Raskaaksi 2019

Jannn ja Sofia mä muistelen, että ennen olisi suositeltu joka toinen päivä, mutta se viimeisin mun kuulema suositus olisi että useamminkin on ok jos miehen sperma on kunnossa. Jos taas on todettu, että uimareita on vähän tai ne liikkuvat huonosti, niin liian tiheät laukeamiset laimentaa spermaa entisestään. Mutta ei tosiaan pitäisi olla väliä jos uimarit on virkeitä ja niitä on normaali määrä. :)

Käyttääkö täällä joku b-vitskulisää luteaalivaiheen tukemiseen? Jos niin millasta? Millasia pitoisuuksia eri beetä ois hyvä olla ja syödäänkö koko kierto? Mulla ollu 11-13vrk, et tavallaan ihan ok kyllä, mut ei nyt haittais varmasti jos sitä vähän koittais buustata :)

Mä syön B6 100 mg kerran päivässä oviksesta menkkoihin. Ei ole kyllä vaikuttanut mulla mitään, mutta varmasti kannattaa kokeilla miten itsellä toimii.

Onnea kaikille plussanneille :love7 ja halaukset ihan jokaiselle❤️

Lukenut olen foorumia koko ajan ja olen nyt pitänyt vähän hiljaiseloa että aika kuluis nopeammin seuraaviin oviksii . Tänään sain ovistestiin tasavahvat viivat ja sitä tässä pohdin että onko täällä vaihtelua että onko muilla tuntemuksia juuri silloin vai vasta sillon 12-24h päästä. Mulla tosiaan nyt sellainen paineentunne munasarjoissa ja mietin että voiko se ovulaatio olla heti kun saa plussan tikkuun. Vai voiko se kipuilla nyt kun on munasolu on ” lähdössä” liikkeelle kohta.

Talleteltu on la ja ma iltana ja mies JUST nyt työreissussa huomiseen iltaan asti:banghead:. Mietin että jos huomenna vielä kokeilis kun tulee ja ei kait se ole kuin toivoa parasta. Mietin jo lähdenkö illalla ajeleen moikkaamassa sitä:grin matka on aika pitkä niin ehkä se olis sulaa hulluutta, mutta eipä täällä kukaan varmaan tuomitsisi:dance011

Tiina, täytyy myöntää et oon iteki ihan pihalla noista lämpökäyristä. Sammien vastaus nyt hieman selvensi asiaa.
Eli siis ennen ovulaatiota aamulämpö pysyy suht samana ja ovulaation tapahtumisen jälkeen aamulämpö nousee? Ja laskee vasta menkkojen alettua? Näkyykö kiinnittyminen aamulämmössä?

Anteeksi, tyhmä kyselee:banghead::)

Azzeliini, saadaan jännätä yhdessä:happy:

Tiina, täytyy myöntää et oon iteki ihan pihalla noista lämpökäyristä. Sammien vastaus nyt hieman selvensi asiaa.
Eli siis ennen ovulaatiota aamulämpö pysyy suht samana ja ovulaation tapahtumisen jälkeen aamulämpö nousee? Ja laskee vasta menkkojen alettua? Näkyykö kiinnittyminen aamulämmössä?

Anteeksi, tyhmä kyselee:banghead::)

Azzeliini, saadaan jännätä yhdessä:happy:

Ennen ovulaatiota lämpö sahaa ainakin mulla, mutta pysyy tietyn rajan alapuolella koko ajan (mulla yleensä alle 36,35). Sitten droppaa oviksen aikoihin (mulla alle 36) ja ovulaation tapahduttua nousee sen "rajan" yläpuolelle (mulla 36,4-36,6). Yleensä silloinkin vähän sahaa, nyt mulla on vain noussut/pysynyt korkealla. Ja tosiaan kiinnittyminen voi näkyä dippinä lämmöissä. Ja tosiaan, menkat pystyn ennustamaan siitä, että lämpö tippuu taas 36,2-36,3 pintaan, siitä vuorokauden sisällä alkaa vuoto.

Välillä tikuttelen, mutta itse oon tykännyt enemmän lämpöjen mittailusta kierron seurantaan :)

Lukenut olen foorumia koko ajan ja olen nyt pitänyt vähän hiljaiseloa että aika kuluis nopeammin seuraaviin oviksii . Tänään sain ovistestiin tasavahvat viivat ja sitä tässä pohdin että onko täällä vaihtelua että onko muilla tuntemuksia juuri silloin vai vasta sillon 12-24h päästä. Mulla tosiaan nyt sellainen paineentunne munasarjoissa ja mietin että voiko se ovulaatio olla heti kun saa plussan tikkuun. Vai voiko se kipuilla nyt kun on munasolu on ” lähdössä” liikkeelle kohta.

Talleteltu on la ja ma iltana ja mies JUST nyt työreissussa huomiseen iltaan asti:banghead:. Mietin että jos huomenna vielä kokeilis kun tulee ja ei kait se ole kuin toivoa parasta. Mietin jo lähdenkö illalla ajeleen moikkaamassa sitä:grin matka on aika pitkä niin ehkä se olis sulaa hulluutta, mutta eipä täällä kukaan varmaan tuomitsisi:dance011

Jos tänään on ovisplussa testissä niin eikös huominen tallettelu ole ihan otollinen aika.
Nuo kipuilut voivat olla munarakkulan kasvamista, itse ovulaatiota tai keltarauhasen toiminnasta johtuvaa. Eli lähes mitä tahansa.:hilarious: Toki hiljalleen varmasti jos seuraa ja tikuttelee niin tunnistaa sitten mitä ne omalla kohdalla ovat.

Minulla on tänään ollut sellainen kuplan tuntuinen olo vasemmalla ja sitten se muuttui nippailuksi. Ovistikussa kutakuinkin samanlainen viiva kuin eilen. Eli selkeä mutta ei plussa. En tiedä nyt yhtään mitä tämä kroppa puuhaa. Jos ovis on vasta tulossa ja luteaali säilyy entisen mittaisena niin kierrosta tulee niin pitkä kuin joskus teini vuosina.o_O
Optimisti toki ajattelisi että ovis olikin aiemmin ja nämä olisivat kiinnittymiseen liittyvää. :nailbiting:Pessimistinen minä epäilee ovuloimatonta kiertoa.:shifty:

Tää oli jotenkin ihana viesti, tulin hyvälle tuulelle. Itse tietty naisena ajattelisin tollaisen pienen ilta-ajelun ja seksiyllärin jopa tuovan lisää kipinää makkariin, mutta miehen näkökulmasta se tietty olisi silkkaa hulluutta. :biggrin Oma kantanihan toki on, että ei muuta kuin pitsihepeneet päälle ja koputtelemaan miehen hotellihuoneen oveen! Kiva sitten kysyä kastepapilta suostuuko se kastamaan teille Cumulusta tai Seurahuonetta. :laughing001

Nyt mä ihan kiinnostuin näistä lämpöjen seurailuista! Pitääkö ne mitata aina aamulämpönä?

Juuri kun edellisessä viestissä kehuin ettei ole ollut vuotoa, niin äsken vessareissulla huomasin pikkareihin tulleen reilu teelusikallisen verran ruskeaa/punertavaa vuotoa. Pyyhkiessä ei mitään. Aloin laskea päiviä taaksepäin ja jos oletetusta ovulaatiosta on 3-4 päivää (la-su) niin voisiko olla kiinnittymisvuotoa..? Tästä innostuneena mittasin lämmönkin ja oli vähän normaalia matalampi (36,4 kun mulla on normilämpö 36,6-36,7). Tänään on myös tuntunut nipistelyä alavatsassa.

Voi miksi alan haaveilla plussasta, kun pettymys tulee olemaan niin kova kuukautisten alkaessa!

Joo, ennen ku nousee ylös, juo mitään tms. Kielen alta, mahdollisimman samaa aikaan ja samoissa olosuhteissa. Mittarin pitäisi näyttää lämpö kahden desimaalin tarkkuudella :)
Kielen alta?
Ja niinkun minä jo kainaloani aamulla kerkesin kopeloida. Ei sit. :laughing002

Joo, ennen ku nousee ylös, juo mitään tms. Kielen alta, mahdollisimman samaa aikaan ja samoissa olosuhteissa. Mittarin pitäisi näyttää lämpö kahden desimaalin tarkkuudella :)

Aika jännä. Lapsiltahan ei edes suositella lämmön mittausta heti aamusta, kun koko yön peiton alla pötköttely nostaa kehon lämpötilaa. Lämpö mitataan vasta vähintään 15 min päästä ylösnoususta. Luulisi aikuisilla olevan sama juttu :grin

Aika jännä. Lapsiltahan ei edes suositella lämmön mittausta heti aamusta, kun koko yön peiton alla pötköttely nostaa kehon lämpötilaa. Lämpö mitataan vasta vähintään 15 min päästä ylösnoususta. Luulisi aikuisilla olevan sama juttu :grin

Kai siinä on ajatuksena päivästä toiseen mahdollisimman samojen olosuhteiden säilyttäminen :confused005

Mulla aamuisin 35,8 pari kertaa käynyt 35,5. Vuotoa ei näy mutta hirveä tälli keskelle kohtuu niin ihan varmasti oli signaali et menkat tulee. Ois kyl voinu pussata ja vaan olla raskaana

Hei hei, päivitys mun kiertoon. Arvelen menkkojen alkava maanantaina, vähän epämääräistä vuotoa ja kipua, mutta ei ihan tavalliset (2-3pv runsasta vuotoa ja 2-3 pv tiputtelua). Nyt tuli vähän enemmän ja sitten se loppui, jatkui taas ja tällä hetkellä taas loppui. En oikein ymmärrä. Rt tein maanantaina ennen kuin vuoto alkoi ja se oli ihan blankko. Laitoin Flo että ti oli virallinen aloituspäivä :)

Tää oli jotenkin ihana viesti, tulin hyvälle tuulelle. Itse tietty naisena ajattelisin tollaisen pienen ilta-ajelun ja seksiyllärin jopa tuovan lisää kipinää makkariin, mutta miehen näkökulmasta se tietty olisi silkkaa hulluutta. :biggrin Oma kantanihan toki on, että ei muuta kuin pitsihepeneet päälle ja koputtelemaan miehen hotellihuoneen oveen! Kiva sitten kysyä kastepapilta suostuuko se kastamaan teille Cumulusta tai Seurahuonetta. :laughing001

Hahah en kestä!! Pienokainen sai nimekseen omenahotelli:laughing001

Mä oon miettiny samaa, välillä kova kipu, sellainen voimaks särky/jomottelu alkanut o+ seuraavana päivänä, joskus taas jo ennen 0+ tai samana päivänä. Tällä kertaa o+ tuli eilen aamulla ja alavatsaa jomotteli ja särki edellisen päivän ja o+ päivän(tai aamupäivän) , otin ihan panadolin kun o+ aamupäivänä oli niin epämukava olo jomotuksen kanssa.
Tänään pitäis kai olla varsinainen ovispäivä, kun pc lukee että ovis on 24-48h mut eipä tunnu juuri miltään :wtf
Et oliko se jo eilen kuitenkin, vai eikö itse ovis vaan tunnu tällä kertaa, vai tuntuuko vasta illemmalla tai ehkä huomenna?
Et jomotteleeko mulla eniten just ennen irtoamista, vai mitä. En mä tiedä. No, toissailtana tai yönä talleteltiin ja miehen pitäis tänään tulla taas. Et oli miten oli ni talleteltu ihan ok aikaan.

Täällä tissit aristaa, pinna lyhyt ku mulla progen jälkeen eka tuhru tulee klo 12 ja sit illalla klo 19 oikea vuoto alkaa. Näin kellonaika aina tiedossa. No mukana löi duunis siteitä ja kaikkee mut ei niin mitään. Ei tuhrua ei ku jumissa ollu pieru. Onkohan kuin monta päivää hyvä odotella että vuoto tulis? On itselläni alkanut jopa 5 päivää kuurin jälkeen mut nyt ajoitettiin et otin ylimääräistä ja jostaki luin et se voi kestää jopa viikon elimistössä? Voiko olla tosi?

Takaisin