Raskaaksi 2021

Sekundäärinen lapsettomuus on ihan todellinen asia ja tuntuu yhtä kipeältä kuin normaalikin lapsettomuus. Itselläkin koko ajan pelko että jos en ikinä saakaan toista lasta. Vaikka ei se vie rakkautta esikoista kohtaan pois niin toista lasta toivon yhtä paljon kuin ensimmäistäkin <3

Hullu testaaja tässä hei!! Ihan huvikseni eilen tein kun mulla on varmaan tekemisen puutetta näemmä...ja mitään järkeekään tehdä vielä kun eilen dpo oletettavasti joko 5 tai 6:laughing021
Pc kyseessä ja testiajalla kuva...

Saa analysoida, jos jollain myös tekemisen puutetta

Edit, dpot korjattu, oli väärinlaughing7

Liitteet

• 20210215_170028~4.jpg
    20210215_170028~4.jpg
    26.5 KB · Katsottu: 195
  • 20210215_170028~2.jpg
    20210215_170028~2.jpg
    26.9 KB · Katsottu: 187
Muokattu viimeksi:
Beanen, otetaanko skaba kumpi pystyy olemaan pidempään testaamatta? Meillä näyttää deepeeoot olevan suunnilleen samat.

Mun testit on tullu lähikauppaan mutta en mä tänään niitä ehti millään hakemaan. Tuli illaksi kokous ja saa vähäksi aikaa ajatukset muualle.

Anteeksi että tuppaudun :shy:
Ja pahoittelut romaanista. :rolleyes:

Ajattelin luoda toivoa ja uskoa vielä sisaruksista tai ylipäätänsä raskautumisesta. Vaikka epätoivo siinä ehtii tulla moneen otteeseen.

Olin 24 kun Meille 2008 syntyi tyttö,rupesimme miehen kanssa kesällä 2009 haaveilemaan toisesta. Aikaa kului tuli positiivinen testi jos toinenkin, kolmas, neljäs jne. Nämä menivät kesken päivän tai kaksi plussatestistä joukossa oli sellaisia myös, jotka kestivät parikin viikkoa.
2015 olin jälleen raskaana mutta usko ei ollut kova, koska menetyksiä oli. Meni ensimmäisiä viikkoja, olin edelleen raskaana. Viikkoja meni taasen oloja oli, mutta jokin jyskytti takaraivossa ja oli vain tunne ettei kaikki ollut kohdallaan, tuli rusehtavaa vuotoa. Soitin polille silloin, kaikki kuuluu asiaan sanottiin, yritin samalla soitolla saada aiempaa aikaa nt-ultraan,turhaan. Olin tuolloin puhelun aikaan viikolla 11.
Viikolla 13 nt-ultra koitti, jossa tuli tuomioksi Kkm alkoi kuollut viikolla 7+. Itse tyhjennys oli jäätävä. Jonka jouduin kotona hoitamaan. Mutta ei siitä sen enempää.
Tuon menetyksen jälkeen sain näinkin ihania lausahduksia että,
Mitä sä sitä suret sulla on jo yksi lapsi, kun toisella ei ole sitäkään.
Ymmärrän, mutta ei sellaista saa edes leikillä kenellekään sanoa!

No aikaa kului ja olin aikalailla miehen kanssa lyönyt hanskat tiskiin, koska mies ei halunnut hoitoihin, ja vuoden 2015 kkm Jälkeen meidän olisi pitänyt päästä tutkimuksiin ainakin ultraajan mukaan mutta koskaan ei mitään tietoa omakannasta yms. löytynyt tai kutsua tullut. Joten sai asia olla koska veikkaisin ylipainoni olevan siihen syy miksi asia ei sitten edennyt.
Itse kävin gynellä ja lääkäreillä keskustelemassa mutta, kun kumminkin raskaudun niin ei apuja oikein tullut. Ja hoitoihin mies ei halunnut asian auttamiseksi.

Meni aikaa ja vähän niinkuin lopetin uskomisen ihmeisiin, tähtien ja kuun asentoon ja toivo hiipui. Siitä että tässä enää raskautuisi koskaan. En tehnyt edes testejä kun jotenkin uskoa asiaan ei enää ollut tai koin turhana kun ei siitä mitään olis tullut.
Kunnes 2017 jälleen vuoto oli myöhässä pitkään ja testissä plussa joka yllätys yllätys meni jälleen kesken. Seurasin joka tapauksessa kuukautiskiertoa ja tiesin koska ovuloin, kipujen perusteella.

Kaiken kokeman jälkeen uskoin ja totuin siihen että olemme miehen kanssa yksilapsinen perhe, ja onnellisia olimme siitä yhdestäkin. En tehnyt testin testiä enään. Kunnes 2020 maaliskuussa oli sellainen Outo tunne vatsalla, sellaisia vihlaisuja, aina aamuisin herätessä oikealla puolella. Vaikkei kuukautiset edes ollut myöhässä, kävin kaupassa ja hetken mielijohteesta ostin testin vaikka uskoin sen olevan turhaa. Kotiin päästessä tein testi ja vaikka tiesin sen tuloksen sisimmässäni niin kyllä hämmennys oli suuri kun siinä nökötti kaksi viivaa,vaikka elettiin dpo11. Ensimmäinen reaktio oli lausahdus voihan v***u.
Otin kuvan laitoin sen miehelle ja soittoa perään. Mutta siltikään ei luottoa testiin ollut. Itse lähdin ulos pariksi tunniksi järkytyksestä ja pää kävi ylikierroksilla.
Kävin kaikki skenaariot läpi tuulimunasta, ulkoiseen jne.
Seuraavana aamuna uutta testiä edelleen siinä oli viivat. Mutta iloita ei osannut, koska historia puhui puolestaan.
Tuli tehtyä useampi testi tuona aikana, kun ei vain uskonut.
Jossain vaiheessa kuvioihin tuli rusehtava vuoto, vaihtelevasti. Tuolloin sanoin miehelle että menisi kesken jos ei tästäkään mitään tule. Rv 7+ kävin alkuraskauden ultrassa, johon ei taaskaan luotto ollut, koska uskoin sanoiksi tulevan että kuollut on.
Mutta suureksi hämmenykseksi ultraajan ensimmäiset sanat olivat että täällä on syke vaikka alkiota edes vielä. Näkynyt ja siinähän sekin loppujen lopuksi esiin tuli jolloin tuli pieni itku itselleen. Yksi rajapyykki ylitetty. Sen jälkeen menimme itselle asettamien rajojen kanssa. Mutta silti asiaa ei osannut asennoitua kun oli pelko joka tapauksessa siitä että tämäkin viedään pois.
Etappeja saavutettiin, liikkeitä tuntui, hiukan jo osasi iloita. Mies ei niinkään kun pelkäsi.
Laitoksella viimein se iskostui molemmille että vuosien odotus täyttyi. Toisella tytöllä, joka on perheen niin rakas hippu, koko perheen ihanuus. :Heartred
Erikoisinta koko viime vuoden raskauden alkamiseksi oli se että seksiä oli vain alkuvuonna yhden kerran, kun miehellä ja itsellä oli kiireistä aikaa töissä eikä kohdattu kuin kerran, koska aikataulut menivät ristiin.

Kyllä sitä itsekkin tunsi niinä vuosina kateutta toisia kohtaa jotka raskautuivat ja saivat lapsen.
Odotuksen odotus ei helppoa ole, mutta itse siihen ainakin turtui.

Älkää luopuko toivosta kyllä jokaisen aika koittaa vielä vaikka epätoivo, kateus, viha yms. Siinä joukossa kulkee.:Heartpink

Meillä siinä meni vajaa 12 vuotta että perhe täyttyi toisella lapsella :)

Anteeksi että tuppaudun :shy:
Ja pahoittelut romaanista. :rolleyes:

Ajattelin luoda toivoa ja uskoa vielä sisaruksista tai ylipäätänsä raskautumisesta. Vaikka epätoivo siinä ehtii tulla moneen otteeseen.

Olin 24 kun Meille 2008 syntyi tyttö,rupesimme miehen kanssa kesällä 2009 haaveilemaan toisesta. Aikaa kului tuli positiivinen testi jos toinenkin, kolmas, neljäs jne. Nämä menivät kesken päivän tai kaksi plussatestistä joukossa oli sellaisia myös, jotka kestivät parikin viikkoa.
2015 olin jälleen raskaana mutta usko ei ollut kova, koska menetyksiä oli. Meni ensimmäisiä viikkoja, olin edelleen raskaana. Viikkoja meni taasen oloja oli, mutta jokin jyskytti takaraivossa ja oli vain tunne ettei kaikki ollut kohdallaan, tuli rusehtavaa vuotoa. Soitin polille silloin, kaikki kuuluu asiaan sanottiin, yritin samalla soitolla saada aiempaa aikaa nt-ultraan,turhaan. Olin tuolloin puhelun aikaan viikolla 11.
Viikolla 13 nt-ultra koitti, jossa tuli tuomioksi Kkm alkoi kuollut viikolla 7+. Itse tyhjennys oli jäätävä. Jonka jouduin kotona hoitamaan. Mutta ei siitä sen enempää.
Tuon menetyksen jälkeen sain näinkin ihania lausahduksia että,
Mitä sä sitä suret sulla on jo yksi lapsi, kun toisella ei ole sitäkään.
Ymmärrän, mutta ei sellaista saa edes leikillä kenellekään sanoa!

No aikaa kului ja olin aikalailla miehen kanssa lyönyt hanskat tiskiin, koska mies ei halunnut hoitoihin, ja vuoden 2015 kkm Jälkeen meidän olisi pitänyt päästä tutkimuksiin ainakin ultraajan mukaan mutta koskaan ei mitään tietoa omakannasta yms. löytynyt tai kutsua tullut. Joten sai asia olla koska veikkaisin ylipainoni olevan siihen syy miksi asia ei sitten edennyt.
Itse kävin gynellä ja lääkäreillä keskustelemassa mutta, kun kumminkin raskaudun niin ei apuja oikein tullut. Ja hoitoihin mies ei halunnut asian auttamiseksi.

Meni aikaa ja vähän niinkuin lopetin uskomisen ihmeisiin, tähtien ja kuun asentoon ja toivo hiipui. Siitä että tässä enää raskautuisi koskaan. En tehnyt edes testejä kun jotenkin uskoa asiaan ei enää ollut tai koin turhana kun ei siitä mitään olis tullut.
Kunnes 2017 jälleen vuoto oli myöhässä pitkään ja testissä plussa joka yllätys yllätys meni jälleen kesken. Seurasin joka tapauksessa kuukautiskiertoa ja tiesin koska ovuloin, kipujen perusteella.

Kaiken kokeman jälkeen uskoin ja totuin siihen että olemme miehen kanssa yksilapsinen perhe, ja onnellisia olimme siitä yhdestäkin. En tehnyt testin testiä enään. Kunnes 2020 maaliskuussa oli sellainen Outo tunne vatsalla, sellaisia vihlaisuja, aina aamuisin herätessä oikealla puolella. Vaikkei kuukautiset edes ollut myöhässä, kävin kaupassa ja hetken mielijohteesta ostin testin vaikka uskoin sen olevan turhaa. Kotiin päästessä tein testi ja vaikka tiesin sen tuloksen sisimmässäni niin kyllä hämmennys oli suuri kun siinä nökötti kaksi viivaa,vaikka elettiin dpo11. Ensimmäinen reaktio oli lausahdus voihan v***u.
Otin kuvan laitoin sen miehelle ja soittoa perään. Mutta siltikään ei luottoa testiin ollut. Itse lähdin ulos pariksi tunniksi järkytyksestä ja pää kävi ylikierroksilla.
Kävin kaikki skenaariot läpi tuulimunasta, ulkoiseen jne.
Seuraavana aamuna uutta testiä edelleen siinä oli viivat. Mutta iloita ei osannut, koska historia puhui puolestaan.
Tuli tehtyä useampi testi tuona aikana, kun ei vain uskonut.
Jossain vaiheessa kuvioihin tuli rusehtava vuoto, vaihtelevasti. Tuolloin sanoin miehelle että menisi kesken jos ei tästäkään mitään tule. Rv 7+ kävin alkuraskauden ultrassa, johon ei taaskaan luotto ollut, koska uskoin sanoiksi tulevan että kuollut on.
Mutta suureksi hämmenykseksi ultraajan ensimmäiset sanat olivat että täällä on syke vaikka alkiota edes vielä. Näkynyt ja siinähän sekin loppujen lopuksi esiin tuli jolloin tuli pieni itku itselleen. Yksi rajapyykki ylitetty. Sen jälkeen menimme itselle asettamien rajojen kanssa. Mutta silti asiaa ei osannut asennoitua kun oli pelko joka tapauksessa siitä että tämäkin viedään pois.
Etappeja saavutettiin, liikkeitä tuntui, hiukan jo osasi iloita. Mies ei niinkään kun pelkäsi.
Laitoksella viimein se iskostui molemmille että vuosien odotus täyttyi. Toisella tytöllä, joka on perheen niin rakas hippu, koko perheen ihanuus. :Heartred
Erikoisinta koko viime vuoden raskauden alkamiseksi oli se että seksiä oli vain alkuvuonna yhden kerran, kun miehellä ja itsellä oli kiireistä aikaa töissä eikä kohdattu kuin kerran, koska aikataulut menivät ristiin.

Kyllä sitä itsekkin tunsi niinä vuosina kateutta toisia kohtaa jotka raskautuivat ja saivat lapsen.
Odotuksen odotus ei helppoa ole, mutta itse siihen ainakin turtui.

Älkää luopuko toivosta kyllä jokaisen aika koittaa vielä vaikka epätoivo, kateus, viha yms. Siinä joukossa kulkee.:Heartpink
Meillä siinä meni vajaa 12 vuotta että perhe täyttyi toisella lapsella :)

Kiitos, että jaoit tämän, vaikka itsekään en enää täällä kuumeile vaan luen lähinnä muiden kuulumisia. Kiitos silti, tarinasi osoittaa, että ihmeitä voi tapahtua :Heartred
Uskomattoman rankka tie on teilläkin ollut, mutta kuinka ihanaa, että kaikki päätyi lopulta hyvin juuri silloin, kun sitä vähiten odotitte.
Täällä ollaan raskaana rv 26+0 ja voin sanoa, että 1,5 v yrityksen ja keskenmenon jälkeen olin niin rikki, etten unohda sitä aikaa koskaan. Nuo etapit on jotenkin tosi tuttuja, että asettaa niitä välitavoitteita, kun ei voi uskoa todeksi onnistumista tai sitä, että vauva selviää kaikesta loppuun saakka.
Kyllä nuo tunteet on ihan oikeutettuja, vihaa, katkeruutta, häpeää, epäonnistumista ja kipeää se tekee. Sitä lapsettomuus on, ja niitä tunteita voi joutua kantamaan vielä pitkään yrityksen loputtua, onnistumisen koettua. Ja jos raskaus onkin vaikea, miten paljon siitäkin kokee huonoa omatuntoa, kun ajattelee, ettei saisi valittaa, koska toiset eivät onnistu ikinä.

Ootte mun mielissä jokainen yrittäjä, valtavasti tsemppiä :Heartred Täälläkin raskaus alkoi ihan tosi vahingossa, kierrosta, josta olin heittänyt jo hanskat tiskiin ja päättänyt lopettaa koko yrityksen. Silti tuolla nyt pieni poika potkuttelee muistutuksena elämän lahjasta :angelic:

Täällä tosiaan vuotaa. Muuttunut liki mustanpunauseksi ja sitä muuten tulee!! Ei siis oo ikinä näin paljon tullut et kyllä tää alkuraskauden km on. Ja ei , emme saaneet aikaa lääkäriin ultraan. Emmekä hcg mittausta... sanottiin että jos kuume nousee tai muuta niin soittoa ja sit päivystys. Päätettiin pettyneinä jäädä kotiin vielä kun vuoto kuitenkaan tajua vie. Paljoa ei jaksa nyt. Heitin ovistestit roskiin. Oli järkeä taas ja paljon. No toivon mukaan tää Niagara tyrehtyy ja että testi nega ylihuomenna!

Tsemppiä kaikille!

Toi keltainen vv. Mulla tuli juurikin täs pluskierrossa semmosta muutamaan otteeseen kerran holahti aivan jäätävä määrä muuten kuivaa oli...

Mullakin kovat pelot että saadaanko toista ja kauan tällä kertaa menee. Jotenkin ahdisti edes aloittaa yritys kun jyskyttää takaraivossa ne neljä vuotta kun kuuntelin itsekin niitä että kyllä se sieltä, lakatkaa yrittämästä, sen ekan ei ollu tarkotus tulla jne. Heti jos syvemmin alkaa ajattelemaan niin tulee niin mojova ahdistus että ei kannata.

O testi nega ja ahdistus kasvaa vaikka viimeksikin oli vasta kp17 kun sain +!

Ja vielä toi vanhenpainvapaiden uudistus tähän samaan syssyyn.. olin ite niin kuollut rikkonaisista unista jne kun esikoinen oli 6kk et kuulostaa ihan absurdilta että menisin töihin. Meillä mies tienaa 3,5 kertaa enemmän kuin minä ja hän ei viihdy kotona. Niin sit pitää vaan mennä kht aiemmin.. plargh!

Mullakin kovat pelot että saadaanko toista ja kauan tällä kertaa menee. Jotenkin ahdisti edes aloittaa yritys kun jyskyttää takaraivossa ne neljä vuotta kun kuuntelin itsekin niitä että kyllä se sieltä, lakatkaa yrittämästä, sen ekan ei ollu tarkotus tulla jne. Heti jos syvemmin alkaa ajattelemaan niin tulee niin mojova ahdistus että ei kannata.

O testi nega ja ahdistus kasvaa vaikka viimeksikin oli vasta kp17 kun sain +!

Ja vielä toi vanhenpainvapaiden uudistus tähän samaan syssyyn.. olin ite niin kuollut rikkonaisista unista jne kun esikoinen oli 6kk et kuulostaa ihan absurdilta että menisin töihin. Meillä mies tienaa 3,5 kertaa enemmän kuin minä ja hän ei viihdy kotona. Niin sit pitää vaan mennä kht aiemmin.. plargh!
Uudistuksen jälkeen mun käsityksen mukaan äidillä on mahdollista olla yhtä kauan kotona kun nytkin jos isä luovuttaa ne mahdolliset reilu 60 päivää äidille. Isällä vaan on mahdollista olla kauemmin kotona kuin tällä hetkellä.
Henk.koht oon sitä mieltä et päiviä pitäis olla niin paljon ku täs uudistuksessa mut vanhemmat sais ite valita kumpi on kotona.

Beanen, kyllä jotain näkyy!

NÄÄ kiitos kun jaoit kokemuksesi :Heartpink

katarina, pahoittelut ja voimia sinne:Heartpink

Omanapa:
Kp21. Jaiks! Kierto alkaa olla lopuillaan ja dpo mitälienee, jos ovis tapahtui :joyful: Juoksen veskissä melkeen tunnin välein :scratch jotain tuntemuksenkaltaisia alavatsalla mutta en nyt laske suuntaan tai toiseen liikaa :angelic: Hiukan kyynistynyt asenne näyttää olevan toisaalta kun usko onnistumiseen on melko pieni, mutta toivoohan sitä hyvin salaa pienessä mielessään että olispa nyt... Talletteluja on hyvin ollut joten siitä se ei jääne kiinni.
Paineita alkaa työssä olemaan melkolailla, ja harvoja paikkoja missä sitä vois purkaa :wacky: Eiköhän tää taas jossain vaiheessa tästä helpota :hilarious:

Onnittelut sinulle zarar_ raskaudesta :Heartblue
Sekä muille plussat saannille Onnittelut :)

Ja tsemppiä yrittäjille, tulkoon plussat jokaiselle :happy:

Pahoittelut menetyksen kohdanneille, arvet jokainen menetys jättää. Mutta päivä kerrallaan helpottaa. :Heartred

Sellaisen neuvon annan että puhukaa, puhukaa ja puhukaa. Puhukaa ystäville ja vaikka tuntemattomille, mutta kunhan puhutte. Näin itse helpotin oloani ja kun kerroin plussista ja menetyksistä. Muuten on liian suuri takka kannettavana jos asioista ei puhu. Ja varsinkin kun keskenmenoista ei niin kirjoiteta tai anneta Ilmi millaisen jäljen jättää.

Minulta ensimmäistä kertaa neuvolassa kuukausi sitten kysyttiin että sainko koskaan keskusteluapua menetyksiin. Tai huomioitiinko niitä silloin, no EI. Kukaan ei tarjonnut mitään. Mutta onneksi ole puhuvaa sorttia niin helpotti itseä. Valitettavasti miehet sivutetaan näissä asioissa vaikka heitäkin sattuu, tosin kaikki miehet eivät osaa antaa ulos tuskaansa vaan patoaa sisälleen.
Ja itse en menetyksistä jatkuvasti miehelle avautunut kun hän tiesi missä mennään ja näki kun molempia harmitti.
Mutta mies ei osannut avautua. Onneksi hän nyt on löytänyt "äijä" kaverin jolla samanlainen tausta niin pystyy avautumaan ja purkautumaan.

Itse tein sen päätöksen kun leikkauksella vauva syntyi että haluan sterilisaation, vaikka ikää 37.
Mutta koin helpommaksi sen, että perhe on nyt täydellinen, eikä pää jaksa noita epävarmuuden viikkoja. Saa niin sanotusti hengähtää:rolleyes:

NNÄ, ihana tarina. Kiitos kun jaoit :Heartpink Mulla on tänään tosi epätoivoinen päivä ja tämä kolahti juuri oikeaan kohtaan.

Bumble ja Anskuli_, tulen mukana väliinputoajana kp 2:lla :bounce

En kyllä yhtään tiedä missä vaiheessa alan tikuttamaan, kun kierto saattaa olla mitä vaan. Edellinen 34 päivää ja seuraavasta ei tietoa kun pillereiden lopettamisesta niin vähän aikaa. Edellisessä kierrossa ovis tuntemuksieni mukaan kp 20-21. Jos alkaisin kp 15 tikuttaan? Vai jo aikaisemmin.. En siis oo ennen tikuttanu ovulaatiota. Tilasin sofin testejä ja niitä nyt odottelen.

Ajattelin hypätä ketjuun mukaan. Ensimmäinen yritys oli nyt tässä kierrossa. Kp 16/25 menossa. Esikoinen syntynyt 12/2015 ja ennen sitä 4 keskenmenoa takana. Molemmat miehen kanssa ollaan hieman päälle 30 v. Jännityksellä odotellaan et tärppääkö, ja jos tärppää niin koska. Meininki lähinnä ”tulee jos tullakseen” toistaiseksi, mutta oviksen aikaan kuitenkin tehokkaampaa yritystä.

En kyllä yhtään tiedä missä vaiheessa alan tikuttamaan, kun kierto saattaa olla mitä vaan. Edellinen 34 päivää ja seuraavasta ei tietoa kun pillereiden lopettamisesta niin vähän aikaa. Edellisessä kierrossa ovis tuntemuksieni mukaan kp 20-21. Jos alkaisin kp 15 tikuttaan? Vai jo aikaisemmin.. En siis oo ennen tikuttanu ovulaatiota. Tilasin sofin testejä ja niitä nyt odottelen.

Jos siulla alkais kierto pikkuhiljaa tasaantumaan et saat kiinni kierron pituuden.

Miulla flo ennusti et ovis ois kp 15 kohdalla ni ennen sitä pitäs alkaa.

Eihän siintä haitaksi ole Jos aikaisemmin alat tikuttamaan :)

Jos siulla alkais kierto pikkuhiljaa tasaantumaan et saat kiinni kierron pituuden.

Miulla flo ennusti et ovis ois kp 15 kohdalla ni ennen sitä pitäs alkaa.

Eihän siintä haitaksi ole Jos aikaisemmin alat tikuttamaan :)

Jos vanhat merkit pitävät paikkansa niin alan tikuttamaan ylihuomenna ja ovulaation aikaan teen jo raskaustestejä:hilarious: no ei. Jospa tällä kertaa malttaisin vähän paremmin testaamisen suhteen. Viime kierrossa jäi paneskelut juuri ovulaation aikaan välistä kun oltiin eri osoitteissa mutta nyt ollaan valmistauduttu paremmin:love022

Takaisin