Raskaaksi 2019

Ohhoh. Ilmeisesti siihen jonkinlaista saniaiskuvioo alkaa syntymään o_O hullua :D aamulla siinä oli vielä pelkkiä täpliä :D

Liitteet

• IMG_20191024_134839.jpg
    IMG_20191024_134839.jpg
    57.7 KB · Katsottu: 180
Mamimam jännät paikat sulla.. Mulla on nyt toi proge lisä vieläkin hetken ja viivanpaikka tuli testiin mut mies tahto et teen uuden mahdollisimman pian et hän näkee onko siina normisti viivanpaikka valmiina (ei ole) ja jännittää. Tuskin raskaana oon vaik onki ellottava olo mut mulla on tosi kylmä eli lämmöt on tosi alhaiset.. Eilen illalla olin kiehuvassa suihkussa et nousee lämmöt (suonenvetoja yms oli) niin varmasti on joku kilpparijuttu tullu vuosien jälkeen.. Onneksi tietää että ovuloi ja ihan hyvin mielin meen ens kiertoon. Toivomme sinulle plussaa!

Ehkä testailen sunnuntaina tai vasta maanantaina. Niin pessimistinen tästä kierrosta oon. :sour: Täällä kp 26/28-30. Tänään ollut vähä jotai ihme tuikkaisuja alakerrassa ja iltaisin on kylmänyt enemmän.

Aiheesta vähän sivulle: Kävin tänään työhaastiksessa, eivät suoraan sanoneet että otamme sinut, mutta vähän oli siihen viittaavaa kyllä "sitten kun sä tuut.." tyylillä. Eiks pitäisi sanoa "jos sinä tulet" ja lopussa hän sanoi että kaikki näyttää hyvältä ja jos ei tule mitään muutoksia niin tämä pitäisi olla tässä. Ja huomenna pitäisi saada tieto. En sinänsä stressaa jos onkin ei, mutta miehelle vähättelin asioita kyllä. Sanoin että ihan hyvin meni ja katsotaan nyt. Huomenna voin sitten avaa asiaa enemmän jos tarvii! Mietin vain että oliko tämä sitten se syy miksi raskaus meni kesken? Kohtalolla oli hyviä suunnitelmia ja en olisi hakenut edes tähän paikkaan jos raskaus olisi jatkunut?

Tällaisia kohtaloasioita olen pohtinut paljon. Tänään reilu 3vko tyhjennyksestä ja dpo 9 ehkä... En odota plussaa tähän kiertoon ja jos menkat ovat myöhässä niin en heti mee raskaustestikaupoillekaan!

Aiheesta vähän sivulle: Kävin tänään työhaastiksessa, eivät suoraan sanoneet että otamme sinut, mutta vähän oli siihen viittaavaa kyllä "sitten kun sä tuut.." tyylillä. Eiks pitäisi sanoa "jos sinä tulet" ja lopussa hän sanoi että kaikki näyttää hyvältä ja jos ei tule mitään muutoksia niin tämä pitäisi olla tässä. Ja huomenna pitäisi saada tieto. En sinänsä stressaa jos onkin ei, mutta miehelle vähättelin asioita kyllä. Sanoin että ihan hyvin meni ja katsotaan nyt. Huomenna voin sitten avaa asiaa enemmän jos tarvii! Mietin vain että oliko tämä sitten se syy miksi raskaus meni kesken? Kohtalolla oli hyviä suunnitelmia ja en olisi hakenut edes tähän paikkaan jos raskaus olisi jatkunut?

Tällaisia kohtaloasioita olen pohtinut paljon. Tänään reilu 3vko tyhjennyksestä ja dpo 9 ehkä... En odota plussaa tähän kiertoon ja jos menkat ovat myöhässä niin en heti mee raskaustestikaupoillekaan!

Hienoa, toivottavasti saat huomenna hyviä uutisia! Ainakin lupaavalta kuulostaa. Kyllä niillä ikävilläkin asioilla näköjään voi joskus olla tarkoituksensa. Mutta toivottavasti lapsen hankinnan suhteen teille olisi jatkossa luvassa vain pelkkiä hyviä tuulia :)

Ohhoh. Ilmeisesti siihen jonkinlaista saniaiskuvioo alkaa syntymään o_O hullua :D aamulla siinä oli vielä pelkkiä täpliä :D

Tollast mulle tulee aina kunhan on oikee koostumus.. Tai siis ainakin jonkinlaista saniaista. Mutta yleensä en saa kuin vähän johonkin kohtaan, koska suurin osa on jotai moskaa/kuplaa kun en saa oikein sitä sylkeä siihen :hilarious: miten sä laitat?

Tollast mulle tulee aina kunhan on oikee koostumus.. Tai siis ainakin jonkinlaista saniaista. Mutta yleensä en saa kuin vähän johonkin kohtaan, koska suurin osa on jotai moskaa/kuplaa kun en saa oikein sitä sylkeä siihen :hilarious: miten sä laitat?

Pesin ja kuivasin kädet ja sit otin kielen alta sormen nivelen kohdalla(aattelin ettei mee ainakaa kynsistä mitää ylimäärästä, tai sormenjälkiä linssiin) ja pyyhkäsin siihen linssiin, ootin 10-15min ja katsoin et nuo saniaiskuviot tuli niihin kohtiin missä sylkeä oli enemmän ja tavallaan mihin sormi osu, nii se oli pelkkää pistettä ja selvää. Kokeilin uudestaan vielä niin että pyyhkäisy osui mustalle reuna kohtaan, ettei linssiin, niin että koko se linssi oli syljessä ihan kunnolla(ilman syljen ilmakuplia) niin nyt on täys linssillinen saniaista. Tosin ilmeisesti nää pitäs tästä vielä vähän vahvistua/lisääntyä :grin
Mut vähän siistiä mitä muutoksia ihmiskehossa tapahtuu :D ja ku aamusta se sylki oli 2 kertaa selvää tai täplikästä ilman noita sahalaita juttuja :D harmi ku en ottanut aamulla kuvaa ollenkaa. Olis saanut verrattua.

Pesin ja kuivasin kädet ja sit otin kielen alta sormen nivelen kohdalla(aattelin ettei mee ainakaa kynsistä mitää ylimäärästä, tai sormenjälkiä linssiin) ja pyyhkäsin siihen linssiin, ootin 10-15min ja katsoin et nuo saniaiskuviot tuli niihin kohtiin missä sylkeä oli enemmän ja tavallaan mihin sormi osu, nii se oli pelkkää pistettä ja selvää. Kokeilin uudestaan vielä niin että pyyhkäisy osui mustalle reuna kohtaan, ettei linssiin, niin että koko se linssi oli syljessä ihan kunnolla(ilman syljen ilmakuplia) niin nyt on täys linssillinen saniaista. Tosin ilmeisesti nää pitäs tästä vielä vähän vahvistua/lisääntyä :grin
Mut vähän siistiä mitä muutoksia ihmiskehossa tapahtuu :D ja ku aamusta se sylki oli 2 kertaa selvää tai täplikästä ilman noita sahalaita juttuja :D harmi ku en ottanut aamulla kuvaa ollenkaa. Olis saanut verrattua.

Hmm täytyy kokeilla tota kielen alta!

Hmm täytyy kokeilla tota kielen alta!

Luin jostakin keskustelusta vinkin, että kannattaa ottaa kielen alta niin saa tuoreimman ja puhtaimman syljen :)
Ja mulla ainaki itellä on vähemmän ilmakuplia kielen alla.

Oon tätä sylkitestiä kesäkuusta asti pohtinut ostavani ja lukenu kaikki mahdolliset keskustelut :D yritin löytää syitä etten ostais, (löytyihän niitäkin) mutta minkä sille voi ku niin joku asia kiinnostaa :D

Ei kuulosta yhtään tyhmältä. Tiputtelu on täyttä paskaa ja jos joku on tota mieltä tiputtelusta, niin voin kertoa, että oli se lopputulos mikä tahansa, se ei poista muuta tiputteluun viittaavaa vattumaisuutta. Sitä paitsi, itse ainakin vetäisin sitten suoraan vaan uuteen kiertoon enkä vuotais viikko tolkulla odottaen kp1:stä.

Jep... Mut pitää kyllä sanoa, että mua ei oo koskaan ennen edes häirinnyt tää tiputtelu. Se on niin niukkaa ja koostumukseltaan aika sama kuin valkovuoto. Eli ei siitä oo mulle sen enempää häiriötä kuin valkovuodostakaan. En ennen edes ajatellut, että se olisi oire jostain ongelmasta, paitsi jos tiputtelua tuli ihan keskelllä kiertoa, niin kuin tuli silloin kun mulla oli kierukka.

Mut toi viikko ennen menkkoja on ollut mulle ihan perus, enkä oo siitä mitään ajatellut. En kai ole edes tajunnut, että menkkojen kuuluis alkaa kerrasta. :D Vasta tän lapsiprojektin takia oon ruvennut stressaamaan asiasta, kun tulee ylipäätään ajateltua koko asiaa ja sen syytä.

Onnea todennäköisestä työpaikasta! Mäkin hain jo uutta työtä. Vanhasta työstä on kyllä sen jälkeen tullut myös aika toiveikkaita viboja, että työt täälläkin jatkuisi. Mutta ehkä munkin pitää alkaa uskoa kohtaloon tässä kohtaa. :D Ehkä kohtalo halusi, että tän kriisin säikäyttämänä hain uutta työtä, mitä en olis varmaan muuten hakenut, mutta joka saattais silti olla onnenpotku jos siihen vaihtaisin? Ehkä kohtalo haluaa, että hommaan työpaikan, joka on vakituinen ja vakaampi kuin tää nykyinen, ja tuun raskaaksi vasta sitten.

En kyl usko kohtaloon. Mut ehkä tosiaan olis hyväkin moovi hankkia oikeesti vakipaikka ennen paksuksi pamahtamista, eikä tällaista "ehkä vielä puoli vuotta, ehkä vielä vuoden, ehkä vielä kaks vuotta tai ehkä jossain vaiheessa pysyvästi".

Jep... Mut pitää kyllä sanoa, että mua ei oo koskaan ennen edes häirinnyt tää tiputtelu. Se on niin niukkaa ja koostumukseltaan aika sama kuin valkovuoto. Eli ei siitä oo mulle sen enempää häiriötä kuin valkovuodostakaan. En ennen edes ajatellut, että se olisi oire jostain ongelmasta, paitsi jos tiputtelua tuli ihan keskelllä kiertoa, niin kuin tuli silloin kun mulla oli kierukka.

Mut toi viikko ennen menkkoja on ollut mulle ihan perus, enkä oo siitä mitään ajatellut. En kai ole edes tajunnut, että menkkojen kuuluis alkaa kerrasta. :D Vasta tän lapsiprojektin takia oon ruvennut stressaamaan asiasta, kun tulee ylipäätään ajateltua koko asiaa ja sen syytä.

Noin lääketieteellisessä mielessähän tuo ei varmaankaan herätä vielä huolestusta. Mun gynen mukaan (jos muutoin kierto toimii normaalisti ja muut jutut (rakenteelliset hommat, sairaudet ym.) ei oo ongelma, ei tiputtelun pitäisi vaikuttaa raskauteen. Mutta sitten taas tiedä näistä. Kun plussa antaa odotuttaa itseään, niin kyllähän sitä väkisinkin ajattelee, ettei se ainakaan edistä raskautumista.

Mä tässä pohdin että kerronko miehelle mitään työpaikan saamisesta, se on niin positiivinen että se vaan stressaisi minua :D hän on sellainen hannu hanhi joka ei tarvitse hakea työpaikkoja edes, niitä tyyliin tarjoillaan hänelle! Se on raivostuttavaa, koska mulla on kohta korkeampi koulutus enkä tienaa läheskään niin paljon! Argh... Mutta joo tosi hyvä fiilis jäi, ne soittaa mun suosittelijalle huomenna ja sitten ilmoittelevat asiasta. Eli kuulosti juuri siltä ettei ole ketään muuta harkinnassa edes. Yleensä oon saanut se perus "meillä on vielä muita haastateltavana ja ilmoitetaan jatkosta joskus viikon parin päästä...

Vuosi keskenmenon kanssa vai keskenmenosta vuosi?

Puhuinkin jonkin verran läpiä päähäni. Lakia ei ole siis säädetty siitä, että vuoden yrityksen jälkeen olisi oikeus hoitoihin, vaan siihen että lähetteen saatuaan hoitoihin on päästävä kuuden kuukauden sisällä. Lähetteen saaminen vuoden yrittämisen jälkeen on suositus. Jokaisella sairaanhoitopiirillä on sitten näitä omia tulkintojaan siitä, mikä on "vuosi yrittämistä". Toki osaksi se on myös yksilökohtaista (ja lääkärikohtaista). Kyllä mä sinuna kyselisin vaikka joulukuussa että mitä mieltä sun sairaanhoitopiirissä ollaan.

Harrastettiin tänään seksiä ja jostain (musta tai miehestä) tuli verta ihan vähän. Mies sano kyllä ettei hänellä ainakaan mitään haavaa oo ja ei paikat ollu edes mitenkään kuivat o_O mulla ei kyllä ikinä oo ollu välivuotoja paitsi sillon kun esikoista odotin niin seksin jälkeen tuhruili. Nippailua on ollut mutta en elättele kyllä toiveita tai siis joo elättelen mutta yritän olla elättelemättä :woot: ei kai se vois vielä olla kiinnitymisestä? Lauantaina oli ovis +

Tervetuloa muillekin uusille, kiva kun en ole ainoana keltanokkana täällä :happy:

Mä en kestä. Mun piti ottaa rennosti ja olla miettimättä raskautumista tai koko yritystä, mut niin vaan on taas tuntosarvet pystyssä joka tuntemuksen kanssa. Oon ollut pari päivää ihan superväsynyt ja mähän olin aivan tajuttoman väsynyt just edellisen raskauden alussa. Tää väsymys johtuu varmasti vaan stressaavasta työtilanteesta, mutta te jos ketkä tiedätte miten kaikesta yrittää elätellä toiveita. Ja meillä on ollut tasan kerran seksiä alle viikko tyhjennyksestä :hilarious:

Meillä on töissä kauheeta draamaa ollut tällä viikolla, en tykkää tälläsistä tilanteista mutta eipähän oo ollut aikaa stressata ja miettiä tätä vauvaprojektia:grin:grin

Kp26/28-32. Luulen oviksen olleen kp16, joten nyt dpo10. Tosi outo olo ollut. Tänään oli kauhee päivä, olen ihan rätti. Testasin uudelleen äsken OneStep 10:llä negan.

Takaisin