Raskaaksi 2021

Tuleekohan aina samalla ihmisellä jos ovis tapahtuu niin samanlainen o+? Et jos on tullut esim.tummempi kuin kontrolliviiva niin tuleeko aina jos on lh huippu?
Oon näistä LH-kuvioista höpötellyt ennenkin, mutta siis ei oo aina samanlainen O+, eikä varmasti myöskään hormonitasot ole joka kuukausi samanlaiset. :happy:

Avena: mä en nyt ymmärrä miksi et voi mennä sinne verikokeeseen? Turhaan tuhlaat rahasi noihin testeihin. Veritesti tulee sulle halvemmaksi vaikka menisit yksityisellekkin tätä menoo ja neuvolan kauttakin pääset kun sanot että epäilet olevasi raskaana ja testit näyttää välillä sitä ja välillä tätä..

Melko pitkiä ja suhteellisen epäsäännöllisiä ne on tainnu sulla ollakin. Se jo itessään tuo stressiä (toki siihen hyvin harvoin voi vaikuttaa itse millanen se kk-kierto tulee olemaan) kun hormonit hakee paikkaansa ja menkat tulee miten sattuu :sorry:
Ja komppaan kanssa, että kovat kivut ei ole normaaleja, etenkään semmoset että ei pysty toimimaan tai olemaan mitenkään päin, missään vaiheessa kiertoa. Jos toi kipuilu ja polttelu ilman vuotoakin jatkuu/pahenee niin menisin sillä lääkäriin.

Se mitä ite oon kuullut ni yleensä ne ei vaikka terveysasemalla nuorena ku itse yritin alkuunsa 2010 hakee apuja, niin sano et vähintään 2 menkat pitää jäädä pois, että on syitä tutkia. Nykytilannetta en tiedä ja tää vaan Turussa julkisella.
Aika normaalia yksien menkkojen poisjäänti että kaitoa toi 2 menkat -sääntö on iha käyttökelpoinen nykyäänkin. Tosin säästösyistä voi olla tiukempaa nykyään?

Kiitos vastauksista Noadi ja vispipuuro! Näin se varmastikin on! Mä alan uskoo et ovis plus oli joko se kp6 tai todennäköisemmin kp9 koska nyt kp11 ja on limat sekä tuntemuksia rinnoissa jne..

Kyllä ruokahimo on ihan uus juttu. Tai toista lasta odottaessa himoitsin porkkanaa ja suolakurkkua jo viikko ennen oletettua menkkojen alkamista.

Joillainhan pms-oireisiin kuuluu joko suolaisen tai makean himoitseminen, mutta mulla yleensä mm. ärsytys, päänsärky ja mahaoireet. Herkkyyttä löytyy kyllä normaalisti vaihtelevasti pitkin kiertoa.

Plussaan en millään jaksa uskoa. Miehen töiden vuoksi tallettelut jäi liian aikaiseen tai liian myöhään. Eiköhän keho vaan taas sekoile omiaan.
Kyllä viikko suuntaankin voi riittää jollekin sissille... :sign19

Moikka!

Täällä esikoiselle annettu lupa tulla viimevuoden loppukesänä. Yrittämällä yrittäminen aloitettiin lokakuussa 2020 ja nyt yk 4 menossa. Pidettiin joulukuussa taukoa. Meillä kummallakin ikää 27 vuotta.

Viime menkat oli tosi oudot. Alkoi tosi vähäsellä tiputtaluvuodolla ja vahvistui sit kunnon vuodoksi. Kesti yhteensä 10 päivää, kun normaalit menkat mulla 6-7 päivää. Mun kierto on aina ollu tosi tasainen ja 27 pitkä. Tiedä sitten mistä johtui. Flon mukaan mulla olis pitänyt olla ovis viimeviikon sunnuntaina 31.1 mutta mitään oireita eikä limoja ollut. Tunnen aina nippailuja oviksen aikoihin ja kauheesti limaa. Lauantaina tikuttelin ja ovis oli lauantai iltana. Flon mukaan menkkojen pitäis alkaa 8 päivän päästä, mut eikö oviksen ja menkkojen välillä pitäis olla 14 päivää?

Kovasti yritän olla kuvittelematta ja ylianalysoimatta, mut onhan se ihan hirmu hankalaa!
Jos ovis oli lauantaina, niin silloin luteaalivaiheen pituudeksi tulee 10-11 päivää? Sikäli mikäli kierron pituus olisi se sinulle tyypillinen. Se kuulostaa mun korvaan ihan normaalilta luteaalivaiheelta. Oppikirjakierrossa se on 14, ja jos on alle 10, niin tietääkseni silloin puhutaan lyhyestä luteaalivaiheesta.

Itse tulin raskaaksi 10 päivän luteaalivaiheella, eli ovuloin kp 22/31. Tein ensimmäisen positiiviseksi tulkittavissa olevan testin kp32/31 eli samana päivänä kuin kuukautisten piti alkaa. (Tietysti siinä vaiheessa kun raskaus alkaa niin ei voi sanoa minkä pituinen luteaalivaihe oli, kerta menkat ei sitä vahvista, mutta uskon näin.) Oman kokemuksen mukaan siis pienikin määrä hcg:tä riittää viestittämään keholle, että kuukautisia ei tarvita. Yleisin kiinnittymispäivä kun tuota hcg:tä alkaa muodostua, on 8-10 päivää ovulaation jälkeen, eli lyhytkään luteaalivaihe ei välttämättä aiheuta mitään ongelmia! :)

Avena: mä en nyt ymmärrä miksi et voi mennä sinne verikokeeseen? Turhaan tuhlaat rahasi noihin testeihin. Veritesti tulee sulle halvemmaksi vaikka menisit yksityisellekkin tätä menoo ja neuvolan kauttakin pääset kun sanot että epäilet olevasi raskaana ja testit näyttää välillä sitä ja välillä tätä..
Joissain paikoissa hcg mittaus maksaa 10€ että sillä rahalla saa suunnilleen yhden CB viikkonäytöllisen ja mittaus on paljon varmempi verestä mitattuna.

Olen testaillut siinä uskossa että tuo viivanpaikka ei RFSU- liuskoissa(minulla ei ole sitä koskaan tullut niihin edes,eli ei mitään ns.valehaamuja) tulisi joka ikiseen liuskaan. Ostin 3 pakettia. Joopajoo. Kulutin 3 testiä. Ja arvatkaapa mitä,se näyttää haamuplussaa...Siis MITÄH!? En mä usko mun silmiä. En usko,en usko,en usko..
Mutta siis sanokaa että ette näe samaa kun minä...
Luotan aina RFSU liuskaan, koska se ei anna sävyä ollenkaan jos en ole ollut raskaana. Otin nämä fotot siis testiajalla ja odotin nyt josko se viiva siitä katoaa,ei kadonnut viiva vaan vahvistuu jopa. :confused::hungry:
En saanut Wishiltä tilaamia herkkiä liuskoja vielä(1kk odotellut). Mutta tämä testi ollut mulla AINA luotettava,siksi en voi uskoa silmiäni ja tein jopa kaksi testiä nyt melkein perätysten. Ja sama tulos...
View attachment 99416View attachment 99419
Testiajan jälkeen ensimmäinen kuva
View attachment 99417
Testiajan sisään
Luonnonvalossa parvekkeen ikkunan edessä
View attachment 99420

Valitettavasti en näe näissä enkä muissakaan sinun testeissä toista viivaa. Oletko harkinnut digitaalista testiä? Tai soittaisit neuvolaan että pääsisit verikokeeseen?

Tissejä vihloo, mut uskon liittyvän enemmän imettämiseen kuin mahdolliseen raskauteen. Hirveän tahmea päivä kyllä. Kaikki ärsyttää.
Tilasin raskauskeijulta testejä ja oli häikkää maksun kanssa. Nyt mulla on 30 25mlu testiä ja 24 10mlu. Enkä tiedä haluanko ees koko vauvaa enää.
Joku super pms-masis kyllä.
Mies tuli onneks viikoksi kotiin, nii en oo ihan 24/7 yksin lasten kanssa jumppakin alkoi viime viikolla ja siellä saan käydä 2x vk. Lapset on kyllä mukana, mut kuitenkin vähän jotain muuta kuin kotona kökkimistä.

Edit. Mun tilaus saapui siis kaksinkertasena

Ja kun se vika on aina jossain muualla kuin siinä, että Avena ei olisi raskaana. Joko se testi on huono ja epäluotettava, testi antaa aina negaa hänelle, me ei vaan nähdä viivoja, puhelin on niin huono ettei saa kuvaa otettua, testit ei näytä raskautta ennen kuin päivänä X, testi on viallinen, pissa on laimeaa, pissa seisoi kupissa 3h ennen testin tekoa.. Lisäksi veri on aina joko kiinnittymisvuotoa tai valemenkkoja.. Anteeksi nyt jos sanon suoraan mutta tämä sama kuvio tuntuu toistuvan. :confused:

Verikoe selvittäisi asian ja ehkä ihan lääkärissä käynti olisi paikallaan, jos testit haamuilee koko ajan, sillä syynä voi olla jostain syystä korkeamman puoleinen hcg-pitoisuus (tätähän tekee esim kasvaimet, kystat, ja ihan ikäkin vaikuttaa. Mitä enemmän hedelmällisyys hiipuu, sen korkeammaksi veren luontainen hcg-taso nousee, ja herkät testit voivat reagoida ihan siihenkin.)

Eihän täällä @Avena1234 kukaan toivo että et olisi raskaana. Meillä ulkopuolisesti katsovilla vaan tulee ns faktat esiin kun sulla oli menkat ja nuo testit on tuommosia joissa ei kunnon haamua näy, mutta aina se on mahdollista, että raskaana olet ja se selviää myöhemmin. Toivoisi vaan sinun omankin mielenterveyden vuoksi että tuo selviäisi, vaikka sillä verikokeella? Etkö voisi soittaa tk ja kysyä saisitko sen
Ja ehdottomasti mee sen miehen luo kylään, saat vähän muuta ajateltavaa :)

Mäkään en valitettavasti näe Avenan testeissä mitään, ja pakko mainita että mulla on myös iPhone 12 pro max ja hyvin sain omat haamut kuviin, joten väittäisin että kamerassa se vika ei ole. Verikokeita suosittelen minäkin niin saa selvyyden siihen hommaan eikä tartte miettiä viivoja ja yrittää saada niistä kuvaa. Säästyy rahat ja mielenterveys (ja ei, en väitä että mielenterveydessäsi on vikaa vaan itse tiedän että kova vauvakuumeilu käy herkästi kuupan päälle) :)

Verikoe selvittäisi asian ja ehkä ihan lääkärissä käynti olisi paikallaan, jos testit haamuilee koko ajan, sillä syynä voi olla jostain syystä korkeamman puoleinen hcg-pitoisuus (tätähän tekee esim kasvaimet, kystat, ja ihan ikäkin vaikuttaa. Mitä enemmän hedelmällisyys hiipuu, sen korkeammaksi veren luontainen hcg-taso nousee, ja herkät testit voivat reagoida ihan siihenkin.)
Joo mulla kävi myös mielessä tämä että jos avenalla on vaan vähän korkeampi hormonitaso jonka vuoksi testeihin tulee herkemmin haamuja vaikkei raskaana olisikaan.

Kyllä viikko suuntaankin voi riittää jollekin sissille... :sign19

Voi toki! Itse en vaan jaksa toivoa moista ihmettä lasten saamisen ollessa meille niin kovin vaikeaa ja kemiallisten sekä varhaisten keskenmenojen tultua liiankin tutuiksi. Ainahan kaikki on kuitenkin mahdollista ja onhan nää kehon tän kertaiset temput uutta vaihtelua :)

Mä sit tein first response testin. Ja selvä pinkki toinen viiva testiajalla joka haalistui sitten mut edelleen hailu. Huomenna uusiksi ja soitto lääkäriin kun noi haamuilee noin ettei olisi mitään vakavaa!!

Mut Huomenna jos se edelleen viivaa antaa niin nappaan kuvan ja infoan teitä. Pelottaa jos on joku tuulimuna tms

Aika normaalia yksien menkkojen poisjäänti että kaitoa toi 2 menkat -sääntö on iha käyttökelpoinen nykyäänkin. Tosin säästösyistä voi olla tiukempaa nykyään?

Jep, se on melko normaalia et yhdet saattaa jäädä väliin, jos on säännöllinen kierto ni kahdet. Jos on epäsäännöllinen kierto tai vasta lopetettu ehkäisy niin sillon varmaan tää pätee et se 2 poisjääneet ei välttämättä oo vielä periaatteessa syy tutkia, jos on nuori eikä muita syitä ole epäillä jotain ongelmaa. Kustannussyyt varmaan myös tässä vaikuttamassa luulisin :happy:

Mutta mitä mun silmäni näkivätkään!! Nuorena äidiksi onnea!! Aivan ihanaa! Jos vastaavat kivut jatkuu niin käyhän näytillä, mutta superia mikä plussa sieltä pärähti. :love7

Mä sit tein first response testin. Ja selvä pinkki toinen viiva testiajalla joka haalistui sitten mut edelleen hailu. Huomenna uusiksi ja soitto lääkäriin kun noi haamuilee noin ettei olisi mitään vakavaa!!

Mut Huomenna jos se edelleen viivaa antaa niin nappaan kuvan ja infoan teitä. Pelottaa jos on joku tuulimuna tms

On sitten jo toinen jos säkin oot raskaana,jolla se ei pitänyt olla mahdollista/kyseessä vai miten se ny olikaan(?)... eiks sulla ollut menkatkin? Vai muistanko kaiken väärin. Voi kun mullekin tulisi se toinen selvä viiva.

Kumma, mä ostaisin uuden paketin jossa olisi mukana uusi testilaite, kuulostaa kyllä erikoiselta

mul on toinen paketti ja huomen testaan sillä, kun tänää käytin vikan tost edellisestä. toivottavasti oli vika vaan testeissä, eikä käyttäjässä :grin:grin

Takaisin