Raskaaksi 2019

Joo en suosittele alkoholia jos on raitistunut! Itsellä taustaa, että menetin äitini alkoholille, kuoli kun olin nuori. Suhtautuminen on aika nollatoleranssi alkoholiin. Itse en juo, en ainakaan humaltumista tavoitellen. Nyt ajattelin kokeilla punaviiniä luteaalivaiheen aikana, koska en usko että 1dl haitaksikaan on vaikka virallinen ohje on nollatoleranssi. Ja siis juon nyt 1dl/ilta muutamana iltana (dpo5-8)

Hienoa Jesbe että olet raitistunut myös :Heartred huippu juttu!

Täällä dpo6 ja ainut oire satunnaiset nipistelyt ja kipeät nännit. Nänni kipu on uutta verrattuna aiempiin kiertoihin...

Onnea plussanneille :Heartred

Ja tuosta testaamisesta.. Kuinkahan sitä itse malttaisi olla testaamatta ennen dpo14 :D

Täällä Punaviini on tapa, mulla se on luteaalivaiheessa ollu ja muutenkin illallisella joskus ei joka päivä. Minun mummi kuoli alkoholiin ja biologinen isäni ei siis mies joka on oikeasti isä ja joka on luonani kylässä on narkomaani ..

Täällä taas krapulainen olo ja jotenki jännittää noi nippailut ku ei mulla vielä kertaakaan oo ihan näin kipee alavatsa ollu ja selkä. Vihlomista, viilelyä, ei sukkapuikkotyöntöjä vaan sellaista kuin oli kohdun ja munikset pistänyt kunnon treeniin salille ja sit ne palaa ihan puhki takas. Toivottavasti nämä ovat ihan asiaankuuluvat, mun ystävä joka testasi positiivisen vastikään on jo pidemmällä ja ku sillä tuli tuhrumenkat niin se sano et sillä on nyt kans pari viikkoa nipistelly ja välillä ihan kunnolla käynyt alavatsaan kramppeja..

Nyt alkaa pikkuhiljaa rinnat kipeytyy, lähinnä aristaa tietyt kohdat. Lääkäri tänään ei kylläkään gyne vaan ihan reuman ja ton selän takia mut kysyn nyt miten vois päästä noista lääkkeistä fiksusti eroon
 
Joo en suosittele alkoholia jos on raitistunut! Itsellä taustaa, että menetin äitini alkoholille, kuoli kun olin nuori. Suhtautuminen on aika nollatoleranssi alkoholiin. Itse en juo, en ainakaan humaltumista tavoitellen. Nyt ajattelin kokeilla punaviiniä luteaalivaiheen aikana, koska en usko että 1dl haitaksikaan on vaikka virallinen ohje on nollatoleranssi. Ja siis juon nyt 1dl/ilta muutamana iltana (dpo5-8)

Hienoa Jesbe että olet raitistunut myös :Heartred huippu juttu!

Täällä dpo6 ja ainut oire satunnaiset nipistelyt ja kipeät nännit. Nänni kipu on uutta verrattuna aiempiin kiertoihin...

Onnea plussanneille :Heartred

Ja tuosta testaamisesta.. Kuinkahan sitä itse malttaisi olla testaamatta ennen dpo14 :D
Ja pahoittelut äitisi menetyksestä myrkylle.. Tiedän isoäidin kohdalla miltä se tuntuu
 
Kuinka moni testailee jo aiemmin eikä malta odottaa siihen että täti tulisi kylään? :anyoneMulle on ollut nyt ihan äärettömän hankalaa olla testaamatta ja syy ei ole testien hinta vaan se pettymys mikä tulee kun katselee sitä yksinäistä viivaa ja tuntee itsensä samalla jotenkin epäonnistuneeksi yksilöksi ja joo varmaan mun mielikuvitus on vilkasta ja sit kerkeää jo kaiken miettiä o_O
Mä tässä kierrossa koitin greippimehua joka aamu juoda lasillisen samalla kun vitamiinit ottanut ja ensi kiertoon varauduin jo että kävin ostamassa kuukupin :hilarious: kaikki keinot käyttöön kun syli on tyhjä

No mä testasin vaik olis ehkä pitänyt ovista tikuttaa ko en tiedä kuin et kp31 ja mulla kierrot on ihan pitkiäkin joskus.. Eikä tosiaan malta odottaa testien kanssa paitsi nyt ku eilen tuli haamu niin en nyt testaa ku ens viikolla En vain ymmärrä miten oireet tulis jo näin pian heti alko oviksen jälkeen ilmeisesti jos nyt oon arvioinut oviksen ajankohdan oikein
 
Aattelin että tähän mun haamun jos nyt siis raskaana oon niin vaikutti ehkä se et koko ajan olin jo ens kierrossa eli ootin vaan et menkat alkaa ja pääsee uuteen kiertoon kerta terolutia söin En yhtään ajatellut et ovis voi silti tulla ja silti raskautua, ei pieneen mieleen mahtunut ennen kuin täällä kuulin että näinkin voi käydä. Miehen kanssa on aktiivista niin mahdollinen ajankohtakin on ihan millon vaan.
Nyt katselin mitä mulla oli niin jatkuva ei nälkä, itkukohtaukset, palelu (ulkona kesä ja minä palelin vilttien alla) ja sitte alavatsan nippasut ja vihlomiset. Todennäköisesti oli kiinnittymisvuotoa ja sitte se haamu. Pms raivo uupui, nytte krapulainen ja nenä haista outoja hajuja olo ja nippailut ja runsaampi valkovuoto jatkuu. Ja palelu.. Päänsärkyä aamuisin ja ihmeelliset unet tullu nyt vasta. En jaksa stressata mutta koko ajan pitää olla muka siistiä. Ja sellainen hällä väliä olo.

Plussaa meille kaikille nyt päästään hyvällä porukalla marraskuisiin <3
 
Kiitos:Heartred onneksi vuosien saatossa tuska on hellittänyt, nykyään voin muistella jo ilman itkuun purskahtamista :)

Mulla harmittaa etten ikinä päässyt tutustumaan mummin kanssa kun se menehtyi alkoholiin kun olin 14 ja vasta alkanut olla tekemisissä sen kans ku en ole sen siittäjäni kanssa ollut
 
Mä oon ite jättäny tässä kierrossa erityiset tarkkailut tekemättä ja vetoan että maha kertoo nippailuillaan tulevista menkoista joihin ois 6pv ja sama huono olo ja välillä pyörryttää, mutta kaikkihan voi olla vaan menkkoihin liittyvää, joten tätiä odotellessa. Olis kyllä ihana jos täältä meistä jokainen saisi sen oman plussan ja että ne ottaisi tarrasukat matkalle mukaan :love7 kaiken tän jälkeen voitte kuvitella kun tullaan sanomaan että eihän se oo kun tekee vaan lapsia :angryfire
 
Joillekinhan se onkin vaan niin, onnekkaat, itse en kuulu heihin.

Testaan, aina liian ajoissa ja testaan myös niissä kierroissa missä ei oikeestaan oo onnistumisen mahdollisuutta. Koska, entä jos, vaik ihan hyvin tietää että ei todellakaan:)

Tsempit teille piinailijoille, halit kp1:n kohdanneille ja onnistumisia ovuloijille:) itsellä äärimmäisen tyyylsäää. Nyt dpo4 tai 5, mut ei onnistumismahkuja joten toivon kp1:n tulevan pian.
 
Mä oon ite jättäny tässä kierrossa erityiset tarkkailut tekemättä ja vetoan että maha kertoo nippailuillaan tulevista menkoista joihin ois 6pv ja sama huono olo ja välillä pyörryttää, mutta kaikkihan voi olla vaan menkkoihin liittyvää, joten tätiä odotellessa. Olis kyllä ihana jos täältä meistä jokainen saisi sen oman plussan ja että ne ottaisi tarrasukat matkalle mukaan :love7 kaiken tän jälkeen voitte kuvitella kun tullaan sanomaan että eihän se oo kun tekee vaan lapsia :angryfire

Juu sehän on vain tehdä.. Ei ole. Vuosia ilman ehkäisyä ja 1 km takana. Nyt ei uskalla iloita vielä mut kyllä nämä juilinnat tuntee. Viikko sitten ei ollu, nämä on niin kovia ja outoja et ne tuntee esim ku nostaa jotain tai nousee nopeeta tms.. Nyt ton haamun jälkeen sitä kuuntelee koko ajan tietenki enemmän mut olin ihan varma että tässä vaiheessa ei tule vaan ens kierrossa sitte.. Ehkä se et aattelin koko ajan muuttoa sun muuta teki taikojaan jos tuo haamu haluaa plussaksi muuttua tietenki..

Kehon kokoaikainen kuulostelu ei hyvää tee mut ei sitä vauvakuumeessa kovin mieti. Eilen illalla itkin et jos se on vaan viivanpaikka ja en ookkaan raskaana ja oon muutenki jotenki säikkyherkkä niinku kaikki aistit olis terävöitynyt parissa päivässä
 
Sama juttu ton testailun kanssa!! Ja pettymys yhdestä viivasta.. Nyt ehkä dpo7, ajattelin kyllä sunnuntaina testata :angelic::wacky: ja vainoharha-oireet on tullu mukaan, mietin onko tää oire ja tää :pompus:o_O:rolleyes::oops::dead:
 
Mä koitan tässä kierrossa olla testaamatta liian aikaisin :) ehkä vasta kun lopetan terolut kuurin jolloin joko alkaa menkat tai sitten ei ja olen raskaana..
 
Toivottavasti ei tulis

Jep sitä minäkin toivon. "Oireina" on ettei mahaa/selkää hirveästi jomota, nii kuin monesti luteaalivaiheen aikana. Tai välillä huomaan, mutta ei mitään pitkäkestoista. Nännit on arat/kipeät ja muistelen että aiemmissa kierroissa olen saanut ihan kunnolla hieroa nännejä ennen kuin on tehnyt kipeää. Nyt eri tavalla aremmat. Lämmöt nousussa ovis dipin jälkeen, joka päivä aina hitusen korkampi aamulämpö (mittaan joka aamu samaan aikaan ennen ylös nousua). Terolut-kuuri menossa ja tänään siis tosiaan dpo6..

Jännä nähä onko nämä oireet vaan kuukautisia enteileviä :D
 
Kävin lääkärissä. Sydänkäyrä normaali, huh :) Ja rautakuuri aloitettiin.
Kilppariarvon heittelylle lääkäri ei keksinyt syytä, joten annostus pidetään
samana ja kolmen kk:n päästä sitten kontrolliin katsomaan sekä kilpparit
että hb. Onpa helpottunut olo. Lisäksi lääkäri kehui, kuinka hienoa se 7 kg
on, minkä olen kesän jälkeen saanut pois. Vaikka mulla siis ylipainoa edelleen
on eikä se tahdo millään lähteä. Mutta kiva, kun kehutaan ja kannustetaan.

Meidän omalääkäri on hyvä, huumoria löytyy ja kuuntelee potilasta :)
 
Mitä oireita on tullu?

Mulla taas ei yhtään nännit/rinnat kipeet ja yleensä on, ellei tässä viel ennen menkkoja iske.. Alavatsaa nippailee joskus, pissattaa useemmin ja nälkä helpommin. Ei noita jälkimmäisiä varmaan viel näin aikasin ees ois vaik oiski raskaana :hilarious: Ja varmaan vaan juon enemmän ja syön vähemmän kuin normisti ku tätä stressiä nyt. Mut mieli haluu miettiä liittyykö raskauteen :rolleyes: ja eilen ja ke tuntui jo pikkumäärästä alkoholia et huppelissa, mut sitäki ollu joskus, varmaan liittyy väsymykseen..
 
Hajuaisti tuntui paranevan jo aika nopee ehkäsyn lopettamisen jälkeen.. Kahviki on aina etonu
 
Mulla taas ei yhtään nännit/rinnat kipeet ja yleensä on, ellei tässä viel ennen menkkoja iske.. Alavatsaa nippailee joskus, pissattaa useemmin ja nälkä helpommin. Ei noita jälkimmäisiä varmaan viel näin aikasin ees ois vaik oiski raskaana :hilarious: Ja varmaan vaan juon enemmän ja syön vähemmän kuin normisti ku tätä stressiä nyt. Mut mieli haluu miettiä liittyykö raskauteen :rolleyes: ja eilen ja ke tuntui jo pikkumäärästä alkoholia et huppelissa, mut sitäki ollu joskus, varmaan liittyy väsymykseen..

Sul on samanlaista ku mulla... Mulla siis rinnat yleensä todella todella arat mut nyt ei. Kainaloista ja sivuilta nyt viiltelee.. Sit suu on edelleen kuiva ja pissattaa koko ajan. Masussa ja alaselän puolella kramppeja ja outoja tuntemuksia eikä ruoka maistu ja kun ei maistu niin huono olo tulee. Ei ne niin selkeitä ole mut nyt ku tuli toi haamu niin enempi tullu ko ne jotenki huomaa helpommin
 
Täällä kanssa hajuaistit herkillä. Mulla oli auto huollossa, hyppäsin kyytiin ja tässä mun autossa on selvästi pidetty lounastuntia. Sanoisin lihapiirakka kaikilla mausteilla. Ai että, tässähän tulee ihan nälkä:))
 
Takaisin
Top