Raskaaksi 2021

On: Kp28/23-25, tänään armoton väsy ja ketutus, joka meni ohi makkaraperunoilla. Huomenna teen aamusta testin ja toivottavasti siirryn lokakuisiin. Oisin jo tänä aamuna suunnitellusti tehny mut mies oli viskonu mun näytteenottopilttipurkin veskin lavuaarin reunalta lasinkeräykseen enkä aamukusella klo 6:15 mörököllimoodissa jaksanu pidätellä et oisin uuen hakenu. Mies autuaan tietämättömänä oli toimensa siis tehny. Tänään kannettiin vitriinikaappia niin mies sanoi ettei oo normaalia ku puuskutin ku lappalainen.

Edit: Mää oon syöny ihan mitä sattuu tähän kierron loppupäiviin asti. Alkoholia yksittäisiä annoksia tosin vaan.

Nyt aiva helvetilliset alavatsakivut päällä. Burana ei tehoa. Kivut vaa yltyy. Mikään ei oo hyvä asento.. mut ei menkkoja. Ja kipu nimenomaan kohdun alueelta..

Sattuuuu :arghh:

Nyt aiva helvetilliset alavatsakivut päällä. Burana ei tehoa. Kivut vaa yltyy. Mikään ei oo hyvä asento.. mut ei menkkoja. Ja kipu nimenomaan kohdun alueelta..

Voi ei...Miten voit? Onko kivut helpottaneet vai jouduitko päivystykseen? :arghh:Minulla oli kerran samanlaiset poltot ja lähdin sairaalaan, kierukka minulla oli tuolloin. Se otettiin pyynnöstäni pois siellä. Kivut ei selittyneet sillä,koska oli MUKA paikallaan. Vaikka itse tiesin että se siellä vaivasi. En muista oliko minulla kystia tuolloin vielä lisäksi.

Mä suosittelen särkylääkkeiden (panadol, miranax) lisäksi lihasrelaksantteja, lämpötyynyä, lantiota avaavia venytyksiä sen lämpötyynyn kanssa, tens-laitetta, kuumia suihkuja, sikiö- tai persus ylhäällä olevaa asentoa ja heijaat itteäs puolelta toiselle ja sit teet syvähengityksiä ja rentoutat leukoja (kireet leukalihakset on yhteydessä alavatsaan ja lantionseutuun).

Ehkä joku noista auttaa?

Mä suosittelen särkylääkkeiden (panadol, miranax) lisäksi lihasrelaksantteja, lämpötyynyä, lantiota avaavia venytyksiä sen lämpötyynyn kanssa, tens-laitetta, kuumia suihkuja, sikiö- tai persus ylhäällä olevaa asentoa ja heijaat itteäs puolelta toiselle ja sit teet syvähengityksiä ja rentoutat leukoja (kireet leukalihakset on yhteydessä alavatsaan ja lantionseutuun).

Ehkä joku noista auttaa?

Lämpötyynylle liputus täältä! Se ei täysin tietenkään kipua poista, mutta auttaa rentouttamaan lantiota. Toi leukalihas juttu oli mulle uusi, pakko ottaa kokeiluun!

Omaa napaa : kp6 tänään, eilen oli vielä minimaalista tiputtelua mutta toivottavasti se loppui siihen. Tilasin ovistestejä eilen, jotta voin varmistaa taas että nouseeko lh arvo siihen aikaan kun pitäisi :bookworm:

Kirjasin ylös paperille " kuukausi, ovulaatio, kuukautiset" - listan, kun klinikalta pyydettiin että kirjaisin tarkkaan ylös maaliskuuta varten. On heidän sitten helpompi kirjata siitä tiedot ylös ja miettiä hormonicocktailia

Lämpötyynylle liputus täältä! Se ei täysin tietenkään kipua poista, mutta auttaa rentouttamaan lantiota. Toi leukalihas juttu oli mulle uusi, pakko ottaa kokeiluun!

Mä luin jotain yliopistotutkimuksia (US, britit) missä tutkijat huomas, että synnyttävät äidit jotka hymisi matalaa ääntä ja rentoutti leuka lihaksia, niin niiden lantionseudun lihakset rentoutui myös:bookworm:
Jos leukalihakset oli kireät, niin myös muu lihaksisto oli kireä.

Ja kuukautiskrampithan on just vastaavaa kohdun supistelua ja lihakset on kireinä, vaikkei yhtä suuressa mittakaavassa toki.

Joo se meni ohi sit jossain kohtaa, mut viimiseks se tuntu ku imurilla oltas imetty. Se oli aiva hiton jännä!

Ja sit on toki vielä taustalla kipuilee mut niin et sen kaa pystyy oleen. Mulla ei oo kauratyynyy mut pitänee ehdottomasti hommata!

Ja vessas käydessä ei menkoista tietoakaan. Tää on ollu jo muutaman päivän et sattuu ku menkat alkais.. mut ei sit koska oo alkanu.

Täällä harjoitukset piti eilen jättää välistä kun loukkasin polveni torstaina ja kipu alkoi pahenemaan viiveellä. Jalka suorana paikallaan on kivuton mutta painoa tai taivuttelua ei polvi kivutta kestä. Kävin hakemassa tytön pulkalla hoidosta ja pieneen alamäkeen pulkka liukui mun ohi enkä kiristäny vauhtia. Lopulta kun naru loppui kesken, lähti pulkka kaartumaan suoraan mun eteen ja omat hoksottimet ei toiminu riittävän nopeasti niin kompuroin sen verran että seuraavaksi huomasin olevani nenällään jäisellä tiellä. Tulin alas polvi edellä ja polvihan ei siitä tykännyt.

Jospa tänään päästäis jatkamaan. Flo ennustaa ovista niin että tänään alkais parhaat hetket.

Täälä piinapäivät alkoi. Eilen niin järkyttävät oviskivut, että heräsin niihin aamuyöstä :wideyed: mutta talleteltu on ja toiveet on korkealla taas :angelic: eli Dpo 1

Joo se meni ohi sit jossain kohtaa, mut viimiseks se tuntu ku imurilla oltas imetty. Se oli aiva hiton jännä!

Ja sit on toki vielä taustalla kipuilee mut niin et sen kaa pystyy oleen. Mulla ei oo kauratyynyy mut pitänee ehdottomasti hommata!

Ja vessas käydessä ei menkoista tietoakaan. Tää on ollu jo muutaman päivän et sattuu ku menkat alkais.. mut ei sit koska oo alkanu.
Kuulostaa virtsatietulehdukselta,mulla ainakin oli kerran se ja siinä kivut tuntui kun imurilla imettäisiin alapäätä. Mutt sulla kivut oli kohdussa)(?)
Suosittelen lekuriin kyllä menoa huomenna.

Kivut taas aivan täysin poissa.
Jos tulee uusiks ni kyl varaan aikaa.. saa nähdä kuin käy. En haluais turhaan men lääkärii vaivaamaa :bag:

ON: Aamutestaaminen, ”kusi”..Testejä ei kaapissa,kauppa auki 9ltä. 3 h oli virtsa mukissa,ja lopputulema oli haamuviiva siihen ilmestyi sen 1-5 min sisällä. RFSU herkkätest. Ei näyttänyt viivanpaikalle eikä väärälle plussallekaan,mutta silti pakko testailla lisää. Mulla se vuoto loppui siis. En tiedä jos oli kuukautiset oli todella niukat normaaliin verrattu.
8EC0B277-BF6B-4396-87DA-B3455A9E6D71.jpeg

Kuva taas sininen(!?) Ei saa sävyjä koskaan normaaliksi en tiedä miksi. Tuossa valkonen paperi alla ja sehän on sininen..
1B181A32-7011-4E34-A...

Liitteet

• EF61FEF6-4B3F-4340-A204-50721C3F936C.jpeg
    EF61FEF6-4B3F-4340-A204-50721C3F936C.jpeg
    16.3 KB · Katsottu: 167
Muokattu viimeksi:
Kemialliseks tais jäädä. Ei oo viiva vahvistunu keskiviikon jälkeen. :sad001
Menkka- ja pms-oireita ei kuitenkaan vielä näy.

Helvetti jos onkin.. :eek:

Mut testit on negaa. Voiko se silti tehdä sen et ei näy testeis?

Semmoset kivut jotka selkeästi poikkeaa aiemmista olis hyvä käydä gynellä tarkastuttaan, päivystyksessä jos kipujen kanssa ei kotona perus särkylääkkeillä ja lääkkeettömillä kivunhoitokeinoilla pärjää.

Kohdunulkoisessakin r-testi näyttää plussaa. Jotkut on puhuneet et haamuja/haaleita ku:n yhteydessä, mutta useimmilla kyllä näkyy. Verenkiertoon yleensä päätyy hcg:tä vaikka olisi kiinnittynyt väärään paikkaan, siksi esim. Rtesti gynekologisissa kivuissa on yksi ”poissulkukeino” KU:ta epäiltäessä. Hyvin epätodennäköistä et täysin negalla testillä olis kohdunulkoinen kyseessä.

Jos sulla kipuilu jatkuu epänormaalin kovana, alat vuotaa jostain syystä kovasti ja tulee esim. Hartiapistos niin sit on hyvä joka tapauksessa mennä päivystykseen.
Tsemppiä! :happy:

ON: Aamutestaaminen, ”kusi”..Testejä ei kaapissa,kauppa auki 9ltä. 3 h oli virtsa mukissa,ja lopputulema oli haamuviiva siihen ilmestyi sen 1-5 min sisällä. RFSU herkkätest. Ei näyttänyt viivanpaikalle eikä väärälle plussallekaan,mutta silti pakko testailla lisää. Mulla se vuoto loppui siis. En tiedä jos oli kuukautiset oli todella niukat normaaliin verrattu.
View attachment 99358
Kuva taas sininen(!?) Ei saa sävyjä koskaan normaaliksi en tiedä miksi. Tuossa valkonen paperi alla ja sehän on sininen..
1B181A32-7011-4E34-A...

mä en kyllä nää mitään vaikka näyttön kirkkaus täysillä :(

on; kamalat himot ollu jo pari päivää. onneks miestä ei paljoa tarvi houkutella lakanoihin ku se ei jostain syystä pysty nyt pitämään sormia irti musta :grin:p tänää kp9, huomenna alan testaa ovista:)

Takaisin