Raskaaksi 2019

Huomenna sais ovis tulla viimeistään, ettei vaan toisesta päästä luteaalivaihe lyhene :nailbiting: Se on se, mikä on ennenkin mietityttänyt mua raskautumismielessä ja onhan tässä viime kuukausinakin ollut useampia normaalia lyhyempiä kiertoja. :shifty:

Nyt oon oikeesti todella ulapalla. Oon tikutellut ovulaatiota kp 8 asti. Eilen oli vähän tummempaa viivaa ja tänään hailakampaa mulla noita halpis testejä. Juilii vatsasta koko ajan et luultavasti ovulaatio on menossa? Tai jotain mut miks se ei näy tossa testissä. Miten te toimisitte tässä tilanteessa :grin Jatkaisitteko tikuttelua. Anteeks nää tyhmät kysymykset mut tää on niiku mun eka kerta ku kusen johonki muuhun kun raskaustestiin.

EDIT: Nyt siis menossa kp 11
Juu jatka tikuttelua vaan, luultavasti follien kasvukipuja ennen varsinaista ovista.
Viivan vahvuus voi vaihdella, mut vasta kun se on yhtä vahva tai vahvempi lkuin kontrolli, on se ns.oikea plussa. Toki välillä sellasta ei tule ja sit näkee jälkikäteen viivoja ja omia tuntemuksia vertailemalla sen plussapäivän.

Aida,voi miten ihana positiivinen kirjoitus ja fiilis, tarttu ihan itteenkin! <3

Meillä myös mies tienaa huomattavasti enemmän kuin minä. Minua se ei kuitenkaan haittaa. Haittaisi varmasti, jos olisin miehen rahojen varassa, mutta näin ei ole – elämme tosi maltillisesti, joten molemmilla jää omista palkoistaan säästöön rahaa. Toki rehellisesti on sanottava myös, että totta kai miehen hyvä taloustilanne tuo myös minulle paljon etua.

Itse pidän meidän palkkaeroamme myös reiluna, koska olen itse alalla jonka olen valinnut pelkästään omien mielenkiinnonkohteideni mukaan. Työni on joustavaa eikä kovin stressaavaa. Mies taas on valinnut järkialan, ja hänellä on paljon suurempi vastuu ja vaatimukset töissään. Hän ei pidä työstään läheskään niin paljon kuin minä omastani.

Minä ajattelen myös niin, että miehen hyvä taloustilanne mahdollistaa sen, että hän voi myös jäädä isyysvapaalle (koska on säästöjä, ja koska isyysraha korreloi palkan kanssa). Haaveilen myös siitä, että jossain vaiheessa molemmat voisivat tehdä 50% työaikaa, ja näin olisi mahdollista sekä hoitaa lapsi kotona että olla töissä. Minun työnantajani kanssa varmasti 50% työaika olisikin järjestettävissä, mutta miehen osalta en tiedä saisiko sitä mitenkään järjestettyä. Hän kyllä mielellään jäisi kotiin. Tai ainakin nyt sanoo niin, olen toisaalta kuullut miehistä jotka ovat ensin halunneet jäädä lapsen kanssa kotiin, mutta sitten parin kuukauden päästä haikailleet töihin lepäämään. :D

Mä kyl nyt myönnän etten olis tunnistanut tätä ovista en yhtään. Kipu tuntu erilaisena, vatsassa oli eri fiilis ja ylipäätään semmonen hassu et en vaan olis tajunnu.

Nyt on vaan vähän huono olo, rinnat on vaihtelevan kipeet mut ei niin arat ku ennen ovista ja huonoa oloa vielä eli se on sama mikä on ku ovuloi

Onnea BabyMama. plussasta! Tarrasukkia teille!:Heartred

Silk: Todellakin rauhoittaa mieltä. En edes tajunnut miten paljon kaikkea sitä ehti itse olla huolissaan ennen kuin sitten lääkäri sanoi että kaikki hyvin. Onnea talletteluihin! Eiköhän se ovis sieltä lähipäivinä tule.:happy:
Minä muuten kysyin siltä lääkäriltä tänään tuosta luteaalin pituudesta. Sanoi että alkio kiinnittyy ekan viikon aikana, että kunhan on sitä pidempi.

AZ: Ihanaa, että teillä kävi noin. Tsemppiä ultran odotteluun! Jospa siellä olisi pysyvä kyytiläinen. :Heartred Me voitaisiin tehdä samat perässä nyt sitten.:rolleyes:

Nyytti: Kiva jos voin levittää hyvää mieltä! Täällä on ollut vähän turnausväsymystä ilmassa aika monella viime aikoina. Jospa saataisiin kaikille positiivisia uutisia nyt välillä.:smiley-bounce016

Kiitoksia vastauksista, mukavaa kuulla etten ole ainoa joka hemmottelee itseään. Ennen kkm olin aktiivinen, jaksoin miettiä kouluhommia ja työnhakua. Nyt olen jotenkin vetäytynyt kuoreeni ja istun mieluummin kotona yksin ja katson telkkaria. Huomiseksi varasin kampaajalle ajan, ja toivon ettei siellä käydä mitään henkilökohtaista keskustelua oikein. En ole sosiaalisella tuulella. Ohimennen sanoin kaksi viikkoa sitten tutulle opiskelukaverille raskaudesta koska hän oli jo viimeisillään, ja mua kauhistuttaa jos minun pitää kommentoida asiaa hänelle jos kyselee miten mulla menee. Valehdella tai ei? No toivon etten tarvitse nähdä häntä sen enempää siellä.

Itsekin odotan innolla sitä intoa taas asioihin. Eilen illalla mietin että olen sentään päässyt ylös sängystä, olen käynyt suihkussa ja syönyt. Sitä en pystynyt viikko sitten. Kaikki menee eteenpäin mutta minä hieman hitaammin kuin ennen. Viikonlopuksi mies on keksinyt tekemistä, jotta päästään pois arjesta hieman. Ihanaa kun hänkin ajattelee tällaista.

Vaikka on vain viikko vuodoista niin tein raskaustestin tänään taas, se oli haalea haamu vieläkin. Luulin että viikonloppuun mennessä olisi poistunut mutta nyt en tiedä. Toivon toki ettei kaavintaan joutuisi vielä. Haluaisin että tämä menisi luonnollisesti eteenpäin ja sitten kohti uusia yrityksiä. Miehenikin odottaa innolla että pääsis talletuksia tekemään. En tiedä miten paljon jyystöä paikat kestäisivät juuri nyt, mutta toovon ettei tarvitse kauan odottaa sentään. Tänään illalla sitten viiniä ja temppareita telkkarista!

Kiitoksia vastauksista, mukavaa kuulla etten ole ainoa joka hemmottelee itseään. Ennen kkm olin aktiivinen, jaksoin miettiä kouluhommia ja työnhakua. Nyt olen jotenkin vetäytynyt kuoreeni ja istun mieluummin kotona yksin ja katson telkkaria. Huomiseksi varasin kampaajalle ajan, ja toivon ettei siellä käydä mitään henkilökohtaista keskustelua oikein. En ole sosiaalisella tuulella. Ohimennen sanoin kaksi viikkoa sitten tutulle opiskelukaverille raskaudesta koska hän oli jo viimeisillään, ja mua kauhistuttaa jos minun pitää kommentoida asiaa hänelle jos kyselee miten mulla menee. Valehdella tai ei? No toivon etten tarvitse nähdä häntä sen enempää siellä.

Itsekin odotan innolla sitä intoa taas asioihin. Eilen illalla mietin että olen sentään päässyt ylös sängystä, olen käynyt suihkussa ja syönyt. Sitä en pystynyt viikko sitten. Kaikki menee eteenpäin mutta minä hieman hitaammin kuin ennen. Viikonlopuksi mies on keksinyt tekemistä, jotta päästään pois arjesta hieman. Ihanaa kun hänkin ajattelee tällaista.

Vaikka on vain viikko vuodoista niin tein raskaustestin tänään taas, se oli haalea haamu vieläkin. Luulin että viikonloppuun mennessä olisi poistunut mutta nyt en tiedä. Toivon toki ettei kaavintaan joutuisi vielä. Haluaisin että tämä menisi luonnollisesti eteenpäin ja sitten kohti uusia yrityksiä. Miehenikin odottaa innolla että pääsis talletuksia tekemään. En tiedä miten paljon jyystöä paikat kestäisivät juuri nyt, mutta toovon ettei tarvitse kauan odottaa sentään. Tänään illalla sitten viiniä ja temppareita telkkarista!

Hitaasti mutta varmasti eteenpäin ❤ yllätyin miten nopeasti olen itse päässyt henkisesti tästä kkm eteenpäin ja luulen että juuri asiasta puhuminen on auttanut. Olen kertonut nyt myös omille vanhemmilleni asiasta ja sekin on kyllä helpottanut oloa kun ei tarvita salata pahaa mieltään.

Tänään oli tyhjennyspäivä. Pelkäsin pahinta ja Cytotecit alkoikin vaikuttaa ennenkuin särkylääkkeet ehti kunnolla vaikuttaa. Panacod korjasi tilanteen ja aamun jälkeen kipuja ei ole juuri ollut. Otin tosin pari tuntia sitten uudet annokset panadolia ja buranaa kun alkoi tuntua alavatsalla jomotusta. On tullut useampia hyytymiä ulos ja viimeisimmän isomman hyytymän jälkeen (n. 7 h lääkkeen otosta) runsain vuoto helpotti eikä hyytymiä ole pariin tuntiin tullut.

Ollaan tänään maattu miehen kanssa sohvalla, katsottu telkkaria ja syöty pakastepizzaa. Hassua että molemmat puhutaan jo seuraavasta yrityksestä vaikka vasta edellistä tyhjennetään.

Kannattaa ottaa kampaajalla lehti käteen se yleisesti kyllä viestii että ei halua jutella, nauti omasta ajasta ja rentoudu :Heartred

Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin. :Heartred

Luulin, että menkat alkoi tänään ja kierto jäi vain 21 päivän mittaiseksi, mutta runsaampi vuoto loppui parissa tunnissa. Pitäis varata labra kp 3-5 klo 10 mutta ei yhtään tiiä millon sekin on, kun on ollut menkkakivut ja tiputtelu kp 19/27 alkaen. Tiputtelu mulla on aina 6-7 päivää ennen menkkoja, mutta ei näin voimakkaita kipuja kuin kierron viimeisinä päivinä.

Ollaan miehen kanssa matalapalkka-aloilla ja tulot on aika samat. Jäävät alle mediaanitulon (nettomediaani 1800€/kk).

Meillä on mulla toistaiseksi parempi palkka kuin miehellä, joka tekee yliopistolla väitöskirjaa. Tätä palkkaeroa ei siis enää montaa kuukautta kestä, sillä tekniikan alalla palkat ovat ihan eri luokkaa kuin mun alalla. Mä olen myös koulutukseltani opettaja, mutta myin sieluni paholaiselle ja menin heti valmistumisen jälkeen töihin yksityissektorille aikuiskouluttajaksi. Palkka on vastavalmistuneenakin yli suomalaisten keskipalkan, mutta lomat onkin sitten samat kuin tavallisilla kuolevaisilla.

Italiasta asti haetut Inofolicit ovat menneet nyt pari viikkoa ja odottelen ovisplussaa, tänään on kp 12. Toistaiseksi pregcheckit ovat antaneet haamuja. Nyt alotin oviksen testailun jo kp 7, ettei se varmasti mene ohi. Talletellaan nyt joka toinen päivä siihen asti, kunnes ovulaatio on ohi.

Tänne on tullut hirveesti tekstiä, tsemppiä kaikille yritykseen ja plussatuulia!:)

Täällä alkakoon ovulaationmetsästys, tein tänään elämäni ensimmäisen ovilaatiotestin ja se näyttää tältä :D kp 11 nyt menossa, missä se luuraa.. come to mama! :cool05

Liitteet

• C22786A2-78B3-4306-A005-054E21558643.jpeg
    C22786A2-78B3-4306-A005-054E21558643.jpeg
    7.8 KB · Katsottu: 136
Dpo8 eikä vieläkään minkäänlaisia tuntemuksia. Koskahan uskaltaisi testailla?
Dpo9 kai ainakin joillain jo näkyy, pari päivää myöhemmin varmaan todennäköisemmin. :)

Tänne on tullut hirveesti tekstiä, tsemppiä kaikille yritykseen ja plussatuulia!:)

Täällä alkakoon ovulaationmetsästys, tein tänään elämäni ensimmäisen ovilaatiotestin ja se näyttää tältä :D kp 11 nyt menossa, missä se luuraa.. come to mama! :cool05
Meillä samaan aikaan testaillut ja mullakin elämäni ensimmäiset tikutukset menossa! Tsemppiä. Kiva kun joku heittää näitä mun kanssa tänne ni pääsee vähän vertailemaan.
Mulla oli noin hailura viiva 2pv sitten. Nyt on hitusen tummempi.

Taas huutelen samasta hommasta :grin viimeksi Raskauskeijun tilaus tuli tosi hitaasti. Nyt tuli tosi nopeasti (tilasin sunnuntaina ja tänään oli paketti jo postiluukussa), mutta paketista puuttui yksi ovistikku. Tilasin 30, sain 29. Eihän tuo nyt ole iso menetys rahallisesti, mutta luonnollisesti jokaiselle tikulle on käyttöä. Onko jollain muulla vastaavia kokemuksia? Laitoitteko asiakaspalautetta? Kirjoitin äsken sähköpostin, saa nähdä, miten toimivat.

Meillä on iso palkkaero, minä tienaan espanjan palkkoihin nähden hyvin mutta IT ala onkin parempi ja Suomen tasolla mies olis hyvätuloisten joukossa ja täällä se on vielä paremmin tienaava... Ei kauheasti kyllä suhteeseen onneksi vaikuta, laitan oman osuuteni ja kannan korteni kekoon mutta selkeästi huomaa et mulla ei ole vara niin kalliisti syödä ja monesti nolottaa mun jokaisen riisi jyvän säästö . Mut joo, ex oli huonotuloinen ja elätin periaatteessa hänet myös niin nyt huomaa kuinka on vara esim sijoittaa cb digi ovistesteihin ku aiemmin 6e oli liian kallis. Suomessa tienasin todellakin vähän ja oon oppinut niukasti elämään joten en usko että äitiyslomalla olisi niinkään iso vaikutus, kun nyf jo säästää (ennen raskautta) niin voin olla kotona jopa 9kk ennen päiväkotia kun normisti täällä se äitiysloma on 3kk

Meillä samaan aikaan testaillut ja mullakin elämäni ensimmäiset tikutukset menossa! Tsemppiä. Kiva kun joku heittää näitä mun kanssa tänne ni pääsee vähän vertailemaan.
Mulla oli noin hailura viiva 2pv sitten. Nyt on hitusen tummempi.
Mä sain elämäni ekan hymyn oon siis noita aiemmin käyttänyt mut huomattavasti helpotti kun oli digiovistesti kyseessä.. Mulla pcon takia ne viivat kun on pitkin kiertoa mitä sattuu niin ei sit tiedä. Mut nyt hymy niin talletukset tehty preciis oikeeseen aikaan ja nyt olis sitte dpo1...

Täällä taitaa mennä tää kierto ohi, viime yönä leikattiin umpilisäke pois, niin nyt on sellaset kivut et eipä taida talletukset onnistuu ihan hetkeen :sad001

Tsemppiä kaikille omiin kiertoihin, oon täällä taustalla lukenu sen minkä pystyn.

Mä sain elämäni ekan hymyn oon siis noita aiemmin käyttänyt mut huomattavasti helpotti kun oli digiovistesti kyseessä.. Mulla pcon takia ne viivat kun on pitkin kiertoa mitä sattuu niin ei sit tiedä. Mut nyt hymy niin talletukset tehty preciis oikeeseen aikaan ja nyt olis sitte dpo1...
Okei. Pitää seurata. Mullakin näyttää noi viivat mitä sattuu. Jatkan kyllä tätä tikuttelua mutta pitää katsoa jos tilaa hymynaama juttuja jos nämä ei tuota tulosta
Eilen oli viivaa mutta tänään ei ole. Oon ihan hämmentynyt. Tuntuu kun joku yrittäisi syödä mun kohtua paraikaa. Todella inhottava närppiminen tuola jossain syvyyksissä.

Mulla on nyt kyllä niin jämäkät muniskivut, että josko se näin ois ovis päällänsä. Kp 29. Että otta nyt sit todellakin tästä romukropasta selvää... Olen nyt kaksi kiertoa syönyt sitä myo-inositolia, ensin 2 grammaa ja tämän kierron ajan 4 grammaa. Ei tunnu ainakaan vielä olevan mitään tehoa.

Positiivisena puolena se, että mies otti nyt itse puheeksi sen, että vois kohta niitä hoitoja kattella. Viimeksi kun itse niistä puhuin oli vielä toppuuttelemassa. Toki silloin oltiin yritetty vasta kaksi kiertoa, mutta itseä ahdisti pitkä kierto (43 päivää tais olla silloin). Nyt tulee marraskuussa puoli vuotta täyteen.

Takaisin