Raskaaksi 2021

Lisäksi kyllä mun mielestä se testi kuivuu aika pitkään ja sitten vasta lopullisesti näkee mikä tuomio. Sitten kun kaikki väri on siirtynyt oikeaan paikkaan (joko testiviivan tai kontrolliviivan kohdalle).

Lisäksi kyllä mun mielestä se testi kuivuu aika pitkään ja sitten vasta lopullisesti näkee mikä tuomio. Sitten kun kaikki väri on siirtynyt oikeaan paikkaan (joko testiviivan tai kontrolliviivan kohdalle).

Joo huomasin siinä on pitkä testiaika,10minuuttia. Mullakin on kaapissa esikoisesta tehty SureStick(oli muuten suosittu ja hyvä testi,sai apteekista,v.2001),en ole tsekannut näkyykö vielä viiva kun aikaa kulunut pian 20v.:woot::dummy1:
Ei tuosta mene sanomaan juuta tai jaata. Niin oudosti se väri muutenkin leviää kuten mun testeissä AINA...:dead:
Otin testistä kuvan ennen testinottoakin(heh) jotta vokn vertailla niitäkin. Kaikkea se vauvakuume teettää:facepalm: Sitten kun olen kipeänä niin ei muuta tekemistä olekaan ollut kuin lepäillä tänään joten liikaa aikaa pohtia kaikkea.
Nyt on lämmöt koholla. Noin 37,2,voi johtua tästä poskiontelotulehduksestakin mutta antibiootti alkoi eilen eikä ollut mitään...mulla ollut aina kiinnittymisvuoto ja lämmön pysyminen 37,2 sekä jatkuva pissahätä ne isoimmat ensioireet...Sekä alavatsakivut tietty. Nyt on niitä(kipuja) ollut jo 1,5vko joista epäilin raskautta sekä se tiputteluvuoto.

Jahas kp1 ja yk2 alkoi tänään. Harmitus on kova kun esikoiseen meni 4v ja yksi kkm taustalla, jotenki sitä toivoi että ei menis samalla tavalla kuin ennen ja ahdistaa. Pcos tekee sen että en ennen ole ovuloinut, mutta nyt aloitin donafertyn 2 kk taaksepäin. Kierto on nyt toiminut ja lyhenee, tämä oli vain 28 päivää. Toivon että se olis pysyvää. Mietiskelen tota luteaalivaiheen pituutta kun oli nyt 10 päivää, onko se tarpeeks pitkä?

Näytön kirkkaus täysillä Avena jotain näen.

Huhuh voi ihminen olla tyhmä. Mä sit pillahdin itkuun kun tajusin että en oo raskaana vaikka tiesin jo. Kai mä ajattelin et heti yk1 muka osuis mukaan . Itku tuli ja lapsi lohdutti et mami me mennään kohta ulos niin älä itke kuitenkaan ja mä keksin jonkun höpsön syyn mutta tuo lapsi on niin fiksu et kaipa se aavistaa ku kerran kysyikin jo et tuleeko hänelle ehkä veli tai sisko kun olin jollain vauvasivuilla taas... vastasin että eipä sitä tiedä milloin haikara käy kylässä ja muuta liibadaabaa nii hän sano et no isin kanssa te teette et sehän pitää isin siemenet istuttaa mahaan ja postimies tuo sen eikä haikara :wideyed::laughing001

Meillä varmaan tämä sama tilanne edessä. Jotenkin olen niin paljon ladannut tunnetta tähän lapsen yrittämiseen ja tähän ensimmäiseen kiertoon.
Meillä lapsi myös selittää ja kyselee joka päivä miksi pikkuveljeä ei tule. Ei siis olla puhuttu hänelle muuta asiasta kuin että hänelle saattaa joskus tulla pikkuveli tai sisko mutta pieni lapsihan kääntää sen heti mielessään että kaikkihetimullenyt. Lisäksi mieleen hiipinyt kaikkia pelkoja että jos ensimmäinen lapsi olikin pelkkää tuuria ja seuraavaa ei meille annetakaan. Toki onnen kauppaahan tämä elämä on ja ikinä ei tiedä saako jotain ja jos saa niin mitä sen jälkeen tapahtuu, onko lapsi terve jne.. Noh onneksi täällä saa purkaa ajatuksia, mies kun tuntuu suhtautuvan tähän hyvinkin rauhallisesti:shifty::joyful:

Kuinka moni saa kp 4 näin vahvan viivan(ovistestiin)
Mulla on ollut aina ovistestit täysin negoja muina kierronpv kuin keskikierrossa eli oviksen liki. Nyt sain tälläsen taas,samaa kun vuodon alkaessa kp 1.
Tämä oli tosi lyhyellä pidättämisellä jopa. Ja nyt pitäisi olla Siis Kp 4!?

9C6830C6-4C3A-49BD-AFE4-DE1D15E5AB49.jpeg

Muokattu viimeksi:
Kuinka moni saa kp 4 näin vahvan viivan(ovistestiin)
Mulla on ollut aina ovistestit täysin negoja muina kierronpv kuin keskikierrossa eli oviksen liki. Nyt sain tälläsen taas,samaa kun vuodon alkaessa kp 1.
View attachment 99333

Mulla on ainakin kierron lopussa ja aina ehkä kp 6 asti selkeä toinen viiva. Sit lähti haalenemaan ja nyt kp10 aamulla oli ihan hailura

Miten muuten te muut vauvan yrittäjät, vältättekö jo yritysaikana kiellettyjä ruoka-aineita ja lääkkeitä, esim buranaa ja alkoholia. Vai alatteko noudattamaan ruokavaliosuosituksia vasta plussan jälkeen?
Tuli mieleen kun tässä pissatulehdus tuskissani napsin 800mg buranaa:angelic:

Miten muuten te muut vauvan yrittäjät, vältättekö jo yritysaikana kiellettyjä ruoka-aineita ja lääkkeitä, esim buranaa ja alkoholia. Vai alatteko noudattamaan ruokavaliosuosituksia vasta plussan jälkeen?

Aluks noudatin tosi tarkasti, mut joskus 6kk yrittämisen jälkeen aloin elämään taas "tavallista" elämää. Paljon helpompi näin henkisen hyvinvoinnin kannalta ainaki itellä. Toki oon kierron loppuvaiheessa vältelly alkoholia, mut muuten

Bumble, oon itse todennut paremmaksi että en elä niin tarkasti koska yritys voi venähtää. Toki elämäntapojen parantaminen voi auttaa mutta satunnaiset buranat yms en usko että mun venettä enempää keinuttelee.

Avena, mä saan pitkin kiertoo vahvoja viivoja.. mut mulla onki pcos varmaan syynä.

Yk 9 käynnissä ja kp 11. Ku menkat alko nii tuntu et nyt ei vaan enään jaksa mut oon niin onnellinen et mieliala tasaantunu ja pystyy iloitsemaan tämän päivän ovis plussasta. Talleteltu on torstaina ennakkoon ja tänään, nyt vaan toivotaan et jotain alkais tapahtua :nailbiting::happy:
IMG_20210206_172623__01.jpg

Jänskättää, nyt olis pian ens viikon puolella menkkojen aika mutta ei näy eikä kuulu. Pari testiä odottaisi kaapissa. Munhan piti testaa vasta jos myöhässä mut tää on piinaavaa:smiley-ashamed004
Kp 25/29 nyt menossa huomenna aamulla 26/29. Onhan tää aikaista vielä mut välissä tulee loppukierrosta malttamattomaksi:excited001. :smiley-angelic001

Joo tää on kyllä ihan oikeessa kohtaa mut tää on se viivanpaikka, ja viivanpaikka näissä värjääntyy jotenki aina sellaseks näkyväksi ja ainoa miten erottaa oikeasta viivasta on se että oikea vahvistuu. Katoin et olit eilen kans tehnyt tuon saman testin niin en huomaa vahvistumista noissa viivoissa joten siksi veikkaan negaksi tätä.

Oli pakko kaivaa omista arkistoista testikuvat siitä kierrosta, josta plussasin. Ihan vain havainnollistaakseni tätä viivanpaikka-asiaa.. :hilarious:

Se viivanpaikka on oikeasti sellainen tympeä viiva, usein myös ohuempi, harmahtava ja valoa vasten käänneltävä ainakin näissä rfsu ja pc liuskoissa. Mulla ne oikeat viivat on häivähtäneet punasta ja olleet paksumpia kuin viivanpaikat, ei ole tarvinnut tihrustella.
Esim. Tässä 1 kuvassa dpo10 plussani, haalea mutta se piirtyi heti testin kastettuani. Vahvistui 2 päivän kuluttua.
Ja mitä tulee ovulaatiotesteihin, niin en suosittele niitä raskauden testaamisessa, oikeastaan en suosittele edes näitä herkkiäkään testejä, joita itsekin kyllä tein liudan aina silloin tällöin. Ensiksikin herkät vahvistui mulla ainakin huonommin kun tavan testit kuten pc, vaikka raskaushormoni nousi normaalisti, toiseksi kun ne reagoi niin pieneen voi ne kemiallisetkin näkyä tuskallisen usein näissä testeissä ja niistä saa sitten vain aikaiseksi pahan mielen tai niin minulla oli.

Sitten tuo ovulaatiotesti, ei näyttänyt mulla dpo 14 vielä tämän vahvemmalta raskaustestin rinnalla, se kirkuva plussa tuli vasta joskus kun menkat oli jo viikon myöhässä ja raskaustesti oli todella vahva. Havaintona tästä kuva 2 ja 3. Kolmannessa kuvassa testi kertoi varmasti raskauden, mutta en silti suosittele o-testiä tähän tarkoitukseen, koska toisilla tuo viiva tummenee muutenkin kuukautisten alussa ja voi reagoida hyvinkin varhain uuden kierron käynnistymiseen. Toisaalta raskaana lh:n sukulaishormonit voi laahata, minkä takia ovulaatiotesti voi näyttää huomattavasti myöhemmin ns. plussaa. :)

Liitteet

• IMG_20200912_101349.jpg
    IMG_20200912_101349.jpg
    9.8 KB · Katsottu: 149
  • IMG_20200914_165847.jpg
    IMG_20200914_165847.jpg
    7.4 KB · Katsottu: 149
  • IMG_20200924_171500.jpg
    IMG_20200924_171500.jpg
    10.6 KB · Katsottu: 152

Mä oon alkanut välttää raskausaikana kiellettyjä juttuja aina oviksesta kierron alkuun. Sit jos lähtee uudelle kierrolle niin ovikseen asti syön ja juon mitä haluun. Tänään esim syötiin pitkästä aikaa sushia ja juotiin sen kanssa valkkaria, oviksen jälkeen nää on ehdottoman kiellettyjä multa :rolleyes: vaikka sillä ei aivan alkuraskaudessa ennen napanuoran muodostumista olisikaan merkitystä mitä syö tai juo.

[
Ovistesti lähti taas tänään tummenee eli nyt kp9...josko pian tulisi o+
Tämä ei vielä ole, eihän? Testiviiva on vähän haaleempi et ei tasavahvaa vielä, ootan et saan sen missä testiviiva vahvempi:smug:

ei mulla tän tummempaa tainnut olla, tai siis tälläisen kun sain, tein digin ja sieltä hymynaama :rolleyes:

Liitteet

• 1B54FEC0-D36A-41AF-BEFB-6E2719472AE7.jpeg
    1B54FEC0-D36A-41AF-BEFB-6E2719472AE7.jpeg
    11.4 KB · Katsottu: 134
Ekat yrityskierrot välttelin oviksen jälkeen esim meetvurstia ja pehmeitä juustoja, mut eipä oo sen jälkeen enää jaksanu... yk12 jo menossa ja sit jos raskautuu niin saa kyttäillä syömisiään muutenkin ihan tarpeeks kauan. Turhaa stressiä vielä siitäkin mitä saa syödä ja mitä ei yrityksen aikana. Riittää tää sokerinvähennysprojekti joka on vienytkin jo herkkuhimot ja viis kiloa mennessään :) ja alkoholia en käytä muutenkaan. Buranaa nyt välttelen oviksen jälkeen, vasta sit menkkakipuihin otan tarvittaessa.

kp5 ja vuotaa edelleen reilusti, näköjään tälläset kivuttomat mutta pitkät menkat tällä kertaa :shifty:

Meillä varmaan tämä sama tilanne edessä. Jotenkin olen niin paljon ladannut tunnetta tähän lapsen yrittämiseen ja tähän ensimmäiseen kiertoon.
Meillä lapsi myös selittää ja kyselee joka päivä miksi pikkuveljeä ei tule. Ei siis olla puhuttu hänelle muuta asiasta kuin että hänelle saattaa joskus tulla pikkuveli tai sisko mutta pieni lapsihan kääntää sen heti mielessään että kaikkihetimullenyt. Lisäksi mieleen hiipinyt kaikkia pelkoja että jos ensimmäinen lapsi olikin pelkkää tuuria ja seuraavaa ei meille annetakaan. Toki onnen kauppaahan tämä elämä on ja ikinä ei tiedä saako jotain ja jos saa niin mitä sen jälkeen tapahtuu, onko lapsi terve jne.. Noh onneksi täällä saa purkaa ajatuksia, mies kun tuntuu suhtautuvan tähän hyvinkin rauhallisesti:shifty::joyful:
Sama meillä. I feel you! Kyllä se kuitenkin sydäntä raastaa <3

Mä oon alkanut välttää raskausaikana kiellettyjä juttuja aina oviksesta kierron alkuun. Sit jos lähtee uudelle kierrolle niin ovikseen asti syön ja juon mitä haluun. Tänään esim syötiin pitkästä aikaa sushia ja juotiin sen kanssa valkkaria, oviksen jälkeen nää on ehdottoman kiellettyjä multa :rolleyes: vaikka sillä ei aivan alkuraskaudessa ennen napanuoran muodostumista olisikaan merkitystä mitä syö tai juo.

Mä taas just nimenomaan otin viiniä oviksen - oletetun kiinnittymisen aikoihin, siis 1-2 lasillista villasukat jalassa. Koska kuullut tämmöisiä vanhan kansan vippaskonsteja, et lasi punaviiniä tekee vaan hyvää jos yrittää raskautua. Näin myös plussakierrossa. Se alkoholi ei ees voi sikiöön mennä ennen kuin istukka on kehittynyt.

Sen sijaan just sushia tms. välttelin oviksen jälkeen, mut en mitenkään hysteerisesti. Myöskään Buranaa en ottanut muuten kuin tarvittaessa menkkakipuihin.

Takaisin