Raskaaksi 2019

Mulla tulee usein pari finniä muutama päivä ennen menkkojen alkua. Tuli tässäkin kierrossa mut sitten seuraavana päivänä ne olikin kuivuneet pois. Tänään tuli pari uutta. Epäilen, ettei toinen näistä ainakaan ole huomenna kadonnut, kun on kipeä isohko möltti suun yläpuolella.

Mullakin yleensä menkkojen aikaan mut niihin pitäis olla vielä 7pv ainakin

Nii mut ne viikot on vasta joskus myöhemmin. en muista onko 6 vai 7 vai mitä. Mutta rv 10 ihmiset käyttävät progelisää.
Niin käyttää, istukan toiminta ku ottaa yli niin sitte ja se mun käsityksen mukaan on just likellä 10/11/12viikkoa.. Kun meillä oli puhetta mun lääkärin kans just siitä ettei mulla olis riittävästi progea kunnes istukka ottaa sen vallan.

Kommentoin taustalta et mulla ne proge tasot on liian alhaiset mutta sen ei pitäisi tiettyjen viikkojen jälkeen vaikuttaa, sillon kun istukka ottaa progen paikan niin progesteroni lisää ei tarvita mun käsityksen mukaan
Mä mietin, että pitäisikö juoda soijamaitoa enemmän, jostain luin että tämä nostaisi progea... Correct me if Im wrong!

Täällä jatkuu erilainen tiputtelu, kun km vuoto loppui oli pari päivää ilman vuotoja, sitten alkoi sellainen rusehtava vuoto ja nyt se on muuttunut sellaiseksi punertavaksi. Ensin luulin että menkat alkaa mutta tyypillisiä menkkakipuja ei ole, mulla on aina ollut ekat päivät kovin kivuliaat, ihan särkylääkettä pitää silloin ottaa. Sitten pari kolme päivää tiputtelua ja ohi on. Kierto on ollut 27-28 pv ennen km. Nyt mennään kp 25 ja dpo 11. En tiedä ovuloinko, mutta nipistelyn ja aika vahvan viivan perusteella sanoisin kyllä. Se ei ollut lamauttavaa oviskipua mutta kyllä se sattui. En ole ennen tuntenut sellaista myöskään. Ei tunnu siltä että olisi raskaana, eikä tunnu siltä että menkat tulisi. Katsotaan kuinka pitkä kierto tästä tuoee, kai se hormonitoiminta pitää tasaantua hieman vielä, tiputtelu on mulle uusi asia. En ole ennen saanut sellaista, joten toivottavasti pysyy tässä km jälkeen poissa.
Tsemppiä lauantaisiin! :)

Huoh! Minä en ole nähnyt koskaan niin blancoa ovulaatio testiä kuin tänään.:meh: Ja tänään on kp13, jona aiemmissa kahdessa tikutetussa kierrossa tuli plussa. Mietin nyt tässä, että menikö se ovis jo aiemmin kun aloitin kp10 tuon tikutuksen. Ärsyttää. Just kun ajattelin että kierto on tasoittunut vihdoin niin nyt en sitten taas tiedä ollenkaan minkä mittainen tästä tulee. Ehkä jatkan noiden testien tekemistä kuitenkin vielä vähän aikaa.

Tein äsken haamuista haamuimman raskaustestin. Mut miks mua pelottaa. Mua ahdistaa nyt kun tein sen näin aikasin. Tyhmä minä. En vaan malttanut odottaa ja nyt kun tein sen aikasin ni jotain kumminkin käy tai kuvittelin että siinä on ihan saatanan hailura viiva ja ku tuun tekee sen parinpäivän päästä uudestaan ni ei oo mitään.. Miksi pitää olla näin malttamaton. Jos olisin tehnyt aamulla ni olis ollu varmaan joku viiva minkä sais kuvaankin.

Meilläkin mies sai asioita aikaseksi, vasta kun toin purkin klinikalta kotiin.

Toivottavasti ei tähän asti tarvi mennä että mies tekee testin. On ne miehet saamattomia. Liekö sitten siinä vika etteivät tunne vauvakuumetta. Me tosin ei olla klinikan asiakkaita ainakaan ennen sitä testiä. Sit jos tavarassa on vikaa varmaan päästään sinnekin.

Tsemppiä koirankorva, jos en vielä sanonut! <3

Onnea työpaikasta StellaMom!

Plussatuulia kaikille, jotka on testaamassa lähiaikoina.

Dpo6 ja ei enää mitään tuntemuksia. Kp31 jos laskin oikein. Tympii kun voisi olla jo seuraavassa kierrossa, mutta ei ole edes puolivälissä luteaalia. :meh:

Tein äsken haamuista haamuimman raskaustestin. Mut miks mua pelottaa. Mua ahdistaa nyt kun tein sen näin aikasin. Tyhmä minä. En vaan malttanut odottaa ja nyt kun tein sen aikasin ni jotain kumminkin käy tai kuvittelin että siinä on ihan saatanan hailura viiva ja ku tuun tekee sen parinpäivän päästä uudestaan ni ei oo mitään.. Miksi pitää olla näin malttamaton. Jos olisin tehnyt aamulla ni olis ollu varmaan joku viiva minkä sais kuvaankin.
No mä kans kuvittelin nähneeni jonkun viivan silloin pari päivää sitten. Oon varma, että mulla vaan oli jotkut viivalasit. En oo uskaltanu tehdä lisää. Menkkoja ei vielä näy.

On se jotenkin helpompaa olla, kun varautuu menkkojen tuloon henkisesti vaikka tiedän, että itku tulee taas kerran pettymyksestä. Mutta silti.

Mä mietin, että pitäisikö juoda soijamaitoa enemmän, jostain luin että tämä nostaisi progea... Correct me if Im wrong!
Estrogeenia on soijamaidossa. Tai nostaa estrogeenitason. Join sitä ku laktoosi-intoleranssi mut vaihdoin toiseen. Huomasin kyllä että vähemmän on ollu kuumia aaltoja yms rintojen arkuutta een lopetuksen jälkeen... Liekö yhteensattuma vain. Mut progea lisää esim pavut ja broccoli muut vastaavat tuotteet ja siemenet. Auringonkukansiemenet, pavut erilaiset muistin mukaan linssi olis hyvä ja broccoli, muut kaalit myös sitte rauta-arvoja. Tähän oon tutustunut paljon. Ja d vitamiinia yritys ja odotusaikana huomattavasti enemmän suositellaan. Esim Brasiliassa ympäri vuoden jopa 100 mikrogrammaa ja raskaana ollessa enemmänkin. Sitä annetaan synnytyksen jälkeen kun tasot romahtaa. Myös B-vitamiinit kaikki on hyvät, etenkin inositol, foolihappo ja B6 ja B12

Miksi mulla on jäänyt sellainen mielikuva, että soija olis just huono hormonitoiminnalle?
Voi olla et mielikuvani on ihan omani :bookworm:

Dpo 7.
Alkaisjo. (joo ei toki tarvi vielä mut kun ne alkaa kuitenkin ni vois sen puolesta..)

Minulla on tuo sama mielikuva...

Täällä oletettavasti dpo3-dpo6 ja LÄMMÖT LASKIVAT! :banghead: Eilen 36,58 ja tänään 36,18, mikä enteilee yleensä menkkoja. Lyhin luteaali tätä ennen ollut 11 vrk, pisin 17 vrk, mutta yleensä tasan 14 vrk...

Miksi mulla on jäänyt sellainen mielikuva, että soija olis just huono hormonitoiminnalle?
Voi olla et mielikuvani on ihan omani :bookworm:

Ainakaan pojille ei kauheasti suositella. En olekaan ajatellut, että ruokavalinnoillakin voisin tosiaan edesauttaa progen toimintaa. Mun ruokavaliosta kyllä löytyy noita lisääjiä. Ehkä se on tässä kohtaa ihan positiivista.

Mä tein taas tämän aamun rtestin ja vahvenee vahvenee. Tänään dpo 16. :happy:

No "hyvä" että muillakin. Ajattelin jo lukeneeni omiani!
Voihan lämmönlasku!
Mulla on yleensä oviksen jälkeen siellä 37 lämpö ja eilen oli jo 36,2. Et kaipa se täälläkin pian alkaa.
Vaihteleeko sulla usein toi luteaalivaiheen pituus?
Mulla se on 8-9 (jos oviskivut olleet illalla niin 9..) mut sit joskus ollut vaan 7 [lääkkeen kanssa 12 (primolut) ja 16(lugesteron)]

Ei oikeastaan. Yleensä aina sen 13-14 vrk, kerran ollut tuo 11 vrk ja kerran 17 vrk, mutta tämä nyt on jo niin tynkä, ettei mitään toivoa :sad010

Kuulostaa, että lääke on sulla tukenut tota luteaalia tosi hyvin :) Käytetäänkö niitä mahdollisesti myös myöhemmissä hoidoissa?

Takaisin