Raskaaksi 2019

Jotkut keskusteli luteaalivaiheen pituudesta täällä joku aika sitten, en nyt löydä niitä viestejä. Tajusin just että mulla on ollut 10pv nyt kaks kiertoa eli liian vähän? Ja viime kierrossa jo siinä dpo7 alkanu pientä vuotoa ja dpo11->kp1. Mikä tähän nyt auttaa? Tuntuu tyhmältä odotella siihen että yritys kestänyt pitkään ja sitten hakea apua jos nyt jo tietää että liian lyhyt.
 
Jotkut keskusteli luteaalivaiheen pituudesta täällä joku aika sitten, en nyt löydä niitä viestejä. Tajusin just että mulla on ollut 10pv nyt kaks kiertoa eli liian vähän? Ja viime kierrossa jo siinä dpo7 alkanu pientä vuotoa ja dpo11->kp1. Mikä tähän nyt auttaa? Tuntuu tyhmältä odotella siihen että yritys kestänyt pitkään ja sitten hakea apua jos nyt jo tietää että liian lyhyt.


Luteaalivaiheen pituuden riittävyys on ilmeisesti yksilöllistä, jotkut ovat tulleet raskaaksi 10 päivän luteaalivaiheella. Mulla luteaalivaiheen pituus on luomuna 12 pvä mitä gynekologi piti liian lyhyenä. Tästä syystä syön terolut-kuurin luteaalivaiheen aikana
 
Mutta voi olla ettei gynekologit määrää mitään hormoneita jos yritystä ei ole ollut "riittävän" pitkän aikaa eli näyttöä useammalta kuukaudelta että liian lyhyt luteaalivaihe.

Mutta ainahan voi käydä kysymässä :)
 
Meillä kanssa vaihtelevan aktiivinen seksielämä, välillä toki viikkoja kun ei ehdi ja jaksa kun viikonloppuna kerran, mutta yleensä varmaan se 3-5 krt.

Yritän kovasti olla ajattelematta näitä erilaisia tuntemuksia mitenkään raskauteen liittyviksi, ei vielä mitään oireita vois ees olla :hilarious: Lauantaina oli ne oviskivut ja sillon tein sen ekan ovistesti joka oli plussa, mutta vertailua ei edelliseen päivään ollut. Eli lauantaina tai sunnuntaina ois dpo0, eli nyt dpo 3-4. Oon nyt kahtena yönä nähnyt aivan hulluja unia ja nukkunu huonosti, tätä samaa oli jo ennen plussaa viime raskaudesta (tein plussan dpo10). Lisäks nyt on aivan sänkyyn kaatava väsymys, sitä samaa oli viime raskaudessa. Lisäks alavatsaa vihloo välillä kevyesti, repäsykipuja. Normaalisti mulla ei ole.

Yritän nyt vakuuttaa, että oon stressaantunu ja siks uni kärsii ja siks väsyttää. Ja alavatsaa vihloo vaan siks ku oli ne kaavinnat ja kaikki kolmisen viikkoa sitten. Jos lähtee tissit turpoomaan nii sit en pysty enää itteäni vakuuttelemaan :hilarious:
 
Meillä kanssa vaihtelevan aktiivinen seksielämä, välillä toki viikkoja kun ei ehdi ja jaksa kun viikonloppuna kerran, mutta yleensä varmaan se 3-5 krt.

Yritän kovasti olla ajattelematta näitä erilaisia tuntemuksia mitenkään raskauteen liittyviksi, ei vielä mitään oireita vois ees olla :hilarious: Lauantaina oli ne oviskivut ja sillon tein sen ekan ovistesti joka oli plussa, mutta vertailua ei edelliseen päivään ollut. Eli lauantaina tai sunnuntaina ois dpo0, eli nyt dpo 3-4. Oon nyt kahtena yönä nähnyt aivan hulluja unia ja nukkunu huonosti, tätä samaa oli jo ennen plussaa viime raskaudesta (tein plussan dpo10). Lisäks nyt on aivan sänkyyn kaatava väsymys, sitä samaa oli viime raskaudessa. Lisäks alavatsaa vihloo välillä kevyesti, repäsykipuja. Normaalisti mulla ei ole.

Yritän nyt vakuuttaa, että oon stressaantunu ja siks uni kärsii ja siks väsyttää. Ja alavatsaa vihloo vaan siks ku oli ne kaavinnat ja kaikki kolmisen viikkoa sitten. Jos lähtee tissit turpoomaan nii sit en pysty enää itteäni vakuuttelemaan :hilarious:

Mulla oli viime yönä uni jossa joku sano et näkee naamasta että oot raskaana Tulee huono omatunto kun poltan tupakkaa vaikka todistetusti en siis raskaana ole.. Kävin kaverin kanssa syömässä ja pyörittelin vaan ruokaa ku ei oikein maistunut ja tuli ihme huono heikotus huimaus kohtaus. Joku osa musta on ihan varma että jotain tuolla tapahtuu mut sit osa mua epäilee. Mut meen nyt ton viimeisimmän ovisliman mukaan koska se oli niin selkeä ja oikeasti ne oireet oli vasta tuolloin. Menin vaan sen mukaan mitä lääkäri sanoi, en oman kroppani mukaan lainkaan... Nyt kuuntelen kehoani ja meen sen mukaan
 
Mä yritin kysellä kans tosta lyhyestä luteaalista vähän aika sit. Mikähän sen aiheuttaa/mistä johtuu?
Mä oon seurannu mun kiertoa jo yli vuoden ja laittanut kaiken ylös. Viime vuonna luteaali oli aina 13päivää kierrpn pituudesta riippumatta ja nyt kahdella viime kierrolla vaan 11 ja 10 päivää.
 
Meillä kanssa vaihtelevan aktiivinen seksielämä, välillä toki viikkoja kun ei ehdi ja jaksa kun viikonloppuna kerran, mutta yleensä varmaan se 3-5 krt.

Yritän kovasti olla ajattelematta näitä erilaisia tuntemuksia mitenkään raskauteen liittyviksi, ei vielä mitään oireita vois ees olla :hilarious: Lauantaina oli ne oviskivut ja sillon tein sen ekan ovistesti joka oli plussa, mutta vertailua ei edelliseen päivään ollut. Eli lauantaina tai sunnuntaina ois dpo0, eli nyt dpo 3-4. Oon nyt kahtena yönä nähnyt aivan hulluja unia ja nukkunu huonosti, tätä samaa oli jo ennen plussaa viime raskaudesta (tein plussan dpo10). Lisäks nyt on aivan sänkyyn kaatava väsymys, sitä samaa oli viime raskaudessa. Lisäks alavatsaa vihloo välillä kevyesti, repäsykipuja. Normaalisti mulla ei ole.

Yritän nyt vakuuttaa, että oon stressaantunu ja siks uni kärsii ja siks väsyttää. Ja alavatsaa vihloo vaan siks ku oli ne kaavinnat ja kaikki kolmisen viikkoa sitten. Jos lähtee tissit turpoomaan nii sit en pysty enää itteäni vakuuttelemaan :hilarious:

Voih toivotaan että oireet kielisivät raskaudesta:)

Täällä dpo4 ja ei oikeestaan mitään oireita lukuunottamatta pientä kivistelyä munasarjoissa. En ole koskaan tiettävästi ollut raskaana, joten en tiedä millaiselle pitäisi tuntua jos tärppi kävisi?
Huh että osaa olla epäileväinen olo että onkohan oma vuoro ikinä..
 
Jotkut keskusteli luteaalivaiheen pituudesta täällä joku aika sitten, en nyt löydä niitä viestejä. Tajusin just että mulla on ollut 10pv nyt kaks kiertoa eli liian vähän? Ja viime kierrossa jo siinä dpo7 alkanu pientä vuotoa ja dpo11->kp1. Mikä tähän nyt auttaa? Tuntuu tyhmältä odotella siihen että yritys kestänyt pitkään ja sitten hakea apua jos nyt jo tietää että liian lyhyt.

Mä sain terolut kun mun luteeali vaihe oli 9-11 päivää
 
Mä yritin kysellä kans tosta lyhyestä luteaalista vähän aika sit. Mikähän sen aiheuttaa/mistä johtuu?
Mä oon seurannu mun kiertoa jo yli vuoden ja laittanut kaiken ylös. Viime vuonna luteaali oli aina 13päivää kierrpn pituudesta riippumatta ja nyt kahdella viime kierrolla vaan 11 ja 10 päivää.

Tätä minäkään en tiedä että mistä se johtuu, vai olikihan se että keltarauhanen ei toimi kunnolla? Mä syön ainakin keltarauhashormonia tukemaa luteaalivaihetta
 
Jostain luin että yhdellä ihmisellä pitäis olla aina se sama luteaalivaihe, mutta mulla se on selvästi lyhentynyt nyt kahella vikalla kerralla. Voiskohan toi tiputtelu/tuhruvuoto ennen menkkoja liittyä myös tähän keltarauhasen toimintaan? Voiskohan sitä mitenkään luonnollisin keinoin parantaa tai auttaa toimimaan paremmin?
 
Lyhyt luteaalivaihe kertonee huonosta keltarauhasen toiminnasta, ja ilmeisesti voi siis myös olla huono munasolu. Mut myös munasolujen boostaaminen auttaa kans.

Näin minäkin olen käsittänyt että munasolujen boostaaminen voisi auttaa. Jos mulla ei käy tärppi tässä eikä parissa seuraavassa kierrossa, pitää alkaa harkita boostaamista mikä edellyttää lisätutkimuksia. Jotenkin vaan oletan että ovuloin hyvin, oikeastaan koko ajan paremmin kun nytkin tässä kierrossa ovisplussa kp10 luomuna.. Mene ja tiedä :D
 
Onpas paljon tullut juttua täällä:grin
Tsemppä kaikille ja toivotaan suurta plussaaltoa!:wav

Täällä kp27 ja ehkä noin dpo7, hirveesti houkuttelis apteekin herkkä testi kaapissa mutta pitäis olla testaamatta liian aikasin:smiley-ashamed004
 
Jostain luin että yhdellä ihmisellä pitäis olla aina se sama luteaalivaihe, mutta mulla se on selvästi lyhentynyt nyt kahella vikalla kerralla. Voiskohan toi tiputtelu/tuhruvuoto ennen menkkoja liittyä myös tähän keltarauhasen toimintaan? Voiskohan sitä mitenkään luonnollisin keinoin parantaa tai auttaa toimimaan paremmin?


Juurikin näin että yhdellä ihmisellä on yleensä aina saman pituinen luteaali. Kuulemma raskauden/synnytyksen/keskenmenon jälkeen voi muuttua. Mutta jos aiemmin toiminut keltarauhanen hyvin, miten se yhtäkkiä lopettaisi sen..? En tiedä :D
 
Takaisin
Top