Raskaaksi 2019

Huhhuh mikä viikon aloitus, mulle just soitettiin että sain uuden työn, alkaa viikon päästä, oon nyt ollut pari kk tosiaan kotosalla vaan, nyt saa muuta ajateltavaa kun elämä on nyt pyörinyt pelkästään oikeastaan tän lapsihaaveen ympärillä, tuntuu ettei ole oikeastaan muuta osannut edes ajatella ja muuhun paneutua, kun jokaiseen mahdolliseen mahan tuntemukseen ja että missä kiertopäivässä nyt mennään, tekee varmasti hyvää, vaikka myös jännittää tuo uusi työ iiks :nailbiting:

Tervetuloa uudet :hello

Paljon onnea plussista, ja pahoittelut kp1 kohdanneille :Heartred

Kokemuksia näistä one stepin ovis testeistä? O jo joku saanut näihin tumman viivan jos esim muihin ovis liuskoihin ei oo niin tummaa viivaa tullut? :angelic:
Mulla on nuo Onestepit toimineet niin kuin pitää. Selkeästi tullut tasavahva viiva. Tosin ei paljon muista ole kokemusta. Sofia käytin esikoista yrittäessä ja ne toimivat myös hyvin.

Surullisenkuuluisa dpo10 tänään. Mutta ei tiputtele ainakaan vielä. Jospa ne terot olis toiminu. Tänään töissä tuli vahva tunne, että nyt on tärpänny. En testaa, kun en halua pettyä. Leijun vielä pari päivää pilvilinnoissani, jos ei tiputtelu pudota sieltä maanpinnalle sitä ennen...

Onnea plussanneille! :smiley-bounce016

Uusi soitto ensineuvoon, jätti konsultaatiopyynnön gynelle ja soittelee mulle takaisin torstaina. Jäi vaan vähän sellainen epävarma olo että olisko pitänyt kertoa enemmän asioita. Sanoin vain että ollaan yritetty puolisen vuotta ja esikoinen on ivf-alkuinen. Hoitaja itse kysyi vain milloin esikoinen on syntynyt. Onhan siellä toki kaikki mun vanhat tiedot luettavissa, että pitkät kierrot ja ovuloimattomuus ja munatorvi mahd tukossa ja kaikki muut, mutta lähteekö se gyne sitten kuinka pedantisti niitä lukemaan. Saati olettamaan että samat ongelmat on vieläkin. Kun ei ole edes se gyne joka sitten tulee mulle soittaman, että voisin hänen kanssaan jutella ja perustella omaa puoltani, jos hän on sitä mieltä että odotellaan vielä.

Hitsi vie, ahdistaa vähän :facepalm:

Ihania uutisia AZ :happy::Heartred kiva kun kävit kertomassa.

• Tykkään
Reaktiot: AZ
Onnea Mamimam ja Suklaapehmis! :Heartred

Mulla alkoi lauantaina menkat. Kierto jäi 27 päivän pituiseksi, mikä on kyllä lyhin mikä mulla on varmaan vuosiin ollut. Voisko johtua gelee royaleista tai greippimehuista? Tai sit ihan vaan sattumasta tai omista stressailuistani. Toisaalta olin kyllä ihan iloinen, että ne alkoi, koska sitten pystyin juomaan huoletta alkoholia. :rolleyes: Nyt on sit jo kp3, ja oon orientoitunut uuteen kiertoon. Ystävät teki mulle hedelmällisyystaikoja. :D

Mulla on greippimehu kolmatta ja gelee royale hunaja toista kiertoa käytössä, ja kierrot on olleet jotenkin hirveän lyhyet. En osaa sanoa vaikuttaako nuo. Tässä kierrossa aloitan Terolutit kokeeksi, katsotaan vaikuttaako tuohon lyhyeen luteaaliin.

Onestep testeistä, niin itselle eivät olleet parhaita. Tuntui nimenomaan vaikealta saada huippu kiinni ja yhdessä kierrossa en kunnon plussaa saanut missään vaiheessa, vaikka oireet oli, enkä tiedä että mulla ois koskana ollut ovuloimatonta kiertoa.
Pc:llä kun testasi rinnalla ja tiesi millon siitä tulee plussa ja sit testas myös one step, niin sai vahvan viivan, mut oma kokemus et oli ihan hailua, kunnes tuli selkeä plussa JOS osas testata oikeaan aikaan. pc taas vahvistuu pikkuhiljaa, niin osaa alkaa sit testaamaan vähän useammin viivan vahvistuessa. Pc:llä voi testaa mihin aikaan vaan ja one stepillä oli tietty aikaväli. 10-20.00 tais olla ja ite ainakaan saa vahvaa pissaa millään tuohon aikajanaan.

Greippi ja gelee voi tosiaan kiertoja lyhentää. Itellä ei geleestä kokemusta, mut lukenu täältä useammalta kierron lyhenemisestä. Greippi on itellä auttanu aikaistamaan ovista ja on nuo kierrotkin ollu vähän lyhyempiä. Alkuun 29 ja nyt 26 ja 27.

Täällä jäätävä hedari vaivana, argh.

Mulla kans särki päätä viime viikolla muutamanakin päivänä. :/

Tosta oviksen aikaistamisesta.. Onko se välttämättä aina hyvä juttu? Siis itselläni ei ehkä, koska limakalvokin paksunee hitaasti usein. Sanotaan että ne kulkee käsi kädessä, mutta letroilla aikaisin plus tullut testiin kp15. En usko että saisin koskaan aiemmin.. Pelottaa että tulee ovuloimaton :/

Sinpura onnea työpaikasta!

Kauhea nokkatukko iski ja jäätävät repäisykivut yskiessä jos istuu, tuntuu et munis repee. Enpä oo testii tehny vaan mieli tekis niin saisi ainakin ajatuksen siitä ehkä mahdollista kerran ei tätiä näy fiiliksestä.... pyörä pöllitty ja kaikki päin honkia menee, nyt tekis mieli vaan sanoa et laittakaa mun mahaan vauva ja tadaa siel oliskin vauva.. ihme ajatuksia ja vertaki tuli jo niistäessä...

Mulla kans särki päätä viime viikolla muutamanakin päivänä. :/

Tosta oviksen aikaistamisesta.. Onko se välttämättä aina hyvä juttu? Siis itselläni ei ehkä, koska limakalvokin paksunee hitaasti usein. Sanotaan että ne kulkee käsi kädessä, mutta letroilla aikaisin plus tullut testiin kp15. En usko että saisin koskaan aiemmin.. Pelottaa että tulee ovuloimaton :/

Sinpura onnea työpaikasta!

Juu mä olen ainakin omalla kohdallani ottanut sen oviksen aikaistumisen nimenomaan huonona asiana. Mulla kolmasti raskaus alkanut kierrosta jossa ovis n. kp 21, vaikka suurimmassa osassa kierroista ovis n. kp 14-16. Epäilen, että olisi jotenkin hitaasti kypsyvä limakalvo eikä munasolu pääse kiinnittymään kuin noissa pidemmissä kierroissa. Luulen että ne viime kierron kaltaiset kp 10 oviksen kierrot on ainakin mulla täysin toivottomia. Mä juon enää puoli lasia appelsiini-verigreippimehua kun en uskalla juoda enempää ja se kuitenkin lisää limoja. Yhdessä kierrossa jätin pois niin oli koko kierto lähes rutikuiva. :sorry: Ehkä pitäisi jättää ensi kierrossa kokonaan pois ja lopettaa se gelee royale hunaja myös - vaikka sitäkin syön vain vajaan teelusikallisen päivässä.

Onpa ihanaa lukea plussauutisia näin paljon, onnea!! Ja tsemppiä kp1:n aloittaneille :Heartred

Mä varasin tänään ajan työterveyslääkärille ja -psykologille. Keskenmenoajatukset kummittelee edelleen päässä ja tässä työssä ne alkaa haitata omaa jaksamista ja työtilanteeseen olen tosi kuormittunut. Lääkäri arvioi ke työkyvyn ja sain 5 kerran lähetteen psykologille. Oli ihana symppis hoitaja langan toisessa päässä, joka totesi että keskenmenosta on vasta vähän aikaa ja sen tuomia tunteita on varsinkin tässä työssä hyvä käsitellä ihan ennaltaehkäisyn mielessäkin. Olisi kirjoittanut mulle jo sairauslomaa, mutta sanoin pärjääväni. :shy:

Mulla jatkuu armoton panetus, joka yleensä itse aktissa helpottuu mutta tää vaan jatkuu! Keskiviikkona tulee 3 viikkoa tyhjennyksestä eli sen mukaan kiertopäivä olis 20. En oo koskaan oviksia tikuttanut mutta yleensä oon ne hyvin tuntenut. Saa nähdä alkaako menkat ens viikolla (kierto yleensä 27-28 päivää) vai miten sekaisin sitä kkm jäljiltä ollaan!

Mistä näitä isoja ihonalasia finneja oikeen tulee, ei oo taas hetkeen ollu saatikka sitte heti oviksen jälkeen niitä on VIISI eikä ne peity ees meikillä kun vielä kaulukset ja kaulaliinat hinkkaa puolet pois :BangHead

Mistä näitä isoja ihonalasia finneja oikeen tulee, ei oo taas hetkeen ollu saatikka sitte heti oviksen jälkeen niitä on VIISI eikä ne peity ees meikillä kun vielä kaulukset ja kaulaliinat hinkkaa puolet pois :BangHead

Jos ne tulee leukaan/kaulaan/leukapieliin niin ne on hormoninäppyjä. Nimim. Kokemusta on ja kosmetologin toteamaa. Ei saisi näprätä koska ne puhkeaa helposti ihon sisälle ja paraneminen pitkittyy. En vieläkään ihan aina usko tätä ohjetta :rolleyes: mulle tulee noita aina ennen menkkoja ja raskauden aikaan lisääntyi hurjasti (on edelleen).

Ps. Ihanaa kun lapset on isänsä kanssa mummolassa ja mulla on aikaa lukea viestejä nojatuolissa löhöten!

Jos ne tulee leukaan/kaulaan/leukapieliin niin ne on hormoninäppyjä. Nimim. Kokemusta on ja kosmetologin toteamaa. Ei saisi näprätä koska ne puhkeaa helposti ihon sisälle ja paraneminen pitkittyy. En vieläkään ihan aina usko tätä ohjetta :rolleyes: mulle tulee noita aina ennen menkkoja ja raskauden aikaan lisääntyi hurjasti (on edelleen).

Ps. Ihanaa kun lapset on isänsä kanssa mummolassa ja mulla on aikaa lukea viestejä nojatuolissa löhöten!
Juu yritä nyt pitää näppis erossa suolakivellä oon saannu hyvii tuloksii mutta eipä niitä yleensä oo ihan tähän aikaan ollu vielä saatikka näin montaa... koko leikaa jomottaa :sad015

en muista laitonko tänne puolelle, että on tullu kp 25/28-30 saakka nyt rusehtavaa vuotoa kolme päivää, välillä punervaa ja taas rusehtavaa. välillä lorisee, mut suurimmaks osaks vaan tuhruttelua.
mitä ootte mieltä, tein tänään pc-raskaustestin ja haamu tuli 7min päästä testiin. unohdin ottaa tarkan 5 min ajan. ja myöhemmin luinkin että positiivinen tulos tulee minuutissa.
mitähän ajatella? muilla samanlaista ollut ja kui on menny?

Liitteet

• 8947ECE0-3AA8-425D-B5F0-4A615E6E9BB8.jpeg
    8947ECE0-3AA8-425D-B5F0-4A615E6E9BB8.jpeg
    11.1 KB · Katsottu: 217
Siis mulla on ollu jotenki levoton maha, iha ku ois vatsalihakset kipeet mut ei oo. Nippailua on ollu mut en kyllä osaa paikallistaa onko se vaan Paukku :grin iha ku ois outoo värinää alamahalla välillä. o_O hitto soikoon sanon minä näiden oman oireiden tarkkailussa o_O

en muista laitonko tänne puolelle, että on tullu kp 25/28-30 saakka nyt rusehtavaa vuotoa kolme päivää, välillä punervaa ja taas rusehtavaa. välillä lorisee, mut suurimmaks osaks vaan tuhruttelua.
mitä ootte mieltä, tein tänään pc-raskaustestin ja haamu tuli 7min päästä testiin. unohdin ottaa tarkan 5 min ajan. ja myöhemmin luinkin että positiivinen tulos tulee minuutissa.

Pitäisin plussana kun on noin selvä ja tullut noin aikaisin. Mun käsittääkseni se on niin, että positiivinen tulos VOI tulla minuutissa jos testaa myöhään ja hCG on ehtinyt nousta korkealle, mutta tulkitaan negaksi vasta 5-10 min kohdalla testistä riippuen. Eli plussa voi tulla myöhemminkin kuin minuutin kohdalla. Eri juttu löytää joku haamujen haamu seuraavana päivänä roskiksesta, mutta noin selvä viiva tuossa vaiheessa on mun mielestä kyllä plussa.

Pitäisin plussana kun on noin selvä ja tullut noin aikaisin. Mun käsittääkseni se on niin, että positiivinen tulos VOI tulla minuutissa jos testaa myöhään ja hCG on ehtinyt nousta korkealle, mutta tulkitaan negaksi vasta 5-10 min kohdalla testistä riippuen. Eli plussa voi tulla myöhemminkin kuin minuutin kohdalla. Eri juttu löytää joku haamujen haamu seuraavana päivänä roskiksesta, mutta noin selvä viiva tuossa vaiheessa on mun mielestä kyllä plussa.

oi, täytyy ehkä jo huomenna testata uusiks! en sit tiiä mihin tää vuoto viittaa
varmaan neuvolaan soitettava aamusta...

Mun mielestä plus ja rusehtava vuoto vanhaa.

Noista terolutin käytöstä mulla nyt se progesteroni kun limis on jotaki ohutta peeaskaa ja toi valmiste mulla tehonnut hyvin ja tiputtelu alkanut jopa 4n päivän käytön jälkeen. Nyt oo mitään. Tuntuu painetta ja ihme repimistä vain joten kaipa hanat aukeaa. Mutta yleisesti ottaen se paksuntaa limistä ja pidentää luteaalia, tosin.esim itsellä ollut just välivuotoa kun paksuuntuu liikaa mutta normisti se ei tunnu paksuuntuvan yhtään... Ainaki outoa et se on liki aina 6mm se limis ku käyn gynel. Kerran ollu täällä paksuuntunut..

Hormonifinnit Juu leukaan just tulee, sano äitini kosmetologi.. Itselläni kauhu kipu leuassa ja iso finni. Ainaki on jotain hormonaalista.

Sori, tuon vaan huonoa fiilistä ku oma fiilis niin maassa

Onnea plussista tsempit ovikseen ja blääh kp1

Tässä mun pc. Dpo 9 tein illalla testin. Näky ihan saatanan huonosti enkä saanut kuvaan 8min odotin kun luin testin. Tein clearblue super herkän dpo 10 aamulla ja oli tummempi ja tuli viiva heti. Suosittelen tekee toisen testin kanssa. Tuhruta saattaa kuukautisten aikaan joillain ihmisillä. Näin oon lukenut.

Liitteet

• 1572203608528.jpg
    1572203608528.jpg
    17.7 KB · Katsottu: 191
Takaisin