Raskaaksi 2019

NewMoon ymmärrän kyllä intosi ja olet oikeutettu siihen!! :Heartred

Toki muutkin :)

Outoja fiilareita ollu nyt illan muniksissa. Pelottaa mitä meinaa. Tuskin plussaa kuitenkaan :pale siis ulkona kävelyllä joku ihme hetken puristava/pistävä tunne munasarjoissa. Ja nyt myöhemmin jotain painetta hetkellisesti tmv. Kaippa menkat tulossa tai suoli tukossa.:salut

mikäs kierron vaihe sul olikaan?
 
mikäs kierron vaihe sul olikaan?

Dpo9. Nyt kyl ihan selkeetä kipua vasemmassa munasarjassa. Ja oviksen jälkeenhän vasuri kipuili. Voiks tää olla vaan kohdunulkoinen vai jotain normaaliakin :arghh: ei tunnu makoilessa vaan jos vähänkin nousen/käytän lihaksia. Pelottaa..
 
Dpo9. Nyt kyl ihan selkeetä kipua vasemmassa munasarjassa. Ja oviksen jälkeenhän vasuri kipuili. Voiks tää olla vaan kohdunulkoinen vai jotain normaaliakin :arghh: ei tunnu makoilessa vaan jos vähänkin nousen/käytän lihaksia. Pelottaa..
Kuulostaa et olis voinu kiinnittyy ja kohdunkaulan kiinnittimet alkaa valmistuu sit kasvattaa kohtua. Se kun muuttaa jotenkin muotoa (multa ultrattiin sisäelimet rankan iskun yhteydessä ja kysyi et voinko olla raskaana kun kohdun muoto muistuttaa alkuraskautta, tästä sit gynelle joka sanoi et limis on paksu hcg oli 5 ja epäili et kemiallinen tai tuulimunaraskaus ja tuohan ei edennyt mut muistui mieleen toi kohdun muoto muistuttaa alkuraskautta et kai se muuttuu).. Dpo9 ehkei testit viel mitään ees näytä jos kiinnittyminen tapahtuu vasta nyt. Toiveikas, kuulostaa kyllä ihan normisti alulta ku paikat venyy ja paukkuu
 
Toivotaan et kaikki onnistutaan tiputtelusta huolimatta! :) Juttelin tänään mun siskon kans aiheesta (on ollu aiemminki puhetta mut sillon mulle ei lapsenteko ollut mitenkään ajankohtainen, joten ei jääny mieleen) ja kuulemma silläkin on aikoinaan pillerien lopettamisen jälkeen ollut tiputtelua. Se ei edes yrittänyt sillon tulla raskaaks (nyttemmin on saanu kaks lasta ja molemmista tuli ekalla yrittämällä raskaaks, ei mee nallekarkit tasan meidän perheessä), mutta sille oli lääkäri määrännyt primolutit (muten nää nyt eroaa niistä teroista ja lugeista?), ja se oli auttanut. Ja se lääkäri oli sanonut et vaikuttaa hedelmällisyyteen ja sisko ihmetteli, miks mä en oo saanut/hakenut tähän lääkkeitä.

Itellekin tuli tyhmä olo et miks oon tässä turhaan yrittänyt enkä pontevammin yrittänyt saada sitä lääkitystä. :sad001 Yritinhän mä sillon kysyä kun syksyllä kävin, ja oon puhunut tästä vaikka kelle gynelle/lääkärille aiemminkin, mut kenenkään mielestä ei oo ongelmaa / ei voi tietää mistä johtuu / ei voi tehdä mitään. :banghead: Katon nyt tän kierron ku on jo dpo2 menossa, mutta sit yritän hankkii ne lääkkeet. Harmi et siinä on sit just pyhät ja lomat ja kaikki...
Mulla ollu primor, terot ja nyt luget ja mulla terolut ainoo joka tuonut kauheat oireet. Muut ei. Yksilöllistä sekin
 
Kuulostaa et olis voinu kiinnittyy ja kohdunkaulan kiinnittimet alkaa valmistuu sit kasvattaa kohtua. Se kun muuttaa jotenkin muotoa (multa ultrattiin sisäelimet rankan iskun yhteydessä ja kysyi et voinko olla raskaana kun kohdun muoto muistuttaa alkuraskautta, tästä sit gynelle joka sanoi et limis on paksu hcg oli 5 ja epäili et kemiallinen tai tuulimunaraskaus ja tuohan ei edennyt mut muistui mieleen toi kohdun muoto muistuttaa alkuraskautta et kai se muuttuu).. Dpo9 ehkei testit viel mitään ees näytä jos kiinnittyminen tapahtuu vasta nyt. Toiveikas, kuulostaa kyllä ihan normisti alulta ku paikat venyy ja paukkuu

Oi ihanaa ois mut en uskalla ajatella/toivoa mitään nyt.. Nyt se kipu loppu mut vähän oikeella tuntui kun kävin vessassa. eiks pitäis keskellä kohdussa tuntua jos raskaus oikees paikas..
 
Kiva ku tilasin yli viikko sit raskauskeijulta testejä eikä vielkään oo tullu. Aina ne syyttää postilakkoa. Paree tulla huomenna! Nyt pieni kurkkukipu/yskä...:wideyed: siis tänään ollu koko päivän
 
Nipanderi, onnea! Voihan sitä varmasti naimisiin mennä myös, vaikka olisitkin raskaana :angelic:

NewMoon, hieno homma! Ei tuo pistäminen kyllä todellakaan koskaan kivaa ole. Mullakin oli stimuloivana lääkkeenä Menopur. Yhden kerran jouduin pistämään bussin vessassa, eikä todellakaan ollut kovin varma tunne sekoitella ja pistellä siellä. Onneksi sulla todennäköisesti enää huominen jäljellä :smiley-angelic003

Vausa, Primolut on myös synteettistä progesteronia, eli keltarauhashormonia. Vaikuttava aine vaan hieman eri kuin teroissa ja lugeissa. Mulla on ollut kaikki kolme käytössä, tykkäsin tuosta primolutista paljon enemmän kuin teroista, ei ainakaan mulle aiheuttanut läheskään niin kamalia oireita.

Tietysti voi jos haluaa:hilarious: en mä nyt hulluna ole Alkon perään, mutta kyllä olen aina ajatellut että en omissa polttareissa enkä häissä ole raskaana:hilarious: etenkin kun meidän häät olis varmaan enemmän sellainen maistraatin kautta, sukulaisille joku syömistilaisuus ja kavereiden kanssa lähinnä jotkut mökki bileet ilman lapsia. Ei mitään perinteistä:hilarious:

Lisäksi se, kun ei meillä ole mitään kiirettä tai pakkoa tämän asian kanssa. Se voi tapahtua ens vuonna tai olla tapahtumatta. Ollaan oltu yli 10 vuotta yhdessä ja jouluna tulee 5 vuotta kihloja, niin ei tässä enää oo kiire tämän asian kanssa. Lähinnä vaan juridiaa ja ikimuistoiset juhlat:hilarious:
 
Muokattu viimeksi:
Dpo9. Nyt kyl ihan selkeetä kipua vasemmassa munasarjassa. Ja oviksen jälkeenhän vasuri kipuili. Voiks tää olla vaan kohdunulkoinen vai jotain normaaliakin :arghh: ei tunnu makoilessa vaan jos vähänkin nousen/käytän lihaksia. Pelottaa..

Vois kuulostaa lupaavalta. Mulla oli ihan hulluja kipuja kyllä tässä onnistuneessa raskaudessa. Lenkillekin kun lähti, niin just alussa kouri ihan hulluna just jonnekin mahan alueelle. Oikeen joutui pysähtymään pitelemään mahaa välillä.
 
Lämmöt on kyl noussu hieman mut varmaan ihan höpöjä taas kuvittelen. Kai ne oli jotain suolijuttuja. Vaikka vähän jomottelee vielki.. Mut turha luulo et plussaisin.. Ei luottoa enää
 
Lämmöt on kyl noussu hieman mut varmaan ihan höpöjä taas kuvittelen. Kai ne oli jotain suolijuttuja. Vaikka vähän jomottelee vielki.. Mut turha luulo et plussaisin.. Ei luottoa enää
Noh?

Mennään aika samoissa, mulla dpo10! Vähän on oireilua, mut katotaan.

Koska meinasit testaa vai testasitko jo?
 
Dpo10 nyt ja huome testaan.. Nega se kuiteki on. Eilen oli se päivänega. Millo viivi testaa? Evelyn huomenna? Tilasin raskauskeijulta testejä 2.12. toiv tulevat tänään:mad: kotona viel 2 testiä
 
Dpo10 nyt ja huome testaan.. Nega se kuiteki on. Eilen oli se päivänega. Millo viivi testaa? Evelyn huomenna? Tilasin raskauskeijulta testejä 2.12. toiv tulevat tänään:mad: kotona viel 2 testiä
Dpo10 aikaista näkyä.. Ja ei se kipu oo aina siellä keskellä kohtua. Keltarauhanen jomottelee ja sit just ku raskautuu niin kiinnikkeet irtoaa alkaa elää omaa elämäänsä. Mul on kaikki plussa kierrot ollu ihan kivuliaita, mut ei niinku kysta kivuliaita. Mä viimeksi ku sain plussan siis toi josta ihan hcg nous ni tunsin kauhu kivun vasemmalle ihan ku olis ovis ollu ja kaksinkerroin kivusta olin. No ei ollu ovis eikä ollut kyl sen ajankohta vaan siitä 4 pv myöhemmin tuli plus. Et näin ja kuten tuolla ylhäällä jo sanottu, plus kierrot on monesti ne ai kierrot tai just ne ku ei oo oiren oiretta. Jos on plus niin on plus ja sehän on ihana asia :Heartred
 
Kurkkukipu ja puudutus ohi. Poski oli ihanasti veressä aamulla. Uugh nyt jo ahdistaa duuniin meno. Ihan tollo olo ton hampaan vuoksi ja ku tuntuu et se mollukka oli tärkeä ku nyt tuntuu et puolet hampaista puuttuu.

Helokkiöljy lisätty nyt 3000mg. Suositteli toi gyne nostamaan sitä ja välillä otin 1500 plus 1 tai 2 pilleriä niin nyt otan suosiolla aamul 3 ja illalla 3.

Nyt on vissiin jo luteaalivaihe menossa. Dpo joku tai sit viel ootellaan et digi hymyilee vielä tälle kuulle, tosin limat on olemattomia ja tahmeeta settiä niin se kyl kertoo ettei oo hedelmällinen alakerta. Ja muutenkin suoraan sanottuna toi hammasremppa ja kaikki sai mut miettii et ei nyt. Ennemmin ootan sen pari kk ku saa rauhassa viettää joulut ja uudet vuodet ja putsauttaa hammaskivi ja korjata se yksi hammas. Parempi niin niin ei oo pelkoja et voiko ottaa röntgenii yms ja nyt olis 3kk lääke joka veisi multa lopullisesti ton verisairauden pois! Oon punninnut vaihtoehtoja ja oma terveys kuntoon ja sitte vauva kuulostaa paljon fiksummalta kuin vauva heti ja katsotaan sitten elänkö varmasti. (dramatiaa mut joo, näin mä sen ajattelin)
 
Vausa ja smoothie, minkälaista tiputtelua teillä on? Mulla tulee paperiin punaista seitsemän päivää ennen menkkoja ja kivut alkaa myös tuolloin. Viimeisinä kiertopäivinä tarvii yleensä jo siteen. Pitää tuosta vielä puhua maanantaina kun on kontrolliultra.
 
Testasin tänään hätäpäissäni dpo10 ja puhdas negahan sieltä napsahti. Plääh. Huomenna tai lauantaina uudelleen.
 
Vausa ja smoothie, minkälaista tiputtelua teillä on? Mulla tulee paperiin punaista seitsemän päivää ennen menkkoja ja kivut alkaa myös tuolloin. Viimeisinä kiertopäivinä tarvii yleensä jo siteen. Pitää tuosta vielä puhua maanantaina kun on kontrolliultra.

Mulla alkaa jopa viikon, mut yleensä noin neljä päivää ennen menkkoja. Ja jatkuu myös jopa viikon menkoista. Alkaa vaan pienenä värinä pyyhittäessä, mutta vahvistuu menkkoja kohti, ei kuitenkaan niin pahasti et sidettä tms. tarvis. Sit kun menkat kunnolla alkaa niin se on hanat auki ja kovat kivut. Ton tiputtelun aikana mulla ei yleensä ole kipuja, ainakaan mainittavia.

Nyt kun mietin niin kyllä mulla sellasta lievää kiputuntemusta alavatsassa voi olla ympäri kiertoa. En vaan oikeastaan kiinnitä huomiota siihen, koska se ei oo mitään verrattuna mun menkkakipuihin, ja mulla on aika korkea kipukynnys. Oon vasta viime aikoina kiinnittänyt enemmän huomiota ulostuskipuihin ja yhdyntäkipuihin, jotka siis on endometrioosin oireita. Jotenkin oon vaan niin tottunut kai elämään niiden kanssa, että se on mulle normaalia. Toki kertoohan tää siitä, että oireet on mulla varsin lieviä (endopotilailla ne usein on ihan lamauttavat ja arkielämää haittaavat).
 
Ei oo mitään oloja ollu tänään. Toiv muuttuis plussaks Evelynilläkin viel ja muilla piinailijoilla...
 
Vausa ja smoothie, minkälaista tiputtelua teillä on? Mulla tulee paperiin punaista seitsemän päivää ennen menkkoja ja kivut alkaa myös tuolloin. Viimeisinä kiertopäivinä tarvii yleensä jo siteen. Pitää tuosta vielä puhua maanantaina kun on kontrolliultra.

Mulla alkaa tiputtelu mitä tahansa dpo2-dpo10 välillä. Ja alkaa sellasena beigenä/vaaleanruskeana pyyhkiessä lähinnä ja siitä tummenee pikkuhiljaa ja lisääntyy ja usein käytän pikkuhousunsuojaa koska en voi tietää jos tai koska tulee enemmän kuin vaan pyyhkiessä. Vähän ennen menkkoja on jo tummanpunaista/ruskeanpunaista. Ja täähän alko heti joka kierrossa ku yli 2v sit jätin ehkäisyn pois. Sitä ennen ilman ehkäisyä ei oo ollu. Jotain siis tapahtu 25-28 ikävuosien välissä.. Mulla ei tosin oo kivuliaat eikä runsaat menkat (nuorempana oli kyllä) enkä voi sanoa et yhdyntäkipua, varmaan kerran puolessa vuodessa ja menee pois asentoa vaihtamalla ja seki outoa et nuorempana ulostuskipua oli menkkojen aikaan usein mut nykyään sitäki on enää tosi harvoin. Outoa..
 
Takaisin
Top