Raskaaksi 2019

Täällä dpo6 ja mahaan vähän jomottelee menkkamaisesti. Ei vuotoa, nännit arat.

Uutta elämässä: oon harkinnut vaihtavani alaa ja hakea kouluun. Jännittää mahdollinen muutos, ja se, miten opinnot järjestyvät jos raskaaksi tulen jossain vaiheessa opintoja(mikäli kouluun tulen valituksi). Mun mielestä koskaan ei ole "oikeaa" aikaa vauvalle ja vanhenen koko ajan... Haluan oikeasti vaihtaa alaa ja eiköhän sen jotenkin voi yhdistää äitiyden kanssa. Fakta on se että en ole 26-vuotias ja hedelmällinen kuin hetken, kolmekymmentä ikävuotta lähenee ja hedelmällisyys sitä myötä heikentyy. Eli kyllä, aion luopua vakituisesta työstä ja vaihtaa aivan toiselle alalle, opiskella unelma ammattiini ja tulla äidiksi joissain siinä välissä jos luoja suo :)

Ihanaa viikonloppua kaikille ja plussatuulia:Heartred


Mulla juuri samanlainen elämän muutos menossa! Sain just töitä uudelta alalta ja pääsin opiskelemaan uutta alaa! Että siihen nyt aika paljon mennyt ajatuksia. Ja ihan tismalleen samaa ajatuksissa kuin sinulla.

Tsemppiä sullekin alan vaihdokseen! :thumleft
 
Mulla juuri samanlainen elämän muutos menossa! Sain just töitä uudelta alalta ja pääsin opiskelemaan uutta alaa! Että siihen nyt aika paljon mennyt ajatuksia. Ja ihan tismalleen samaa ajatuksissa kuin sinulla.

Tsemppiä sullekin alan vaihdokseen! :thumleft


Kiitos paljon! Ja paljon onnea sinulle uusiin tuuliin opiskelu/työrintamalla :)
 
Täällä yksi lisäopintoja miettivä ja meinasin hakea laittaa sitten opinnot hetkeksi seis mikäli onni suosii ennen :) ikuisesti nuori en minäkään ole ja mieluusti lapset tekisin ennen 30, kun tuntuu tämäkin jo haasteensa tuovan :banghead: toki tänään totesin ukolle että tietäähän etten ota muuta ehkäsyä kuin kortsun lasten välissä :laughing002
 
Nyt naiset on kyllä semmoinen homma, että mahassa tuntuu just siltä kun olis raskaana. Taitaapi nyt alitajunta kiusata, kun ei halua ymmärtää, että on taas ulkona pelistä.

Oliski katastrofikierto kaiken kaikkiaan tää kuluva. Eka olin puoltoista viikkoa kipee ja katkasin sen miehen antibiooteilla. Sit tiistaina mun koiralla todettiin elinikäistä lääkitystä vaativa sairaus ja paruin silmät päästä, että sillä lähtee henki, niin huosti se voi. Mut ennusmerkkien vastaisesti oli keskiviikkona parempi ja näyttäis toipuvan. Torstaina vein lasta hoitoon ja yhtäkkiä auton kojelauta oli ku joulukuusi, kaikki vikavalot vilkkuu ja ukko tietenkin tuhansien kilsojen päässä. Että stressitekijöitä on riittänyt...

Mut eiköhän tässä taida mielikuvitus vaan tehdä tepposensa. Ens viikolla täytyy silti testailla. Testaan siis aina, näis melko mahdottomissakin kierroissa:))
 
Nipanderi, eiks siittiöt periaatteessa voi elää viikonkin? Että hyvällä lykyllä voit olla raskaana? Jännittävää <3

Zemppiä Wusti91, toivotaan että alkavassa uudessa kierrossa saatte paremmin hyödynnettyä oviksen :)
 
Täällä taitaa olla aktiivista keskustelua. Taidan tulla mukaan.

Meillä on toukokuussa 4-vuotta täyttävä esikoinen, jolle nyt toivotaan pikkusisarusta. Ehkäisy jätettiin marraskuussa pois. Tänään on kp1 (plaah☹️) ja tuo edellinen kierto oli sellainen, että ensimmäistä kertaa tuntui siltä että voisikin tärpätä. Oviksen tunsin tosi selvästi ja ja kiinnittymisen aikoihin jomotteli. Ärsyttää siis nyt aikalailla. Varsinkin kun haasteena alkaa olla oma ikä (apua kohta jo 37!) ja se että minulta on nuorena poistettu toinen munanjohdin. Toivon siis kovasti, että se ainokainen putki on edelleen iskussa.

Plussatuulia kaikille!
 
Mullakin alkanut opiskelu kiinnostaa. Mutta en oikein osaa päättää mitä haluaisin. Se pitäis ensin keksiä.

Sepä se, mä oon hakenu nyt vuoden sisällä viiteen eri koulutukseen ja sitte kun olis alkanu niin ilmoitin etten aloitakkaan. Tosi ärsyttävää tehdä näin tiedän mutta kiinnostus lopahtanu ennenkun ehtinyt edes alkaa koulutus. Mua kiinnostaa moniki ala mutta toisaalta ei mikään, ota siitä nyt selvää:bored: Sitte vielä perjaatteessa toivun mielenterveysongelmista eli sekin vaikuttaa tähän eiku asenteeseen. Sovittiin miehen kanssa onneks että katotaan nyt tuleeko vauvaa ja oon töissä ja siinä sitten aikaa miettiä. Ja hyvin jos käy niin tuun raskaaksi ja sitten on oikea syy siirtää opintoja :grin

Harmittaa vaan miehen puolesta kun eilen innoissaan kerto jostain koulutuksesta ja pakko siihen oli sanoa että ei nyt onnistu kun mä oon vaan päivän tai pari viikossa töissä ja nyt kun ollu 1,5kk kipeenä ni ei mulla vaan oo tuloja. :sad001 En tiedä oliko häneltä vaan joku päähänpisto kun niin yhtäkkiä tuli. Työpaikalla riitaa ilmeisesti että kuka ylenee ja sitten se kumpi ei niin uhkaa lähteä. Tällästä se on :sorry: Anteeks tällänen ihme avautuminen :hilarious:
 
Ensimmäistä kertaa elämässä nännit kipeenä :wideyed: dpo2 tänään, yöllä oli pahemmat nyt vähän helpottanut. Äääh miks onkaan tällänen mielikuvitus nyt tuntuu ihankun olisin tulossa raskaaksi (vai miten se ilmaistaan näin pian oviksen jälkeen?) .. Jännittää :sad010
 
Jesbe kyllä sä taidat raskaana olla. Tarrasukkia! :Heartred

Kumpa tavattais marraskuisissa... Mikäli olisin raskaana, laskettuaikani olisi 16.11.2019 (ovulaation/mahdollisen hedelmöittymisen mukaan laskettuna)

Mikähän mun olis ku ei oo hajuukaan millo oli ovis. Saa aamuisin istua taas pöntöllä ja lämmöt on nyt 36, 6 eli asteen melkein koholla. Mulla eka ummetti mut aamuisin ihan plörinämasu ihan ku sillon ku on menkat. Kyllä mäki uskon että oon raskaana ku ei mulla muuten näin laajasti olisi oireita ja sit mies yöllä laitto jalan mun masun päälle niin työnsin pois ku rupesi sellainen paine ja sit taas on alavatsa kipee ku eilen harrastettiin aikuisten leikkejä ja suht hiljakseen ku mies pelkää et se tökkii lasta (lol) jos de nyt olis siellä.

Tänään meinasin testaa mut ku heräsin yöllä pissille niin tajusin että se olis pitänyt siitä ottaa
 
Sepä se, mä oon hakenu nyt vuoden sisällä viiteen eri koulutukseen ja sitte kun olis alkanu niin ilmoitin etten aloitakkaan. Tosi ärsyttävää tehdä näin tiedän mutta kiinnostus lopahtanu ennenkun ehtinyt edes alkaa koulutus. Mua kiinnostaa moniki ala mutta toisaalta ei mikään, ota siitä nyt selvää:bored: Sitte vielä perjaatteessa toivun mielenterveysongelmista eli sekin vaikuttaa tähän eiku asenteeseen. Sovittiin miehen kanssa onneks että katotaan nyt tuleeko vauvaa ja oon töissä ja siinä sitten aikaa miettiä. Ja hyvin jos käy niin tuun raskaaksi ja sitten on oikea syy siirtää opintoja :grin

Harmittaa vaan miehen puolesta kun eilen innoissaan kerto jostain koulutuksesta ja pakko siihen oli sanoa että ei nyt onnistu kun mä oon vaan päivän tai pari viikossa töissä ja nyt kun ollu 1,5kk kipeenä ni ei mulla vaan oo tuloja. :sad001 En tiedä oliko häneltä vaan joku päähänpisto kun niin yhtäkkiä tuli. Työpaikalla riitaa ilmeisesti että kuka ylenee ja sitten se kumpi ei niin uhkaa lähteä. Tällästä se on :sorry: Anteeks tällänen ihme avautuminen :hilarious:

Tänne saa, mäki tuun joka asiasta teille kertoileen ..
Tiedän tuon innostus ja sit romahdus jutun omasta kohtaa ja tiedän että se ei ole helppoa et tsemppiä sinne ja meet omaan tahtiin <3
 
Tervetuloa tänne meidän messiin, mun mielestä on kivaa aktiivista keskustelua kaikenlaisesta ja on paras ketju ikinä . En uskonut et olisin koskaan lähtenyt arpomaan oireita tai testailemaan näin innokkaasti mut sit löyty tämä ja hyppäsin messiin ja on löytynyt ihania ihmisiä jotka tsemppaa kovasti et kiitti kaikille <3
 
Beibie toivottavasti saat pienen syliin tän kierron tuottimista, toivon ihan todella paljon ! On se inhottavaa aikaa ku on yhden testin tehny joka on plussa ja jostain syystä en koe et pitää olla nyt testailemassa ku oireita on jos minkälaista ja mieskin ihan varma että jotain tuolla tapahtuu ..
Toki jos menee kesken tai en ole niin vaadin tutkimuksia koska en mä ennen oo mitään oksennellut eikä mulla ole tällaista närästystä. Miehellä on refluksitauti niin nyt ymmärrän häntä ja miks se ei aina voi syödä ku aiemmin oon ollu et kyllähän muaki välillä närästää ei se noin kipeenä voi olla mut nyt uskon. Kyllä voi. Mulla aamu meni sängyssä maaten ku kaikki mitä yritti syödä vaan pahensi, eilinen keitto ei ollu hyvä idea eli tuliset ruuat pannaan.
 
Joo tervetuloa uudet joukon jatkoksi! Mahtava, zemppaava porukka meillä :Heartred

Jesbe: luulen että sun laskettuaika on ennen tota mun mahdollista laskettua aikaa eli 16.11.2019 koska mulla on tänään vasta dpo7 eikä mitään makuja haamuun mikä sulla jo on :) eli veikkaan että oot mun MAHDOLLISTA raskautta 1-3 viikkoa edellä :)
 
Takaisin
Top