Raskaaksi 2019

En oo kyllä ikinä heränny aamuvuoroon näin innolla. Kello soi viideltä ja melkein lensin pissaamaan tikkuun. Paljon vahvempi viiva kuin eilen. Ei vielä leffaviivat, mutta ei tuota enää tartte arpoa. Plussa se on. :smiley-bounce013

Ihanaa, onnea vielä :smiley-bounce012:Heartred

Itselläkin vihdoin positiivinen ovulaatiotesti, digikin hymyili aamulla. Kroppa vieläkin sekaisin keskenmenosta, nyt on kp 21:wtf ei oo ikinä tullut ovis näin myöhään. No jospa kuitenkin luteaali pystyis entisenä (sekin vain ennen noin 10-11päivää) ni olis tässä kierrossa edes joku mahis..

Saanko kysyä tämän tulkintaa? Hölmö olo o_O

Tietenkin:) Aikaisemmin tuolla hätäilin lämpöjen romahtamista dpo4, koska yleensä lämmöt romahtavat (ennen ovulaatiota ja) vasta, kun menkat alkavat. Olisi luteaali jäänyt varsin lyhyeksi. Sen sijaan dpo5 nousi lämmöt paljon korkeammalle, kun minulla yleensä (yleensä oviksen jälkeen max. 36,5-36.6c). Tämä VOISI kertoa kiinnittymisdipistä dpo4 ja sen jälkeen alkaneesta raskaudesta... Mutta sitähän ei tiedä ennen, kuin pääsee testaamaan. Selitinkö ymmärrettävästi?

Sitä en tosiaan tiedä, onko edes teoriassa mahdollista kiinnittyminen oikeaan paikkaan jo dpo4?

Tietenkin:) Aikaisemmin tuolla hätäilin lämpöjen romahtamista dpo4, koska yleensä lämmöt romahtavat (ennen ovulaatiota ja) vasta, kun menkat alkavat. Olisi luteaali jäänyt varsin lyhyeksi. Sen sijaan dpo5 nousi lämmöt paljon korkeammalle, kun minulla yleensä (yleensä oviksen jälkeen max. 36,5-36.6c). Tämä VOISI kertoa kiinnittymisdipistä dpo4 ja sen jälkeen alkaneesta raskaudesta... Mutta sitähän ei tiedä ennen, kuin pääsee testaamaan. Selitinkö ymmärrettävästi?

Sitä en tosiaan tiedä, onko edes teoriassa mahdollista kiinnittyminen oikeaan paikkaan jo dpo4?

En tiedä, yritin googlailla, moni oli sitä mieltä että ehkä vasta aikaisintaan dpo5, mutta tiedä vaikka sullakin ois ollut vuorokautta aiemmin ovis/hedelmöittyminen ?

Auttakaa, tänään näin tumma ovistikku, eilen jo digi hymyili, onko nyt dpo0 silti vai dpo-1? Tallettelut eilen illalla ja tänään aamulla sekä varmaan illallakin, toivotaan et joku urhea pääsisi läpi...

Liitteet

• 20191030_075629.jpg
    20191030_075629.jpg
    10.4 KB · Katsottu: 142
Kp25 dpo10 tänään. Kauhee vatsa vääntö ihanku menkka p*Aska ilman menkkoja.. Jokohan sitä uskaltais alkaa testailemaan. Jos vaikka perjantaina uskaltais :nailbiting:

Muokattu viimeksi:
Luteaali pysyy yleensä samana :happy:
Mulla myöhäisin ovis taitaa olla kp 22.
Mulla taas hassusti et luteaali just ei oo pysyny samassa, vaikka ovis ois ollu ihan sama kiertopäiväkin.
Just tsekkasin kalenterista, niin nää kuluneet viis kiertoa on luteaali ollu 11,11,13,11,12

Ja rupesin näitä luteaalivaiheita laskiessa miettimään tuota laskentatapaakin!
Mä olen siis laskenut aina niin, että dpo1 ois luteaalin eka päivä.
Mut rupesin nyt miettimään, et pitäiskö itse ovispäivä laskea mukaan luteaalivaiheen pituuteen kuitenkin? Ei kai? Eiks luteaali oo just oviksen ja menkkojen välinen aika, eli ei kai ovispäivää siihen lasketa? Miten te laskette?
Tuli sellainen aivopieru-olo :hilarious:

Edit: googlailin ja luteaalivaihe tosiaan lasketaan ovulaation jälkeisestä päivästä kierron viimeiseen päivään. Turha oli äkillinen aivopieruoloni :grin

En tiedä, yritin googlailla, moni oli sitä mieltä että ehkä vasta aikaisintaan dpo5, mutta tiedä vaikka sullakin ois ollut vuorokautta aiemmin ovis/hedelmöittyminen ?

Auttakaa, tänään näin tumma ovistikku, eilen jo digi hymyili, onko nyt dpo0 silti vai dpo-1? Tallettelut eilen illalla ja tänään aamulla sekä varmaan illallakin, toivotaan et joku urhea pääsisi läpi...
No oho! Ompa tosiaan aika räikeä plussa! Mitenhän tuon nyt sit tosiaan ajattelis. Mulla noissa pc:n testeissä lukee että ovis ois 24-48h huipusta. Jos sen mukaan miettii et eilen tuli jo plussa ja tänään vielä vahvempi, niin oisko se sit vasta huomenna sulla se varsinainen ovispäivä. Et eilen ennusti jo parin päivän päähän?
Millaset ohjeet digissä on?

Mä tein aamulla vielä testin, mut kyllä se eilinen aamu kuuden testi on mulla se vahvin, et lasken tän päivän dpo0 päiväksi.
Limailu on kyllä jo vähentyny, alamahakaan ei ole juurikaan kipeä, mut päätä särkee kovasti niin et panadolia otettava.. :sad001

Liitteet

• IMG_20191030_101229.jpg
    IMG_20191030_101229.jpg
    39.5 KB · Katsottu: 151
Muokattu viimeksi:

Kyllä selitit, kiitän :thumleft

Sofia, kuulostaa siltä että tee testi huomenna :hello2 mulla oli maha ihan sekaisin ennen viime plussaa...

Joo, jos niin onnellisesti olisi käynyt, niin on mahdollista, koska en tikuttanut ovista...

Sulla veikkaisin omalla kohdallani olevan dpo-1, mut mistäs näitä varmaksi tietää :confused005 Et oo lämpöjä seurannut?

Screenshot_20191030_110410.jpg
Voiko joku auttaa muaki. Rupesin nyt katsomaan tätä mun flota. Tikutin kp 18 aamulla tumman viivan. Harrastettiin seksiä sinä iltana. Tikutin uudestaan samana päivänä ja oli paljon haaleampi. Tarkoittaako se että toi kp 19 on nyt se ovulaatiopäivä dpo 0. Oon niin super hukassa. Muistan miten olin ihan saatanan kiukkunen kun mies ei jaksanut harrastaa seksiä kun yhtenä helvetin päivänä koko otollisena aikana. Olin niin varma ettei tärppää kun yksi mahdollinen päivä vaan plus tuo ettei seksiä ollut melkeen 5pv ennen tota ovulaatiota.

Mun eiliset maidonherumisfiilikset eivät jääneet pelkiksi tuntemuksiksi. Maitoakin tuli vähän myöhemmin. Taas. Tuli yhdessä aiemmassakin kierrossa. Ja tosiaan imetys on loppunut reilu kaksi vuotta sitten.

Huaaaah :arghh:

Pitäis vissiin keksiä jotain kivaa ja rentouttavaa tekemistä, oon ollut ihan tatti otsassa monta päivää...

View attachment 83364
Voiko joku auttaa muaki. Rupesin nyt katsomaan tätä mun flota. Tikutin kp 18 aamulla tumman viivan. Harrastettiin seksiä sinä iltana. Tikutin uudestaan samana päivänä ja oli paljon haaleampi. Tarkoittaako se että toi kp 19 on nyt se ovulaatiopäivä dpo 0. Oon niin super hukassa. Muistan miten olin ihan saatanan kiukkunen kun mies ei jaksanut harrastaa seksiä kun yhtenä helvetin päivänä koko otollisena aikana. Olin niin varma ettei tärppää kun yksi mahdollinen päivä vaan plus tuo ettei seksiä ollut melkeen 5pv ennen tota ovulaatiota.

Niin minä tuon ajattelisin :think005

Joo, jos niin onnellisesti olisi käynyt, niin on mahdollista, koska en tikuttanut ovista...

Sulla veikkaisin omalla kohdallani olevan dpo-1, mut mistäs näitä varmaksi tietää :confused005 Et oo lämpöjä seurannut?

En oo ihan joka päivä mitannut. Tänään ei vielä ollut lämmöt noussut. Jospa huomenna sitten..

View attachment 83364

Veikkaisin että ovis tosiaan kp 19. Enkä olisi huolissani siitä seksikertojen määrästä, mä ajattelisin niin että tärkeintä on se että oviksen aikaan on uimareita paikalla. Sillä lienee melko rajallinen merkitys, että miten monen seksikerran aikana ne on sinne tuotettu. Siis jos ovis olisi varma. Jos oviksen ajankohta on yhtään epävarma, niin sitten sillä lienee enemmän merkitystä, että uimareita on paikalla riittävän pitkään myös epäillyn ovispäivän molemmin puolin. Mulla siis 2/3 raskautta alkanut kierrosta jossa seksiä ollut pelkästään dpo -1.

Täällä odotellaan menkkoja..

Itse näen jostakin syystä tai toisesta muista kun he on raskaana, monesti jopa ennen kuin ovat itse tienneet. En tiedä miten huomaan, itsestä en huomannu kertaakaan mut kai se iho tai olemus jotenki...

Veikkaisin että ovis tosiaan kp 19. Enkä olisi huolissani siitä seksikertojen määrästä, mä ajattelisin niin että tärkeintä on se että oviksen aikaan on uimareita paikalla. Sillä lienee melko rajallinen merkitys, että miten monen seksikerran aikana ne on sinne tuotettu. Siis jos ovis olisi varma. Jos oviksen ajankohta on yhtään epävarma, niin sitten sillä lienee enemmän merkitystä, että uimareita on paikalla riittävän pitkään myös epäillyn ovispäivän molemmin puolin. Mulla siis 2/3 raskautta alkanut kierrosta jossa seksiä ollut pelkästään dpo -1.

Mua pelottaa et talletellaan liian usein nyt oviksen aikaan, et on vähemmän nyt sit siittiöitä :bag: onneks eilinen talletus oli joka toinen pvä menetelmällä ja tänään ja huome sit usemmin..

Mua pelottaa et talletellaan liian usein nyt oviksen aikaan, et on vähemmän nyt sit siittiöitä :bag: onneks eilinen talletus oli joka toinen pvä menetelmällä ja tänään ja huome sit usemmin..

Mä oon kans miettiny et meillä varmaan on liian usein mutta me harrastetaan melkein joka päivä muutenkin, välillä yks päivä välissä :angelic:

Mä sain tänään 1,5 viikkoa sairauslomaa. Oon jotenkin pystynyt olla stressaamatta koko vauva-asiaa, mutta nyt kun oon päivät kotona niin käyn varmasti tosi malttamattomaksi..

Mä en ymmärrä yhtään noita lämpökäyriä - en tiedä koska lämpöjen pitäisi olla alhaalla ja koska ylhäällä jne. Tuntuu, että vauvanteko on jo ilman niitäkin ihan tarpeeksi stressaavaa, saati sitten että mittailisin vielä lämpöjä lisäksi. Toisaalta tunnistan mielestäni hyvin ovulaation, joten ne tulee kyllä hyvin hyödynnettyä.

Yritän olla kyttäämättä oireita, mutta pakko sanoa sen verran että alavatsassa tuntuu ihmeellistä kihelmöintiä ja paineen tunnetta. Hajuaisti on ehkä vähän herkempi ja oon tosi väsynyt (voi tosin johtua ihan työstressistä). Liekö normi ovisoireita vai viitteitä siitä, ettei kohtu ole tyhjennyksen jäljiltä kokonaan tyhjä. Vuotoa ei ole tällä viikolla ollut ollenkaan. Jos kierto on tyhjennyksen jäljiltä normaali, menkat pitäisi alkaa ensi viikon tiistaina. Toivottavasti saan tehtyä vielä ennen mahdollista raskautta negatiivisen raskaustestin loppuviikosta.. Ja mä en kyllä muista yhtään aavistelinko raskautta edellisissä raskauksissa ennen testin tekoa. En varmaan? Nyt keskeytyneen raskauden taisin jollain tasolla aavistaa ennen plussaa, mutta mulla oli koko raskauden ajan hyvin voimakas tunne siitä, ettei kaikki ole kunnossa. Ja kuinkas kävikään.

Se piti vielä lisätä että tunsin vasemmassa munasarjassa nippaisun viime lauantaina (tyhjennyksestä kp18) ja seksiä harrastettiin sitä edeltävänä torstaina sekä sitten sunnuntaina.

Käyttääkö täällä joku b-vitskulisää luteaalivaiheen tukemiseen? Jos niin millasta? Millasia pitoisuuksia eri beetä ois hyvä olla ja syödäänkö koko kierto? Mulla ollu 11-13vrk, et tavallaan ihan ok kyllä, mut ei nyt haittais varmasti jos sitä vähän koittais buustata :)

Takaisin