Raskaaksi 2019

Voihan se vielä yllättää. Mulla kävi just niin. Toki en tiedä miten hyviä nää myöhäiset ovikset sitten on, mutta kyllä tuntuu ihmiset niistäkin raskautuvan. Itellä tää raskautuminen on muutenkin niin hankalaa näköjään, että taitaa olla aika sama, aikainen tai myöhäinen, kaikki otetaan vastaan:)

Myöhäiset ovikset sopii ainakin mulle mainiosti, kaikki aiemmat plussat tulleet kierroista joissa ovis on vasta n. kp21, mutta aina ennen on ollut alkukierrostakin kropassa jonkinlaista elämää. :wideyed: Ja ikinä ennen ei ole käynyt näin, että limat vaan kuivuisi yhtäkkiä ilman ovisplussaa.

Tein muuten äsken uuden ovistestin jossa viiva taas halenee (oikealla aamun testi ja vasemmalla äsken tehty). Testiviiva on kyllä tummunut kuivuessaan, ei se noinkaan tumma aamulla ollut, mutta selvästi tummempi kuitenkin kuin nyt. :banghead:

20190910_200925.jpg

En tiedä näkyykö kuva.. Tämän mukaan syljen ph kuitenkin ok mutta muuten ei.. Ei uskoisi että muutama tippa sylkeä tuhoaisi tai estäisi siemennesteen matkan :bag::arghh: kun ei noista liukkareistakaan voi mennä vannomaan, vaikka väittävät olevansa turvallisia. Tosin oma raskaus taisi alkaa yes baby liukkarin aikaan.. Mutta ei sen jälkeisillä yrityksillä vaikka liukkari joskus mukana..

Liitteet

• 20190910_201933.jpg
    20190910_201933.jpg
    38.5 KB · Katsottu: 200
Voiko tänne ees postailla näin paljon näitä ovistikkuja, mutta tässä vielä päivältä. Onkohan tämä jo plussa? Ajattelin vielä illalla testata, vaikka en täyttä 4h saa pidätettynä ennen nukkumaanmenoa. Nyt sit vaan kunnolla hyödyntämään! :rolleyes:

Liitteet

• IMG_20190910_183521~2.jpg
    IMG_20190910_183521~2.jpg
    17.9 KB · Katsottu: 205
Seurailen täällä keskustelua, mut ei oo voimia hirveesti kirjoitella. Mies lähti yhtäkkiä maanantaina reissuhommiin eli viikon reissussa ja viikonloput kotona... Ja ei tiiä miten kauan tätä jatkuu. Eli hankala tulla raskaaksi, kun toinen ei oo paikalla. Kaiken kukkuraksi taas tuli vti ja pitäs jaksaa hoitaa itelle antibiootit, kiva vaan ku ei meinaa enää tehota lääkkeet, kun niin monet Ab-kuurit syöty... Nyt jos jolloinkin tarviis tsemppejä ja Haleja, menny tää elämä pelkäks itkuks.

Seurailen täällä keskustelua, mut ei oo voimia hirveesti kirjoitella. Mies lähti yhtäkkiä maanantaina reissuhommiin eli viikon reissussa ja viikonloput kotona... Ja ei tiiä miten kauan tätä jatkuu. Eli hankala tulla raskaaksi, kun toinen ei oo paikalla. Kaiken kukkuraksi taas tuli vti ja pitäs jaksaa hoitaa itelle antibiootit, kiva vaan ku ei meinaa enää tehota lääkkeet, kun niin monet Ab-kuurit syöty... Nyt jos jolloinkin tarviis tsemppejä ja Haleja, menny tää elämä pelkäks itkuks.

Auttaisko estolääkitys? Mulla oli nuorempana toistuvasti vti, mutta 6kk estolääkitys katkas kierteen ja sen jälkeen ollu vaan 2-3v välein yksittäinen infektio.

Tsemppiä!

Eipä tarvinnut sen enempää jännitellä. Nyt tulee jo ihan verta, eli huomenna kp 1. Kierto 40 päivää ja päivänselvistä ovislimoista kp ykköseen 18 päivää. Ei varmaan siis tartte paljoa pilvilinnoissa ellellä että olisi muka ovuloinut. Tai ehkä sitte tollanen 18 päivän luteaalikin voi olla, varmaan jos jollain niin just mulla.

Voin sanoa että itku pääsi.

Minäki lähinnä taustailen täällä. Ens kuussa tulee vuosi yritystä täyteen ja jonkulaisen rauhan oon tehny sen asian kans, että ei sitä toista lasta niin vaan tule. En kummemmin seuraile kiertoa ja kropan tuntemukset on ollu kkm ja tm jälkeen ihan viturallaan, niin ei voi niihinkään luottaa enää ollenkaan. Oon alkanu keskittyä enemmän itteeni ja omaan hyvinvointiin ja paikkailen niitä vaurioita, mitkä alko syntyä jo 5v sitte ekan km jäljiltä.

Isot, lämpimät halaukset:Heartred mun mies teki ennen tollasta työtä, on se kuluttavaa. Onnistuttiin kuitenkin tulemaan raskaaksi, tosin kahden viikon loman aikana. Ja kerran myös sitä aikaisemmin, tuulimuna. Että ei se mahdotonta ole:) vaikka kyseessä olisi näinkin surkea raskautuja kun minä.

En tiedä näkyykö kuva.. Tämän mukaan syljen ph kuitenkin ok mutta muuten ei.. Ei uskoisi että muutama tippa sylkeä tuhoaisi tai estäisi siemennesteen matkan :bag::arghh: kun ei noista liukkareistakaan voi mennä vannomaan, vaikka väittävät olevansa turvallisia. Tosin oma raskaus taisi alkaa yes baby liukkarin aikaan.. Mutta ei sen jälkeisillä yrityksillä vaikka liukkari joskus mukana..

Tää onkin uus tieto, että sylkikin olis huonoks. Äsh. Haittaako sekin, jos mies on nuollut itseä? En kyllä jaksais alkaa mitään erikoisliukuvoidetta ostaa, ei sellasia oo tarvittu ihmiskunnan historiassa ennenkään joten tuntuu rahastukselta. :p Mut tuntuu aika vieraalta myös et sylkee ei saa kummassakaan värkissä olla, eikä minkäänlaista liukkarii. Mitähän mies sanoo, jos kaiken touhotuksen päälle vielä ilmoitan et suuseksi on pannassa? :eek:

En usko et noilla on oikeasti niin paljon merkitystä kuin niille annetaan. Tiedän että kun kuume on kova kuten itellä ni sitä hakee kaikki selitykset miksi ei. Ja ehdin miettiä mikä oli erona vuodesta 2014 alkaen niihin kiertoihin kun raskaus alkoi. Viime kesänä se oli vahinko km seurasi. Sitte lähinnä oli taas ovis hukassa ja huitsin pitkä kierto josta ei ottanut selkoa ja kkm. Sitten toi edellinen joka kuitattiin kemiallisena ja tämä kierto jossa luulin et ovuloinkin yhtäkkiä kun pitäis menkkojen alkaa ja kyllä se sit meni niin että pärähti plussa tauluun ja mietin mitä tein eri tavalla. No. Ei ollut seksiä juuri lainkaan. Join myoinositoli valmistetta kuten aina ja otin foolihappoa kuten aina. Ainut eri oli just seksin vähyys ja joku luojan ihme. Kun ei mulla auttanut lääkkeet ei mitkään. Lopulta piti vain luottaa että ovuloin kuitenkin kunnollisesti ainakin kerran kaksi kolmekin vuodessa ja myoinositolin avulla muutenkin joten ootin sitä ja niin. Oli vain tähdet kohdalla kun en muuta erilaisia juttuja tehnyt, stressilevelit oli taivaissa kun tuli ne oikeudenkäynti jutut kaikki sun muut ystävän kuolema yms yms. Että näin. En tiedä. Silti en uskalla edelleen luottaa kunnolla vaan jotenkin ootan huonoja uutisia.

Mullaki kaks varhaista keskenmenoo/kemiallista tjot vaiheen aikana. 3.5 vuotta meni ku tää vauva tärppäs ihan luomuna. Erona muihin kiertoihin oli se että oli tosi paljo muuta ajateltavaa silloin ja koko vauvajuttu ihan taka alalla. En tiiä oliko vaikutusta sillä että lähes päivittäin join puolisen litraa itsetehtyä inkivääri-sitruuna-hunaja juomaa jossa oli tuorepuristettua hedelmää tilkka...tätä n. 5kk ennen tätä raskautta.

Voiko tänne ees postailla näin paljon näitä ovistikkuja, mutta tässä vielä päivältä. Onkohan tämä jo plussa? Ajattelin vielä illalla testata, vaikka en täyttä 4h saa pidätettynä ennen nukkumaanmenoa. Nyt sit vaan kunnolla hyödyntämään! :rolleyes:

Toivottavasti voi, koska mäkin laittelen niitä kuvia vähän väliä. :grin Mun mielestä sulla on kontrolliviiva edelleen vähän vahvempi kuin testiviiva, eli periaatteessa ohjeiden mukaan ei ole plussa, mutta mulla kun on aina hailakat viivat tuollainen tikku saattaisi hyvinkin olla se kierron tummin liuska. Mutta normaaleilla yrittäjillä tuo on varmaan vielä nega.

Apua TSH mul vähän alle 2,70.....:arghh: voikohan sitä alentaa millään luontaistuotteella..

Pahoittelut tädistä, dimou. :sad001 Ja halaukset jelleille ja Ida_Marialle. :Heartred

Syljestä olen samaa mieltä kuin Jesbe, että tuskin sillä niin paljon vaikutusta on. Aina löytyy uusia juttuja joista joku epäilee että on joko pahaksi tai avuksi, eikä sitä kannata koko elämää niiden ympärille kierittää vaikka kuume kova onkin. Monella on kuitenkin sellainenkin kokemus, että tärppi iskee juuri siinä kuussa kun löi hanskat tiskiin ja otti rennommin. Vaikka helppohan se on sanoa että älä stressaa, paljon vaikeampaa olla stressaamatta. :sorry:

Ovistestauksesta vielä kysymys. Te jotka testaatte monta kertaa päivässä, missä vaiheessa kiertoa alatte testaamaan useammin? Viivojen alkaessa vähän tummumaan, limojen perusteella vai miten? :wideyed: Ja jos plussaa ei jotenkin järjellisessä ajassa kuulu, niin harvennatteko takaisin kerran päivässä testaukseen? Näitä liuskoja kuluu helposti ihan järkyttävät määrät, täytyy ehkä ensi kuussa panostaa kuitenkin siihen tuplahormonidigiin vaikka se kallis onkin.

Toivottavasti voi, koska mäkin laittelen niitä kuvia vähän väliä. :grin Mun mielestä sulla on kontrolliviiva edelleen vähän vahvempi kuin testiviiva, eli periaatteessa ohjeiden mukaan ei ole plussa, mutta mulla kun on aina hailakat viivat tuollainen tikku saattaisi hyvinkin olla se kierron tummin liuska. Mutta normaaleilla yrittäjillä tuo on varmaan vielä nega.
Olit ihan oikeassa! Nyt aamulla tais vasta tulla oikeasti plussa. Nyt kp20/39:happy093

Ja olitko sinä joka puhui noista liuskijen määrästä, siis oon ihan samaa mieltä. Mulla menny kohta se 20 liuskaa kun rupesin sit 3krt päivässä testaa ku en halunnut et menee ohi, oli kumminkin niin selkeä viiva heti alusta. Mä ostin jo se digitaalisen, koska en ryhdy kyl enään tähän ens kuussa koko päivän mietin et milloin voi käydä vessassa ja milloin ei et tulee tarpeeksi pidäteltyä.

Liitteet

• IMG_20190911_072939.jpg
    IMG_20190911_072939.jpg
    53.8 KB · Katsottu: 203
Pahoittelut tädistä, dimou. :sad001 Ja halaukset jelleille ja Ida_Marialle. :Heartred

Syljestä olen samaa mieltä kuin Jesbe, että tuskin sillä niin paljon vaikutusta on. Aina löytyy uusia juttuja joista joku epäilee että on joko pahaksi tai avuksi, eikä sitä kannata koko elämää niiden ympärille kierittää vaikka kuume kova onkin. Monella on kuitenkin sellainenkin kokemus, että tärppi iskee juuri siinä kuussa kun löi hanskat tiskiin ja otti rennommin. Vaikka helppohan se on sanoa että älä stressaa, paljon vaikeampaa olla stressaamatta. :sorry:

Ovistestauksesta vielä kysymys. Te jotka testaatte monta kertaa päivässä, missä vaiheessa kiertoa alatte testaamaan useammin? Viivojen alkaessa vähän tummumaan, limojen perusteella vai miten? :wideyed: Ja jos plussaa ei jotenkin järjellisessä ajassa kuulu, niin harvennatteko takaisin kerran päivässä testaukseen? Näitä liuskoja kuluu helposti ihan järkyttävät määrät, täytyy ehkä ensi kuussa panostaa kuitenkin siihen tuplahormonidigiin vaikka se kallis onkin.

Yleensä testaan vaan kp 15-17 millon mulla on aina ovis. Nyt aloitin jo varhain, kun ei ollut kp1 täytt varmuutta, koska takana oli se 30 päivän vuotoputki. Ja jatkoin myöhäseen, koska ei tullut o+ sillon kun olis pitänyt, vaik ovisoireitakin oli.

Vihdoin tänää kp1. Kun ei kerta kunnon plussaa tullut nii ennemmin sit menkat, että pääsee uuteen kiertoon. Tosin olisko taas yrittänyt kiinnittyä ja siksi se dpo 10 haamulainen o_O kuinkahan sitä osaisi olla testaamatta jo dpo 10 :grin testais vasta dpo 14, nii ei tulis ehkä nii turhaa toivoa..
Tänään haen verigreippiä. Se ainaki tuntui jotenkin "auttavan" limoihin, vaikka mulla niitä oviksen aikaa muutenkin riittää :grin mutta ei kai niitä voi olla liikaa.

Yrittämisestä sen verran; vaikka se vuosi tuntuu pitkältä ajalta niin eiköhän se ollut aika tavallinen aika odottaa jopa? Se mahdollisuus raskautua joka kierrossa on mun mielestä tosi minimaalinen, ajattele siittiöiden määrä joka tulee mieheltä, miten moni niistä kuolee ennen kohtua, miten monta kuolee kohdussa ja kymmenkunta tai vähemmän löytää edes oikea paikka. (Tämä realisoitui hyvin yhdella youtubevideolla mitä katsoin joskus)
Mekin yritettiin periaatteessa yli vuosi, 14 kiertoa meni ja yksi km sen aikana. Enkä todellakaan ole varma että nykyinen kirsikka (vauvan koko tällä hetkellä) pysyy mukana loppuun asti, mutta toivo on korkealla. Keskustelkaa lääkäreiden kanssa, käykää tutkimassa paikat molemmilta. Joskus geenit eivät vain sovi yhteen, ja sairaudetkin estävät. En usko myöskään että se kortisolitaso mitä erittää vartalossaan kun stressaa kaikesta ole hyvää raskautumiselle. Ehkä siksi jotkut raskautuvat juuri silloin kun lopettavat yrittämiset ja vain harrastavat seksiä kun haluttaa! Kokeilkaa jotain uutta? tee elämässä uusia suunnitelmia joihin ei ehkä kuulu vauva? Silloinhan kun on vähiten "sopiva aika" niin se plussa tulee :D näin mulla...

Niin mulla kävi. Juu ei tietysti voi sitä munasarjaa ultraa ku se tehdään jollain ruiskeella mut ei oo kasvanut ja viikoista ei ny selkoa eli paksu limis ei siinä itsekään nähnyt mitään ku oli niin suttuinen. Karpalotabut nyt kovassa käytössä ku iski hiiva ja pissatulehdus. Et juu. Kyllä se vauva oli vika asia mielessä olin asennoitunut et en nyt viel saa vauvaa et yksin teen sitte hoidoilla mut näin nyt vaan on raskaana vaikkei edelleen voi uskoa. Varaan kohta ajan gynelle jossa on myös aina 4d ultraus niin jospa siel selkiää paremmin tilanne
Jos munasarjan koko kasvaa vielä runsaasti niin se poistetaan. Kysta oli itsekseen puhjennut joten ihan hyviä uutisia siltä taholta eli ei leikata.

Muistakaa yrittäjät ja kuumeilijat, että meidän jokaisen polku on erilainen. Se mikä toimii yhdellä, ei välttämättä toimi toisella ja se joka on joskus tullut helposti raskaaksi, voi kompastella siinä nyt. Joku ei tarvitse raskautuakseen effortia juuri lankaa, joku kokeilee jotai, joku vaatii onnistuakseen lääkkeitä, joku toinen paljon järeämpiä hoitomuotoja.

Itse pitempään yrittäneen ei ole enää kamalan vastaanottavainen ohjeille, vaikka ne hyvää tarkoittavatkin. Ennemminkin kaipaa vaan vähän olalle taputtajaa ja persuuksille potkijaa kun rämpii tässä odottamisen odottamisen suossa. Myös huomaa omista viesteistä miten oma suhtautuminen koko asiaan muuttuu tässä matkan varrella. Mutta tunnistan myös tuon, että kun viimein raskautuu, kaikki se odottamisen tuska kuittaantuu. Niin kävi ainakin mulle. Esikoisen kohdalla. Lopulta se kaikki odotettu aika oli juuri se kaikki aika mikä siihen kuuluikin kulua. Vaikkei se silloinkaan yrittäessä siltä tuntunut.

Tsemppiä ja halauksia jokaiselle sitä tarvitsevalle. Vielä tulee meidänkin päivä, pakko luottaa siihen:Heartred

Takaisin