Raskaaksi 2019

Voi apua. Tuutte hulluksi mun kanssa. Ovulaatio testi vinkuminen day 3. Ekana päivänä oli suht tumma viiva, tokanapäivänä tein muutaman testin ei mitään viivaa. Tänään tein testin ja viiva alkaa taas muodostumaan :grin Mitä ihmettä. Miks tää on näin vaikeeta :smiley-ashamed004 Onkohan mussa joku vikana.
Mulla sahannu aina ees taas ja sit joissain kierroissa hitsin tumma koko ajan ja sit todo tumma ku rupes haalistuu. Ei oo sitä testinippukuvaa nyt missään mut oli tummaa ja plussa (luulin) ja sit piti uusiks ottaa ja haalee, tumma, olematon ja yhtäkkiä tumma! Ja sit oliki digi.. Se oli tosi hermoja raastavaa touhua alkuun mut kyl se siitä tummuu se sit!

Vausa: Tsemppiä työtilanteeseen! Luota siihen, että asioilla on tapana järjestyä.:Heartred Minun mieheltäni lähti työpaikka aikanaan vähän samankuuloisesti alta. Kieltämättä vähän hiljainen ja vakava puhelu tuli sinä aamuna mieheltä töistä, minä olin opiskelija vielä silloin. Mutta yllättävän nopeasti pääsikin sitten kilpailijan hommiin ja nykyään sitäkin parempaan työhön. Mutta kurjia juttuja jokatapauksessa!

Nipanderi: Voi ei!!!:sad001 Etäjaksuhali!!!:Heartred Luulisi että tuolla vuotomäärällä pitäisi saada lähete heti. Ihan tyhmää kun olette joutuneet odottelemaan. Sinä kyllä jo ansaitsisit sekä hoidon noihin vuotoihin että plussan testiin.

Niin mäkin luulin, jo huhtikuussa, mutta mitä vielä. Ja joka kerran jälkeen on jaksettu olla niin optimistisia tästä asiasta huolimatta, koska mitään selittävää tekijää ei ole löytynyt. Voi kumpa jossain olis joku, jolla on tätä samaa ja kertoisi tulleensa raskaaksi. Sori valitus. Vaikenen. Kolme viikkoa niin päästään espanjaan, lähes yhtä kauan kun saan soittaa klinikalle, että pistävät meille lähetteen. Olispa aikakone!

Hitaasti mutta varmasti eteenpäin ❤ yllätyin miten nopeasti olen itse päässyt henkisesti tästä kkm eteenpäin ja luulen että juuri asiasta puhuminen on auttanut. Olen kertonut nyt myös omille vanhemmilleni asiasta ja sekin on kyllä helpottanut oloa kun ei tarvita salata pahaa mieltään.

Tänään oli tyhjennyspäivä. Pelkäsin pahinta ja Cytotecit alkoikin vaikuttaa ennenkuin särkylääkkeet ehti kunnolla vaikuttaa. Panacod korjasi tilanteen ja aamun jälkeen kipuja ei ole juuri ollut. Otin tosin pari tuntia sitten uudet annokset panadolia ja buranaa kun alkoi tuntua alavatsalla jomotusta. On tullut useampia hyytymiä ulos ja viimeisimmän isomman hyytymän jälkeen (n. 7 h lääkkeen otosta) runsain vuoto helpotti eikä hyytymiä ole pariin tuntiin tullut.

Ollaan tänään maattu miehen kanssa sohvalla, katsottu telkkaria ja syöty pakastepizzaa. Hassua että molemmat puhutaan jo seuraavasta yrityksestä vaikka vasta edellistä tyhjennetään.
Sulla kuulostaa kyllä helpolta, mä en tosiaan ottanut kipulääkkeitä silloin illalla koska luulin ettei se tyhjennys ala ilman cytoteciä. Tuli paljon vuotoa ja kipua oli niin että vähän huono olo tuli. Kipulääkkeillä olisi varmaan ollut helpompaa, sitten kun otin cytoteciä niin ei tullut paljon enää ja kipu oli hallittavissa.
Meilläkin puhutaan jo seuraavasta yrityksestä positiivisesti. Ainoa asia mikä nyt mietityttää on projektinimi. Edellinen on ollut kaksi kertaa mukana, musta tuntuu että nyt tulee sitten uusi projektinimi myös. Positiivisin mielin eteenpäin!

Huh, en saa kertoa tätä kenellekään, mutta teille kerron koska olen anonyymi. Tänään tuli täysin puskista tieto, että saattaa olla että joudun työttömäksi. Täysin itsestäni tai oikeastaan kenestäkään ihmisestä riippumattomista syistä – ihan vaan todella paskaa tuuria. Vielä ei tosin tiedä mihin tämä tilanne päätyy.

Olen yllättävänkin rauhallinen asian suhteen, eka reaktioni oli että katsellaan nyt mitä tapahtuu, ei vielä ajatella että pahin olis tapahtunut. Toinen reaktioni oli mennä selaamaan työpaikkailmoituksia. Kolmas reaktioni oli alkaa miettiä, että mitä jos nyt tulisin raskaaksi ja vaihtaisin työpaikkaa, ja joutuisin heti ilmoittamaan uudessa työssä että pim olenkin raskaana ja jään äitiyslomalle jo ennen koeajan päättymistä. Keksittäisiinkö joku syy irtisanoa mut koeajalla? Olisinko silmätikkuna heti alkuun?

En aio kuitenkaan lapsentekoa lykätä tän takia. Käy nyt miten käy helvetti. Just maanantaina gynekologi sanoi, että nyt yritätte 6kk ja sen pitää sit olla oikeaa yritystä eikä mitään tjottailua. Muuten pitäs ottaa joku hormonaalinen ehkäisy sen endon takia. Ja muutenkin. En oo lykkäämässä.

Huh, nyt tää ahdistus alkaakin tulla päälle. Muut itki palaverissa ja mä olin ihan tyyni. Huono omatunto kun kerron tästä, kun en sais kertoa kenellekään. Mut ehkä luotan siihen et teillä ei oo hajuakaan mistä työpaikasta ja mistä tilanteesta voisin puhua.
Mä ajattelin että kohtalo kusee mun kuppiin kun jouduin työttömäksi heinäkuussa ja vajaa kuukausi siitä tuli plussa! En jättänyt työhakemuksia lähettämättä sen takia mutta tuo sama ajatus kyllä kävi mielessä. Olisi heti pitänyt kertoa että ei pysty olemaan kuin sen 6 kk töissä. Noh sittenhän se meni kesken mutta samaa itsekin tässä ajattelen, jos työpaikka heruu niin voi olla lyhyt ilo?

Nyt se on virallista. En yhtään tiedä mitä nämä kaikki tuntemukset on. Ennen ovulaatiota tuikki vasemmalla munasarjan kohdalla, joten ajattelin sen olevan kasvukipuja ja että ovis sitten tapahtuu vasemmalta. No ei tapahtunut, vaan oikealta. Nyt tuikkii sitten taas vasemmalla. Sen verran napakasti vielä, että välillä on ihan hankala olla. Ja munasarjassa ei ole mitään mikä sen aiheuttaisi, ainakaan toissa päivänä ultrassa näkyvää.
Ehkä pitää vain lopettaa kaikki tunnustelu ja toivoa vain parasta.

Tuo työpaikka ja raskaus yhtälö on kyllä hankala. Se ihan syystä ei saisi vaikuttaa työhön ottoon tai työpaikan säilymiseen, mutta kyllähän se todellisuudessa niin tekee. Pienelle yritykselle yksi raskaana oleva työntekijä on sen verran iso menoerä.

Palkkakeskusteluun oma kokemus.. Meillä minä oon opiskelija ja kesän tein raksa-alan duunia, vaikkakin työnjohtajana niin harjoittelin roolissa joten palkka oli sama kuin lähihoitajana, joka olen oikealta ammatiltani. Nyt taas opiskelijana tienaan sen 325€ kuussa käteen jolla ei kata kuin nippanappa päivähoitomaksut.
Mies tienaa yli 5k enemmän kuin minä, mutta meillä on kaikki yhteistä, niin ihan ne rahat ovat minunkin käytössä. Meillä tehtiin heti suhteen alkuajoista selväksi että yhteiset rahat. Kun vielä erikseen asuttiin niin kumpikin maksoi omat menot jne mut esim koska oltiin paljon mun luona, osti mies meille ruuat suurimmaksi osaksi.

Kylläpä sitä itekki joskus taas jotain euroja tienaa ja lyhentää sitten vaikka asuntovelkaa mut mies aina toteaa et "sharing is caring" :) En oo kateellinen palkasta, mutta palkka on yksi syy miksi vaihdan itsekin raksalla IT puolelle :P toki koodaaminen on kivaakin :)

ÄLÄ LUE, jos oot saanut tarpeeksesi tästä eritekeskustelusta, mutta mitään piip nyt taas?

Ei tainnut terolutit sitten olla mun juttu. Mikä nyt on, dpo2? Vai 3? Aamulla otin ekan pilsun, enkä tiedä että pitäiskö tässä nyt ajatella, että kp16 on uus kp1? Kirjaimellisesti varmaan koko limakalvo tuli kerralla ulos. Siis järkkyä hyytymiä ja hitosti verta. Luonnollisesti mikään side ei pidellyt touhua. Mulla ei tuu tollasta edes kuukautisissa. Oli ihan kun tyhjennys vuoto, paitsi että oon ihan kaksataaprosenttisen varma että en ole ollut raskaana.

Että sellaista. Kivaa tää tämmöinen. Ei oikeesti nosta tippaakaan toiveita, että voisin ikinä enää raskautua. Onneksi saadaan ens kuussa se hoitolähete. Toivottavasti niillä voisi olla joku keino myös tällaiseen.

Voi eikä Nipanderi!! :arghh: näytän noille vuodoille :finger005! Onneksi suht lähellä teidän hoitolähete! Ootko harkinnut et kävisit kuitenkin vielä gynellä ennen sitä kun eiks noi vuodot oo vaan lisääntyneet koko ajan :sour: kun pakkohan tollaselle vuotamiselle on löytyä joku syy! Anteeks kun kysyn varmaan kymmenennen kerran et mitä kaikkea sulla sillon tutkittiin ton tiimoilta?

Nyt on tosi sekavat fiilikset ja oli pakko tulla purkamaan tää asia. :sorry:
Äsken mies sanoi, että hän ei haluais viel tässä kierrossa yrittää, koska la olisi niin lähellä kaverin häitä jossa hän on bestman. No minähän vedin pultit, en vaan ymmärrä että kaverin häät menee vauvan edelle? Mies sanoi että jos nyt tärppää niin hän stressaa koko yhdeksän kuukautta asiaa, syntyykö vauva juuri kaverin hääpäivänä.
En ymmärrä yhtään häntä eikä hän minua. Tuntuu pahalta, että kaverin häät menee vauvan etusijalle. Lopulta mies tiuskaisi, yritetään sitten, mutta eipä enää ole fiilistä.
Tää vauvankaipuu on niin kova. Olenkohan liian itsekäs, kun en vaan pysty ajattelemaan toisella tavalla. :sad001 Haluaisin vaan joka kierrolla yrittää ja tulla mahd. pian raskaaksi. :sad001 Nyt menossa kp 12, joten otolliset päivät alkaisi olla käsillä.

Voi eikä Nipanderi!! :arghh: näytän noille vuodoille :finger005! Onneksi suht lähellä teidän hoitolähete! Ootko harkinnut et kävisit kuitenkin vielä gynellä ennen sitä kun eiks noi vuodot oo vaan lisääntyneet koko ajan :sour: kun pakkohan tollaselle vuotamiselle on löytyä joku syy! Anteeks kun kysyn varmaan kymmenennen kerran et mitä kaikkea sulla sillon tutkittiin ton tiimoilta?

En mee, ei todella kiinnosta maksaa omasta pussista melkeen 200, siitä, että mitään ei selviä. Mut on ultrattu kahdesti, just viimeksi syyskuussa. Sit on tehty ihan perus sisätutkimusta, on otettu erilaisia verikokeita, sukupuolitaudit, Papa, kilpparit, perus verikokeita, joitain hormoneihin liittyviä kokeita, nyt ainakin. Kaikki kunnossa. Ferritiiniä mietin, että käviskö otattaa, mutta taidan pyytää sen sitten kun päästään ensikäynnille. Varmaan muutenkin sit saa taas antaa noi kaikki kokeet uusiksi. Kun hoidot alkaa, niin pyydän että pääsee sit ultraan myös ovulaation jälkeen, jos siinä sitten näkisi mitä limakalvolle oikein tapahtuu. Nythän mut on ultrattu ennen ovulaatiota, jolloin en oo vuotanut. Limakalvo on ollut täydellinen.

Täällä on niin negaa ku olla ja voi. Uutta tsäänssiä ootellessa.. Ja miehen tuloksia apua. Näin unta et testissä oli kaks viivaa :sad010

Nyt on menkat päivän myöhässä, mutta päätä särkee niin kovaa, että eiköhän ne kohta ala :banghead: o_O varsinaisia ennakoivia menkkakipuja ei kyllä oo yhtään ollut. Meillä starttaa syysloma, ja tarkoitus olis lähteä kylpylään, joten saisivat ne menkatkin jo alkaa..

Nipanderi: Tuo ferritiini on muuten tosi hyvä sinun pyytää. Olet vuotanut niin paljon, että melkein ihme on jos enää rautaa riittävästi. Mutta jos olo on muuten hyvä, niin eiköhän se voi odottaa nyt siihen että muutenkin menet. Mutta tulee kyllä sun puolesta niin paha mieli kun odotuttavat. :arghh:

jannn: Pahoittelut negasta!:sad001

TiinuLiinu: Olitkos sinä testannut? Miten minä en yhtään muista?:sorry:

Meilläkin on aina ollut yhteiset rahat. 12 vuotta ollaan oltu yhdessä, josta 11 vuotta saman katon alla. Noihin vuosiin on mahtunut molempien opiskelua, miehen armeija sekä 2 x hoitovapaat (ollaan jaettu hoitovapaat miehen kanssa). Hyvin on oppinut penniä venyttämään, kun on pitänyt usein pärjätä vähällä.

StellaMom, mulla tuli vielä eilen iltapäivällä pari isompaa hyytymää jonka jälkeen kipu alavatsalla helpotti. Keskiviikkona oli illasta sellainen olo ja kipu, että jotain tuntui jääneen kohtuun. Eilen kun noi isommat hyytymät tuli niin olokin tuntui "tyhjältä". Nyt on perus menkkavuotoa ja pientä jomotusta.

Mä suutuin eilen miehelle kun hän ei ollut hankkinut mulle mitään 30-vuotislahjaksi. Synttärit oli siis lääkkeellisen tyhjennyksen kanssa samana päivänä. Olin toivonut lahjakorttia kauneushoitolaan, ja eilen miehen kommentti oli "onko lahjat sulle vielä tässä iässä noin tärkeitä?". Joo ei ole, ei olla ikinä oltu mitään kovia lahjojen ostajia mutta jokin muu muisto kuin keskenmeno 30 v synttäreistä olis ollut kiva :sorry:

Nipanderi: Tuo ferritiini on muuten tosi hyvä sinun pyytää. Olet vuotanut niin paljon, että melkein ihme on jos enää rautaa riittävästi. Mutta jos olo on muuten hyvä, niin eiköhän se voi odottaa nyt siihen että muutenkin menet. Mutta tulee kyllä sun puolesta niin paha mieli kun odotuttavat. :arghh:

jannn: Pahoittelut negasta!:sad001

TiinuLiinu: Olitkos sinä testannut? Miten minä en yhtään muista?:sorry:

Sofin testeillä haamua dpo 11 ja 12. Ja Apteq herkällä dpo 12 ja 13nega, dpo 14 hyvin hyvin hentoinen haamuviiva, joka ei tartu ees kuvaan. En kuitenkaan usko raskauteen. Jotenkin ei vaan oo sellanen tunne :)

TiinuLiinu: Näinhän se olikin. Laho pää ei muista näköjään mitään. Voihan se olla, että haamulainen oli kiinnittymisyritys ja siksi menkat nyt vähän myöhässä. Toivottavasti alkavat nyt pian, jos kerran ovat alkaakseen niin pääset uuteen kiertoon ja nauttimaan lomasta!

Tiina, onnea kolmekymppisistä. Miten miehet ei aina vaan ymmärrä..:argue tuossa tilanteessa todellakin kaipaisi huomiota ja muistamista mieheltä.
Miulla meni viime yö sohvalla nukkuessa ja jonkinlaista mökötystä ilmassa. Kattoo jos illalla pystyisi puhumaan asiat läpi.

Nyt se on virallista. En yhtään tiedä mitä nämä kaikki tuntemukset on. Ennen ovulaatiota tuikki vasemmalla munasarjan kohdalla, joten ajattelin sen olevan kasvukipuja ja että ovis sitten tapahtuu vasemmalta. No ei tapahtunut, vaan oikealta. Nyt tuikkii sitten taas vasemmalla. Sen verran napakasti vielä, että välillä on ihan hankala olla. Ja munasarjassa ei ole mitään mikä sen aiheuttaisi, ainakaan toissa päivänä ultrassa näkyvää.
Ehkä pitää vain lopettaa kaikki tunnustelu ja toivoa vain parasta.

Tuo työpaikka ja raskaus yhtälö on kyllä hankala. Se ihan syystä ei saisi vaikuttaa työhön ottoon tai työpaikan säilymiseen, mutta kyllähän se todellisuudessa niin tekee. Pienelle yritykselle yksi raskaana oleva työntekijä on sen verran iso menoerä.

Tää on mun käsittääkseni suht yleistä, että kivut tuntuu eri puolella kuin ovis tapahtuu. Mullakin on ultralla todistetusti näin käynyt. Joillain kivut tuntuu aina samalla puolella, vaikka ovis tapahtuisi missä. Jotain heijastumia tai mitä lie, en olisi huolissani.

Mää en enää yhtään käsitä. Limailu vaan jatkuu ja jatkuu ja jatkuu. Pöksyt märkänä 24/7. Viime yönä molempiin kylkiin sattui niin, että heräsin siihen enkä pystynyt enää uudelleen nukahtamaan. Kp 31.

Eli sanoisin että etelärintamalta ei mitään uutta.

Takaisin