Raskaaksi 2019

StellaMom Lääkäri määräsi 25mg thyroxinia aamuisin otettavaksi kun kaikki oireet täsmää ja katsotaan kuukauden päästä uudelleen arvot :confused:
Siitä mäkin oon aloittanut! Nykyisin menee 175 microg per päivä :)
Mulla on kilpparin vajaatoiminta, onneksi arvot pysyny n.vuoden kunnossa. Oli siinäki homma saada ne kohdilleen. Aiemmin oli liikatoiminta, jonka raskaus pisti vajarille. Tuntuu et kaikki menee pikkuhiljaa rikki tässä kropassa :bored: mullakin kun näitä diagnooseja on enemmän kuin sormia yhdessä kädessä..

Greippimehu ostettu ja alotettu, inositoli tilattu eilen. Saa nähdä miten tää kierto menee, ainakin sais reippaasti lyhentyä. Oliko viime kierto jonku 45 päivää :banghead:
Tiedän tunteen! Kropassa on niin paljon rajoitteita ettei tiedäkään miten se pysyy käynnissä välillä! Mulla kilppari diagnoosi tuli jo 10v sitten että olen ehtinyt säätää ja elää tämän kanssa kauan jo. En voi vastaa tuohon "oletko perusterve" kysymykseen myöntävästi enää :)
Täällä kans Nipanderin puolesta kaikki raajat pystyssä, että tää olis nyt se teidän kierto! :smiley-bounce013

Ja tsemppiä myös muillekki! :wav

Täällä ihan tysä alkukirto kp4:shifty: no onneksi vuoto ruvennut helpottamaan niin luulisin että pääsen perjantaina sinne lääkäriin. :)
Vähän on kyllä ruvennut jännittämään koko toimenpide:nailbiting: Onko teillä jollain kokemusta siitä aukiolotutkimuksesta, onko ihan hirvee toimenpide?
Käskettiin ainakin etukäteen jo kotona ottaa Buranaa kun saattaa aiheuttaa jonkun verran kipuao_O
Ei ole kokemusta aukkarista, mutta kierukanlaittoa varten ne pyytävät samaa, eli buranaa nassuun ennen ku tulee paikalle joten en usko että sen pahempaa ole! Ja sekin riippuu juuri siitä omasta kipukynnyksestä. Mä olen aina sanonut että mulla olisi korkea kipukynnys mutta kyl mä mielellään otan puudutus jos sitä on tarjoilla. Tsemppiä kuitenkin aukkariin!

AZ, mulla aukkari ei tuntunut yhtään missään, olin sen särkyläätteen ottanut kotona. Tosin mulla on aika korkea kipukynnys. Mulla oli epäily että toinen munatorvi olis tukossa, koska kuplia ei näkynyt, mutta lääkäri sanoi että on se varmaan auki kun muhun ei sattunut... Tosi luotettavaa.

Tänään kp 40. Eilen tuli enää ihan hitusen ruskeaa, ei punaista kuten sunnuntaina. Tänään ei ole ainakaan vielä näkynyt yhtään mitään. Kai se täytyy huomenna testata, jos ei mitään tänään tapahdu. Mulla olis myös hyppytunti, vähän ehkä kuumottais lähteä testiostoksille, mutta jospa sitä vielä hetken malttaa. Johan tässä on puoltoista kuukautta oottanut :D

Okei, ehkä se ei sitten niin kauheeta ookkaan. :grinMulle kyllä sanokin se hoitaja että kun kerta oon synnyttänyt niin ei pitäis olla kauheen suuri juttu tämä tutkimus.
Mietin vaan sitäkin kun näin heti menkkojen jälkeen tehdään et jos on vielä paikat kovin "hellinä" niin vois tuntuu inhottavalta, kun sillon kesällä se lääkäri teki gyne tutkimuksen niin tuntu tosi aralta joku siellä kun oli sillonkin kp6 vai 7, ni ajattelin et johtua siitä et oli menkat just ollu. Toki olin sillon vähän huonossa asennossa siinnä jotenki ja se joutuu jotenki kauheesti sörkkimään että yletty johonkin. :hilarious:
Mulla myös mielestäni ihan kohtalaisen korkea kipukynnys kuitenkin kans, niin enköhän mä selviä siitä:joyful:

Tsemppiä AZ aukkariin! Kerro sitten millaista oli. Minulla taitaa se olla edessä ihan pian myös. Kieltämättä varmaan itseäkin siinä vaiheessa jännittää, sekä toimenpide että tulokset.

dimou: Sulla on jännä tilanne! :nailbiting: Joko huomenna testaat?

Juu tuun sitte kertomaan kyllä :)

Mulla nyt kp8, menkat oli ja meni ja mieli vähän kohentunut. Viikonloppuna mennään kylpylään ja flo ennustaa ovista sunnuntaille, hyvään saumaan tulee siis vapaa viikonloppu ja pieni reissu :smiley-ashamed008 aattelin että en tikuttele tässä kierrossa ovista ollenkaan, tuo jotenkin vaan lisää stressiä kun saan ne vahvat viivat mut siitä huolimatta ei oo tärpännyt. Voi kumpa saisin pidettyä tän rennon fiiliksen :smiley-angelic001

Okei, ehkä se ei sitten niin kauheeta ookkaan. :grinMulle kyllä sanokin se hoitaja että kun kerta oon synnyttänyt niin ei pitäis olla kauheen suuri juttu tämä tutkimus.
Mietin vaan sitäkin kun näin heti menkkojen jälkeen tehdään et jos on vielä paikat kovin "hellinä" niin vois tuntuu inhottavalta, kun sillon kesällä se lääkäri teki gyne tutkimuksen niin tuntu tosi aralta joku siellä kun oli sillonkin kp6 vai 7, ni ajattelin et johtua siitä et oli menkat just ollu. Toki olin sillon vähän huonossa asennossa siinnä jotenki ja se joutuu jotenki kauheesti sörkkimään että yletty johonkin. :hilarious:
Mulla myös mielestäni ihan kohtalaisen korkea kipukynnys kuitenkin kans, niin enköhän mä selviä siitä:joyful:

Sehän siinä just pahinta mun mielestä oli, kun kaikenlaista vimpainta tungettiin sisälle. Vähän semmoinen epämukava paineentunne. Itse nesteen ruiskutus, jonka ilmeisesti pitäisi olla se kipeä osuus, ei tuntunut miltään. Ja sitä just sanotaan että jos on tukkeutumia niin sitten käy kipeää. Hyvin se varmasti menee, tsemppiä :)

Ajattelin ottaa nää kokeiluun nyt. Oon koittanut itsekin vähän muuttaa elämäntapoja ja syödä paremmin.

Liitteet

• IMG_20190910_120051.jpg
    IMG_20190910_120051.jpg
    34.8 KB · Katsottu: 231
Onko toi ruskea purkki ihan huonoa verrattuna tohon vaaleanpunaseen? Kun tuolla lukee suluissa kuitenkin (myo-inositol) :think005
Kun toi ruskea olis paljon halvempi ja siinnä ei olis mitään muuta kun tossa toisessa on sitten paljon taas kaikkea muuta mukana. Esim sellasia mitä saan jo mammavitskuistakin:think005
Oli jotain pieniä jauhe/raepusseja missä oli vaan tota myo-inositol + foolihappoa mutta ei niitä saa ostettua/tilattua mistään.
Onpas vaikeeta:hilarious:

Liitteet

• Screenshot_20190910_124020.jpg
    Screenshot_20190910_124020.jpg
    18.6 KB · Katsottu: 162
  • Screenshot_20190910_124038.jpg
    Screenshot_20190910_124038.jpg
    31.3 KB · Katsottu: 170
  • Screenshot_20190910_124101.jpg
    Screenshot_20190910_124101.jpg
    19.2 KB · Katsottu: 156
Jaha, aamun ovistikkuun haalea mutta hivenen aiempaa selkeämpi viiva, mutta vähäisetkin limat katosivat kuin pieru saharaan. :wideyed: Yleensä tässä vaiheessa kiertoa (kp 15) täytyy vaihdella pikkuhousunsuojaa useahkosti, mutta nyt pärjää täysin ilman. Ja lämmötkään ei sano oikein mitään. Vähän aikaista varmaan sanoa, mutta mietin jääkö kierto ovuloimattomaksi kun ei tunnu tapahtuvan oikein mitään. :arghh:

Kp 2 mä oon sotkennu tänään sängyn, sohvan ja kehet alushousut onneks on tänään mustat farkut jalassa niin ei tahrat näy... onneks tää kestää vaan tänään ja max huomenna :grumpy:

Jaha, aamun ovistikkuun haalea mutta hivenen aiempaa selkeämpi viiva, mutta vähäisetkin limat katosivat kuin pieru saharaan. :wideyed: Yleensä tässä vaiheessa kiertoa (kp 15) täytyy vaihdella pikkuhousunsuojaa useahkosti, mutta nyt pärjää täysin ilman. Ja lämmötkään ei sano oikein mitään. Vähän aikaista varmaan sanoa, mutta mietin jääkö kierto ovuloimattomaksi kun ei tunnu tapahtuvan oikein mitään. :arghh:

Voihan se vielä yllättää. Mulla kävi just niin. Toki en tiedä miten hyviä nää myöhäiset ovikset sitten on, mutta kyllä tuntuu ihmiset niistäkin raskautuvan. Itellä tää raskautuminen on muutenkin niin hankalaa näköjään, että taitaa olla aika sama, aikainen tai myöhäinen, kaikki otetaan vastaan:)

Vieläkään ei oo menkat alkanut, eikä oo ees menkkakramppeja, lämpöilyä edelleen ja päätä vähän juilii, muuten aika normi olo. Munasarjoja välillä nippailee,ja kohdussa on välillä hennosti pistävää tunnetta. Usko raskauteen edelleen pyöreä nolla. Koska nyt kun eilinenkin testi on kuivunut, se on selvästi haaleempi se viiva ku dpo 10 viiva, ja kyllä dpo 14 pitäs saada jo aika selvä viiva herkkään testiin. Ja ku lisäksi pregcheck antoi hyvin hyvin haaleaa, niin ei voi johtua viallisesta testistäkään.
Alkais nyt vaan ne menkat että pääsis oottelemaan uutta ovulaatiota, ja synttäreitä :) jos oikein myöhästyy, nii ei se ovis osukaan synttäreiden lähelle :arghh: :grin

Nipanderi mulla oliki ovis myöhemmin tässä kuussa tai no edellisessä koska raskaus on tosiaan saanut alkunsa myöhemmin kuin kp11 millon oli se o+ eli likellä kp20 oli oikeasti ovis. Sillon en vaan tajunnu mut kaikki ovis oireet oli tuolloin mutta tikku näytti sitä et olis ollu niinkin aikasten. Ja sit yhtäkkiä olinkin vain raskaana ja ihan tyystin tyhmä olo. Nyt tuntuu koko ajan että käytän exessiivisiä määriä hajuvettä kun tuntuu että haisen niin karmivan pahalle. En tiedä onko muut kokeneet tällaista mutta suu on ku rautakauppa ja se outo metallinen haju huokuu mun ihosta ja sitte sitä yritän peittää. Taidan olla ainoa joka sen haistaa.

Onkohan syljestä liukkarina haittaa raskautumiselle o_O

Jostain oon lukenut, että sylki tuhoaa siittöitä o_O joidenkin mukaan hidastaa, kuten liukuvoide. Mut jossain joskus luki jotenkin, että ku syljen tarkoitus pilkkoa ruokaa entsyymien avulla, ja se tekee sitä myös siittiöille.

Muokattu viimeksi:
Takaisin