännä kun alkaa kummasti aina kuunnella tarkemmin kehoaan ja tuntuu et ei osaa muuta ajatellakaan kun on piinapäivät:rolleyes:

Täällä sovelluksen mukaan ovis ois ollut eilen, mutta ei oo kyllä minkään sortin oloja ollut. Toisaalta ekaa lasta yrittäessä tärppäs ekasta kunnon kierrosta pillereiden jälkeen, joten ei oo aiemmin tarvinu edes seurailla ovisoireita tms. Mutta katsotaan kuinka käy, jatketaan normisti seksillä 2-3 viikossa, jospa ovis onkin vasta tuloillaan.

@elo tsemppiä sinnekin piinailuun! :smiley-angelic003 jännä kun alkaa kummasti aina kuunnella tarkemmin kehoaan ja tuntuu et ei osaa muuta ajatellakaan kun on piinapäivät:rolleyes:
Ja sitten kun jokainen raskaus voi olla oireiltaan erilainen, niin ei voi täysin luottaa siihen, miltä on aiemmin tuntunut, tai EI ole tuntunut :smiley-ashamed004 :whacky011

Upeeta Beanen! :smiley-bounce016

Me tultiin just pitkältä ajomatkalta kotiin ja vaikka DPO9 ja ilta (ja 1,5 h rakkoaika ison limun jälkeen), niin tein malttamattomana testin. Ja tossa on ihan selkeä haamu! Jopa mun mies (ei viivalaseja!) näki sen. Mulla on kaikki aiemmat testit tallessa ja koska oon suurkuluttaja niitä on joku 20 :hilarious: mun mies vertas vanhoihin ja niissä ei missään viivaa näe! Huomenna aamulla uudestaan, iiks! Mulla on yks kohdunulkoinen taustalla, joten liikaa ei sais iloita :smiley-ashamed004

Ja sitten kun jokainen raskaus voi olla oireiltaan erilainen, niin ei voi täysin luottaa siihen, miltä on aiemmin tuntunut, tai EI ole tuntunut :smiley-ashamed004 :whacky011

Juurikin näin ja kaikilla ei oireet ole samanlaiset, toisilla voi olla ettei ole mitään ja toisilla sitte kaikki mahdollinen:) meille tämä olisi esikoinen, joten en edes voi verrata mihinkään:bag::hilarious:

Eli mulla ainakin se vv saattoi jotain enteillä, kun siitä aiemmin puhuin! IMG_20210221_222725.jpg

Muoks.: Toi laatu meni ihan surkeaksi, en tiedä erottaako tuosta mitään. Testi on raskauskeijun herkkä, ja toi tuli ihan alle 5 min sisällä (tulkinta 8 min kohdalla lukee ohjeissa)

Voi ei! Olen niin pahoillani! Pitkä odotus ja palkkioksi niin paljon surua! :Heartred
Toivottavasti tärppää pian.

Ps.Mikä sun ferritiini on?

Kiitos, toivotaan parasta :Heartred
Ei pienintäkään aavistusta ferritiinistä mutta ei ole myöskään ollut mitään oireita/syitä sitä mitatakkaan tähän mennessä elämäni aikana o_O

Ihan mielenkiinnosta kyselen laughing6 että onko teillä muilla joku vakio dpo päivä, milloin vuoto alkaa jos alkaa, mulla se on tismalleen dpo 16:banghead: aina.
Jos siis olen bongannut ovulaation, niin vuoto on odotettavissa viimeistään tuon päivän iltana.. Aina ei oo ollu niin tarkkaan ovulaatio tiedossa, niin silloin olen ”saattanut yllättyä” Menkkojen alettua:meh:

ON; dpo 11, kp 24/28-29, flo ennustaa menkkojen alkavan 3pv päästä. herätessä hieman närästyksen tunnetta. oikea nänni hieman aristaa. vv runsasta, jäi pyyhkiessä paperiin.
mieli tekis tänään testata tai huomen aamulla, muttamutta jos viimeistään perjantaina JOS ei ole täti tullut o_O

Tiedän juu että sinisten viivojen kanssa on vaikeampi tulkita onko väriä vai ei. Tän katsoin ihan negaksi vai onko joku toista mieltä?

Liitteet

• 20210222_064946.jpg
    20210222_064946.jpg
    27.2 KB · Katsottu: 190
Edit. Täällä muuten kun on enemmän tietäviä: raaskiikos huomenna alkaa sit testaamaan sillä clearbluen hymynaamatestillä (mikäli tulee postissa aamulla), jos odotan ovisplussaa parin päivän sisään? Muistaisin jonkun täällä puhuneen siitä, että sillä kannattaa testata alkukierrossa selkee nega, jotta bongaa nousun oikein tms? Niin arvokkaita etten haluais turhaan käytellä niitä.

Riippuu vähän kumpi testi sulla on, se tuplahormoni- vai tavallinen. Tupla violetti ja normaali pinkki :) siinä tuplassa ainakin olis hyvä olla useampi päivä alla, ja se näyttää minusta aina ekana tyhjää. Tavallista moni vissiin käyttää ”varmistuksena” niin se vissiin toimii niinkin että testaa vaan lähellä ovista. Mä en oo käyttänyt ite sitä tavallista niin en tiiä vaatiiko se sen yhden tyhjän ympyrän alle.

Takaisin