Raskaaksi 2019

Mää en enää yhtään käsitä. Limailu vaan jatkuu ja jatkuu ja jatkuu. Pöksyt märkänä 24/7. Viime yönä molempiin kylkiin sattui niin, että heräsin siihen enkä pystynyt enää uudelleen nukahtamaan. Kp 31.

Eli sanoisin että etelärintamalta ei mitään uutta.

Raskaus? :woot:

Nyt on tosi sekavat fiilikset ja oli pakko tulla purkamaan tää asia. :sorry:
Äsken mies sanoi, että hän ei haluais viel tässä kierrossa yrittää, koska la olisi niin lähellä kaverin häitä jossa hän on bestman. No minähän vedin pultit, en vaan ymmärrä että kaverin häät menee vauvan edelle? Mies sanoi että jos nyt tärppää niin hän stressaa koko yhdeksän kuukautta asiaa, syntyykö vauva juuri kaverin hääpäivänä.
En ymmärrä yhtään häntä eikä hän minua. Tuntuu pahalta, että kaverin häät menee vauvan etusijalle. Lopulta mies tiuskaisi, yritetään sitten, mutta eipä enää ole fiilistä.
Tää vauvankaipuu on niin kova. Olenkohan liian itsekäs, kun en vaan pysty ajattelemaan toisella tavalla. :sad001 Haluaisin vaan joka kierrolla yrittää ja tulla mahd. pian raskaaksi. :sad001 Nyt menossa kp 12, joten otolliset päivät alkaisi olla käsillä.

Mää kyllä tässä toisaalta ymmärrän miehenkin puolen. Hänet on kuitenkin suurta luottamusta osoittavaan tehtävään pyydetty, niin ikävä siihen on ohareitakaan tehdä, jos nyt sattuis synnytys samalle päivälle. Tai jos olisi just parin päivän ikäinen vauva, niin tuntuisi varmaan ikävältä lähteä niihin häihinkään.

Ja miehet nyt valitettavan usein tuntuu olevan sitä mieltä että onnistuu sit tietty heti siitä seuraavasta kierrosta :sour: Toivottavasti saatte keskusteltua asiasta.

No sehän se perinteinen vastaus on :hilarious: Ei vaan osaa itse yhtään orientoitua siihen että ois muka oikeesti tärpännyt. Varsinkin kun just puhuttiin miehen kanssa siitäkin että ollaan lapsettomuuspoliin yhteydessä kun ensi kierto alkaa.

Voiko mulla olla kohdun ulkopuolinen raskaus. Mua on nyt koskenut alavatsaan 3-4pv. Aloin tikuttamaan ovista kp 8 jolloin oli aika tumma viiva teidän silmiin. Talletettiin silloin.

Jatkoin testejen tekemistä samana päivänä ja ei tullut huippua. Seuraavana päivänä oli testi ihan todella hailakka aamulla. Illalla ei ollut enään mitään viivaa. Seuraavana päivänä viiva tuli takaisin haaleana ja on nyt tummunut. Tänään on kp 13 vasta ja aamulla tein kaikki testit ovulaatio ja raskaus koska siis tunnen mun kehon nyt ei ole kaikki kunnossa. Sain niin vaaleat viivat kumpaakin testiin ettei mitään rajaa.

Tässä herää huoli koska tästä mun "ovulaatiota" mitä en tiedä tapahtuiko vai eikö on kulunut vasta 4-5pv. Joten sehän ei voi mitenkään päin olla mahdollista että se näkyy jo nyt testissä. Ellei ovulaatio ole sitten ollut kp 6-7 jolloin tulin matkalta ja talletettiin aika huolella. Ja siis eihän se mitenkään päin ole voinut olla noin aikasin

Muokattu viimeksi:
No sehän se perinteinen vastaus on :hilarious: Ei vaan osaa itse yhtään orientoitua siihen että ois muka oikeesti tärpännyt. Varsinkin kun just puhuttiin miehen kanssa siitäkin että ollaan lapsettomuuspoliin yhteydessä kun ensi kierto alkaa.

Voi kumpa teille ois käyny ns perinteiset, plussa ennen hoitoja :cat: testiä kehiin? :rolleyes:

Meilläkin on aina ollut yhteiset rahat. 12 vuotta ollaan oltu yhdessä, josta 11 vuotta saman katon alla. Noihin vuosiin on mahtunut molempien opiskelua, miehen armeija sekä 2 x hoitovapaat (ollaan jaettu hoitovapaat miehen kanssa). Hyvin on oppinut penniä venyttämään, kun on pitänyt usein pärjätä vähällä.

StellaMom, mulla tuli vielä eilen iltapäivällä pari isompaa hyytymää jonka jälkeen kipu alavatsalla helpotti. Keskiviikkona oli illasta sellainen olo ja kipu, että jotain tuntui jääneen kohtuun. Eilen kun noi isommat hyytymät tuli niin olokin tuntui "tyhjältä". Nyt on perus menkkavuotoa ja pientä jomotusta.

Mä suutuin eilen miehelle kun hän ei ollut hankkinut mulle mitään 30-vuotislahjaksi. Synttärit oli siis lääkkeellisen tyhjennyksen kanssa samana päivänä. Olin toivonut lahjakorttia kauneushoitolaan, ja eilen miehen kommentti oli "onko lahjat sulle vielä tässä iässä noin tärkeitä?". Joo ei ole, ei olla ikinä oltu mitään kovia lahjojen ostajia mutta jokin muu muisto kuin keskenmeno 30 v synttäreistä olis ollut kiva :sorry:
Joo, mullakin on ollut "tyhjä" fiilis jo kauan, vuoto on jatkunut se 10 päivää silti. Rehellisesti olisin itsekin suuttunut jos mun 30v synttäreiden johdosta en olisi saanut mitään muuta kuin synttäripusu. Viimeksi mies kysyi mitä haluan ja annoin pari vaihtoehtoa, vähän yleisellä tasolla. Hän antoi mulla lahjakortin elämyslahjaan. Mennään varmaan ensi kuussa toteuttamaan sitä sitten.
Äsken mies sanoi, että hän ei haluais viel tässä kierrossa yrittää, koska la olisi niin lähellä kaverin häitä jossa hän on bestman. No minähän vedin pultit, en vaan ymmärrä että kaverin häät menee vauvan edelle? Mies sanoi että jos nyt tärppää niin hän stressaa koko yhdeksän kuukautta asiaa, syntyykö vauva juuri kaverin hääpäivänä.
En ymmärrä yhtään häntä eikä hän minua. Tuntuu pahalta, että kaverin häät menee vauvan etusijalle. Lopulta mies tiuskaisi, yritetään sitten, mutta eipä enää ole fiilistä.
Tää vauvankaipuu on niin kova. Olenkohan liian itsekäs, kun en vaan pysty ajattelemaan toisella tavalla. :sad001 Haluaisin vaan joka kierrolla yrittää ja tulla mahd. pian raskaaksi. :sad001 Nyt menossa kp 12, joten otolliset päivät alkaisi olla käsillä.
Ymmärrän teitä molempia tässä asiassa, mies ottaa rooliinsa vakavasti. Hän on ehkä odottanut jo kauempaa tätä? Mutta ehkä hän ei kertonut sitä ihan oikealla tavalla. Tsänssit jokaisessa kierrossa ovat aika pienet että mun mielestä yrittäkää silti vaikka maku vähän meni sen suhteen. Yritähän selittää sille miltä se tuntuu sulle, ehkä hänkin ymmärtää sen jälkeen miksi sinä olet pettynyt häneen...

Voi ei. :sad001 Sympatiat sun puolella, vaikka onhan tuo miehenkin ajatus ymmärrettävä. Mutta tuntisin itse varmasti samoin kuin sinä. Meilläkin mies (ja välillä tuntuu et kaikki muutkin keiden kanssa tästä puhun paitsi minä :shifty:) on sitä mieltä, että kun se lapsi sitten tultuaan on siinä pysyvästi, niin väliäkös sillä yhdellä tai muutamalla kuukaudella ennen sen tuloa. Mut kun itse on vauvakuumeessa ja omassa kehossaan tuntee ja odottaa niitä merkkejä, niin se vaan pyörii mielessä ja haluais vaan tehdä kaikki vippaskonstitkin että raskaus alkais mahdollisimman pian. Kuukausi "hukkaan heitettyä aikaa" tuntuis kamalan pitkältä.

Nega testattu aamulla, enpä muuta odottanutkaan. Edellisestä testistä vaan oli vierähtänyt kaiketi jo pitkälle toista kuukautta niin ajattelin varuiksi testailla. :confused005

Ihan totta! Ihanaa kun ymmärrätte. Miustakin siis tää aika tuntuu niin pitkältä ja hukkaan menetetyltä jos pitäis taas kuukausi odottaa. Ja tiiä millo tärppää oikeesti.
Nyt kun oon miettiny asiaa niin kyllä ymmärrän miehenkin kannan tässä. Hänen paras ystävä siis menossa naimisiin ja he ovat läheisiä.
Vaikee tilanne sinänsä. Kun asiaa käy miettimään, nin ensi kuussa tulee yhdet synttärit (juuri kun pitäisi alkaa menkat , tai raskaus). Juodakko vai eikö juoda ja mitä kertoa ystäville. Sitä seuraava kuukausi, on joulu. Aina tulee jotain.
Pitää illalla jutella ja koittaa päästä yhteisymmärrykseen. Raskautumisen todennäköisyys onkin niin pieni, että miusta pitäis joka kierto yrittää. Kunhan osaisin kertoa omat tuntemukset miehellekin niin, että hän ymmärtää.

no nyt tulee tyhmää kysymystä!
voiko imetys vaikuttaa lapsensaantiin, JOS menkat ovat alkaneet jo n.vuosi sitten? eikö silloin ovulaatio kuitenkin tapahdu kun menkat tulee.. (toki ovis ei joka kierrossa ole varmaa, mutta yleensä sen havaitsen jos yhtään tunnen kehoani :happy7).
sorry, pakko nyt kysyä näin että blondikin ymmärtää.

Muokattu viimeksi:
no nyt tulee tyhmää kysymystä!
voiko imetys vaikuttaa lapsensaantiin, JOS menkat ovat alkaneet jo n.vuosi sitten? eikö silloin ovulaatio kuitenkin tapahdu kun menkat tulee.. (toki ovis ei joka kierrossa ole varmaa, mutta yleensä sen havaitsen jos yhtään tunnen kehoani ).
sorry, pakko nyt kysyä näin että blondikin ymmärtää.

Oon kuullut väitteen, että imetys on luonnon oma ehkäisymenetelmä. Jopa sellaisen, että se olisi ainoa varma tapa ehkäistä raskaus. Mut sit taas toisaalta, tiedän ihmisiä jotka on myöskin kuulleet tän väitteen, uskoneet sen ja sitten tulleet raskaaksi. :grin

Itse asiassa itse sain alkuni äidin imettäessä. Neuvolassa hän oli selittänyt, että oli luullut ettei imettäessä voi tulla raskaaksi. Neuvolan täti oli siihen vastannut, että "Ai luulitko oikeasti niin? Sinä, koulutettu ihminen?"

Että niin. Mulla ei ole asiantuntemusta, mutta veikkaisin, että voi vaikuttaa, mutta ei estä raskaaksi tuloa.

Jonkun tutkimuksen mukaan imetys toimii ehkäisykeinona, jos täysimettää ja imetysväli enintään 3h, mutta sitten taas käytäntö on kumonnut tämän toimivuuden. Imetys voi saada kohdun supistelemaan ja onhan imettäessä naisen hormonitoiminta erilainen, joten kyllä näillä voi varmasti olla jotain vaikutusta raskautumiseen. Kuinka paljon ja miten, niin sitä en tiedä. Olen itsekin imettänyt vielä esikoista, kun aloin odottamaan kuopusta ja imetys jatkui siitä vielä muutaman kuukauden.

Imetys ei ole ehkäisykeino. On ihan yksilöllistä miten kenenkin hormonit imetykseen reagoi. Tiedän ison listan ihmisiä, jotka on raskautuneet imettäessä. Tiedän myös ihmisiä, joilla kierto ei ole startannut vaikka imettää vain vähän. Todennäköisesti kun sulla kierto pyörii, niin raskautumismahdollisuus on olemassa.

Jes, kyllä se kp 1 alkas tänää. Tää menkkamigreeni on ollut kamalaa! Burana-panadol kompokaan ei vienyt koko särkyä pois. Mut saapa ens viikkoon mennessä menkat pois alta että pääsee nauttimaan kylpylästä, ja laivareissusta :rolleyes:

Huoh tänään dpo4, tissikipu hellittää kerrankin ovistesti ihan hailu ja raskaustesti ihan blanco ei edes viivanpaikkaa.

Pienellä porukalla käytiin töissä voittoporukalla (oli kisa) lounaalla ja otin 3 siideriä, en pode huonoa omaatuntoa vaan olen humalassa hitusen. Jos tärppi käy niin se käy ja tämänpäiväinen ei siihen kyllä vaikuta.

Eilen yöllä nippaili kyl ikävästi mut enimmäkseen suolen toimintaa. Varmaan. Mut lämmöt on noussu niin aktiivinen keltarauhanen jospa se toimii loppuun asti nyt ku en progea syö. Tuli toki mieleen et eka digiplus niin olis ollu paras maksimoida mut eih, kyl tuntuu nyt hyvältä. Jos ei nappaa nii ei nappaa. Ihmettelen itsekin miten näin rauhaisin mielin oon....

Aa joo mietin et pitäisikö päivittää toi lista mun osalta et tjot ku enhän mä nykyisen kanssa ns yritä niin tiukasti eli tulee jos tulee
Nii nyt toi ya 2014 ei pidä enää paikkansa...

Imetys ei ole ehkäisykeino. On ihan yksilöllistä miten kenenkin hormonit imetykseen reagoi. Tiedän ison listan ihmisiä, jotka on raskautuneet imettäessä. Tiedän myös ihmisiä, joilla kierto ei ole startannut vaikka imettää vain vähän. Todennäköisesti kun sulla kierto pyörii, niin raskautumismahdollisuus on olemassa.
kiitos kysymykseeni vastaamisesta.
mietin vaan että onko mulla jääny nyt jotain ymmärtämättä. mutta tosiaan jos kierto on käynnistynyt ni mahdollisuudet on

Takaisin