Raskaaksi 2021

Semmoset kivut jotka selkeästi poikkeaa aiemmista olis hyvä käydä gynellä tarkastuttaan, päivystyksessä jos kipujen kanssa ei kotona perus särkylääkkeillä ja lääkkeettömillä kivunhoitokeinoilla pärjää.

Kohdunulkoisessakin r-testi näyttää plussaa. Jotkut on puhuneet et haamuja/haaleita ku:n yhteydessä, mutta useimmilla kyllä näkyy. Verenkiertoon yleensä päätyy hcg:tä vaikka olisi kiinnittynyt väärään paikkaan, siksi esim. Rtesti gynekologisissa kivuissa on yksi ”poissulkukeino” KU:ta epäiltäessä. Hyvin epätodennäköistä et täysin negalla testillä olis kohdunulkoinen kyseessä.

Jos sulla kipuilu jatkuu epänormaalin kovana, alat vuotaa jostain syystä kovasti ja tulee esim. Hartiapistos niin sit on hyvä joka tapauksessa mennä päivystykseen.
Tsemppiä! :happy:

Kuulemma virtsaan ei hcg kohdunulkoisessa välttämättä erity ja raskaustesti saattaa olla negatiiviinen.

Jee, rotoskainen! Onnea!

Mä en nää avenalla viivaa... :pompus:

Mä oon pyrkinyt välttämään Buranaa ja vähentänyt sokeria. Yritän syödä fiksummin, liikkua ja nukkua. Alkoholia käytän vain humalahakuisesti :p, eli tooooosi harvoin tätä nykyä. Reilu vuosi jo yritystä takana, joten melko peruselämää vietän.

Kp 8 ja ovisviikko edessä! Ylihuomenna aloitan tikutuksen! Aina on kiva nähdä kaks viivaa testissä! Taas on toiveet ylös- fiilis! Ja tänään alkaa myös talletukset! :smiley-angelic006

Ihmemaanlapsi: Sulla kun suosikkitesti oli Pregcheck(?) Voisitko näyttää millainen siinä on haamuviiva? Jos sulla kuvaa olisi...

Tässä mun kohdunulkoisen raskaustesti rfsu liuska...ja tummeni vielä tuosta ihan sika tummaksi myös pc liuskassa! Et voi kohdunulkoisessa näyttää vahvaa plussaa tai sit joillain vain haaleeta mutta harvemmin on niin et ei näyttäs mitään testi. Yleensä jos kohdunulkoisessa testi negaa niin sit ei kyseisellä henkilöllä näytä pissatesti normiraskaudessakaan kovin vahvaa viivaa et on ominaisuus ettei erity virtsaan hyvin hcg.

Liitteet

• 20201225_164756.jpg
    20201225_164756.jpg
    13.2 KB · Katsottu: 106
ON: Aamutestaaminen, ”kusi”..Testejä ei kaapissa,kauppa auki 9ltä. 3 h oli virtsa mukissa,ja lopputulema oli haamuviiva siihen ilmestyi sen 1-5 min sisällä. RFSU herkkätest. Ei näyttänyt viivanpaikalle eikä väärälle plussallekaan,mutta silti pakko testailla lisää. Mulla se vuoto loppui siis. En tiedä jos oli kuukautiset oli todella niukat normaaliin verrattu.
View attachment 99358
Kuva taas sininen(!?) Ei saa sävyjä koskaan normaaliksi en tiedä miksi. Tuossa valkonen paperi alla ja sehän on sininen..
1B181A32-7011-4E34-A...
En näe näissä kyllä mitään. Pitäiskö sun vaan odotella tai pyytää ne verikokeet.

Ihmemaanlapsi: Sulla kun suosikkitesti oli Pregcheck(?) Voisitko näyttää millainen siinä on haamuviiva? Jos sulla kuvaa olisi...

Tässä pc erilaisia haamuja

Liitteet

• Screenshot_20210207-130027__01.jpg
    Screenshot_20210207-130027__01.jpg
    19 KB · Katsottu: 157
  • Screenshot_20210207-130101__01.jpg
    Screenshot_20210207-130101__01.jpg
    16.8 KB · Katsottu: 159
  • Screenshot_20210207-130128__01.jpg
    Screenshot_20210207-130128__01.jpg
    12.3 KB · Katsottu: 155
Mun pc haamu dpo 9. Olisi varmaan näyttänyt jo dpo 8 mut en silloin tehnyt vielä pc.

Liitteet

• IMG_20210207_131034.jpg
    IMG_20210207_131034.jpg
    12.2 KB · Katsottu: 170
Tässä mun kohdunulkoisen raskaustesti rfsu liuska...ja tummeni vielä tuosta ihan sika tummaksi myös pc liuskassa! Et voi kohdunulkoisessa näyttää vahvaa plussaa tai sit joillain vain haaleeta mutta harvemmin on niin et ei näyttäs mitään testi. Yleensä jos kohdunulkoisessa testi negaa niin sit ei kyseisellä henkilöllä näytä pissatesti normiraskaudessakaan kovin vahvaa viivaa et on ominaisuus ettei erity virtsaan hyvin hcg.

Juuri näin! Se on hyvin harvalla kun ei näytä, mut toki se on mahdollista. Sillon se ei oo vaan kohdunulkoisesta kyse vaan sit siitä ettei muutenkaan näkyisi herkästi...

Nuorena äidiksi
se on hyvin harvinaista ettei näkyisi testissä ja on sulla pitkään ollutkin nyt kierrot mitä sattuu. Se on tosi keljua varsinkin kun toive on tulla raskaaksi. Sullahan alkaa maaliskuussa olla 6kk pillerien pois jättämisestä? Varaisin ajan gynelle jos kierrot jatkuu pitkinä ja epäsäännöllisinä, yleensä 6-12kk vie kropalta palautua hormonaalisesta ehkäsystä, useammin lähemmäs sen 6kk. Maaliskuun jälkeen sit vaan gynelle jos vaan aikaa saa. Yksityiselle pääsee vaan kun varaa mut se toki jokseenkin hintavaa ultran kanssa.

Ja tsekkaisin myös sen et tuleeko sun nukuttua tarpeeks, syötyä ja onko stressiä kuinka paljon. Kaikki vaikuttaa hormonitoimintaan. Toivottavasti piakkoin tulis jo tolkkua tuohon :Heartpink

Mun pc haamu dpo 9. Olisi varmaan näyttänyt jo dpo 8 mut en silloin tehnyt vielä pc.

Kiitos kaikille haamuista. Eritoten tämä oli jännä,kun sullahan alkoi kaksosraskaus ja näkyikin aikaisin testissä selkeä plussa.
Mulla itsellä on ollut aina melko huonosti näkyvää raskaudet,etenkin tietty merkki. Pregcheck on sellainen juuri mulle ettei näe kunnolla. Tein vertailun viime kesäkuussa eli testasin samasta pissasta RFSU ja PC liuska sekä RFSU herkkätesti. Sekä digin. Huomasin että ensinnäkään PC toimi hitaasti,viiva juuri ja juuri näkyi edes testiajan sisällä. Jäi siltikin haamuksi.
Tässä kuva 6/20,RFSU ja PC 3 min kohdin.
51F7F00A-B047-48D5-BD3B-75114AB87427.jpeg
eli mulla jostain syystä ei toimi PC?

Ostin nyt lisäksi siltikin PC liuskoja,mutta aamuvirtsaa en käyttänyt. Jotai hailua ehkäpä siristäen näkyy mutta tosiaan muutenkaan mulla ei kovin aikaisin näy. Tämä voi olla viivanpaikkaki...
Huomenna aamupissasta,ihanaa että on testej jäljellä. Viime raskaus mulla näkyi vasta kp 34.
Testiajalla PC
D7848EF1-0895-4614-9F43-8D4DF212B913.jpeg

Kuivana
91DD6B42-2C68-4395-99CD-E1BFAB9AED75.jpeg

Muokattu viimeksi:
Heips kaikille tsemppiä omiin tilanteisiin!

Avena avatus en näe mäkään. Myöskiovistesti on usein tommonen ainakin näin mulle sanottu. Jos tohon teet sen digin hymyversion niin se tuskin hymyilee eli ei ovisplus mitä mä oon lukenut ohjeet jne..

Meille tuli pieni pentu ja ihan yksityisyyssyistä en lataa kuvaa kun siinä on lapsi ja pentu ja muutenkin on sekarotuinen nii viä joku täällä kylällä sen tunnistaa. Sori tää skitsoiluni mut en haluu avaa mun privaattielämää ihan liikaa. On ihana sekarotuinen. Hänes on labbista nyt ainakin :)

Perheen kannalta kai tosi kiva, ettei perinteistä PMS-kiukkua ole. En kyllä tiedä onko niin kivaa katsoa sitäkään, kun purskahdan itkuun sushin puuttumisen vuoksi. Ihan järkyttävä sushihimo siis päällä!

Eilisillasta asti menkkajomoja ja nyt vasta kp 26. On ikävä sitä nuorta kroppaa, joka toimi aina niin kellontarkasti ja selvästi. Ei päässyt sushihimot sun muut ihmeellisyydet yllättämään. Onneksi sentään kaupassa osasin eilen käyttäytyä enkä heittäytynyt lattialle itkupotkuraivareiden vallassa :grin

Juuri näin! Se on hyvin harvalla kun ei näytä, mut toki se on mahdollista. Sillon se ei oo vaan kohdunulkoisesta kyse vaan sit siitä ettei muutenkaan näkyisi herkästi...
Nuorena äidiksi se on hyvin harvinaista ettei näkyisi testissä ja on sulla pitkään ollutkin nyt kierrot mitä sattuu. Se on tosi keljua varsinkin kun toive on tulla raskaaksi. Sullahan alkaa maaliskuussa olla 6kk pillerien pois jättämisestä? Varaisin ajan gynelle jos kierrot jatkuu pitkinä ja epäsäännöllisinä, yleensä 6-12kk vie kropalta palautua hormonaalisesta ehkäsystä, useammin lähemmäs sen 6kk. Maaliskuun jälkeen sit vaan gynelle jos vaan aikaa saa. Yksityiselle pääsee vaan kun varaa mut se toki jokseenkin hintavaa ultran kanssa.

Ja tsekkaisin myös sen et tuleeko sun nukuttua tarpeeks, syötyä ja onko stressiä kuinka paljon. Kaikki vaikuttaa hormonitoimintaan. Toivottavasti piakkoin tulis jo tolkkua tuohon :Heartpink
Komppaan. Itellä joskus jää menkat välistä jos on hurja stressi joko korvien välissä tai fyysisesti kova treeniputki. Mutta ei silti selitä kipua... Kivun kanssa kannattaisi mennä näytille ennemmin tai myöhemmin, etenkin jos toistuu.

Nuorena äidiksi se on hyvin harvinaista ettei näkyisi testissä ja on sulla pitkään ollutkin nyt kierrot mitä sattuu. Se on tosi keljua varsinkin kun toive on tulla raskaaksi. Sullahan alkaa maaliskuussa olla 6kk pillerien pois jättämisestä? Varaisin ajan gynelle jos kierrot jatkuu pitkinä ja epäsäännöllisinä, yleensä 6-12kk vie kropalta palautua hormonaalisesta ehkäsystä, useammin lähemmäs sen 6kk. Maaliskuun jälkeen sit vaan gynelle jos vaan aikaa saa. Yksityiselle pääsee vaan kun varaa mut se toki jokseenkin hintavaa ultran kanssa.

Joo, pitäisi kattoa ja ihmetel. Ja iha varmaan kyl viimestää enskuus pyydän jotai aikaa koska mä huomaan kans et on oudot kierrot. Taidiis, nii epäsäännölliset. Tää taitaa olla nyt pisin kierto? :sorry:
Mä en tietääkseni stressaa töitä vaikka niit wi oikeen ole. Ilmottauduin kyl just eilen uuteen koulutukseen joka alkaa toukokuus mut se ei auta ku nyt taas keikkas 6 kertas täs kuus.. sen jälkee ei mitää tietoa.
Mut kiva kuulla et menee se 6-12 kk .. miettiny kaua menee et toipuu.
Tätä kirjottaessa alavatsaa taas polttelee ilman et on olo et menkat alkais. :meh:

Takaisin