Raskaaksi 2021

Mulla tissikipu ihan viiltävää jo ja otin sen terolutin koska eipä siitä haittaa ole. Ensikäynti suunnittelupuolella et lääkärit tietää et yritys alkaa on ens kuussa jo eli pääsee näkemään miltä se limis näyttää.

Ajattelin kertoo nää mun taustat sinne toki, otattaa verikokeet ja tolle sperma-analyysi koska ei lapsi ole tae hedelmällisyydestä tällä hetkellä. Toki elää terveellistä elämää ja syö hyvin ja vitskut kaikki, ei polta ja harvemmin juo alkoholia kuten mäkään en.

Eli perusterveitä ollaan, mun kierto välillä mitä sattuu niin ainakin nyt uskon et lähdetään sillä liikkeelle et tasataan kierto nyt terolutin avulla ja katsotaan miten homma lähtee käyntiin.

Positiivisin mielin kuitenkin täällä eli kohti yk2 ja kp1

Edit nyt kp32 ja dpot hukassa

vitsi, että aika menee niiiiin hitaasti. kp6 menossa, onko muita?:)
ajattelin täl kierrol tikuttaa ovista, kun on se lääkäri tossa kk päästä:) meinasin maanantaina ekan kerran testata, eli kp10. mulla yleensä ovis kp 10-12. flo ennustaa kyllä vasta kp15. vois yrittää jotain tekemistä keksiä, mut ei tuu mitään mieleen :laughing002 remonttia kyllä ollaan täs täl viikol aloteltu pikku hiljaa mut no jotai muutakin ois kiva tehä :grin

Me ollaan taas ihan synkassa, täälläkin tänään kp3 eikä oo ollu pahoja kipuja tai valtavia vuotoja :) ja ovis siellä ystävänpäivän hujakoilla! just mietin tässä kyllä miten tallettelut, kun miehellä on siemennestenäyte kp9, et varmaan sit kp10 tai kp11 päästään alottamaan (tai täytyyhän muutama päivä näytettä ennenkin että on tuoreet tavarat sit analyysissa, mut se on niin aikasin ettei oo raskautumisen kannalta merkitystä). mutta toisaalta myös kp11 se ensikäynti klinikalla eli varmasti ultraus tehdään niin tietää sit suunnilleen mihin ovis vois ajoittua.

Meille sanottiin klinikalta että mieluummin varmistaa että on ns. Tuoretta tavaraa eikä liian pitkään putkistossa mojunutta:laughing001 että se 2 päivää on ihan riittävä väli näytteenantoon!
Kp10 eteenpäin vaan keimailemaan toisen eteen ja vaakamamboamaan - täällä ainaki sellainen suunnitelma :excited001

Kylläpä nämä päivät tosiaan matelee hitaasti ennen kuin voisi testata tulisiko plussa. Onneksi testitkin vasta postissa tulossa niin eivät polttele kaapissa
Harmi kun en tähän kiertoon tajunnut ottaa ovistestejä mukaan niin en nyt tiedä onko ovis oikeasti tapahtunut vai mistä ne hirveät kivut johtuivat.
Meillä bylsimisen oikeanlaista ajoittamista hankaloittaa hieman se kun molemmat tehdään vuorotöitä ja mies vielä tekee pitkää päivää. Ja toki oman mausteensa tuo esikoinen joka yleensä sattuu paikalle h-hetkellä:facepalm:mutta toivotaan että lapsi ilmoittaisi tulostaan tämän vuoden aikana :)

On: Kp 2/28 meneillään ja nyt on kyl kroppa jotenkin sekasin. Edellisenä (ti-ke) yönä alkoi siis vuoto kunnon kipujen kanssa ja hulahti hieman verta. Seuraavan kerran todella niukkaa vuotoa tuli vasta siitä n.14h kuluttua. Muutaman kerran vessassa käydessä paperiin jäänyt pyyhittäessä vaaleanpunertavaa verilimaa ja siteessä ehkä n. tl verran verta ja nyt taas ei moneen tuntiin mitään:banghead: Eipä taida tääkään yk kauheen lupaavalta näyttääo_O

Ja sain kuulla et yks tuttu on raskaana ja aikoo abortoida :bag:

Tuo on kyllä ikävä tilanne. Mullekin kerran sattunut tilanne että itse toivoin eniten maailmassa vauvaa ja kaveri oli tullut yllättäen raskaaksi ja aikoo abortoida ja abortoikin. En vastusta aborttia missään nimessä, siinä tilanteessa se vain tuntui pahalta.

vitsi, että aika menee niiiiin hitaasti. kp6 menossa, onko muita?:)
ajattelin täl kierrol tikuttaa ovista, kun on se lääkäri tossa kk päästä:) meinasin maanantaina ekan kerran testata, eli kp10. mulla yleensä ovis kp 10-12. flo ennustaa kyllä vasta kp15. vois yrittää jotain tekemistä keksiä, mut ei tuu mitään mieleen :laughing002 remonttia kyllä ollaan täs täl viikol aloteltu pikku hiljaa mut no jotai muutakin ois kiva tehä :grin
Mulla kp7! Ostin tikutushimoissani eilen ovistestejä :laughing001 ajattelin kans alkaa testaamaan kp10, Flo ennustaa oviksen mullakin kp15

Ja tuttu on 11 viikolla raskaana. Nii julmaa!!

Itse yritän nämä asiat järkeillä niin, että jos äiti on voimakkaasti abortin kannalla niin sille lapselle on todennäköisesti parempi jäädä syntymättä. Vaikka en itse aborttia varmaan pystyisikään tekemään niin olen onnellinen siitä tiedosta, että elän maassa jossa se kuuluu jokaisen naisen oikeuksiin ja kenenkään ei ainakaan teoriassa ole pakko tulla äidiksi jos sitä ei halua. Toki sitten erikseen he jotka tehtailevat abortteja toisensa perään, mutta se siitä :)

Kylläpä nämä päivät tosiaan matelee hitaasti ennen kuin voisi testata tulisiko plussa. Onneksi testitkin vasta postissa tulossa niin eivät polttele kaapissa
Harmi kun en tähän kiertoon tajunnut ottaa ovistestejä mukaan niin en nyt tiedä onko ovis oikeasti tapahtunut vai mistä ne hirveät kivut johtuivat.
Meillä bylsimisen oikeanlaista ajoittamista hankaloittaa hieman se kun molemmat tehdään vuorotöitä ja mies vielä tekee pitkää päivää. Ja toki oman mausteensa tuo esikoinen joka yleensä sattuu paikalle h-hetkellä:facepalm:mutta toivotaan että lapsi ilmoittaisi tulostaan tämän vuoden aikana :)

Niin samaa mieltä! Mulla vasta dpo1, vaikka toisin aiemmin hehkutin (viivat jatkoi vahvistumista). Vielä viikko, en kestä:woot:

Meillä taas bylsimisongelmat liittyy lapsiin, aina joku valvoo liian myöhään ja sit ukko jo kuorsaa:smiley-angry003

Meillä onneksi on ollut aktiivinen petielämä.. ollut alusta alkaen ja edelleen. Joka toinen päivä joskus joka päivä ja joskus ku ollaan kahdestaan niin pari kertaa päivässä :oops:

Oon tyytyväinen mutta nyt ku lasta yritetään niin haluun joka toinen päivä et ehtis siittiöt uusia

Kp 1 ja tervetuloa yk 6. :smiley-angry016
Olis nyt alkanut vuoto edes ajallaan eikä kaksi päivää normaalia myöhemmin. :smiley-angry019

Ovistesti tehty ja nyt oli nega eli haaleempi testiviiva kun kontrolli. Ja eilen tosiaan oli viivat tasavahvat vaikka kp vasta eilen oli 6! :wtf:

Eli olisko tuo nyt voinut sit olla o+ eilen vai olikohan joku lh nousu ja sit myöhemmin ns.oikeeseen aikaan tulis vahvempi plus niinku yleensä mulla tulee aina testiviiva tummemmaksi kun kontrolli...
Ompa vaikee nyt...eihän tässä voi nyt mitään teroja syödä sit kun ne pitää alottaa 4 päivää ovisplussasta js kun en nyt tiedä varmaks onko tää nyt plus vai tuleeko myöhemmin.

Tässä kuva ovistesteistä.
Eli alin kp 5, keskimmäinen kp 6 ja ylin tämän päiväinen kp 7. Mitä mieltä? Märkänä testiajalla keskimmäinen oli ihan yhtä punaiset viivat.

Liitteet

• 20210204_192756~2.jpg
    20210204_192756~2.jpg
    34.3 KB · Katsottu: 127
Hei kaikki!

Oon tässä lueskellut tätä teidän keskustelua, ja nyt ajattelin tänne itsekin osallistua :) Tähän mennessä oon vain tuolla Enkeleiden vanhemmat - suljetun ryhmän osiossa kirjoitellut. Sen verran omasta taustastani että olen 30v, mieheni minua 11v vanhempi, ensimmäistä yritetään. Taustalla 09/2020 varhainen keskenmeno ja 11/2020 kohdunulkoinen raskaus joka keskeytettiin metotreksaatilla. Ensimmäiset kuukautiset tuon KU:n jälkeen oli viime kuussa ja saatiin lupa yrittää heti uudelleen. Osasin odottaakin että ekat menkat voi olla vähän oudot ja ne kestikin mulle normaalin 4-5pv sijaan 8pv ja sen jälkeen oli vielä noin viikon verran tiputtelua eli kierto taisi mennä aika sekaisin. Ovulaatio mulla on ollut yleensä kp 13-15 ja luteaalivaihe ihan normaali, kierto jo jonkin aikaa pysynyt n.28-29 päivässä. Nyt viime kierrossa tikutin oviksen vasta kp 19 ja ovulaatio osui kaikkien merkkien mukaan kp 20. Jännäiltiin, että onko mahdollisesti uudelleen tärpännyt kun paljon oli sellaisia tuntemuksia. Lämmöt pysyneet koholla, valkovuotoa ollut koko ajan ym, samat oireet kun noissa kahdessa alkaneessa raskaudessa. Tänään ois ollut dpo 10, mutta vähän yllättäen alkoikin menkat. Eli kp 1 toivotettu pettyneenä tervetulleeksi.

Täällä on ollut keskustelua noista ovistesteistä raskaustestinä, että pitäisi näkyä kaksi vähintään tasavahvaa viivaa, jos reagoi hcg:hen. Mulla on kyllä kokemus siitä, että ovistesti on näyttänyt raskauden todella haaleana aluksi ja tummentunut vasta ajan myötä. Laitoin tähän kuvan siitä. Eli tuo kuva, missä on DPO 13 on rfsu:n 25 iU testi missä näkyi silloin vasta haamu ja alla ovistesti. Myöhemmin tuli selkeä plussa CB:n testillä DPO 19. Ja huvikseni testasin myös oletetuilla viikoilla 6+0 ovistestin joka antoikin sitten kontrolliviivaa vahvemman testiviivan. Tosin, kyseinen raskus olikin kohdunulkoinen, joten sillä voi olla vaikutusta näihin tuloksiin. Mulla kyllä epäiltiin, että samaan aikaan/vähän ennen KU:ta oli yrittänyt myös kiinnittyä kohtuun alkio, koska kohdustani löytyi aluksi raskausontelo, sitä ultrattiin pariin kertaan kunnes se hävisi sieltä. Ja kun kohtu oli tyhjä, löytyikin oikeasta munajohtimesta raskauden alku. Epäselväksi jäi tilanne ja varmaan ikuisena mysteerinä pysyykin.

Tässä kuvaspämmissä on vielä lisäksi tämän päiväinen ovistesti, tuo vaaleanpunakorkkinen Apteekin oma testi. Tein ovistestejä tässä muutaman, koska viimeksi se näytti mulla raskauden, joten ajattelin että saattaisi nytkin näyttää. (R-testit ollut negoja). Ehdin jo olla vähän toiveikas, kun ilmeistyi haalea viiva joka on nyt päivittäin voimistunut. Edelleen on haalea, mutta eipä tarvinut enää tänään arvuutella kun alkoikin menkat. Eli näköjään o-testit voi tosiaan kierron lopulla näyttää tuolta ja myös enteillä kuukautisia. Yleensä o-testit on mulla olleet ihan selkeesti negoja, paitsi ovulaation lähestyessä ja selkeät lh-huiput oon saanut bongattua.

Sori pitkä alkusepostus, en aio joka kerta kirjoittaa näin pitkästi. :joyful: Plussatuulia ja plussanneille tarrasukkia toivottelen! :love7

Liitteet

• 2021-02-04_18.28.13.jpg
    2021-02-04_18.28.13.jpg
    29.1 KB · Katsottu: 140
  • 20201106_065542.jpg
    20201106_065542.jpg
    15.6 KB · Katsottu: 150
  • 20201114_105702.jpg
    20201114_105702.jpg
    24.4 KB · Katsottu: 135
  • 20210204_171000-01.jpeg
    20210204_171000-01.jpeg