Huh, en saa kertoa tätä kenellekään, mutta teille kerron koska olen anonyymi. Tänään tuli täysin puskista tieto, että saattaa olla että joudun työttömäksi. Täysin itsestäni tai oikeastaan kenestäkään ihmisestä riippumattomista syistä – ihan vaan todella paskaa tuuria. Vielä ei tosin tiedä mihin tämä tilanne päätyy.
Olen yllättävänkin rauhallinen asian suhteen, eka reaktioni oli että katsellaan nyt mitä tapahtuu, ei vielä ajatella että pahin olis tapahtunut. Toinen reaktioni oli mennä selaamaan työpaikkailmoituksia. Kolmas reaktioni oli alkaa miettiä, että mitä jos nyt tulisin raskaaksi ja vaihtaisin työpaikkaa, ja joutuisin heti ilmoittamaan uudessa työssä että pim olenkin raskaana ja jään äitiyslomalle jo ennen koeajan päättymistä. Keksittäisiinkö joku syy irtisanoa mut koeajalla? Olisinko silmätikkuna heti alkuun?
En aio kuitenkaan lapsentekoa lykätä tän takia. Käy nyt miten käy helvetti. Just maanantaina gynekologi sanoi, että nyt yritätte 6kk ja sen pitää sit olla oikeaa yritystä eikä mitään tjottailua. Muuten pitäs ottaa joku hormonaalinen ehkäisy sen endon takia. Ja muutenkin. En oo lykkäämässä.
Huh, nyt tää ahdistus alkaakin tulla päälle. Muut itki palaverissa ja mä olin ihan tyyni. Huono omatunto kun kerron tästä, kun en sais kertoa kenellekään. Mut ehkä luotan siihen et teillä ei oo hajuakaan mistä työpaikasta ja mistä tilanteesta voisin puhua.