Raskaaksi 2019

Jännästi tuntuu kohtu pieneltä pallolta, kun istuin penkillä ja kokeilin kädellä tavallaan ylhäältä alas. En yleensä oo kokeillut alamahaa/kohdunseutua noin, mut tuossa se nyt selkeästi tuntui. Kauankohan pingoitus kestää. Ei aristanut onneks, siksi vähän kokeilinkin, pelottaa vähä että iskee kohtutulehdus, kun alaselkää särkee ja kun ollut niin väsy olo, ja kuitenkin kohta 2 viikkoa ollut jo kohdunsuu ihan kunnolla auki. Tuon tunnustelun jälkeen tulikin sit taas pari pientä hyytymää. Nyt sit taas alamahaa jomottaa, että hyytymät lähti liikkeelle..
 
Monella suomalaisella on valitettavan surkeat tunnetaidot. Ei ehkä osata sanoa mitään omasta mielestä järkevää kun toinen kertoo vaikeuksistaan, joten sitten sanotaan vaan jotain latteuksia tai muka-kannustuksia, kun luullaan että pitää sanoa jotain positiivista. Vaikka totuus on, että kuulija ne usein ottaa vähättelynä, ja haluaisi vain sen oikeutuksen omille tunteilleen, jonkun jolle purkaa omaa pahaa oloaan. Ei aina tarvitse siis yrittää lohduttaa, ihan se kuuntelukin ja toisen tunteiden hyväksyminen riittää.

Toki on muistettava myös se kuulijan näkökulma. Varsinkin tällaisessa anonyymissa ketjussa, jossa on monenlaista tallaajaa, ei voi täysin tietää vastapuolen kokemuksia, ajatuksia ja tunteita. Jotain pitkään yrittänyttä saattaa todellakin ärsyttää se, että joku muutaman kuukauden yrittänyt tulee kertomaan omasta pahasta olostaan. Vaikka niillekin tunteille kuinka olisi oikeutus. Ei silloin voi ehkä olettaakaan, että kuulija ihan täysin hyvillä mielin tämmöiseen viestiin vastaisi.

Voin itsekin myöntää, että esikoista yrittäessä olin ihan täysin hajalla henkisesti. Ei todellakaan herunut sympatiaa muille, kun itse velloi niin syvällä omissa ongelmissaan. Mua suoraan sanoen vitutti aina kun joku tuli ilmoittamaan plussanneensa, vaikka toinen olisi myös yrittänyt pitkään ja saanut plussansa hoitojen avulla. Ei siinä paljoa auttanut, kun joku lätisi että ei ole multa pois, jos joku toinen onnistuu. Nykyään olen kyllä ihan sinut asian kanssa. Ainoastaan vähän kirpaisee ne yk1 onnistujat :angelic:

Ja ihan siis yleisellä tasolla puhun, en kenestäkään tietystä tässä ketjussa. Oon itse saanut niin suuren tunnetaito-valaistumisen tässä syksyn aikana että pitää yrittää jakaa ilosanomaa muillekin :hilarious:
 
Tuli tosta sylkiovistestistä mieleen, et oon tänään monta kertaa tehny sen mut 99% on vaan mössöä. Ite nään syyks et liikaa bakteereja tai oon liian vähän aikaa sit syöny/juonu jotain. Koska aina jos otollinen näyte niin näkyy enemmän tai vähemmän saniaista. Ovisliuska taas oli samantummuinen kuin muutenki tässä kierron vaiheessa.
 
Olen nyt käynyt lukemassa päivittäin viestejä, mutta en oikein osaa aina sanoa mitään.

Stressiä on kyllä vaikea vähentää tän suhteen ja päivittäinhän vauva on mielessä. Minkäs sitä tunteilleen ja ajatuksilleen mahtaa. Tää ei ole erityisesti kenellekään, kunhan pohdin. Tuskin täällä ketään toista tahallaan loukkaa ja ärsyttää. Musta täällä on ollut tosi kiva henki. :)

Jesbelle tsemppiä, toivottavasti saat pian selvyyden ja kierto asettuu jos kyse on sen sekaisin olosta.

Täällä kun monilla on ovistesteistä kokemusta, niin onko niillä hirveästi väliä mihin aikaan/mistä pissasta sen tekee? Mä teen vuorotyötä niin olisi vaikea tehdä aina samaan aikaan.
 
Stressi on kyllä vaikea aihe. Just luin jonku jutun missä luki että "Lapsettomuus aiheuttaa stressiä, mutta stressi ei aiheuta lapsettomuutta." Itsekin lähes päivittäin vauvahaave mielessä, varsinkin kun useampi lähipiiristä on tällä hetkellä raskaana. Onnellinen olen heidän puolestaan, mutta kyllä se aiheesta enempi puhuminen nostaa aina välillä surun puseroon, et miks me ei. Varsinkin kun meidän keskenmenneellä ja läheisen kaverin lapsella on lähes samat la:t. Mutta ei auta, eteenpäin on mentävä. Haaveena olisi saada vauva vuonna 2020:Heartred

Taittaralla, mä teen aika usein aamusta, vaikkei sais. Se on mulle vaan kaikista helpoin ja oon sen kokenu ihan toimivaksi. Päivällä usein töissä ja illalla menoissa, se on melko hankala yhdistelmä monen tunnin pidättelyn kanssa:hungover:
 
Olen nyt käynyt lukemassa päivittäin viestejä, mutta en oikein osaa aina sanoa mitään.

Stressiä on kyllä vaikea vähentää tän suhteen ja päivittäinhän vauva on mielessä. Minkäs sitä tunteilleen ja ajatuksilleen mahtaa. Tää ei ole erityisesti kenellekään, kunhan pohdin. Tuskin täällä ketään toista tahallaan loukkaa ja ärsyttää. Musta täällä on ollut tosi kiva henki. :)

Jesbelle tsemppiä, toivottavasti saat pian selvyyden ja kierto asettuu jos kyse on sen sekaisin olosta.

Täällä kun monilla on ovistesteistä kokemusta, niin onko niillä hirveästi väliä mihin aikaan/mistä pissasta sen tekee? Mä teen vuorotyötä niin olisi vaikea tehdä aina samaan aikaan.

Ei ole väliä :) ohjeissa lukee klo 10-22 muistaakseni mutta voi tehdä muulloinkin.. Kunhan ei ole juonut paljoa ennen sitä. Joskus oon joutunu tekee kolmeki päivässä et sai kiinni oviksen :grin
 
Mulla kp1. Odotetusti, mutta eihän se kivaa ole. Ainoa hyvä asia tässä on, että seuraavien menkkojen tullessa pääsee soittamaan polille ja aletaan hommaa avustaa eteenpäin.
 
Tuli tosta sylkiovistestistä mieleen, et oon tänään monta kertaa tehny sen mut 99% on vaan mössöä. Ite nään syyks et liikaa bakteereja tai oon liian vähän aikaa sit syöny/juonu jotain. Koska aina jos otollinen näyte niin näkyy enemmän tai vähemmän saniaista. Ovisliuska taas oli samantummuinen kuin muutenki tässä kierron vaiheessa.

Mä tein viime viikolla (tai 2vk sitten, en nyt enää 100 varma oo kun vähä sumussa nää viime ajat) tuota sylkiovistestiä monesti päivien aikana, just että olin just syönyt ym. Mut sain silti aina sen vahvan saniaiskuvion koko näytölle, tosin varmaan raskaana olles ne tasot on paljon isommat kuin oviksen lähestyessä, en tiedä, mut mulla ei ollut tosiaan eroa söikö vai ei, selvästi estrogeenitasot koholla. Nyt oon tänää kokeillut monta kertaa eri aikaa ja tulokset on vaan tuota mössöä ja hentoa saniaista jossain kohdin. Ja kerran jopa ihan tyhjä ruutu, vain jotain läiskiä. Että sinällään tuo on kyllä aika jännä vempain :)
 
Voi hitto, nyt tänää alkanut tuntua että nousee kuume. Tiedä sitten kun kurkku ollut arka ja nenä tukossa, että onko flunssaan liittyvää vai tuohon keskenmenoon.. :/ alaselkä ollut kipeä ja mahalla menkkakipuja, mut tänää on myös tullut muutama pieni hyytymäkin, siksi Kramppeja. Pelottaa niin että iskee kohtutulehdus, en tajua mistä ees saanu sen mielen päälle koko kohtutulehduksen. Nyt otin päivän ekat särkylääkkeet, oon vältellyt buranaa, koska se vaikuttaa kohdun supisteluun. Mut nyt yötä vasten haluan kyllä nukkua.

Edit. Tuntuu että kuume nousee, mut lämpö 36.6, onhan se toki noussut sieltä 36.3 :grin taidan ressata turhia. Tai mietin liikaa.
 
Mä tein viime viikolla (tai 2vk sitten, en nyt enää 100 varma oo kun vähä sumussa nää viime ajat) tuota sylkiovistestiä monesti päivien aikana, just että olin just syönyt ym. Mut sain silti aina sen vahvan saniaiskuvion koko näytölle, tosin varmaan raskaana olles ne tasot on paljon isommat kuin oviksen lähestyessä, en tiedä, mut mulla ei ollut tosiaan eroa söikö vai ei, selvästi estrogeenitasot koholla. Nyt oon tänää kokeillut monta kertaa eri aikaa ja tulokset on vaan tuota mössöä ja hentoa saniaista jossain kohdin. Ja kerran jopa ihan tyhjä ruutu, vain jotain läiskiä. Että sinällään tuo on kyllä aika jännä vempain :)

No mulla eilen dpo8 :bag: ehkä en vaan osaa. Tossa mössössä saattoi jossain kohdas näkyy saniaista mut ei niin tiivistä ku viimeks dpo10 tmv mut enpä silloin(kaan) ollut raskaana
 
Plääh, ei yhtään hedelmällistä päivää CB:n kaksihormonitestin mukaan :shifty:. Mittauksen aloitin aamulla kp10 CB:lla, ja kp8 OneStepillä ja kp9 OS antoi aamulla melko vahvan viivan, vaan ei tarpeeksi kuitenkaan. Niin ja CB ei vilauttanutkaan edes hymyä, niin kuin yleensä edes tekee, mikä kummeksuttaa :scratch
Taisi jäädä ovulaatio saamatta kiinni tai sitten on ovulaatioton kierto, nyt on jo kuitenkin kp16 ja normisti on tapahtunut kp10-14, ja kerran olen saanut ovulaation kiinni vasta kp16 CB:lla, kun oli hormonipiikit insseä varten käytössä. Liekö sitten ovulaatio tapahtunutkin tuossa kp9 illalla, kun antoi tuon melko vahvan viivan, muttei plussaan viittaavaa kuitenkaan. Voi pee, jos ovulaatio aikaistuu. Mies työreissussa jälleen, niin kuinka kävikään turhaa testailen, vaan olisin halunnu edes Terot tähän kiertoon. Ihan hyvin ehdittiin ennen miehen reissua touhuilla, vaan eipä noilla omilla touhuilla olla tähänkään mennessä saatu aikaan :sad001
Joo, no tässä nyt pitkää pohdintaa pelkästään tästä, miten noin pitkän sepustuksen sain aikaan o_O

Kaikille kovasti tsemppiä tilanteisiinsa :Heartred
 
Ymmärrän pointin. Pistä viestillä, jos kaipaat mitä vaan tähän liittyvää vertaistukea. Mun ystävät eivät tarjoile enää älä stressaa kommentteja. Tietävät että en vuoda yhtään sen vähempää stressasin miten paljon tai vähän tahansa. Kun kerroin hoidoista, kysymyksien asettelu oli lähinnä sellainen, että miltä se musta tuntuu? Ei, lopeta stressi. Ja oikeasti, tuntuu hyvältä, kun ollaan valmiita keskustelemaan aiheeseen liittyvistä tunteista ja kuulumisista pelkkien hyvää tarkoittavien vinkkien sijaan.

Mutta viestien rivien välistä taitaa paistaa, että huonoa päivää on ollut liikenteellä.

Dpo10, menkkajomoja ilmoilla, eiköhän huomen aamulla saa katsella blanckoa.

Kiitos! :Heartbigred Kaipaisin lähinnä kannustavia tarinoita niistä joilla on sama ongelma ja ovat silti raskautuneet normaalisti, mutta enpä ole kovin montaa löytynyt... Pitää toivoa, että syynä on ihan vain se, että ne normaalisti raskautuneet eivät ole edes ajatelleet koko asiaa eivätkä siksi ole noissa keskusteluissa kommentoimassa. Muuten tuntuisi tosi oudolta, että lääkärit järjestään sivuuttavat ongelman joka aiheuttaisi lähes aina ongelmia raskautumisessa. :sorry:
 
Kiitos! :Heartbigred Kaipaisin lähinnä kannustavia tarinoita niistä joilla on sama ongelma ja ovat silti raskautuneet normaalisti, mutta enpä ole kovin montaa löytynyt... Pitää toivoa, että syynä on ihan vain se, että ne normaalisti raskautuneet eivät ole edes ajatelleet koko asiaa eivätkä siksi ole noissa keskusteluissa kommentoimassa. Muuten tuntuisi tosi oudolta, että lääkärit järjestään sivuuttavat ongelman joka aiheuttaisi lähes aina ongelmia raskautumisessa. :sorry:

Joo, siihen en voi auttaa. Kuten tiedät, negaa pukkaa, on pukannut kuukaudesta toiseen ja hoidot on alkamassa. Aika samankaltaisia stooreja ollut muillakin näistä vuotohäiriöistä kärsivillä ollut, valitettavasti. Mutta eihän sitä tiedä mikä sun tiputtelun aiheuttaa ja korjaantuisiko sun tilanne ihan vain teroluteilla/lugasteroneilla. Mulle nää ei oo raskautta tuoneet, yli puoli vuotta nyt olleet käytössä, mutta se ei tarkoita etteikö sulle vois tuoda:happy:
 
11 follia :hello2

Tänään ja huomenna pistän uutta lääkettä :happy093

Vähän oli eri kokoisia mut kuulemma hyvä tilanne.

Mahtava homma! Minkälainen kokohaarukka oli? Pistätkö vielä jotain kasvattavaa vai jo jarrua? Annettiinko punktioon aikaa?

T. Kyselyikäinen
 
Jarrua on kokoajan menossa, se suihke. Se on vaan pienempänä annoksena.
Kokohaarukka oli 14-8mm ja pistän vielä tän ja huomisen kasvattavaa. Sit sovitaan punktiota vasta pe ultrassa.

Aa, okei. Mulle on pitkä kaava vieraampi, kun itselle tehty vaan lyhyt. Odotan innolla perjantain kuulumisia :)
 
Mulla on nyt varmaan 4 eri sovellusta ja kaikki näyttää eri päiviä vaikka samat tiedot syötetty. Nyt 2 sovellusta kertoo että ovis pitäs olla ensiviikolla mutta en tiedä sitten. Ootan josko tulisi lisää nuita ovistikkuja postissa.
 
Takaisin
Top