Raskaaksi 2019

Täällä on kp29, dpo13.. tänään ilmestyi muutama näppylä, mitkä enteilee yleensä menkkoja :sour: joten en vielä testiä tee, ehk huomenna illalla sitten jos ei oo menkat alkaneet.. oon eilen ja tänään tehny ovistestit (huvin ja urheilun vuoks) , no negaahan se on mut tänää oli tummempi viiva ku eile :grin eihä se mitää tarkota. Mut joku kauhee polttelu ois tehä raskaustesti mut ei vielä viitti ettei tipu korkeelta. Sovittii miehen kans et tehää yhdessä raskaustesti, ni siks en oo vielä tehnyt sitä.

Miksi mulla on jäänyt sellainen mielikuva, että soija olis just huono hormonitoiminnalle?
Voi olla et mielikuvani on ihan omani :bookworm:

Dpo 7.
Alkaisjo. (joo ei toki tarvi vielä mut kun ne alkaa kuitenkin ni vois sen puolesta..)
Siis joo ei liika estrogeeni ole hyvä mutta kohtuudella toki kaikkea, ei litra päivässä siis. Esim kahvin kans tilkka yms jne. Nyt pääasiassa ton estrogeenin takia vaihdoin sen pois ..

Paljon onnea! :happy:Teillä alkanu yritys samaan aikaan kun meillä. Mitäs oireita sulla nyt olikaan :angelic:

Täälä on maha ainakin niin kovalla että tuntuu että koko takamus halkee :D on se yleensäkin kovalla mut ei kyllä näin ettei oo toiminu 3päivään :D
Dpo 1: Vatsassa tuntuu puutunut tunne. Pissatessa kohdun suussa tuntuu painetta.

Dpo 2: Menkkamaisia kipuja, vihlaisuja.

Dpo 3:Vatsallaan maatessa tuntuu painetta vatsassa. Etova olo. Vatsassa tuntui iltapäivällä yksi elohiiren tapainen töytäisy vatsassa. Jos kiinnittymisen voi tuntea voisin kuvitella että kyseessä olisi ollut se.

Dpo 4: Menkkamaisia juilimista. Limaista vuotoa.

Dpo 5: Alaselkä saatanan kipeä ja menkkamainen juiliminen jatkuu.

Dpo 6: Vasemman rinnan/kainalon alueella nipistelee aika-ajoin. Alavatsaan pistelee ja selkä kipeä.

Dpo 7: Seksin aikana tuntuu painetta. Oksettaa, koko ajan.

Dpo 8: Vatsassa kramppimaisia kipuja. Oksettaa ja meinaa tulla p housuun. Pyörryttää. Pieniä vatsakipuja pitkin päivää

Dpo 9: Vatsakipeä, rinnat painavan tuntuiset, oksettaa, jäätävän hyvä ruokahalu

Dpo 10: Vatsassa tuntuu kuumottavaa kipua kun joku polttaisi kohdun suuta.

Näin oon kirjannut flohon! Toivottavasti auttaa. Kerrankin oikeesti oon ottanut oireita ylös helpottaa muita ja on ite kiva katsoa näitä. Toki ollaan kaikki erilaisia joten saattaa olla ettei ihan samoja ole kaikilla mutta mulla näin. Mun paska on ollu kovalla ja pehmeällä vähän väliä joskus istun 30min ja joskus totaali tyhjennys 30sek :grin

Siis joo ei liika estrogeeni ole hyvä mutta kohtuudella toki kaikkea, ei litra päivässä siis. Esim kahvin kans tilkka yms jne. Nyt pääasiassa ton estrogeenin takia vaihdoin sen pois ..
Ja lainaan itseäni mulla kun on pcos niin estrogeenia erittyy läpi kierron jolloin käytetään antiestrogeeneja kuten clomifen yms että se ovis tulis. Kuitenkin ovuloin ilman niitä mut sitte keltis ei oikein futaa. Nyt vielä on progea tämä ja huominen ja sit tuloo menkat. Pääsee kattelee ovista. Hyvin oireeton kierto kyllä Jäätävät kivut viikko ennen ovista ja tuolloin otestien viivat tummaa mut tummin oli ku hymy. Sit tuli oireettomuus ja nyt oon vaan oottamassa menkkoja. Lämmöt todella alhaiset ja epäilen kilpparia. Muutenkin ollut melko tjot eli b-complex ja d ja onagra eli iltaprimoöljy joka mulla tekee reuman siedettäväksi .. Toki eroja on. Täällä paljon käytetään alkuraskauden pahoinvointia ehkäisevänä ja kipuja myös liittyen kuukautisiin. Toivon toki et pian olis raskaana ja tulisi syliin asti..

Onnea plussasta Mamimam!

Että pitikin mennä taas googlettamaan :facepalm:
Kohtuanomalia eli herttamainen kohtu, ensimmäisillä tutkimuskerroilla ultrassa todettiin, että kohtuni on hieman sydämenmallinen :rolleyes:
Nyt sitten törmäsin juttuun, jossa kerrottiin tämän olevan jopa raskauden alkamista hankaloittava ominaisuus, vaikka toisin klinikalla siitä sanottiin :eek:
Ei rauhoittanut mieltä tämä tieto :bored:
Voi peräpää että menin tämän tekemään :mad:
Onko täällä ketään muuta, jolla todettu herttamainen kohtu?:anyone

Puskista huutelen, että mun kaverilla on todettu tuo herttamainen kohtu. Niillä on silti kaksi lasta jotka ihan luomuna saaneet alkunsa. Ainoastaan synnytykseen on vaikuttanut, eli molemmat tulleet sektiolla, vaikutti jotenkin tarjontaan ekassa synnytyksessä ja tokassa ei lähtenyt edes kokeilemaan alakautta. En olisi huolissani vaikutuksesta raskautumiseen, etenkin jos klinikallakin oltiin sitä mieltä ettei haittaa.

Dpo 1: Vatsassa tuntuu puutunut tunne. Pissatessa kohdun suussa tuntuu painetta.

Dpo 2: Menkkamaisia kipuja, vihlaisuja.

Dpo 3:Vatsallaan maatessa tuntuu painetta vatsassa. Etova olo. Vatsassa tuntui iltapäivällä yksi elohiiren tapainen töytäisy vatsassa. Jos kiinnittymisen voi tuntea voisin kuvitella että kyseessä olisi ollut se.

Dpo 4: Menkkamaisia juilimista. Limaista vuotoa.

Dpo 5: Alaselkä saatanan kipeä ja menkkamainen juiliminen jatkuu.

Dpo 6: Vasemman rinnan/kainalon alueella nipistelee aika-ajoin. Alavatsaan pistelee ja selkä kipeä.

Dpo 7: Seksin aikana tuntuu painetta. Oksettaa, koko ajan.

Dpo 8: Vatsassa kramppimaisia kipuja. Oksettaa ja meinaa tulla p housuun. Pyörryttää. Pieniä vatsakipuja pitkin päivää

Dpo 9: Vatsakipeä, rinnat painavan tuntuiset, oksettaa, jäätävän hyvä ruokahalu

Dpo 10: Vatsassa tuntuu kuumottavaa kipua kun joku polttaisi kohdun suuta.

Näin oon kirjannut flohon! Toivottavasti auttaa. Kerrankin oikeesti oon ottanut oireita ylös helpottaa muita ja on ite kiva katsoa näitä. Toki ollaan kaikki erilaisia joten saattaa olla ettei ihan samoja ole kaikilla mutta mulla näin. Mun paska on ollu kovalla ja pehmeällä vähän väliä joskus istun 30min ja joskus totaali tyhjennys 30sek :grin
Oi, noi on kiva lukea aina <3

Puskista huutelen, että mun kaverilla on todettu tuo herttamainen kohtu. Niillä on silti kaksi lasta jotka ihan luomuna saaneet alkunsa. Ainoastaan synnytykseen on vaikuttanut, eli molemmat tulleet sektiolla, vaikutti jotenkin tarjontaan ekassa synnytyksessä ja tokassa ei lähtenyt edes kokeilemaan alakautta. En olisi huolissani vaikutuksesta raskautumiseen, etenkin jos klinikallakin oltiin sitä mieltä ettei haittaa.
Kiitos vastauksesta :happy:
Raihoittelen itseäni tällä :happy119

Huh kun ootte ahkeria! Mulla aina alkukierto palstataukoa,kun ei vaan jaksa, mut nyt oonki viikon koittanu lukea aina sillon tällön päästäkseni kartalle! :grin
Paljon onnea Silk ja Mamimam! Ihania plussauutisia :hug007

Mahdollisten La seuraamisista ollu puhetta, ite en oo kertaakaan käyny katsomassa. Sit vasta jos plussa tulee :)

Täällä kp12 ja unohdin aamulla alottaa oviksen testaamisen! Vasta iltapäivällä tajusin et mennään jo siinä vaiheessa kiertoa et vois tosiaan alotella!
Tässä kierrossa kroppa tuntuu taas olevan kuulolla ja eilen alko pienesti alavatsalla jomottelemaan ja tänään sit jo enempikin, eli follien kasvukivut tuntuu. Limailua ollu kans jo pari päivää, tänään ajoittain jo ihan kirkastakin ja reilusti! Jotenkin jännä kun välillä ihan maitomaista tosi reilusti, välillä ihan kirkasta ja sit välillä ei mitään, saman päivän sisällä.
Iltapäivän testi oli hailura vielä. Aamusta sit taas. Otin nyt testin esiin, et muistan varmasti :joyful:
Aiemmin plussa tullu parissa kierrossa kp13-14, eli huomisesta eteenpäin ainakin paristi päivässä testaan.
Tallettelut alotettu tänään ja koitetaan olla ens viikolla reippaita :grin

Onnea Mamimam ja pienelle tarrasukkia!

Twisted selvensikin jo soijahommeleita, itse oon sitä vähän juonut tässä kierrossa. On todella hyvääkin! Mut mietin kannattaako enää oviksen jälkeen juoda? Eikös sitten estrogeenit tipu? Vaikka ei se tosiaan niin vähäisenä määränä edes voi vaikuttaa varmaan.

Sammie voihan se tippuminen olla kiinnittymisdippi???

Se kävi enimmän v*tutuksen haihduttua mielessä, mutta NYT JO ? :scratch

Kp1 (tai varmaan vasta virallisesti huomenna, kun vuoto alkoi klo 18), järkyt menkkakivut ja lapsen oksennustauti alkoi minullakin. Että verta, p*skaa ja oksennusta. Kuumekin nousi.

On taas ollut ovispäivä, aamusta alkean kaikenmaailman nippailuja ja vihlontaa, tärinä kipu oli pahimmillaan(=tärinä kipua) 2 kertaa. Ensin vasemmalta 11-12 aikaan sitten vielä oikealla 13-14 aikaan, joten ihmetyttää tämä molemmin puolisuus taas, oon heinäkuussa pistänyt saman merkille että ensin kivut toisella puolen ja sit jonkun ajan kuluttua myös toisella, mutta tiedä sit mitä olo, jotenki en uskois tupla ovikseksikaan :confused005
Ei kuitenkaan ollut kivuliain ovulaatio mitä ollut, mutta ihmeen pitkäkestoinen kipu/juilinta.

Mut yön pettymyksestä selvitty, ja katotaan jos tänää sais vielä hommat sinetöityä tältä kierrolta :D väsy on kyllä julmettu. Onhan tuo 3päivää ennen ovulaatiotakin ihan mahdollinen tärppi.

Esikoisella menossa paha uhmakausi. Voi ku tulee melkein ikävä taaperon uhmaa, ku tällänen 7vuotias on jo aika näsäviisas ja puhelahjat hyvät nii hoh hoijaa :D ihan kuin pieni teini olis talossa. :confused2 onneks ees kouluun meneminen on kivaa ja sitä odotetaan uutta koulupäivää aina edellisen päivän loputtua. Toivottavasti tää kouluinto jatkuis koko kouluajan!

On taas ollut ovispäivä, aamusta alkean kaikenmaailman nippailuja ja vihlontaa, tärinä kipu oli pahimmillaan(=tärinä kipua) 2 kertaa. Ensin vasemmalta 11-12 aikaan sitten vielä oikealla 13-14 aikaan, joten ihmetyttää tämä molemmin puolisuus taas, oon heinäkuussa pistänyt saman merkille että ensin kivut toisella puolen ja sit jonkun ajan kuluttua myös toisella, mutta tiedä sit mitä olo, jotenki en uskois tupla ovikseksikaan :confused005
Ei kuitenkaan ollut kivuliain ovulaatio mitä ollut, mutta ihmeen pitkäkestoinen kipu/juilinta.

Mut yön pettymyksestä selvitty, ja katotaan jos tänää sais vielä hommat sinetöityä tältä kierrolta :D väsy on kyllä julmettu. Onhan tuo 3päivää ennen ovulaatiotakin ihan mahdollinen tärppi.

Esikoisella menossa paha uhmakausi. Voi ku tulee melkein ikävä taaperon uhmaa, ku tällänen 7vuotias on jo aika näsäviisas ja puhelahjat hyvät nii hoh hoijaa :D ihan kuin pieni teini olis talossa. :confused2 onneks ees kouluun meneminen on kivaa ja sitä odotetaan uutta koulupäivää aina edellisen päivän loputtua. Toivottavasti tää kouluinto jatkuis koko kouluajan!
Kuulostaa tutulta tuo uhmailu. Meillä esikoinen on onneksi aika rauhallinen, pian 11v. Mut tuo tokaluokkalainen ADHD on sitten kyllä tapaus. Ja eskarilainen kuopus komentelee ja tiuskii. On tainnut äitiinsä tulla :hilarious:

Muokattu viimeksi:
Heippa,
täällä uusi kuumeilija ilmoittautuu. Vauvakuumetta kovasti ilmassa ja täällä olenkin ketjua lueskellut jo pidemmän aikaa.

Meillä miehen kanssa yritystä keväästä asti, ensimmäistä kuumeillaan. Kesäkuussa saimmekin onnellisesti plussan testiin, mutta meni kesken elokuussa kymppiviikolla. Keskeytynyt keskenmeno. Nyt käynnissä ensimmäinen oikea kierto keskenmenon jälkeen, mikä on niin kummallinen. Ennen keskenmenoa kierto hyvin säännöllinen, 28-30päivää ja ovulaatio kp 16-17. Nyt olen ovulaatiota tikuttanut maanantaista asti, enkä ole ikinä nähnyt yhtä blankoja ovistikkuja :D limoja kyllä ollut reilusti keskiviikosta lähtien. Nyt siis kp18.
Mitä täällä tapahtuuko? Tapahtuuko edes ovulaatiota nyt vai onko se vasta tulossa? Voiko ovulaatio tapahtua, jos on kuitenkin limoja, mutta sitten taas blankoja ovistikkuja? :anyone

Ottaa näistä nyt selvää:sad001

Muokattu viimeksi:
Heippa,
täällä uusi kuumeilija ilmoittautuu. Vauvakuumetta kovasti ilmassa ja täällä olenkin ketjua lueskellut jo pidemmän aikaa.

Meillä miehen kanssa yritystä keväästä asti, ensimmäistä kuumeillaan. Kesäkuussa saimmekin onnellisesti plussan testiin, mutta meni kesken elokuussa kymppiviikolla. Keskeytynyt keskenmeno. Nyt käynnissä ensimmäinen oikea kierto keskenmenon jälkeen, mikä on niin kummallinen. Ennen keskenmenoa kierto hyvin säännöllinen, 28-30päivää ja ovulaatio kp 16-17. Nyt olen ovulaatiota tikuttanut maanantaista asti, enkä ole ikinä nähnyt yhtä blankoja ovistikkuja :D limoja kyllä ollut reilusti keskiviikosta lähtien. Mitä täällä tapahtuuko? Tapahtuuko edes ovulaatiota nyt vai onko se vasta tulossa?
Ottaa näistä nyt selvää:sad001
Tervetuloa :welcome

Tervetuloa Evelyn :) ja pahoittelut keskenmenosta. Jospa se ovulaatio on sieltä vielä tulossa. Itselläkin oli km:n jälkeinen kierto outo..

Me meinattiin huomisaamuna tehä raskaustesti. Silloin kp30. Oloja ei oikein oo mitään. Alavatsalla muutama lievä vihlaisu ollu. Illan aikana tissit vähä tuntu herkemmiltä, nyt ku kopeloin ni ei enää niinkään. Huvittaa jo tää ittensä tarkkailu.. :grin

Huh kun ootte ahkeria! Mulla aina alkukierto palstataukoa,kun ei vaan jaksa, mut nyt oonki viikon koittanu lukea aina sillon tällön päästäkseni kartalle! :grin
Paljon onnea Silk ja Mamimam! Ihania plussauutisia :hug007

Mahdollisten La seuraamisista ollu puhetta, ite en oo kertaakaan käyny katsomassa. Sit vasta jos plussa tulee :)

Täällä kp12 ja unohdin aamulla alottaa oviksen testaamisen! Vasta iltapäivällä tajusin et mennään jo siinä vaiheessa kiertoa et vois tosiaan alotella!
Tässä kierrossa kroppa tuntuu taas olevan kuulolla ja eilen alko pienesti alavatsalla jomottelemaan ja tänään sit jo enempikin, eli follien kasvukivut tuntuu. Limailua ollu kans jo pari päivää, tänään ajoittain jo ihan kirkastakin ja reilusti! Jotenkin jännä kun välillä ihan maitomaista tosi reilusti, välillä ihan kirkasta ja sit välillä ei mitään, saman päivän sisällä.
Iltapäivän testi oli hailura vielä. Aamusta sit taas. Otin nyt testin esiin, et muistan varmasti :joyful:
Aiemmin plussa tullu parissa kierrossa kp13-14, eli huomisesta eteenpäin ainakin paristi päivässä testaan.
Tallettelut alotettu tänään ja koitetaan olla ens viikolla reippaita :grin

Mullakin alkukierto hiljampaa, ainakin ON kohdalta. Höh taas oon myöhäinen ovuloija.. Kp13 eikä varmasti viel moneen päivään plussaa.. Jos ollenkaan. On ollu nimittäin 3 pvää jo tummahkoa tikkua. saa nähdä onko koko kierron samaa. En oo tuntenu kasvukipuja. Blöh. Toivotaan ovista joskus ens viikolla..

Tervetuloa Evelyn! :happy:
Tuttua puuhaa tuo blankojen ovistikkujen tuijottelu. Täällä olen ihan samoissa puuhissa. Mutta sulla on varmaan tuon keskenmenon jäljiltä vielä kierto sekaisin. Eiköhän se sieltä vielä löydy.

Meän esikoinen on nyt kakkosella ja viime vuonna se viisastelun määrä oli vakio. Että se oli raskasta. Ja varsinkin se vänkääminen. "mutta ku äiti" "mutta ku mä haluan". Ihan saakelin raskasta. Nyt on onneks kakkosluokka menny niin hyvin ja on niin reipas kotona ja koulussa. :)

Oliko siinä kierrossa muuta erilaista?
Mulla myös vhh-ruokavalio, tai no lähes aina on, nyt syksystä taas tiukempi. Maitoa en käytä muuta kuin kahvissa (ihan tavallista).
En muista että muuta "erikoista" ois ollut kuin juuri vhh/keto dieetti ja tuo soijamaito ... Mutta emmä varmaan tässä yritä millään tikkuilla heti ala seuraamaan nyt ovista ja semmosta koska työpaikka. Olisi nyt kiva keskittyä siihen heti. Katsotaan ensi kierrossa meneekö mikä asia toisen edellä.

Takaisin