Raskaaksi 2019

Palkkakeskusteluun voisin ottaa sen verran osaa, että mä aloin tienata kesäkuussa miestä enemmän varmaan ekaa kertaa ikinä. Siirryin sosiaaliohjaajan hommista tekemään sosiaalityöntekijän töitä ja oma palkka nousi noin tonnilla. Vaikka sosiaalityöntekijän palkka onkin itselle suuri, niin onhan se pieni verrattuna esim. noihin IT-alan palkkoihin kun kuitenkin itse on vastuussa esim. siitä sijoitetaanko lapsi vai ei. Mies tekee "perusduunarin" hommia mutta saa välillä vähän enemmän palkkaa jos tekee ylitöitä. Huomenna mies on menossa työhaastatteluun jossa aikoo pyytää euron lisää nykyiseen tuntipalkkaan.

Me ollaan aina totuttu elämään pienillä palkoilla enkä oikein edes käsitä mulle jäävän n. 600 euroa enemmän kuussa käteen nykyään kun se menee melkein kokonaan säästöön. Haluaisin jäädä (toivottavasti pian koittavan) äitiysloman jälkeen opintovapaalle niin, että mies olis kotona hoitovapaalla. Sitä varten tarvitseekin rahaa säästöön että pärjätään, vaikka asuntolaina on tarkoitus pistää lyhennysvapaalle vuodeksi.

Dpo8 eikä vieläkään minkäänlaisia tuntemuksia. Koskahan uskaltaisi testailla?

Mä oon suunnitellut testaavani ensi viikon sunnuntaina, joka vois mahdollisesti olla dpo 10. Vielä kun tulisi se ovis. Oon tässä jo taas vähän asioiden edellä :laughing002 Kuopuksesta testasin ekan kerran dpo 8 ja silloin tuli tosi haalea, mutta mulle jo selvä merkki, että jotain on meneillään. Ne oli silloin Davidin testejä ja toimi ainakin omalla kohdalla varmasti eli eivät antaneet turhia viivanpaikkoja tms. Niitä ei vissiin enää olekaan, joten pitää täs itsekin muistaa, ettei turhaan innostu joidenkin toisten testien mahdollisista viivanpaikoista. Mulla kun on tapana katsella sitä sitten jokaisessa mahdollisessa valossa :pompus::grin Hyvällä lykyllä sullakin vois jo näkyä jotain herkässä testissä :woot:

Viime kierrossa testasin yhden pc:n ja niitä mulla onkin nyt tuolla kaapissa odottamassa 5kpl. Harkitsin jo, että pitäiskö käydä hakemassa joku herkempikin, mutta ainaki aikaisemmissa raskauksissa mulla on hcg lähtenyt nopeaan nousuun, joten luulisi pc:n toimivan dpo 10. Noissa taitaa olla jotain laatueroja kylläkin, kun ehdin viime kierrossa avata toisenkin liuskan ja siinä on jo valmiiksi tosi vahva viivanpaikka.

Okei. Pitää seurata. Mullakin näyttää noi viivat mitä sattuu. Jatkan kyllä tätä tikuttelua mutta pitää katsoa jos tilaa hymynaama juttuja jos nämä ei tuota tulosta
Eilen oli viivaa mutta tänään ei ole. Oon ihan hämmentynyt. Tuntuu kun joku yrittäisi syödä mun kohtua paraikaa. Todella inhottava närppiminen tuola jossain syvyyksissä.
Mä tajusin et oon kyl ihan randomisti tullu raskaaksi aiemmin ku luulin et mul oli ollut ovis (onneks tein digin kun viivat rupesi taas tummuun haalean jakson jälkeen ja tuli se hymy) ja oireita oli jo yli viikon ajan mut sit loppu ku seinään nippailut. Nyt vain selän puolella tuntu molemmin puolin pikku nipistys ja sit tänään keskeltä alavatsaa oudosti niinku "kaapinut" sen paremmin osaa kuvailla, mut etoo ja hajuherkkyys mitkä on mulle selkeät oireet ollu aina oviksen ympärillä..

Tilasin itselle testejä jotain herkkiä ja sitte jos tuntuu siltä niin testaan. Nyt on rauhallinen olo ku tietää ovulaation tasan tarkan aikataulun silleen niin jotenki helpompi sit ehkä olla kyttäämättä oireita. Mulla ainakin nosti taakkaa ku hoksin et noni ovis. Muuten olisin taas ollu ihan pihalla. Ja mulla ei kunnon ovista aina tuu jolloin mulla ei digi oo ees hymyillyt vaik esim pc ollu mustaa melkein!

Uusi lista aktiivisista kuumeilijoista :Heartred
(lisää itsesi siihen väliin kun oma yritys on alkanut, ylimpänä pisimpään yrittäneet)

nimi
// ikä // kuinka mones lapsi haaveissa // yritys aloitettu // kierron pituus

Jesbe // 29 // eka haaveissa //ya 2014 // 28-35

Wusti91 // 28 // ya 6/2017 // tm 1/2018 // ensimmäinen haaveissa // kierto 27-30

Anselmiina_ // 37 // esikoinen haaveissa // ya 9/2017 // 1. IVF 4/2019 // kkm 7/2019 // kierto 26-29

smoothie. // 30 // ensimmäinen toiveissa // ya 3/2018// kierto 26-28

haaveilija31 // 35 // neljäs haaveissa // ya 5/2018 // kierto 30-40p

Ankkuri // 31 ensimmäinen haaveissa // ya 6/2018 // kierto 25-28p

Puhvis // 28 // toinen haaveissa // ya 8/2018 // km 07/19 // kierto 32-?

jannn // 32 // eka haaveissa // ya 9/2018 // km 3/19 // kierto n. 32-39

Nuppunenn // 20 // ensimmäinen toiveena // ya 10/2018 // km 3/2019 // kierto 30-36

Hillis // 28 // ensimmäinen haaveissa // ya 10/2018 // kierto 26p

jeilei // 30 // toinen toiveissa // ya 10/2018 // kkm 1/2019, tm 6/2019 // kierto ~26

TiinuLiinu // 31 // toinen toiveissa // ya 04/2019 // km 2/2019 // kierto 28-30

Aida* // 37 // toinen haaveissa // ya 11/2018 // kierto 23-28

Tepsu19 // 34 // ensimmäinen toiveessa // ya 12/2018 // kierto 28-30

Nipanderi // 32 // toka haaveissa // ya 12/18 // kierto 28-29pv

Maggie84 // 35 // ya 01/2019 // 6. lapsi toiveissa

Helena80 // 39 // neljäs toiveissa // ya 1/2019 // kierto 28-32pv

elmi // 31 // ensimmäinen haaveissa, kkm 7+5 // ya 2/2019 // kierto 28pv

Sammie // 31 // esikoinen haaveissan // ya 2/2019 // kierto 33-39 pv

Azzeliini // 35 // toinen haaveissa // ya 3/2019 //kkm 6/2019 ja 8/2019 //kierto 29-32pv vaihteleva pituus

Alcyone // 43 // toinen haaveissa // ya 4/2019, kkm 8/2019 // kierto pitkä ja epäsäännöllinen

Mathilda // 37 // esikoinen haaveissa, kkm 5/2019 // ya 3/2019 // kierto 24-27 pv

Sinpura // 20 // ensimmäinen haaveissa // ya 5/2019// kierto n. 28-30pv

dimou // 30 // toinen // ya 5/19 // kierto epäsäännöllinen

Jukkapalmu23 // 22v // esikoinen toiveissa // ya 05/19 // kierrot n. 28pv

tiino_O // 30 // kolmas // ya 5/2019 // kkm 10/2019 // kierto 27-29 päivää

Nyytti // 38 // neljäs haaveissa // ya 6/2019 // kierto 29pv

Cara* // 37 // 2. haaveissa // ya 6/2019 // kierto 25-28

Mirkkunen1 // 27 // esikoinen // ya 07/2019 // kierto n. 29-32pv

Ida_Maria_ // 22/ esikoinen// ya 07/2019// kierto
27-28 pv

Suklaapehmis // 28 // toinen haaveissa // ya 7/2019 // kierto 28 pv

Taittaralla // 27 // esikoinen haaveissa // ya 7/2019 // kierto ??

turotus // 21 // toinen haaveissa // tjot 7/2019

Mangusti_ // 30 // toinen haaveissa // ya 7-8/2019 // kierto 28-32 pv?

mangustimamma // 38 // kolmas haussa // ya 8/2019 // kierto n. 28-35 pv

Mirkki // 27 // toinen toiveissa // ya 8/2019 // kierto 23-30pvä

Sofia2016m // 25 // toinen haaveissa // ya 8/2019 // kierto epäsäännöllinen 25-35pvä

Mamimam// 24// toinen haaveissa //ya 8/2019//epäsäännöllinen 28-34pv

Lilja- // 29 // ensimmäinen // ya 8/2019 // kierto 28-30 pv

Edz // 31 // toinen toiveissa // ya 9/2019 // kierron keston keskiarvo 25 pvä

Vausa // 29 // ensimmäinen // ya 9/2019 // kierto 30–31 pv

Silk // 32 // 3. haaveissa // ya 9/2019 // kierto noin 25-27 pv

Hems78 // 22 // ensimmäinen haaveissa // ei vielä alotettu // kierto noin 28-32pv

Plussanneet :Heartred
nimi // ikä // LA // monesko tulossa

Kassu93 // 26 // LA 21.12.2019 // esikoinen tulossa
tiania // 37 // LA 3.2.2020 // 2. tulossa
Earl // 33 // LA 16.2.2020, toinen tulossa
Liirumlaarum // 26 // LA 19.2.2020 // esikoinen tulossa
DeeDee // 30 // 5.3.2020 // toinen lapsi tulossa
Spyro // 24v // LA 12.3.2020 // ensimmäinen
MaRilla // 35 // LA 3/2020 // kolmas lapsi tulossa
Zumba2019 // 31 // LA 4/2020 // ensimmäinen
Amalfi // 36v // LA 5/2020 // kolmas lapsi tulossa
Fantsu // 32 // LA 5/2020 // esikoinen
Ginger // 26 // LA 5/2020 // toinen tulossa
Pipana//26//LA 5/2020 // kolmas lapsi tulossa
twisted // 31 // La 6/2020 // neljäs
AZ // 29// LA6/2020 // kolmas

Olin jostai livahtanu takas listalle, poistin

Onpa outoa. Ei tunnu yhtään että menkat pitäs huomenna alkaa,tai ei oo menkkamaisia jomoja!? Päätä vähän juilii, mikä on normaalia ennen menkkoja, mutta vaan vähän, yleensä se on ihan kamalaa särkyä. Tein ovistestinkin päivällä, kun ei oo ku apteq testi enää jäljellä. Se oli täysin 1 viivanen, en oo ikinä eläessäni saanut täysin 1 viivaista ovistestiä :grin aina niihin on ees hentoinen toinen viiva tullut.

Nyt iltaa kohden tullut repiviä kipuja kohdun ja munasarjojen kohdalle, ihan erilaista ku normi menkkajomot. Huonoa oloa on ollut myös, mutta se nyt on normaalia pmssää.
Ja vähän masis fiilis välillä tai surullinen.

Ehkä mulla tulee jotkut erikoismenkat o_O:grin

Onpa outoa. Ei tunnu yhtään että menkat pitäs huomenna alkaa,tai ei oo menkkamaisia jomoja!? Päätä vähän juilii, mikä on normaalia ennen menkkoja, mutta vaan vähän, yleensä se on ihan kamalaa särkyä. Tein ovistestinkin päivällä, kun ei oo ku apteq testi enää jäljellä. Se oli täysin 1 viivanen, en oo ikinä eläessäni saanut täysin 1 viivaista ovistestiä :grin aina niihin on ees hentoinen toinen viiva tullut.

Nyt iltaa kohden tullut repiviä kipuja kohdun ja munasarjojen kohdalle, ihan erilaista ku normi menkkajomot. Huonoa oloa on ollut myös, mutta se nyt on normaalia pmssää.
Ja vähän masis fiilis välillä tai surullinen.

Ehkä mulla tulee jotkut erikoismenkat o_O:grin

Mullakin vieläki nippailee välil ja yhdes asennos repäs kyljestä.. Ja vieläki pyörryttää ja turvottaa ja vähän ehkä enemmän pissattanu. Mut turha tässä on innostua :( huomenna dpo12.. Ja menkat siis ei ala kuitenkaan ennen dpo15-17. Mua on masentanu välillä mut on tähän pettymykseen jo aika tottunut.

Tsemppiä tilanteisiin.

Mukavaa Aida, että lääkärikäynnillä jäi noin positiiviset fiilikset, toivottavasti pian tulee myös vauva:)

Idalle toipumista, ehkä tosiaan kannattaa parannella toi eka.

Tsempit vielä jannnille ja tiinulle, jospa tässä vielä vois tilanteet plussaksi muuttua:Heartred

Oon aina saanut raskauskeijulta mitä pitänyt, mut jos puuttuu, niin tottakai valitat. Jos sais vaikka muutaman ekstratikun:laughing002

Tsempit kaikenlaisiin testailuihin, eiköhän ne ovikset sieltä tuu.

Itsellä dpo1, vuoto alkanut, niin kuin aina heti ovulaation jälkeen. Huomenna aloitan ne terolutit 2tbl ja katon onko niillä mitään tehoa vai vuodanko kp1 saakka ja siihen sitten vielä tietty menkat. Eli kevyt 3 viikkonen vuoto:banghead:. Mun rakas lapseni löysi tänään vessan laatikosta mun siteitä ja pikkuhousunsuojia. Tärkeänä levitti ne ympäri kämppää hokien "äitin aipat". :laughing001

Palkoista, meillä minä tienaan tuplasti sen verran kuin mies. Hän on keskituloinen, tosin hieman mediaanitulon alla. Minut varmaankin lasketaan hyvätuloiseksi, vaikken mitään tarkkoja rajoja keski- ja hyvätuloisen määritelmille tiedäkään.

Mutta meillä taas niin päin, että ollaan todellisia diplomiluokan ääliöitä rahankäytössä. Pikkujutuissa se ei ole haitannut, mutta pari vuotta sitten päätettiin suuressa viisaudessamme ostaa vanha omakotitalo vaikkei kumpikaan ymmärrä rakentamisesta tai korjaamisesta yhtään mitään. Oli muka hyväkuntoinen. No, ei ollut. Tähän on tehty muutamassa vuodessa velkarahalla about kaikki isot remontit joita voi keksiä, ja jokaisen kohdalla annettu ymmärtää että talo tyyliin lahoaa käsiin jos ei sitä tehdä heti just nyt ja välittömästi. Nyt sitten ollaan hyvistä tuloista huolimatta auttamatta kusessa ja lasketaan kirjaimellisesti senttejä ruokakaupassa. Täysin omaa tyhmyyttä, kuka ääliö ostaa vanhan talon jos ei osaa sitä korjata? No, me. Nuija ja tosinuija täällä päivää. :greet025 Myydessä ei päästäisi edes omillemme vaan velkaa jäisi vielä maksettavaksi, mutta ollaan harkittu sitä silti. Alan vihaamaan tätä taloa niin paljon että tuikkaan sen kohta tuleen. :BangHead (En oikeasti, jos joku vakuutustarkastaja lukee tätä.)

Anteeksi lähti hieman mopo käsistä...

Taas huutelen samasta hommasta :grin viimeksi Raskauskeijun tilaus tuli tosi hitaasti. Nyt tuli tosi nopeasti (tilasin sunnuntaina ja tänään oli paketti jo postiluukussa), mutta paketista puuttui yksi ovistikku. Tilasin 30, sain 29. Eihän tuo nyt ole iso menetys rahallisesti, mutta luonnollisesti jokaiselle tikulle on käyttöä. Onko jollain muulla vastaavia kokemuksia? Laitoitteko asiakaspalautetta? Kirjoitin äsken sähköpostin, saa nähdä, miten toimivat.

Mulla on ainakin kahdesti ollut Raskauskeijun tilaus räikeästi pielessä. Kerran tilasin BBT-mittarin, jossa kuvauksen mukaan kaksi digitaalia yms. Tuli saman firman karkeasti samannäköinen perusmittari jossa vain yksi digitaali. Toisella kerralla tilasin Jumperin dopplerin, joka oli muuten ihan ok, mutta kuvauksesta poiketen se toimi pattereilla eikä akulla eikä siinä ollut tekstissä luvattua laturia mukana (tietenkään, kun se kerran oli patteriversio samasta laitteesta). Noloa myöntää, mutta en kummallakaan kerralla edes jaksanut valittaa. :bag: Mutta ei siis kauhean luottavainen olo Raskauskeijun tilauksien suhteen mun kokemuksella. Kotitesti.fi on toimittanut kaikki oikein, mutta en ole sieltä mitään liuskoja ja monitoritikkuja kummoisempaa tilannutkaan.

Mulla joko meni kesken tai sit vaan rehelliset menkat syystä tai toisesta reilusti myöhässä. Tilasib myös ovulaatiotestejä, lähinnä siks, et ku tää kierto nyt oli nii poikkeuksellinen,ni jotenki mulla epäusko flon ovulaatioennusteesta ja itte en ovulaatiota oo koskaan muutakun limoista huomannut.

Mulla joko meni kesken tai sit vaan rehelliset menkat syystä tai toisesta reilusti myöhässä. Tilasib myös ovulaatiotestejä, lähinnä siks, et ku tää kierto nyt oli nii poikkeuksellinen,ni jotenki mulla epäusko flon ovulaatioennusteesta ja itte en ovulaatiota oo koskaan muutakun limoista huomannut.

Olen tosi pahoillani. :sad001 Eikös sulla tullut niitä haamuja tosi pitkään? Pohdinkin mitenköhän tuossa käy, kun ei hCG lähtenyt oikein nousuun. Hirmu harmi. En tiedä lohduttaako tämä yhtään, mutta jos joku oli ehkä alusta asti pielessä, niin ehkä parempi näin kun että olisi todettu vaikka tuulimuna tai kkm paljon myöhemmin ja olisi mennyt monta yrityskiertoa hukkaan. Tsemppiä, toivottavasti tulisi kunnon pysyvä tärppi pian.:Heartred

Tänää pitäs alkaa menkat, mutta ei vieläkään menkkajomoja ja tissikipukin palas.
Mutta tuttu kihelmöivä olo on tullut, ja se viittaa että lähipäivinä menkat alkaa, mut ehkä pari päivää myöhässä :wtf:

Flowsta tarkistettuna kp22 ja dpo7. Edelleen hyvin oireeton kierto. Kivahan se on kun ei jomottele oikeen missään vaiheessa, mut kummastuttaa edelleen.
Rauhakseen siis etiäpäin, mitään tärppifiboja ei oo, toivottavasti oon väärässä.
Flow ennustaa tätiä tasan viikon päähän.
Flunssa jatkuu ja vetämätön olo. Taidan alkaa höyryttämään kasviksia koirien sosekuutioita varten ja uus lihatilauskin pitäis tehdä.

Ootko testannut nyt?
Just testasin apteq 10 herkällä, hyvin hyvin haaleaa toista viivaa näyttää. Niin haaleeta etten saa kunnolla kuvaan. Muistin vasta etten saanut tällä testillä alkuvuodesta kunnon viivaa ees dpo 17-18 vaikka toinen muka epäherkempi antoi leffaviivaa. En sit tiedä eikö nää toimi mulla, vai kränääkö mun kroppa.
Pitäs testata jollaki muulla, mutta ehkä mä vaan ootan ens viikkoon ja sit testaan jollain muulla jos ei menkat ala. :D nyt ei jotenki jaksa ressata

Olen tosi pahoillani. :sad001 Eikös sulla tullut niitä haamuja tosi pitkään? Pohdinkin mitenköhän tuossa käy, kun ei hCG lähtenyt oikein nousuun. Hirmu harmi. En tiedä lohduttaako tämä yhtään, mutta jos joku oli ehkä alusta asti pielessä, niin ehkä parempi näin kun että olisi todettu vaikka tuulimuna tai kkm paljon myöhemmin ja olisi mennyt monta yrityskiertoa hukkaan. Tsemppiä, toivottavasti tulisi kunnon pysyvä tärppi pian.:Heartred

Joo, oli haamuilua. Oon itse samoilla linjoilla tuon kanssa, että parempi näin, että luonto tekee päätöksen meikäläisen puolesta, jos sikiöstä ei ole "eläjäksi". Kamalalta tuntuu kirjoittaa näin, ei niinkäään omasta puolestani, vaan niiden puolesta, jotka olisivat valmiita hoitamaan vaikeasti vammautuneen lapsen. Hatunnosto heille, itse useampaa tapausta työn vuoksi vierestä seuranneena en näe itseäni vaikeavammaisen lapsen hoitajana. Lievä vamma on täysin eri asia, kuten myöskin esim. Onnettomuuksissa/tapaturmissa vammaantuneet, näitä kun ei voi tietää etukäteen. Onneksi meill täällä on hyvät raskausajan tutkimukset.

Menipäs syvälliseksi pohdinnaksi.

En kuitenkaan kerennyt vielä kovin syvälle niinsanottuun raskauskuplaan, joten täällä odotellaan jo malttamattomana seuraavaa tärppiä! :)

Edz: Ymmärrän hyvin tuon mitä kirjoittelit. Olen sitä mieltä, että olisi tosi pelottavaa joutua itse päättämään raskauden jatkamisesta, jos raskauden aikana löytyisi sikiöstä vaikea vamma. Kaksi vaihtoehtoa, joista kumpikaan ei ole helppo valita.:nailbiting: Täytyy nostaa hattua heille, jotka ovat tilanteeseen joutuneet.

Minä makaan täällä flunssaisena kotona. Poika pääsi onneksi isomummilaan, joten pystyn lepäilemään. Ihan vain liikaa ehtii ajattelemaan.:hilarious: Nyt on kp 23/23-28 ja dpo9. Saako toivoa jo menkkoja alkavaksi niin pääsisi seuraavaan kiertoon? Yhtään ei kyllä vielä tunnu siltä että alkaisi.

Ajattelin, että voisin jonkin sovelluksen ladata millä tätä kiertoa voisi seurata. Mitä suosittelette?

Takaisin