Raskaaksi 2019

Ei tee vahinkoa, kunhan käyttää oikeaan aikaan. Suomi on valitettavasti edelleen täynnä gynejä, jotka automaattisesti määräävät terot kp 15 alkaen vähät välittäen asiakkaan luonnollisesta kierrosta. Jos siihen mennessä ovis ei ole tapahtunut, ei sitä todennäköisesti myöskään tule. Oikeampi ohjeistus on siis aloittaa vasta ~dpo 3.

Joo näin mäkin olen ymmärtänyt että oviksen jälkeen vasta. Mulla olisi itse asiassa ehkä mahdollisuus saada resepti vähän epäortodoksisesti lähipiiristä, joten selvittelin itsekin etukäteen miten paljon ja missä vaiheessa kiertoa pitäisi syödä.
 
Joo näin mäkin olen ymmärtänyt että oviksen jälkeen vasta. Mulla olisi itse asiassa ehkä mahdollisuus saada resepti vähän epäortodoksisesti lähipiiristä, joten selvittelin itsekin etukäteen miten paljon ja missä vaiheessa kiertoa pitäisi syödä.
Mulla just 3 päivää ovulaatioplussan jälkeen mutta sitä ennen et kierto pysyy tasaisena. Toi progesteroni oli liian vahva ja sit toi progevera ei oo terolutin vastine vaan nimenomaisesti tarkoitettu et menkat tulee eikä suositella raskautta yrittäessä edes. Olipas outoa. Mutta kyl suosittelen kokeilen jos siitä kokee hyötyä!
 
Huh ompas paljon taas tekstiä. Me toivotaan poikaa, koska on pelkästään tyttöjä tällähetkellä. (mulla yks ja miehellä 2 edellisestä suhteesta) mutta kuitenkin pohjimmiltaan sukupuoli on ainakin mulle ihan sama.

Tänään joku kp10, räjähdin miehelle oikeen kunnolla ja aloin miettii et taasko ne menkat alkaa kun oikeen teki mieli vetää itkupotkuraivarit :D mahaa on nippaillu mutta kai se on se pieru mikä siä aina möllöttää. Teinhän mä sen negan sillon dpo 9 muistaakseni. Just mietin kuinka ois ihana tehdä miehelle oma joulukalenteri ja jossain luukussa ois vaan positiivinen raskaustesti :angelic:
 
Tänään tuli taas seistyä kuudesta kymppiin ja ai mun jalat ja takamus on kipeet. Miten on näin huono kunto?!?

Yöllä oli outo hikkailu, aamulla nippaili alamasuu oudosti ja sama toistui sit illalla. Mietin siinä et kyllä alkoholi haisee karmeelle.. Usko plussaan täysin nollissa mut tulee seurattua hitusen enemmän. Rinnat on oudot, ihan kuin mustelmilla..
 
Mittailin lämpöä. En todellakaan oikeaoppisesti, vaan tosta noin vain illalla yht'äkkiä. Mun normilämpö on aika alhainen ja yleensä, tai monesti, oviksen jälkeinen lämmönnousu on ollut havaittavissa ihan mihin aikaan päivää tahansa. Tai niin oon kuvitellut ja uskotellut itselleni. No nyt oli ihan normialhainen lämpö. Eilen taas korkeampi. Miksi mä edes mittailen, kun ei noi oikeasti kerro mitään. :facepalm: Aloin vaan taas miettiä, et mitäpä jos mulla onkin ennenaikaiset vaihdevuodet enkä edes ovuloi normaalisti :arghh:
 
Nyt kun ollaan jo maanantain puolella, niin mulla ois dpo 4. En jaksa odottaa, että pääsen testailemaan, mut en myöskään halua testata ja todeta sitä vain negatiiviseksi. Luonnollisesti ollaan tässä kohtaa miehen kanssa ihan niillä fiiliksillä, että tämän on oltava se THE kierto. Viikon päästä varmaan taas tipahdetaan maan pinnalle ja todetaan, ettei raskautuminen oikeasti tapahdu sormia napsauttamalla.
 
Oksettaa, vatsaturvonnut, alavatsaajuilii uusi ihana on navassa neppailu.. Lähenevä ovulaatio :scratch Vaan viiva seilaa eestaas alkaa menee hermo ens kierrossa en kuse mihinkään tikkuun. Jotenkin niin stressaavaa. Saas nähdä tänään on kp16.
 
Kiitti vastauksesta. Lähinnä noita Teroluteja mäkin vähän harkitsin. Ei kai se isoa vahinkoa tee vaikka kierron pari kokeileekin. Meillä kun on nyt puhuttu, että joskus alkuvuodesta pistetään pillit pussiin ja tyydytään kahteen jos ei plussaa ole siihen mennessä tullut. Haluaisin kokeilla vielä jotain tuota luteaalivaihetta tukemaan, ettei sitten jää mietityttämään olisiko tärpännyt jos ja jos ja jos.

Juu, ei se mitään anna jos ei kokeilemaan. Terolut ei mulla toiminut muutoin, kun toi kolme hiton kipeää hormonofinniä poskeen. Annos 2tbl vrk. Vuotoihin ei toiminut, mutta monethan käyttää niitä onnistuneesti kiertojen tasaamiseen.
 
Terveydestä, miehellä on Muenken oireyhtymä, joka aiheuttaa kallonsaumojen ennenaikaisen luutumisen ja vaatii kalloleikkauksen vauvana. Tämä periytyy 50% todennäköisyydellä. Tästä syystä en kiusaa itseäni miettimällä onko lapsi ”terve” vai ei, jos ylipäätään lapsia saadaan. Uskon että meidän mielestä lapsi on joka tapauksessa täydellinen sellaisena kuin on.
 
Menkkojen viiminen päivä ja haalee ovisplussa (!!) Eilen teki iltapäivällä mieli kellistää ukko, mut sit ku olis ollu mahollisuus,ni mul oli joku ihme närästyskohtaus. Tänään tuli testit postissa ja aattelin, et pitää iha mielenkiinnost muuten vaa testata,ovista ajattelin vasta tän viikon lopulle. Toivottavast on nouseva plussa eikä laskeva... Viel vissii kerkeis kellistään,ku sais ton esikoisen vaik päikkäreille :D

Olikp se niin, että voin illalla testata uudestaan ja näkeekö siitä, meneekö vahvemmaks vai hailummaks? Vai odotanko huomiseen? En oo ikin ennen tikuttanut...
 

Liitteet

  • IMG_20191014_125356.jpg
    IMG_20191014_125356.jpg
    15.1 KB · Katsottu: 163
Meillä talleteltiin yöllä, pienen blokin ja riidan jälkeen. Mies sanoi, että tulee niin kovat paineet, ettei
onnistu. Vähän piti töitä tehdä, mutta onnistuttiin. Tosin tikkuun en plussaa saanut ja Flo laski
oviksen olleen kp11 lämpöjen perusteella. Itse en yhtään tiedä, milloin se oli vai onko vielä ollut.
Limoja oli lupaavasti, mutta mulla on nippaillut tosi monena päivänä.. Tämä oli eka kierto, jossa
kokeilin Inocapseja, joten jos ovis tuli aikaisemmin, johtui se varmaaan kapseleista. Noh, tuli
nyt talleteltu kp9, kp11 ja kp16.
 
Edz: Ovis plussa on sitten vasta kun tuo testiviiva on saman vahvuinen tai vahvempi kuin tuo kontrolliviiva. Minulla siis ainakin näyttää tuolta testit lähes aina. Eli en ehkä sinuna suotta tikuttaisi illalla vielä uudestaan. Huomenna sitten.

Mulla taitaa olla kp1. On se kumma, että vaikka innolla odotin uuteen kiertoon pääsyä ja tiesin ettei tästä kierrosta ole plussaa tulossa niin silti on vähän mieli maassa menkkajomojen ja ekojen tippojen kanssa. Kuuluu asiaan varmaan. Mutta ihana kun menkat tulee ajallaan ja luteaalikin ihan hyvän mittainen.
 
Mulla tuli eilen illalla OneSteppiin tosi vahva viiva, jota luulin plussaksi, mutta digin mukaan se ei ollut
plussa. En enää tikuttele, että ensi kierrossa sitten.
 
Edz: Ovis plussa on sitten vasta kun tuo testiviiva on saman vahvuinen tai vahvempi kuin tuo kontrolliviiva. Minulla siis ainakin näyttää tuolta testit lähes aina. Eli en ehkä sinuna suotta tikuttaisi illalla vielä uudestaan. Huomenna sitten.

Mulla taitaa olla kp1. On se kumma, että vaikka innolla odotin uuteen kiertoon pääsyä ja tiesin ettei tästä kierrosta ole plussaa tulossa niin silti on vähän mieli maassa menkkajomojen ja ekojen tippojen kanssa. Kuuluu asiaan varmaan. Mutta ihana kun menkat tulee ajallaan ja luteaalikin ihan hyvän mittainen.


Tuleeko näissä blankoja siis ollenkaan? Entä muuttuuko mitenkään kierrossa,jossa ei ovulaatiota tapahdu? Onneksi noita testejä tuossa tuli ainakin kahden viikon tarpeiksi näin alkuun...
 
Tuleeko näissä blankoja siis ollenkaan? Entä muuttuuko mitenkään kierrossa,jossa ei ovulaatiota tapahdu? Onneksi noita testejä tuossa tuli ainakin kahden viikon tarpeiksi näin alkuun...
Joillekin saattaa tulla blanko. Minä en ole saanut ikinä. Osassa kyllä lähinnä vain haamulainen. Mutta sitä testattavaa hormoonia on siis virtsassa aina. Oviksen aikaan siihen määrään tulee vain sellainen piikki. Eli se on erona raskaustesteihin, joissa haaleakin viiva on plussa.

Niin ja ovuloimattomassa kierrossa ei vain sitten kai nouse koskaan sinne plussaksi saakka.
 
Pläääääh. Täällä ovis ilmeisesti meni jo ennen aikojaan! :eek: limailut alko jo kp6 mut en sit kuitenkaa alottanu ovismetsästystä ku "vasta" kp9 kun ei ikinä noin aikaseen ole ollu ja epäilen et tikku ois ollu plussa kp8 koska tuon kp9 jälkeen limailut loppu. Ja myös munasarjajomotukset loppu. Ja näin mulla yleensä tapahtuu oviksen jälkeen et kuivakkoa on. Paskaahan täs on se et talletteluajoitukset meni nyt päin peetä, jos ovis oli ja meni, vaan dpo-3 ja dpo1:banghead: jatkan nyt vielä testailua silti tän viikon kun en satavarma voi olla, loppuviikosta pitäs tulla varmuus asiaan kun tiputtelu alkaa kun en nyt viitsi alottaa lugejakaan kun ei oo täysvarmuutta.
Samalla kun stressaa tätä niin tulee tosi tyhmä olo koska tuskin tällä huonolla ajotuksella on mitään väliä kun viimeset 20+ kiertoakaan oo plussaa tuonu. Silti ärsyttää:arghh: pelottaa myös tää kierron lyheneminen et varmaan premenopaussi tulossa.. :bag:
 
Takaisin
Top