Raskaaksi 2021

Mä nauroin ihan ääneen. Tiedän ton toki itsekin mut jotenkin se "varmistuu" kun muutkin näkee. Tai emmätiiä. Mut anyway nii mä en näe kaikissa ja sit myöhemmin näkyy tännekin ja jei oon iloinen kaikkien puolesta. Ja jännää tää oma tsydeemi et mitähän tästä seuraa. Toivottavasti ainakin se raskaus
Mulla taas jos katson samaa kuvaa kaks kertaa niin saatan toisella kertaa nähdä siinä jotakin ja toisella kertaa en :smiley-ashamed004 että mitähän siinäkin nyt sitten edes kommentoisin :think005 Olis niin kiva nähdä kaikkien kuvissa vaan plussia! Ja sit kun ne vielä olisi oikeita, niin ai että :santa

Mulla taas jos katson samaa kuvaa kaks kertaa niin saatan toisella kertaa nähdä siinä jotakin ja toisella kertaa en :smiley-ashamed004 että mitähän siinäkin nyt sitten edes kommentoisin :think005 Olis niin kiva nähdä kaikkien kuvissa vaan plussia! Ja sit kun ne vielä olisi oikeita, niin ai että :santa
Jep. Mä muuten laittaisin ton mun testini sarjaan haamu ja hormoni kohoo jos en olis tehny niitä susitestejä aiemmin. Ja iteki heitin tikut jo laatikkoon (tänään tehdyt säilytän et voi kattoo) ku rupesin jo kääntelee eri valoissa Herranen aika sentään.. no joo nyt haamut vahvistukoon

Minäkin liityn tänne yrittäjien joukkoon :)
Meillä 5/18 syntynyt esikoinen. Jälkitarkastuksesta asti ollut e-pillerit käytössä ja tammikuun alusta jätetty pillerit pois. 12.1. alkoi tyhjennysvuoto.
Oviksesta ei aavistustakaan mutta viikonloppuna ja maanantaina ihan järkyttäviä, jopa supistuksen omaisia kipuja joiden oletan johtuneen ovulaatiosta. Ennen esikoista olen aina tuntenut oviksen selvästi mutta se ei ole ollut mitään verrattuna tämän kierron oletettuihin oviskipuihin. Jostakin luin kokemuksia että synnytyksen jälkeen saattaa ovulaatiotuntemukset pahentua.
Esikoinen meille tuli suht helposti, joten jännityksellä odotan miten pillereiden jälkeen alkaa kroppa toimia ja miten hormonitoiminta tasaantuu. Ennen esikoista ei ollut pillereitä käytössä. Jos menkat nyt alkaa niin ajattelin seuraavaan kiertoon ottaa ovistestit mukaan.
Lapsi on meille erittäin toivottu ja esikoinenkin jo kyselee milloin hän saa pikkuveljen :D
Olen hädissäni jo tehnyt pari testiä kunnes heräsin todellisuuteen ja tajusin ettei siinä ole mitään järkeä kun tänään kp 23.
Kiva lukea täältä muiden kokemuksia, toivotaan vahvoja viivoja meille kaikille <3

Sain kuulla et kaveri on raskaana joka on saanu 2 keskenmenoa. Nyt toivon hälle et pieni tulee syliin, mut harmittaa et oma kroppa ei osaa viel toimia.. :sad001

Gyne käynneistä puheenollen. Muutoksia voi tapahtua ihan viikoissa. Jos on ollut vuosi sitten kaikki ok ei tarkoita että nyt olisi samalla lailla.
Tässä mun tapahtumat.
Lokakuussa seulontapapa puhdas.
Joulukuussa Mirena poistettu yksityisellä 8.12., arvostetulla lääkärillä. Kaikki ok. 9 pv vuotoa. 27.12. o+. 5.1. o+. Vuoto alkoi hyytymillä 17.1. Päivystykseen pidentyneen vuodon ja kipukohtauksen takia 30.1. Hcg 2 (normaali arvo <5). Ultrassa näkyi luhistunut munarakkula, joko ovis tai puhjennut kysta. Ja kohdussa "kypsymätöntä" limakalvoa kohdun täydeltä. Hoidoksi 10pv Promilut Nor 10mg. Vuoto loppuu heti. Otettiin pipelle näyte.

Uudestaan päivystykseen 3.2. kuumepiikin takia. Pipelle näyte vastaus tullut. Virallinen diagnoosi non-atyyppinen endometriumin hyperplasia (hyperplasia simplex). Ultrassa näkyi edelleen luhistunut munarakkula. Ja kohdussa kypsymätöntä limakalvoa tuutin täydeltä. Ei tulehdusta. Sovittu 2 syklista hoitojaksoa Promiluteilla ja kontrolli huhtikuun alkuun jossa otetaan uudelleen pipelle näyte. Eli 10pv Promiluteja, muutaman päivän päästä pitäisi alkaa vuoto, kp1 laskien 15 päivän päästä aloittaa uusi 10pv Promilut ja muutaman päivän päästä pitäisi alkaa taas vuoto. Sitten kontrollit ja päätetään miten jatketaan raskauden yrittämistä vai yritetäänkö lainkaan.

Että hämmentää. Oon kuitenkin pitkään imettänyt kaksi lasta ja käytin 3v Mirenaa. Täytin syksyllä vasta 30v. Syytän ylipainoa tästä. Josko tää olisi nyt hyvä motivaatio painonhallintaan.

Gyne käynneistä puheenollen. Muutoksia voi tapahtua ihan viikoissa. Jos on ollut vuosi sitten kaikki ok ei tarkoita että nyt olisi samalla lailla.
Tässä mun tapahtumat.
Joulukuussa Mirena poistettu yksityisellä 8.12., arvostetulla lääkärillä. Kaikki ok. 9 pv vuotoa. 27.12. o+. 5.1. o+. Vuoto alkoi hyytymillä 17.1. Päivystykseen pidentyneen vuodon ja kipukohtauksen takia 30.1. Hcg 2 (normaali arvo <5). Ultrassa näkyi luhistunut munarakkula, joko ovis tai puhjennut kysta. Ja kohdussa "kypsymätöntä" limakalvoa kohdun täydeltä. Hoidoksi 10pv Promilut Nor 10mg. Vuoto loppuu heti.

Uudestaan päivystykseen 3.2. kuumepiikin takia. Pipelle näyte vastaus tullut. Virallinen diagnoosi non-atyyppinen endometriumin hyperplasia (hyperplasia simplex). Ultrassa näkyi edelleen luhistunut munarakkula. Ja kohdussa kypsymätöntä limakalvoa tuutin täydeltä. Ei tulehdusta. Sovittu 2 syklista hoitojaksoa Promiluteilla ja kontrolli huhtikuun alkuun jossa otetaan uudelleen pipelle näyte. Eli 10pv Promiluteja, muutaman päivän päästä pitäisi alkaa vuoto, kp1 laskien 15 päivän päästä aloittaa uusi 10pv Promilut ja muutaman päivän päästä pitäisi alkaa taas vuoto. Sitten kontrollit ja päätetään miten jatketaan raskauden yrittämistä vai yritetäänkö okaan.

Että hämmentää. Oon kuitenkin pitkään imettänyt kaksi lasta ja käytin 3v Mirenaa. Täytin syksyllä vasta 30v. Syytän ylipainoa tästä. Josko tää olisi nyt hyvä motivaatio painonhallintaan.
Mulla kaikki hyvin ennen kkm. Sen jälkeen on ollut häiriöitä ja kaikkea ettei itse enää pysy perässä... onneksi on nuo seurantakäynnit ja uusi pian. Ei solumuutoksia ollut. Ilmeisesti vain toinen munasarja toimii kunnolla toinen on laiska. Et kyllä yhdyn tuohon et hyvin nopeasti voi muuttua. Toivomme et sun ongelmat häipyy ja et saat painoa myös pudotettua mikäli se ongelma. Itse painoin 4 vuotta sitten liki 100 kiloa (163cm) ja nykyään 52-55 eikä löysää nahkaa. Syön monipuolista ja herkkujakin ja treenaan säännöllisesti. Nykyään en niin orjallisesti kun sain painoa kuntoon ja ylläpidettyä mikä olikin hankalin ja se ettei jäänyt löysää ihoa joka suuntaan roikkumaan... tuota ennen olin normimitoissa mutta jotenkin se paino kertyi hiljakseen ja sit heräsikin et hetkinen mun koko on jo xl et nyt muija ei. Ja sit sain hyvin pois mistä tosi tyytyväinen :)

Mulla on tosi paha kun en näytä ns perus 100kg muijalta kropan mittasuhteiden takia. Niin en oo hirveesti kiinnittänyt huomiota ulkomuotooni.. Paino 2kk sitten 105kg ja mitat pituus 169cm, pitkät jalat/lyhyt selkä, tissit 80 O, erittäin leveä lantio (124cm), tiimalasi näkyy (vy 90cm).

On tässä onneksi pudonnut 2kk aikana 105->95kg..:angelic:

Tossa myös mun tän kierron ovistestit, sitten ku alkoivat tummumaan. Tuosta vahvimmasta tuli vielä saman päivän illalla tehty, joka oli sit testiviivaa vahvempi, mut ei mahtunut enää tuohon kuvasarjaan.

Liitteet

• IMG_2021-01-30_16-16-24.JPG
    IMG_2021-01-30_16-16-24.JPG
    40.2 KB · Katsottu: 137
Tässä mun tapahtumat.
Joulukuussa Mirena poistettu yksityisellä 8.12., arvostetulla lääkärillä. Kaikki ok. 9 pv vuotoa. 27.12. o+. 5.1. o+. Vuoto alkoi hyytymillä 17.1. Päivystykseen pidentyneen vuodon ja kipukohtauksen takia 30.1. Hcg 2 (normaali arvo <5). Ultrassa näkyi luhistunut munarakkula, joko ovis tai puhjennut kysta. Ja kohdussa "kypsymätöntä" limakalvoa kohdun täydeltä. Hoidoksi 10pv Promilut Nor 10mg. Vuoto loppuu heti. Otettiin pipelle näyte.

Uudestaan päivystykseen 3.2. kuumepiikin takia. Pipelle näyte vastaus tullut. Virallinen diagnoosi non-atyyppinen endometriumin hyperplasia (hyperplasia simplex). Ultrassa näkyi edelleen luhistunut munarakkula. Ja kohdussa kypsymätöntä limakalvoa tuutin täydeltä. Ei tulehdusta. Sovittu 2 syklista hoitojaksoa Promiluteilla ja kontrolli huhtikuun alkuun jossa otetaan uudelleen pipelle näyte. Eli 10pv Promiluteja, muutaman päivän päästä pitäisi alkaa vuoto, kp1 laskien 15 päivän päästä aloittaa uusi 10pv Promilut ja muutaman päivän päästä pitäisi alkaa taas vuoto. Sitten kontrollit ja päätetään miten jatketaan raskauden yrittämistä vai yritetäänkö lainkaan.

Mikä on pipelle näyte?

Mäkin näin nyt avenan vikas haamun ekaa kertaa...veikkaan et on ollut kemiallinen.

Ja Katrina$ , on siinä sun testissäsi haamu kyllä!

Ja mitäs täällä, no nyt kp6 ja tei jo eilen ovistesti ja testiviiva vaaleempi kun kontrolli ja tänään sit tasavahvat!?? Siis kp6 ja tasavahvat et mitä hitoksee? Testaan nyt sit huomenna taas.
Mä nyt rupeen pelkään jotain pco:ta mut voiko semmonen tulla yhtäkkiä? Ja mut on ultrattu kyllä lähiaikoina uuseesti gynellä nii olishan tuo kai ultras näkynyt?? Aina sanottu et munasarjat normaalit.

Oi me mennään aika samoissa päivissä, mulla kp 8. Ovistesti näytti melkein plussaa tänään, outoa koska odotin ovista tulevaks vasta ensviikon puolella.. tosin mietinnässä vielä et pitäiskö mennä ta ottaan raskaustesti koska ovistesti näytti plussaa myös menkkojen alkaessa, mut raskaustestit kuitenkin negaa ja maailman haaleinta haamua.. saa nähdä, en tiedä mitä ajatella tai tehdä.. oireina mielialanvaihtelut ja himot :D

Tänään taas töitten jälkeen ovostesti!! Saas nähä mitä näyttää, joko olis vahvempi kun kontrolliviiva, tai sit onkin haalistunut ja eilinen olikin vaan joku lh nousu muy ovis tuliskin vasta ns.normiaikaan. toki limoja jo havaittavissa:woot: Eilen oli niin ihanat rakastelut miehen kanssa et sen jälkeen oli jänniä alavatsa tuntemuksia, vähän kuin pienii menkkajomoja joten aattelin et kyllä se ovis voi lähellä olla.

Dpo9/kp24. Testi hyvinkin negatiivinen. Alkaa tympiä koko yrittäminen. Katotaan vielä huominen ja sitten pitänee vaan kasata itsensä taas odottamaan tätiä kylään.

Dpo9/kp24. Testi hyvinkin negatiivinen. Alkaa tympiä koko yrittäminen. Katotaan vielä huominen ja sitten pitänee vaan kasata itsensä taas odottamaan tätiä kylään.
Dpo9 yleisin kiinnittymispäivä, sormet ja varpaat ristiin että muuttuu plussaksi :)

Omanapailua:

Kp2, kivut minimissä ja vuoto niukempaa kuin yleensä - JES:smiley-bounce012
Selvisin eilisestä, ja laskeskelin että tässä kierrossa o+ osuu just ystävänpäivälle:hug003
Me ollaan taas ihan synkassa, täälläkin tänään kp3 eikä oo ollu pahoja kipuja tai valtavia vuotoja :) ja ovis siellä ystävänpäivän hujakoilla! just mietin tässä kyllä miten tallettelut, kun miehellä on siemennestenäyte kp9, et varmaan sit kp10 tai kp11 päästään alottamaan (tai täytyyhän muutama päivä näytettä ennenkin että on tuoreet tavarat sit analyysissa, mut se on niin aikasin ettei oo raskautumisen kannalta merkitystä). mutta toisaalta myös kp11 se ensikäynti klinikalla eli varmasti ultraus tehdään niin tietää sit suunnilleen mihin ovis vois ajoittua.

Primolutia käyttäneet: koska tyhjennysvuoto on pillereiden lopetuksen jälkeen teillä alkanut? Ohjeissa lukee että vuoto alkaa muutaman päivän kuluessa/tai kuluttua.. muutama päivä on käytännössä varmaan aika liukuva käsite :confused004

Primolutia käyttäneet: koska tyhjennysvuoto on pillereiden lopetuksen jälkeen teillä alkanut? Ohjeissa lukee että vuoto alkaa muutaman päivän kuluessa/tai kuluttua.. muutama päivä on käytännössä varmaan aika liukuva käsite :confused004
mulla on terolut, mutta samaa kamaahan nuo periaatteessa ovat. itsellä on kolme kiertoa noiden kanssa takana, ekassa kierrossa tiputtelu alkoi jo vikan tabun kanssa samana päivänä ja menkat siitä neljän päivän päästä. tokassa kierrossa päästiin jo siihen että tiputtelu tuli kaks päivää vikan tabun jälkeen ja menkat siitä kolmen päivän päästä, ja viime kierrossa tiputteli vasta neljä päivää vikan teron jälkeen ja menkat alkoi heti siitä seuraavana päivänä. eli itsellä ainakin luulen että se on vaatinut useamman kierron, että kroppa sopeutuu ja tasaantuu ja nuo terot alkaa tepsiä (määrätty mulla nimenomaan tiputteluun). mutta näköjään itsellä menkat alkaa noin viis päivää vikasta tabletista, jos ei tiputtelua lasketa. mulla annos 10mg/päivä ja 10pv kuuri oviksen jälkeen.

Muokattu viimeksi:
Blää tais olla kemiallinen ja vuoto vaan lykkääntyy. Tuli jokin painuma testiin mut ei lähelläkään eilistä haamuu et lääkäriin soittoa ja he neuvoi minua käymään tarkistuksessa tai kokeilla terolutkuuri mikäli vuoto ei ala. Outoa et näin mutta mutta. Parempi onni ens kierroksella sitten ;)

Dpo10 ja nega, eipä yllätä.
Tissioireista oli puhetta aiemmin, niin tää kierto oli taas vaihteeksi oireeton sen suhteen, kunnes dpo9 pamahti rinnat kipeäksi tuttuun progesteronitason romahduksen tapaan. Siitä jo tiesin että negaa tulee näyttämään testit :shifty:
Btw, Sofin puikkotesti, viivanpaikka check! Näistähän on ollut puhetta aiemmin muistaakseni, et näyttäneet jopa punertavaa haamujenhaamua eikä silti raskautta. Onestep nega myös, näillä mennään.. odotteleen et yk12 starttaa.

:sour::sour::sour::finger::finger::finger::sour::sour::sour::finger::finger::finger::sour::sour::sour::finger::finger:

Muokattu viimeksi:
Takaisin