Raskaaksi 2019

Ih
Mulla on tänään ollut menkkaoireita, ja vähän rusehtavaa tuli pyyhkiessä joten en usko onnistumisiin :) Eikä ole ollut oireitakaan. Mutta tsemppaan tässä muita tässä kierrossa :)


Ihana kun jaksat zempata muita omasta tilanteesta huolimatta, jaksuja ja Plussatuulia alkavaan uuteen kiertoon :)
 
Hei voiko joku sivistää koska mun käsitys on että joko a) on ovulaatio b) ei ole ovulaatiota
Monet näyttää puhuvan ovulaation KOOSTA iso, pieni jne. Oonko ihan pihalla kun väitän että joko ovuloi tai sitten ei ja nämä ovulaation koko-puheet on vaan vertauskuvallisia? :D
 
On dpo jo aika mones ja joo pitäisi jo näkyä, tänään ajattelinkin että menkat tuli mut ei ku tuhrua vain. Kuitenkin terolut kuurin söin ja sitte odotellut menkkoja. Mulla tänään tuli tosiaan tuhrua ja huomenna alkaa sit kunnolla että huomenna kp1 toivon mukaan. Kuitenkin hyvin erilainen kierto muihin verrattuna mutta ainakin ovuloin.. Ei ilmeisesti ollut tarpeeksi iso

Voi hitsi jos nyt ei tärpännytkään :( jaksuja ja onnea uuteen alkavaan kiertoon jos nyt näin kävi <3
 
Hei voiko joku sivistää koska mun käsitys on että joko a) on ovulaatio b) ei ole ovulaatiota
Monet näyttää puhuvan ovulaation KOOSTA iso, pieni jne. Oonko ihan pihalla kun väitän että joko ovuloi tai sitten ei ja nämä ovulaation koko-puheet on vaan vertauskuvallisia? :D
Koolla on väliä mulla tuli 11 mm follikkeli ja ovulaatio mutta koska hedelmöittyäkseen follikkeli on oltava tietynkokoinen ja samoin limiksen hyvän paksuinen. Eli meen seukki kerran ultraa ja on esim 17mm follikkeli niin se voi hedelmöittyä, mulla irtoilee pieniä niin ei niillä tee mitään ku ne ei voi hedelmöittyä. Ovulaatio sitte joko tapahtuu tai ei tapahdu mutta on sillä munasolun koolla merkitystä. Joillakin kun se ovulaatio tulee mutta follikkeli liian pieni tai sitte se kasvaa ja ovis viivästyy mut keltarauhanen ei toimi... Kun lääkäri näki sen 11mm follikkelin kierrossa 2 tuumasi et liian pieni
 
Toivottavasti tuo sivisti. Mull verikokeesta aina näkyy et ovuloin mutta kun ne follien koot ei oo kovin paljoa niin ei hedelmöity. Sitte mulla on ongelma keltarauhasen kanssa, se ei toimi kuten pitäis eli joudun ottaan lääkettä tukemaan sen toimintaa kun on luteaalivaihe eli 3 päivää ovulaation jälkeen

Tässä kierrossa outoa oli et kun olin terolutit aloittanut niin ovis limaa tuli sen aikana ja epäilin sillon et ovuloisin sittenkin ja hormoni määrä liian pieni. Nyt tuhruaa ja alkaa menkat niin ilmeisesti ne toiset ovis limat oli jotaki muuta
 
Marraskuisissa on jo keskustelua mutta jos mulla ovis tulee taas kp 30+ niin eipä oo asiaa mulla marraskuisiin vasta joulukuisiin ähh
 
Se on ärsyttävää koska ku laskin tuossa et jos mulla olis ollu ovis sillon ku ne toka ovis limat loppu niin jos follikkeli olis kasvanut 2mm päivässä ku se kasvaa 1-2mm per pv niin se olis viikko sitten ollut ns kypsä. Ainoa vaan et mun mielestä terolut estää ovulaation ja olis outoa jos se ois ovis ollu viikko sitten sen sijaan et se oli aiemmin. No nyt toi tuhru loppu ja oksensin. Mutta en siis herättele toiveita et olisinkin raskaana, kyllä tässä oppii oleen realistinen mut toi tuhruilu on outoa ja toi mukanaan hiivan. Inhottava tunne eikä sitä tule vessassa käydessä lainkaan.. Nyt 2 raitaa tullut sekalaisen väristä vuotoa, vähän kuin olis ruostetta. Tulis ny normaalit menkat niin pääsee syömään sen clomikuurin. Mut eipä oo aiemmin ollu kuukautispahoinvointi ihan näin paha
 
Tänne iski kp1 vai onko se nyt sitten huomenna virallisen määritelmän mukaan. :rolleyes: Eipä se nyt maata kaada tässä vaiheessa, mutta laskeskelin seuraavaa oletettua ovista ja se menee kyllä vähän ristiin miehen työvuorojen kanssa.
 
Kiitos!
Suunnitteluaika oli jo joulukuussa. Mun oli tarkoitus maaliskuussa alkavaan kiertoon (eli maaliskuun lopussa, ilmoittaa että alkoi ja sen kierron kp 20 aloittaa nenäsumutteena käyttö. Periaatteessa toi voi onnistua koska tulokset ehtii tulla ennen sitä sumuttelua. Täytyy vielä kysyä. Toivottavasti onnistuisi ja olisi puhtaat. Koska piikittäminen menee kuitenkin sinne huhtikuulle.
Kumpa kaikki menis hyvin!
 
Tietysti itsekin haluaisin että toi mun kaks raitaa oliski jotaki kiinnittymisvuotoa.. ei oo sen jälkeen tullu ku valkovuotoa sellasta valkosta juoksevaa ei tahmeaa yms. Normisti kun mulla alkaa menkat ne alkaa tuhrulla klo 12-13 välillä. Sitte klo 18 on jo kunnolla tullut sitä ruskeaa ja seukki päivänä voimistuu. Nyt on vaan se kaks raitaa jotaki pronssin väristä tullu ja lorisemalla valkkarii et jo on outo kierto. Kai se voi näinkin muuttua paljon...

Huomenna tulee isäkin testien kera tänne Espanjaan,,, Muutto siirty jo vklopulle se aloitus ainakin ja sitte ens viikolla uus duuni. Ehkä jotenkin salaisesti toivoin etten tässä kierrossa tuu raskaaksi koska ei haluta heti alkaa mahaa kasvattaa ku alottaa uuen työn mut vauva on enemmän haaveissa kyllä.. en tiiä.

Plussapuhureita kaikille meille ja toivotaan vauvaa syliin jouluksi kaikille!
 
Tietysti itsekin haluaisin että toi mun kaks raitaa oliski jotaki kiinnittymisvuotoa.. ei oo sen jälkeen tullu ku valkovuotoa sellasta valkosta juoksevaa ei tahmeaa yms. Normisti kun mulla alkaa menkat ne alkaa tuhrulla klo 12-13 välillä. Sitte klo 18 on jo kunnolla tullut sitä ruskeaa ja seukki päivänä voimistuu. Nyt on vaan se kaks raitaa jotaki pronssin väristä tullu ja lorisemalla valkkarii et jo on outo kierto. Kai se voi näinkin muuttua paljon...

Huomenna tulee isäkin testien kera tänne Espanjaan,,, Muutto siirty jo vklopulle se aloitus ainakin ja sitte ens viikolla uus duuni. Ehkä jotenkin salaisesti toivoin etten tässä kierrossa tuu raskaaksi koska ei haluta heti alkaa mahaa kasvattaa ku alottaa uuen työn mut vauva on enemmän haaveissa kyllä.. en tiiä.

Plussapuhureita kaikille meille ja toivotaan vauvaa syliin jouluksi kaikille!

Mulla tuli viime kierrossa ovulaatio kp18 ja olin aloittanut Terolutin kp15 eli ei mulla ainakaan estänyt ovulaatiota. Sitten kun menkat alkoivat, ensin tuli vaan tuhrua 1-2 päivää ja epäilin vaikka mitä kiinnittymisvuotoa yms mutta olikin vaan että terolutin vuoksi alkoi eka tuhrulla kunnes voimistui. Eka kierto oli siis Terolutin kanssa ja siksi epätyypillinen kierto/vuoto.

Jos sua mietityttää, aina voi tehä raskaustestin. Mulla oli ikäväkyllä vaan ihan oikeasti täti tullut kylään eikä mitään raskauteen liittyvää vaikka kuinka toivoin. Toivotaan toki että sulla olisi eri tilanne kun minulla. Zemppiä!
 
Takaisin
Top