Raskaaksi 2019

Sylki on tosi tärkee et millasta on ja siihen ei voi (ainakaan pahemmin) vaikuttaa. Suurin vaikutus geeneillä. Sentään tämä asia mulla reilassa; koskaan ei ole ollut reikiä ja siis syön ja juon kaikkea ja en pese kauaa hampaita jne.

Jukkapalmu sori nauratti toi kai sitä vois nusasta :hilarious: tuttu juttu pakkonusailua oviksen aikaan yleensä ja sen jälkeen ei seksiä tee mieli moneen viikkoon..
Totta, jännä vain oli miten se lääkäri sanoi hormonit ja nosti esiin estrogeenin. Välillä tuntuu että täällä on enemmän tietoutta noilla hormoneihin kuin Suomessa. Itelläni on geneettisesti jo huonot hampaat, tai helposti tulee reikii ja johtuu varmaan hauraasta luustosta mut muutoin on hampaat hyvät jne mut ilmeisesti toi on tosi et hormonit on syljessä ja joidenkin sylki tohonkin vaikuttaa. En oo sen kummemmin asiaa ajatellut mut nyt oli ihan hyvä tietää, ehkä tämä remppa suuhun tekee taikansa muualla myös
 
Viisurit poistettu ja samalla mun rakas kielikoru. Kuten me lasta yrittävät tiedetään niin hampailla on iso vaikutus hedelmällisyyteen. No lekuri totesi et mun sylki on jotenkin niin erilainen et se aiheuttaa helposti hammaskiveä. Estrogeeni tohon vaikuttaa muuten, sitä sekin sanoi että nuorilla naisilla ja hormoneista papatti. No, hammaskivi ja muut poistellaan sit joulukuun lopussa mut kielikoru veks koska se on joku bakteeripesäke, harvoin näin on mut nyt on niin et mun sylki erittää jotaki ja mun kielikorun alaosa on täynnä hammaskiveä. Siis ei oo tosi. Ja siitä sit kaikki bakteerit suoraan verenkiertoon. Olipas hauska kuulla. Nyt on puudutus vielä mutta on poistettu ei ollut paha ja hirvee nippailu oikealla muniksessa. Onkohan mun munasolu irronnut jo vai mikä hitto tuolla on?


En kyllä ymmärrä miten ne sen kielikorun kautta menis verenkiertoon bakteerit o_O parantunut kielikorun reikä kuitenkaan ei oo mikään avohaava. Itsellä oli varmaan 7 vuotta kielikoru, ja kun sitä vaihtaa uuteen vähintään 6kk välein, ei mitään riskejä pitäs olla. Ja jos vaihtaa vielä useemmin, nii sitä parempi. Ja kyllähän se toki pitää puhdistaa ja pestä aina hammaspesun yhteydessä myös. Mutta eihän se nyt parantuneena mitään tulehduksia aiheuta :grin
Hampaitahan se rikkoo, jos ei käytä muovi- tms. palloja. Itse otin pois kun enterorokossa suu oli niin kipeä ja kieli kipeytyi myös, koru tuntui ikävältä. Ja kun parin päivän päästä laitoin takas, se jo ahdisti jollain tapaa, nii otin kokonaan pois. Edelleen kielessä on kiva reikä, ei tosin läpi menevä. Tästä aikaa about 3 vuotta.
 
Kivasti kun menin kirjoittaa tuosta että vuoto alkaa olla lopuillaan, nii alkoi vatsa - ja selkäkrampit ja alkoi taas pieni hyytymäinen vuoto. Hidasta on mutta toivottavasti tää nyt tästä kohta tyhjenis ja helpottaas.
 
Muaki nauratti jukkapalmun nusaseminen:wacky:

Jannn, enpä tiedä. o_O toivon tietysti kaikille plussaa. Muita piinapäiväläisiä?

Täällä kauhea väsy ja masis tosta jatkuvasta harmaasta kelistä. Niin harmaata ollut jo pitkään.. Onneks pääsee reissuun alkuvuodesta aurinkoon :gen014
 
Sylki on tosi tärkee et millasta on ja siihen ei voi (ainakaan pahemmin) vaikuttaa. Suurin vaikutus geeneillä. Sentään tämä asia mulla reilassa; koskaan ei ole ollut reikiä ja siis syön ja juon kaikkea ja en pese kauaa hampaita jne.

Jukkapalmu sori nauratti toi kai sitä vois nusasta :hilarious: tuttu juttu pakkonusailua oviksen aikaan yleensä ja sen jälkeen ei seksiä tee mieli moneen viikkoon..

Jep meilläkin on mennyt pikkuhiljaa tohon.. Harvemmin silleen spontaanisti tulee enään seksiä harrastettua, kun itekin tiedostan aina oireista millon ovis on tuloillaan niin aina "pakko" ajoittaa siihen, ihanku ois tähänkää asti ollu mitää vaikutusta:facepalm:
 
En kyllä ymmärrä miten ne sen kielikorun kautta menis verenkiertoon bakteerit o_O parantunut kielikorun reikä kuitenkaan ei oo mikään avohaava. Itsellä oli varmaan 7 vuotta kielikoru, ja kun sitä vaihtaa uuteen vähintään 6kk välein, ei mitään riskejä pitäs olla. Ja jos vaihtaa vielä useemmin, nii sitä parempi. Ja kyllähän se toki pitää puhdistaa ja pestä aina hammaspesun yhteydessä myös. Mutta eihän se nyt parantuneena mitään tulehduksia aiheuta :grin
Hampaitahan se rikkoo, jos ei käytä muovi- tms. palloja. Itse otin pois kun enterorokossa suu oli niin kipeä ja kieli kipeytyi myös, koru tuntui ikävältä. Ja kun parin päivän päästä laitoin takas, se jo ahdisti jollain tapaa, nii otin kokonaan pois. Edelleen kielessä on kiva reikä, ei tosin läpi menevä. Tästä aikaa about 3 vuotta.
Siis lähinnä kun se alaosa oli ihan täynnä hammaskiveä. Se lääkäri sano myös ettei oo vastaavaa nähnyt. Ja se käytti termiä bakteeripesäke ja limakalvoilta uskon et tarkoitti. Ja mä ihmetellyt et mitä se on se kova aines mun korun alaosassa ja pessyt sitä mut se on siis hammaskiveä! Vähän sama ku laittaa jonku random pallon tonne suuhun ja antaa olla siinä niin siihen kertyy hammaskivee. Olin iteki et ei oo mahdollista ja voiko sitä putsata muulla ku kehittämällä, oon siis tosi tarkka mun koruista tatuoinneista ja yleisestä terveydestä niin olin ihan kummissaan et miten näin.. Ja piilevä ientulehdus aiheuttaa ongelmia ja ilmeisesti tosiaan kuten sanoin niin ei itse reiän kautta vaan limakalvojen yms yms. Otin sen pois koska en haluu siihen tulehdusta ku käsitin ettei siinä nyt tuon isompaa ollut. Huulikoru on kuulemma kunnossa eli siihen ei kertynyt sisäpuolelle mitään. Mut näin täällä, kiveytän mun syljellä jo korutki Huoh. Onneks toi on ohi ja loppu kuussa ne ottaa hammaskiven pois ja sitte korjaa yhden hampaan. Voi geenit. Ja minä toivon että tuo hammas remontti nyt on hyvä ja vois ehkä uskoo plussaan ku se tulis vaan. Myös muuten keho kiittää ku on toi sokeri lääke ja on ollut parempi olo. Toivottavasti mun kipeenä olo ja migreenit toistuvat helpottaa ku vedettiin se inha hammas joka oli iso ja ahdistavan tuntuinen suussa ja lopulta tulehtui
 
En kyllä ymmärrä miten ne sen kielikorun kautta menis verenkiertoon bakteerit o_O parantunut kielikorun reikä kuitenkaan ei oo mikään avohaava. Itsellä oli varmaan 7 vuotta kielikoru, ja kun sitä vaihtaa uuteen vähintään 6kk välein, ei mitään riskejä pitäs olla. Ja jos vaihtaa vielä useemmin, nii sitä parempi. Ja kyllähän se toki pitää puhdistaa ja pestä aina hammaspesun yhteydessä myös. Mutta eihän se nyt parantuneena mitään tulehduksia aiheuta :grin
Hampaitahan se rikkoo, jos ei käytä muovi- tms. palloja. Itse otin pois kun enterorokossa suu oli niin kipeä ja kieli kipeytyi myös, koru tuntui ikävältä. Ja kun parin päivän päästä laitoin takas, se jo ahdisti jollain tapaa, nii otin kokonaan pois. Edelleen kielessä on kiva reikä, ei tosin läpi menevä. Tästä aikaa about 3 vuotta.
Toivottavasti toi selitys autto. En tiedä itse ihan miten mut limakalvot. Oon sitä vaihtanut hyvin säännöllisesti ja puhdistanut aamuin illoin ja keittänyt sen. Tosin siitä on about 2kk aikaa ku huomasin jotaki kovaa alaosas ja ostin uuden. No sama juttu mut ei vain lähtenyt pois ja nyt se oli ihan siel varressa jo. En ymmärrä. Just jos eläisin epähygieenisesti niin sit mut ku en.

Mulla napakoru tos tovi sit tulehtui ekaa kertaa 15 vuoteen ja otin pois. Sit nänni mis on ollu koru pisimpään alko oireilla (koru oli itse ollut jo vuosia pois ja tuo vanha umpeutunut haava tulehtui). Tää on ilmiö mikä tuli mulla tossa olisiko ollut kesäkuuta, ja 1.7 oon merkannut johki et nännin umpeutuneen korukohdan lisäksi napakoru tulehtunut ja huulessa pesty ja auttoi. Ehkä mun keho vaan päätti et ei enää noita. Ikävä tulee ku viimeiset 15 vuotta oli napakoru, nänneis oli toises vuoden ja toisessa 3 vuotta, kielikoru oli 11 vuotta. No mene ja tiedä mut näin kävi ja nyt kuulostan joltaki epähygieeniseltä voi nolous.. Ihan oon peseytyä normaali ihminen mut kai lämpötilojen vaihtelu ja ilmastonmuutos vaikutti tohon..
 
Vausa, mäkään en valitettavasti voi antaa positiivista tarinaa tästä tiputtelusta:arghh: mutta niinkuin sanoit mäkin ihmettelen et miten kaikki lääkärit sanoo et ei haittaa raskautumista ja sit kuitenki enemmän näitä lapsettomuusongelmia tiputtelijoilta lukenu kuin normaaleita onnistumisia. Et varmaan vaan ne jotka raskautuu ei niin helposti tuu kirjottelemaan. Ja toivotaan et sulla onnistuu helpommin kuin esim mulla ja Nipanderilla. Ikinä ei voi tietää! :happy:

Evelyn8, mä täälä "piinailen", dpo7 tänään kait.. Lauantaina pakko varmistaa nega kun ois pikkujoulut:rolleyes: mut sulla dippi kuulostaa positiiviselta:woot: mitä nyt oon näistä lämpökäyristä ymmärtäny vaikken ite mittaile.

Jesbe, mullakin sylki joka tekee suht helposti hammaskiveä mut reikiä ei helposti tuu. Ja ientulehdus voi just olla sellanen et ei sitä hirveesti ite välttämättä huomaa. Ainakaan mä en huomannu mut ikenet vuoti melko helposti verta ja sit sain vinkin alkaa käyttää semmosii kumisia hammasvälitikkuja kerran päivässä niin nyt on ikenet kunnossa ja sen pitäs myös vähentää hammaskiven muodostumista! Oon myös miettiny et voisko sulla sekottaa kiertoa tai aiheuttaa noita viivoja tikkuihin joku kysta? Mut sehän varmaan selviää sit ens viikon gynellä:)

Jooh, mäkään en kyl oo enää näillä kilsoilla siirtymäs uuteen ketjuun:hilarious: meillä on kiva ja aktiivinen ketju ja kiva "tuntea" ihmiset:cat:
 
Dipistä pakko sanoa et se ei tarkota pelkästään kiinnittymistä. Se tulee lähes aina, itselläkin, ja johtuu hetkellisestä progesteronipiikistä. Tai jotain :wacky: Mut toivotaan et Evelynillä se olis kiinnittyminen!
 
Me puhuttiin tänään miehen kanssa, että jos en ensi kesänä(kään vielä) oo raskaana, ni pistetään veronpalautukset haisemaan ja mennään vihdoin ja viimein (ja varmasti jo kaikkien yllätykseksi) naimisiin.

Ei kumpikaan olla perinteisten häiden ystäviä, niin aikalailla varmaan järkätään "yllätyskemut". Tietysti täytyy katsoa miten pahasti tässä keväällä alkaa noista hormoneista kasetti sekoilemaan, että haluaako toi mies sitten enää sittenkään:hilarious:
 
Siis lähinnä kun se alaosa oli ihan täynnä hammaskiveä. Se lääkäri sano myös ettei oo vastaavaa nähnyt. Ja se käytti termiä bakteeripesäke ja limakalvoilta uskon et tarkoitti. Ja mä ihmetellyt et mitä se on se kova aines mun korun alaosassa ja pessyt sitä mut se on siis hammaskiveä! Vähän sama ku laittaa jonku random pallon tonne suuhun ja antaa olla siinä niin siihen kertyy hammaskivee. Olin iteki et ei oo mahdollista ja voiko sitä putsata muulla ku kehittämällä, oon siis tosi tarkka mun koruista tatuoinneista ja yleisestä terveydestä niin olin ihan kummissaan et miten näin.. Ja piilevä ientulehdus aiheuttaa ongelmia ja ilmeisesti tosiaan kuten sanoin niin ei itse reiän kautta vaan limakalvojen yms yms. Otin sen pois koska en haluu siihen tulehdusta ku käsitin ettei siinä nyt tuon isompaa ollut. Huulikoru on kuulemma kunnossa eli siihen ei kertynyt sisäpuolelle mitään. Mut näin täällä, kiveytän mun syljellä jo korutki Huoh. Onneks toi on ohi ja loppu kuussa ne ottaa hammaskiven pois ja sitte korjaa yhden hampaan. Voi geenit. Ja minä toivon että tuo hammas remontti nyt on hyvä ja vois ehkä uskoo plussaan ku se tulis vaan. Myös muuten keho kiittää ku on toi sokeri lääke ja on ollut parempi olo. Toivottavasti mun kipeenä olo ja migreenit toistuvat helpottaa ku vedettiin se inha hammas joka oli iso ja ahdistavan tuntuinen suussa ja lopulta tulehtui

Mullaki tuli kalkkeumaa korun alaosaan, oon käsittänyt että se on ihan yleistä, tai ainakin kolmella kaverilla ollut kans koru ja niilläkin tullut kun joskus keskusteltiin kielikoruista :grin ite yleensä rapsuttelin pois ja keitin korun, mut vaihtelin muutenkin aika usein, kun olin kova pureksimaan niitä muovipalloja rikki :grin niin joo, ja mulla ei oo koskaan ollut hammaskiveä. Mut korussa oli alapallossa valkoista kovaa kalkkeumaa monesti. En muista missä ajassa sitä aina ilmestyi, ehkä n. 2-4 viikossa.
 
Mullaki tuli kalkkeumaa korun alaosaan, oon käsittänyt että se on ihan yleistä, tai ainakin kolmella kaverilla ollut kans koru ja niilläkin tullut kun joskus keskusteltiin kielikoruista :grin ite yleensä rapsuttelin pois ja keitin korun, mut vaihtelin muutenkin aika usein, kun olin kova pureksimaan niitä muovipalloja rikki :grin niin joo, ja mulla ei oo koskaan ollut hammaskiveä. Mut korussa oli alapallossa valkoista kovaa kalkkeumaa monesti. En muista missä ajassa sitä aina ilmestyi, ehkä n. 2-4 viikossa.
Okei jännä kuulla, mul toi tuli mut otin sen pois ku en mä tarvi sitä ja pian toivon et noi piilevät ientulehdukset poistuu, paremmassa kunnossa itse asiassa nykyään kuin esim 5 vuotta sitten ja hammaskivee nyt joo mut onneks poistetaan.. :) se on ilmeisesti sit hammaskivee, mulla vaan yhtäkkiä alko tulee, aiemmin siis ei ton yli 10 vuoden aikana mut joskus kesällä se rupesi kertyy ja nyt ei enää saanut pois. Aattelin et sama ottaa veks koko juttu..
 
Vausa, mäkään en valitettavasti voi antaa positiivista tarinaa tästä tiputtelusta:arghh: mutta niinkuin sanoit mäkin ihmettelen et miten kaikki lääkärit sanoo et ei haittaa raskautumista ja sit kuitenki enemmän näitä lapsettomuusongelmia tiputtelijoilta lukenu kuin normaaleita onnistumisia. Et varmaan vaan ne jotka raskautuu ei niin helposti tuu kirjottelemaan. Ja toivotaan et sulla onnistuu helpommin kuin esim mulla ja Nipanderilla. Ikinä ei voi tietää! :happy:

Evelyn8, mä täälä "piinailen", dpo7 tänään kait.. Lauantaina pakko varmistaa nega kun ois pikkujoulut:rolleyes: mut sulla dippi kuulostaa positiiviselta:woot: mitä nyt oon näistä lämpökäyristä ymmärtäny vaikken ite mittaile.

Jesbe, mullakin sylki joka tekee suht helposti hammaskiveä mut reikiä ei helposti tuu. Ja ientulehdus voi just olla sellanen et ei sitä hirveesti ite välttämättä huomaa. Ainakaan mä en huomannu mut ikenet vuoti melko helposti verta ja sit sain vinkin alkaa käyttää semmosii kumisia hammasvälitikkuja kerran päivässä niin nyt on ikenet kunnossa ja sen pitäs myös vähentää hammaskiven muodostumista! Oon myös miettiny et voisko sulla sekottaa kiertoa tai aiheuttaa noita viivoja tikkuihin joku kysta? Mut sehän varmaan selviää sit ens viikon gynellä:)

Jooh, mäkään en kyl oo enää näillä kilsoilla siirtymäs uuteen ketjuun:hilarious: meillä on kiva ja aktiivinen ketju ja kiva "tuntea" ihmiset:cat:
Joo mäkin mietin kystaa, mut lekuri arveli sen olevan toi et kierto sekottu ja lugen takana jatkoi omaa elämää ja ovis heti ku menkat loppu. Sama tuli nyt, hyvä ettei jo kun vuosi verta ja nyt ei oo digi hymyillyt ja testit negaa et liekö sit tosiaan se nousu niin korkea et testit reagoi. Ei olis eka kerta ja digi oli viallinen varmasti ku nyt oli ei raskaana.. No, onneks on se gyne, päivä viel hukassa mut toiv ei mitää pahaa
 
Reippaasti sain taas piikin pistettyä.
Olipa homma kun itse piti sekotella ensin. Kriisihän mulla meinas tulla kun pelkäsin et jos mokaan sen ni se oli sit siinä :hilarious:
Mahamakkaraan se nyt on kuitenkin tökätty ja toinen annos huomenna.

Mä olen kamalan pahoillani ettei nyt kykene muuta höpisemään kuin omista munista :chicken: ja piikeistä. :hilarious::rolleyes:
Tätä on vaan odotettu niin kauan et :smug:
Onneksi työt ja tuleva joulu vie ajatuksia muualle.
Hei, mä oon höpissy mun hampaasta ja oudoista testituloksissa ihan teidän väsymiseen asti. Silti katson kaikkien viestit ja noteeraan. Sun juttu on niiiiin iso et meistä kaikki vain haluu kuulla et senkun puhut ja kerrot.. Ehkä itse oon samassa joku pv tai joku muu, ja niin odotettu sun hoitoja kaikki :Heartred

Eli summa summarum puhu niin paljon kuin haluat!! :Heartred
 
NewMoon ymmärrän kyllä intosi ja olet oikeutettu siihen!! :Heartred

Toki muutkin :)

Outoja fiilareita ollu nyt illan muniksissa. Pelottaa mitä meinaa. Tuskin plussaa kuitenkaan :pale siis ulkona kävelyllä joku ihme hetken puristava/pistävä tunne munasarjoissa. Ja nyt myöhemmin jotain painetta hetkellisesti tmv. Kaippa menkat tulossa tai suoli tukossa.:salut
 
Vausa, mäkään en valitettavasti voi antaa positiivista tarinaa tästä tiputtelusta:arghh: mutta niinkuin sanoit mäkin ihmettelen et miten kaikki lääkärit sanoo et ei haittaa raskautumista ja sit kuitenki enemmän näitä lapsettomuusongelmia tiputtelijoilta lukenu kuin normaaleita onnistumisia. Et varmaan vaan ne jotka raskautuu ei niin helposti tuu kirjottelemaan. Ja toivotaan et sulla onnistuu helpommin kuin esim mulla ja Nipanderilla. Ikinä ei voi tietää! :happy:

Toivotaan et kaikki onnistutaan tiputtelusta huolimatta! :) Juttelin tänään mun siskon kans aiheesta (on ollu aiemminki puhetta mut sillon mulle ei lapsenteko ollut mitenkään ajankohtainen, joten ei jääny mieleen) ja kuulemma silläkin on aikoinaan pillerien lopettamisen jälkeen ollut tiputtelua. Se ei edes yrittänyt sillon tulla raskaaks (nyttemmin on saanu kaks lasta ja molemmista tuli ekalla yrittämällä raskaaks, ei mee nallekarkit tasan meidän perheessä), mutta sille oli lääkäri määrännyt primolutit (muten nää nyt eroaa niistä teroista ja lugeista?), ja se oli auttanut. Ja se lääkäri oli sanonut et vaikuttaa hedelmällisyyteen ja sisko ihmetteli, miks mä en oo saanut/hakenut tähän lääkkeitä.

Itellekin tuli tyhmä olo et miks oon tässä turhaan yrittänyt enkä pontevammin yrittänyt saada sitä lääkitystä. :sad001 Yritinhän mä sillon kysyä kun syksyllä kävin, ja oon puhunut tästä vaikka kelle gynelle/lääkärille aiemminkin, mut kenenkään mielestä ei oo ongelmaa / ei voi tietää mistä johtuu / ei voi tehdä mitään. :banghead: Katon nyt tän kierron ku on jo dpo2 menossa, mutta sit yritän hankkii ne lääkkeet. Harmi et siinä on sit just pyhät ja lomat ja kaikki...
 
Ai luoja näitä menkkamaisia kipuja. Supistelevia. Äsken tuli taas selkeästi jotain raskaus materiaalia vessassa käydessä.
Alkaa pikkuhiljaa tajuta mitä täs käynyt, ekaa kertaa vähän surullinen fiiliskin. En tiedä, sekavat fiilikset kyllä. Päänsärky kans tällästä aaltoilevaa. Ehkä otan yöksi buranaa ja panadolia että saa nukuttua.
 
Nipanderi, onnea! Voihan sitä varmasti naimisiin mennä myös, vaikka olisitkin raskaana :angelic:

NewMoon, hieno homma! Ei tuo pistäminen kyllä todellakaan koskaan kivaa ole. Mullakin oli stimuloivana lääkkeenä Menopur. Yhden kerran jouduin pistämään bussin vessassa, eikä todellakaan ollut kovin varma tunne sekoitella ja pistellä siellä. Onneksi sulla todennäköisesti enää huominen jäljellä :smiley-angelic003

Vausa, Primolut on myös synteettistä progesteronia, eli keltarauhashormonia. Vaikuttava aine vaan hieman eri kuin teroissa ja lugeissa. Mulla on ollut kaikki kolme käytössä, tykkäsin tuosta primolutista paljon enemmän kuin teroista, ei ainakaan mulle aiheuttanut läheskään niin kamalia oireita.
 
Takaisin
Top