Raskaaksi 2019

Edz: Ymmärrän hyvin tuon mitä kirjoittelit. Olen sitä mieltä, että olisi tosi pelottavaa joutua itse päättämään raskauden jatkamisesta, jos raskauden aikana löytyisi sikiöstä vaikea vamma. Kaksi vaihtoehtoa, joista kumpikaan ei ole helppo valita.:nailbiting: Täytyy nostaa hattua heille, jotka ovat tilanteeseen joutuneet.

Minä makaan täällä flunssaisena kotona. Poika pääsi onneksi isomummilaan, joten pystyn lepäilemään. Ihan vain liikaa ehtii ajattelemaan.:hilarious: Nyt on kp 23/23-28 ja dpo9. Saako toivoa jo menkkoja alkavaksi niin pääsisi seuraavaan kiertoon? Yhtään ei kyllä vielä tunnu siltä että alkaisi.

Ajattelin, että voisin jonkin sovelluksen ladata millä tätä kiertoa voisi seurata. Mitä suosittelette?

Flo on aika simppeli.

Edz: Ymmärrän hyvin tuon mitä kirjoittelit. Olen sitä mieltä, että olisi tosi pelottavaa joutua itse päättämään raskauden jatkamisesta, jos raskauden aikana löytyisi sikiöstä vaikea vamma. Kaksi vaihtoehtoa, joista kumpikaan ei ole helppo valita.:nailbiting: Täytyy nostaa hattua heille, jotka ovat tilanteeseen joutuneet.

Minä makaan täällä flunssaisena kotona. Poika pääsi onneksi isomummilaan, joten pystyn lepäilemään. Ihan vain liikaa ehtii ajattelemaan.:hilarious: Nyt on kp 23/23-28 ja dpo9. Saako toivoa jo menkkoja alkavaksi niin pääsisi seuraavaan kiertoon? Yhtään ei kyllä vielä tunnu siltä että alkaisi.

Ajattelin, että voisin jonkin sovelluksen ladata millä tätä kiertoa voisi seurata. Mitä suosittelette?
Flo on hyvä

Mulla ei ole muusta kokemusta kuin Flosta mut oon siitä ihan tykännyt. :) Siihen saa merkattua kätsysti kaikkia mahdollisia oireita ja on mun mielestä tosi selkeä. Se arvioi itse menkkojen ja ovulaation ajankohdan, ja yllättävän hyvin se on ne jostain arvioinutkin, vaikka mullakin niissä vaihteluja.

Voi apua. Tuutte hulluksi mun kanssa. Ovulaatio testi vinkuminen day 3. Ekana päivänä oli suht tumma viiva, tokanapäivänä tein muutaman testin ei mitään viivaa. Tänään tein testin ja viiva alkaa taas muodostumaan :grin Mitä ihmettä. Miks tää on näin vaikeeta :smiley-ashamed004 Onkohan mussa joku vikana.

Voi apua. Tuutte hulluksi mun kanssa. Ovulaatio testi vinkuminen day 3. Ekana päivänä oli suht tumma viiva, tokanapäivänä tein muutaman testin ei mitään viivaa. Tänään tein testin ja viiva alkaa taas muodostumaan :grin Mitä ihmettä. Miks tää on näin vaikeeta :smiley-ashamed004 Onkohan mussa joku vikana.

Voi aaltoilla ennen kunnon plussaa :)

Kiitos, taidan ladata Flon. :)

Mamimam: Älä huoli, tuo on ihan normaalia. Kyllä se ovulaatio sieltä vielä tulee.

Lilja-: Pahoittelut negasta. Se on joka kerta yhtä kurjaa.:sad001

Mulla ollu flo käytössä. Myös Ovia fertility. Ihan jees sekin mutta Flo parempi ja selkeempi.

itsellä menossa kp n.23-24. Yllättäen ei tule seurailtua kun ei ovistakaan pystyny hyödyntään kun mies oli reissussa. Nyt sit odottelen menkkoja ja että ens kierto alkaa ja siihen kaikki paukut:smug: Ajattelin myös alottaa gelee royalet. Toisaalta kierto aika säännöllinen, ovis tulee jne niin mietin että teenkö tässä karhunpalveluksen jos ne vaikka sekottaa kiertoa. Toisaalta haluis kokeilla kun monella ovat tuoneet apua. Kuinka moni täällä niitä on testaillu? Eikös se pitäny Kp 1 alkaa syömään ja ovikseen asti, vai mitenkähä

Dpo9 ja testi puhdas nega, tuskin siitä muuttuu, joten yritys jatkuu :/

9dpo on todella aikaista testata, turha vielä heittää kirvestä kaivoon, tsemppiä sinne :Heartred

Omanapailua ja turhautumista sen verran että pillerit lopetettua en vuotanut moneen, moneen kuukauteen. No nyt tulee sitten senkin edestä kevyet 3 viikkoa kestäneet menkat tässä päällä ja v*itutus kaikkeen ja kaikkiin maksimaalinen kokoaikaisesti. Eiköhän oma kierto joskus vielä tästä tasaannu, ei sitä ollut oma pieni mieli tajunnut edes ajatella miten ja mihin kaikkeen melkein 10 vuotta pitkä e-pillereiden, popsiminen vaikuttaa ja että tottakai, oma keho on aivan pihalla nyt kun ne lopetti. Nyt tiputtelee enää tosin vähän jos loppuisivat toivottavasti tässä lähipäivinä kokonaan. kiitos purkautumisesta :oops:

Paljon tsemppiä kaikillle :Heartbigred

Muokattu viimeksi:
Huh, en saa kertoa tätä kenellekään, mutta teille kerron koska olen anonyymi. Tänään tuli täysin puskista tieto, että saattaa olla että joudun työttömäksi. Täysin itsestäni tai oikeastaan kenestäkään ihmisestä riippumattomista syistä – ihan vaan todella paskaa tuuria. Vielä ei tosin tiedä mihin tämä tilanne päätyy.

Olen yllättävänkin rauhallinen asian suhteen, eka reaktioni oli että katsellaan nyt mitä tapahtuu, ei vielä ajatella että pahin olis tapahtunut. Toinen reaktioni oli mennä selaamaan työpaikkailmoituksia. Kolmas reaktioni oli alkaa miettiä, että mitä jos nyt tulisin raskaaksi ja vaihtaisin työpaikkaa, ja joutuisin heti ilmoittamaan uudessa työssä että pim olenkin raskaana ja jään äitiyslomalle jo ennen koeajan päättymistä. Keksittäisiinkö joku syy irtisanoa mut koeajalla? Olisinko silmätikkuna heti alkuun?

En aio kuitenkaan lapsentekoa lykätä tän takia. Käy nyt miten käy helvetti. Just maanantaina gynekologi sanoi, että nyt yritätte 6kk ja sen pitää sit olla oikeaa yritystä eikä mitään tjottailua. Muuten pitäs ottaa joku hormonaalinen ehkäisy sen endon takia. Ja muutenkin. En oo lykkäämässä.

Huh, nyt tää ahdistus alkaakin tulla päälle. Muut itki palaverissa ja mä olin ihan tyyni. Huono omatunto kun kerron tästä, kun en sais kertoa kenellekään. Mut ehkä luotan siihen et teillä ei oo hajuakaan mistä työpaikasta ja mistä tilanteesta voisin puhua.

Huh, en saa kertoa tätä kenellekään, mutta teille kerron koska olen anonyymi. Tänään tuli täysin puskista tieto, että saattaa olla että joudun työttömäksi. Täysin itsestäni tai oikeastaan kenestäkään ihmisestä riippumattomista syistä – ihan vaan todella paskaa tuuria. Vielä ei tosin tiedä mihin tämä tilanne päätyy.

Olen yllättävänkin rauhallinen asian suhteen, eka reaktioni oli että katsellaan nyt mitä tapahtuu, ei vielä ajatella että pahin olis tapahtunut. Toinen reaktioni oli mennä selaamaan työpaikkailmoituksia. Kolmas reaktioni oli alkaa miettiä, että mitä jos nyt tulisin raskaaksi ja vaihtaisin työpaikkaa, ja joutuisin heti ilmoittamaan uudessa työssä että pim olenkin raskaana ja jään äitiyslomalle jo ennen koeajan päättymistä. Keksittäisiinkö joku syy irtisanoa mut koeajalla? Olisinko silmätikkuna heti alkuun?

En aio kuitenkaan lapsentekoa lykätä tän takia. Käy nyt miten käy helvetti. Just maanantaina gynekologi sanoi, että nyt yritätte 6kk ja sen pitää sit olla oikeaa yritystä eikä mitään tjottailua. Muuten pitäs ottaa joku hormonaalinen ehkäisy sen endon takia. Ja muutenkin. En oo lykkäämässä.

Huh, nyt tää ahdistus alkaakin tulla päälle. Muut itki palaverissa ja mä olin ihan tyyni. Huono omatunto kun kerron tästä, kun en sais kertoa kenellekään. Mut ehkä luotan siihen et teillä ei oo hajuakaan mistä työpaikasta ja mistä tilanteesta voisin puhua.
Ei kai sitä nyt kannata lykätä, itse ainakin jatkan. Mulla tässä on siten et voi olla et kun raskaudun niin työt jää mutta maassa maan tavalla enkä siksi jätä yritystä pois.. Toivottavasti tilanne selkiytyy ja tsempit. Enkä tiedä mistä olet ja mistä puhut, your secret is safe

Täällä eilen nippaili muniksia ja alko etova olo. Tänään jatkuu aaltoileva ellotus mutta tissit on ihan saakutin arat. Vissiin näin mulla kun ovis tosiaan tapahtuu. Eipä muuta.

Tsemppiä kaikille ja plussaa toivon kaikille, sallin itsenikin toivoa mut tää euforia varmaan enemmän siitä kun oli se hymy, miten voi olla niin iloinen oviksesta huoh

ÄLÄ LUE, jos oot saanut tarpeeksesi tästä eritekeskustelusta, mutta mitään piip nyt taas?

Ei tainnut terolutit sitten olla mun juttu. Mikä nyt on, dpo2? Vai 3? Aamulla otin ekan pilsun, enkä tiedä että pitäiskö tässä nyt ajatella, että kp16 on uus kp1? Kirjaimellisesti varmaan koko limakalvo tuli kerralla ulos. Siis järkkyä hyytymiä ja hitosti verta. Luonnollisesti mikään side ei pidellyt touhua. Mulla ei tuu tollasta edes kuukautisissa. Oli ihan kun tyhjennys vuoto, paitsi että oon ihan kaksataaprosenttisen varma että en ole ollut raskaana.

Että sellaista. Kivaa tää tämmöinen. Ei oikeesti nosta tippaakaan toiveita, että voisin ikinä enää raskautua. Onneksi saadaan ens kuussa se hoitolähete. Toivottavasti niillä voisi olla joku keino myös tällaiseen.

ÄLÄ LUE, jos oot saanut tarpeeksesi tästä eritekeskustelusta, mutta mitään piip nyt taas?

Ei tainnut terolutit sitten olla mun juttu. Mikä nyt on, dpo2? Vai 3? Aamulla otin ekan pilsun, enkä tiedä että pitäiskö tässä nyt ajatella, että kp16 on uus kp1? Kirjaimellisesti varmaan koko limakalvo tuli kerralla ulos. Siis järkkyä hyytymiä ja hitosti verta. Luonnollisesti mikään side ei pidellyt touhua. Mulla ei tuu tollasta edes kuukautisissa. Oli ihan kun tyhjennys vuoto, paitsi että oon ihan kaksataaprosenttisen varma että en ole ollut raskaana.

Että sellaista. Kivaa tää tämmöinen. Ei oikeesti nosta tippaakaan toiveita, että voisin ikinä enää raskautua. Onneksi saadaan ens kuussa se hoitolähete. Toivottavasti niillä voisi olla joku keino myös tällaiseen.
Toi on jo kauheaa. Eihän ne voi vaan hokee et juu on normii Joo joo. Tsemppiä ja toivottavasti saatte nyt selvyyden tohon et mikä on...

Voi ei Nipanderi :facepalm: onneksi sulla kuitenkin ne luget toimi, ni tilanne ei sen suhteen ole ihan toivoton.

Vausa, hirveä tilanne :sorry: itse oon kyllä sellaisia "kaikki järjestyy" ihmisiä, joten ite ainaskin jatkaisin yritystä. Niitäkin työpaikkoja on, jotka suhtautuu positiivisesti naistyöntekijöiden lisääntymisiin, ja jos sulle ei semmosta osu heti kohdalle ni sit jatkat etsimistä äitiyslomalla :cat:

Kiertosovelluksista, mä tykkään enemmän oviasta kuin flosta. Siihen saa enemmän erilaisia oireita ja muita listattua, ja ainakin mun kiertoa ennustaa paremmin. Flo yrittää aina itsepintaisesti väittää että kierto olis 35.

Täys blanco, ihan niinku kuuluukin, jos olis ollu joku tuulimuna tai km viime kierrosta niin näkyis tikulla. Oikeesti uskomatonta. Joo luget toimi, mutta jos limakalvo purkautuu jo ennen kun pitäis oikeastaan aloittaa koko lääkitystä... En kyl tiedä, pitää kysyy voiko ekan pilsun tykkää tyyliin lähes heti o+ jälkeen. Kun jos on liian ajoissa ni kumminkin riski että estää sit ovulaation. Voi tuska, tekis mieli vaa itkee, miksi tämä on tällaista paskaa!

Liitteet

• IMG_20191010_182903.jpg
    IMG_20191010_182903.jpg
    15.9 KB · Katsottu: 207
Vausa: Tsemppiä työtilanteeseen! Luota siihen, että asioilla on tapana järjestyä.:Heartred Minun mieheltäni lähti työpaikka aikanaan vähän samankuuloisesti alta. Kieltämättä vähän hiljainen ja vakava puhelu tuli sinä aamuna mieheltä töistä, minä olin opiskelija vielä silloin. Mutta yllättävän nopeasti pääsikin sitten kilpailijan hommiin ja nykyään sitäkin parempaan työhön. Mutta kurjia juttuja jokatapauksessa!

Nipanderi: Voi ei!!!:sad001 Etäjaksuhali!!!:Heartred Luulisi että tuolla vuotomäärällä pitäisi saada lähete heti. Ihan tyhmää kun olette joutuneet odottelemaan. Sinä kyllä jo ansaitsisit sekä hoidon noihin vuotoihin että plussan testiin.

Eikä, kyllä tohon jotain pitäis keksiä, haittaa elämää vaikka ei yritystä oliskaan :(

Voi Nipanderi, toi on kyl rehellisesti sanottuna ihan paskaa :sorry:
Lilja, vielä on tosi aikaista testin kertoa kyllä yhtään mitään :)
Vausa, elämä kantaa ja mitä kaikkea näitä nyt oli, et tietty jatkatte yritystä ja jos plussa tulee, jos duunit loppuu, jos uus löytyy ja jos ja jos, niin sit kaikki sutviintuu jotenkin lopulta :)
Aida, Flo täälläkin :)

Mulla oli iltapäivästä ekaa kertaa ihan epämiellyttävää jomoa vasemmassa muniksessa! Samassa, miltä puolelta varmaan ovuloin kun päivä plussan jälkeen oli sellanen vartin tosi epämukava jomo ja paineentunne just vasemmalla. Jotain eloa tuolla alhaalla siis sittenkin on :grin

Takaisin