Raskaaksi 2019

Laitan nyt vielä eilisestä ja tämän aamun kuivuneesta testistä mv kuvan, eli ylempi dpo 11 ja alempi dpo 12. Eli on alempi toki hitusen tummempi.

Ja näköjään taas älykamera tehnyt erikoisen valotuksen kun unohdin sen päälle :grin

Liitteet

• IMG_20191008_131716.jpg
    IMG_20191008_131716.jpg
    26.2 KB · Katsottu: 227
Muokattu viimeksi:
Viime kuussa olin ihan varma, että olisi tärpännyt. Oireita riitti ja menkatkin olivat myöhässä. Taisin tehdä kolme testiä, sillä negaan en vaan voinut uskoa. Jälkeenpäin mietittynä ne oireet (mahan nippailu, pahoinvointi yms) olivat todennäköisesti jännityksestä johtuvaa, mutta outoa oli se oma tunne, että nyt on pieni kyytiläinen matkassa mukana. Se fiilis oli todella vahva jo kierron alussa. Hankala selittää, mutta ehkä joku voi samaistua. Nyt on vaan todella voimakas pettymys tuosta viime kuisesta "odotuksesta". Tässä kuussa mahiksia ei oo raskauteen, mutta ehkä seuraavissa kierrossa...

Mä niin tiedän tän tunteen.. kp 35/35 tänään tehty cb täysin blanco, oikein negojen nega kuin olla ja voi. Jotenkin edelleen mieli haluaa uskoa onnistumiseen, järki sanoo taas että eiköhän tätiä odotella pian paikalle :sad001

Mut samaa mieltä Jukkapalmu23 kanssa että kyllä me vielä plussataan kaikki :thumright

Mistä te olette saaneet voimia? Onko joku/jotain, joka antaa sitä puhtia uusiin yrityksiin? Mä käsittelen tätä kuin jonkun suhteen päättymistä, meen kampaajalle hoitamaan hiuksiani kuntoon ja hankin uuden puhelimen, jotta on jotain kivaa uutta tutkittavaa ja tuo ajatukset pois menetyksestä!
Mulla kkm:n toteamisesta vajaa 5 kk. Tehtiin kesällä kiva lomareissu ja muutenkin oon koittanu palata normaaliin elämään. Asia on silti päivittäin mielessä ja aina se uuden kierron alku on kova paikka. Mun pitäis myös työkuvioita miettiä, mutta jotenkin vaan siihen ei vielä voimia löydy. Hyviä päiviä on kuitenkin suurin osa. Välillä vaan suru nostaa päätään. Vuotohäiriöiden takia varasin ajan yksityiselle gynelle, mutta toivon, että voidaan samalla käydä läpi se keskenmenokin ja lyhyen raskausajan suuret ongelmat, joita kukaan lääkäri ei pitänyt minään ennen kuin meni kesken.

Hanskat tiskiin -oloa ei silti oo tullu, vaan yritys jatkuu joka kuukausi ihan yhtä suurella innolla. Sitten vaan koittaa muun ajan keskitttä johonkin ihan muuhun. Tsemppiä ja jaksamista StellaMom! Kyllä meillekin vielä vauvat tulee. :happy119

Iroonisen kivaa toki, kun tietää ettei yksin näitä käy läpi. Mullakin on mies ollut erittäin hyvin tukena tässä viimeisen viikon aikana. Tuomiosta tulee tänään jo viikko täyteen ja hyväksyntä on alkanut asettautua mieleen. En tiedä miksi tämä kerta oli niin vaikea minulla, ehkä juuri siksi että minusta tuntui että tämä oli ainoa asia mikä oli positiivista minun elämässäni juuri nyt. Työnhaku varmasti helpottaa kun ei tarvitse miettiä ja potea syyllisyyttä siihen että ehkä koeajan lopussa joutuisi kertomaan että jääkin äitiyslomalle. Yritän ajatella että tällekin kokemukselle on joku syy, yritän pysyä positiivisena ja toivon ettei seuraavaa plussaa joudu odottamaan yhtä kauan kuin ensimmäisen.

Eilen saapui raskauskeijun tuotteet ja laitoin ne odottamaan parempia päiviä. Otin silti illalla raskaustestin esille, koska ajattelin että haluan tietää mitä se näyttää. Hyvin haalea viiva mutta selkeästi punertava siellä oli. Normitapauksissa sellaisesta iloitsee, näin kkm jälkeen se vähän masentaa ja toivoo että se lähtisi nopeasti poistumaan kokonaan. Hiljalleen tulee myös tämän rouvan halukkuus takaisin, mietin miten kivaa se on miehelle odottaa että vuodot loppuisivat. Niitäkin tulee vähän vielä, ei enemmän kuin kuukautisvuotona mutta ovat jo seitsemättä päivää meneillään, mulla loppuu yleensä 5 päivän jälkeen. Nyt pitää sitten kerätä voimia ja aloittaa yritykset uudestaan!
Mistä te olette saaneet voimia? Onko joku/jotain, joka antaa sitä puhtia uusiin yrityksiin? Mä käsittelen tätä kuin jonkun suhteen päättymistä, meen kampaajalle hoitamaan hiuksiani kuntoon ja hankin uuden puhelimen, jotta on jotain kivaa uutta tutkittavaa ja tuo ajatukset pois menetyksestä!
Mulla oli likimain samaa ostin puhelimen kävin tatuoitavana jne.. Ja kirjotin päiväkirjaa kaikesta oon aina ollu huono avautumaan vaikka on paha olla niin kirjotin kaikki tunteet ylös ja sitä kautta käsittelin menetystä. Ja täytyy sanoa että kaikkea pelkoa en saanu pois pelkään edelleen että en saa tätä syliini vaan jotain pahaa tapahtuu :banghead: Anna itsellesi aikaa ja hemmottele itseäsi, koska olet ihana ja kaiken sen arvoinen :Heartpink

Dpo 12 ja suht samanlainen haalea haamulainen kuin eilen, Sofin herkkään, ehkä reunalta vähän vanhempi. Mut toisesta apteq herkästä testistä oli kadonnut haamu,tein sen kyllä aamun 3. pissasta,mutta eipä oo usko raskauteen nostanut päätänsä vieläkään. Joko mulla nousee loppukiertoon nykyään hcg hormoni vähän, tai sit joku yrittää kiinnittyä, tai sit nykyään suurinpiirtein kaikki herkät testit on susia o_O

Eilen alkoi kyllä erilaiset oireet, pahoinvointi, nousi kuume, ja erityisesti menkkajomot puuttuu, pieniä nippailuja on, mut ei menkkajomoja. Nyt kuitenkin jo dpo12.

Laitoin nyt kuvatkin, vaikka ne melkein katoaakin tänne laittaessa. (ekasta näköjään katoskin) Toi toinen hurjan näkönen on ikkuna vasten otettu, puhelin se jostain syystä muokkas noin dramaattiseksi :grin

On ihan kiva pinkki viiva, mutta niin surkean Haalea. Kuitenkin dpo 12 herkällä testillä pitäs (aina ennenkin näkynyt) näkyä selvempi viiva.

Tilasin nyt kans herkän sofin, voin kokeilla antaako mulle viivaa :D en tiiä kerkeekö täl viikol tulee..

Kp10/28-32. Aloitin aamulla ovistestailut, mutta negaa oli, vaikka eilen illalla nippaili tosi kovasti.
Saatiin vihdoin yötä vasten harrasteltua viiden päivän tauon jälkeen. Viikonloppuna hotellireissulla ei onnistunut, kun oltiin liian väsyneitä ja liian paljon menossa. Seuraavana yönä ei onnistunut, kun toinen kissa oli karannut isovanhemmilta meidän ollessa hotellireissussa ja murehdin sitä niin paljon. Isäntäkin etsiskeli sitä ulkoa kuopuksen kanssa. Kahden yön jälkeen kissaherra
suvaitsi palata kotiin ylväänä ja sen näköisenä, ettei hän ole tehnyt yhtikäs mitään väärin :hilarious:

Kommenttia menetyksien käsittelyyn. Mulla kokemusta onnistuneiden raskauksien lisäksi vain tuulimunaraskaudesta, mutta kyllä sekin yllättävän lujille otti. Olisin sitä varmaan surrut pidempäänkin, mutta mulla tärppäsi heti seuraavasta kierrosta tuulimunavuodon jälkeen. Mutta olin henkisesti rikki ja fyysisesti kipeä jonkun viikon verran ja yritin töissä käydä normaalisti. Seurasin myös testien viivojen haalenemista jonkin aikaa. Lääkäri kysyi, haluanko sairaslomaa ja kieltäydyin. Olisi kannattanut kuitenkin jäädä hetkeksi kotiin...

Mä en oo edes käsitellyt. Tajusin etten yhtään. No, värjäsin hiukset ja aloin treenaamaan ja pudotin painoa onnistuneesti 5 kiloa. Nyt tosiaan se eka hymynaama ikinä ja sanoin että tuskin tämä nyt ekasta ovulaatiosta tärppi tulee niin se vaan sano et juu, ens ovis onki sit vuoden päästä . (viitaten et ovuloisin vasta synnytyksen jälkeen) hänelle tuli vähän paineita mutta todettiin et en mä olis ees halunnut aikuisten puuhia ku niin outo olo eli jos ei hymyy niin olis jäänyt hyödyntämättä.
Digi ei tänään hymyile joten nyt pääsee sit kirjaan ne ihan oikeat oireet oviksen jälkeen eli tänään dpo0

Hyvin oot ehtinyt jo kouluttaa! :woot:
Hän tietää mun jutut on perillä pitkään ollut ja niin.. Kuulemma "miehen kaato" ja onnistuneet "talletukset".. Jooh, lähinnä vitsiä heitettiin ku olin niin höyryissä tosta elämäni ensimmäisestä digiovishymystä... Miten voi ihminen olla niin iloinen yhdestä hymystä? Naurattaa vähän itseeki mut nyt kumminki tietää mitä oireita ilmenee sit. Ja katella käykö tärppi vaiko eikö.. Jos ei niin ei, en sen suuremmin nyt elätä toiveita mut aina se pikkunen ääni tuolla huutaa et hitto sul on mahdollisuus tulla raskaaksi..

Kuinka nopeasti noi ovulaatio tikut tummuu :think005 mulla nyt todella hailakka viiva. Flo näyttää et ovulaatio ois lauantaina.

Kuinka nopeasti noi ovulaatio tikut tummuu :think005 mulla nyt todella hailakka viiva. Flo näyttää et ovulaatio ois lauantaina.

Ihan yksilöllistä :p voi olla hetken vähän tummempi ja yhtäkkiä plus. Kannattaa tehdä ainakin kaksi kertaa päivässä.

Edelleen mulla tosiaan kierukka, yksi päivä tuli ruskeaa vuotoa. Epäilin että menkat varmaan lähestyy. Finnitkin varmaan kertoi asiasta kun naama kukkii leuasta hulluna. Tänään se sitten tapahtui ja menkat alkoi, joten se on toisaalta hyvä asia vaikka inhottaakin. Vuoden sain ilman olla. Imetys tosin edelleen jatkuu ja pian onkin marraskuu.

Uusi lista aktiivisista kuumeilijoista :Heartred
(lisää itsesi siihen väliin kun oma yritys on alkanut, ylimpänä pisimpään yrittäneet)

nimi
// ikä // kuinka mones lapsi haaveissa // yritys aloitettu // kierron pituus

Jesbe // 29 // eka haaveissa //ya 2014 // 28-35

Wusti91 // 28 // ya 6/2017 // tm 1/2018 // ensimmäinen haaveissa // kierto 27-30

Anselmiina_ // 37 // esikoinen haaveissa // ya 9/2017 // 1. IVF 4/2019 // kkm 7/2019 // kierto 26-29

smoothie. // 30 // ensimmäinen toiveissa // ya 3/2018// kierto 26-28

haaveilija31 // 35 // neljäs haaveissa // ya 5/2018 // kierto 30-40p

Ankkuri // 31 ensimmäinen haaveissa // ya 6/2018 // kierto 25-28p

Puhvis // 28 // toinen haaveissa // ya 8/2018 // km 07/19 // kierto 32-?

jannn // 32 // eka haaveissa // ya 9/2018 // km 3/19 // kierto n. 32-39

Nuppunenn // 20 // ensimmäinen toiveena // ya 10/2018 // km 3/2019 // kierto 30-36

Hillis // 28 // ensimmäinen haaveissa // ya 10/2018 // kierto 26p

jeilei // 30 // toinen toiveissa // ya 10/2018 // kkm 1/2019, tm 6/2019 // kierto ~26

TiinuLiinu // 31 // toinen toiveissa // ya 04/2019 // km 2/2019 // kierto 28-30

Aida* // 37 // toinen haaveissa // ya 11/2018 // kierto 23-28

Tepsu19 // 34 // ensimmäinen toiveessa // ya 12/2018 // kierto 28-30

Nipanderi // 32 // toka haaveissa // ya 12/18 // kierto 28-29pv

Maggie84 // 35 // ya 01/2019 // 6. lapsi toiveissa

Helena80 // 39 // neljäs toiveissa // ya 1/2019 // kierto 28-32pv

elmi // 31 // ensimmäinen haaveissa, kkm 7+5 // ya 2/2019 // kierto 28pv

Sammie // 31 // esikoinen haaveissan // ya 2/2019 // kierto 33-39 pv

Azzeliini // 35 // toinen haaveissa // ya 3/2019 //kkm 6/2019 ja 8/2019 //kierto 29-32pv vaihteleva pituus

Alcyone // 43 // toinen haaveissa // ya 4/2019, kkm 8/2019 // kierto pitkä ja epäsäännöllinen

Mathilda // 37 // esikoinen haaveissa, kkm 5/2019 // ya 3/2019 // kierto 24-27 pv

Sinpura // 20 // ensimmäinen haaveissa // ya 5/2019// kierto n. 28-30pv

dimou // 30 // toinen // ya 5/19 // kierto epäsäännöllinen

Jukkapalmu23 // 22v // esikoinen toiveissa // ya 05/19 // kierrot n. 28pv

tiino_O // 30 // kolmas // ya 5/2019 // kkm 10/2019 // kierto 27-29 päivää

Nyytti // 38 // neljäs haaveissa // ya 6/2019 // kierto 29pv

Cara* // 37 // 2. haaveissa // ya 6/2019 // kierto 25-28

Mirkkunen1 // 27 // esikoinen // ya 07/2019 // kierto n. 29-32pv

Ida_Maria_ // 22/ esikoinen// ya 07/2019// kierto
27-28 pv

Suklaapehmis // 28 // toinen haaveissa // ya 7/2019 // kierto 28 pv

Taittaralla // 27 // esikoinen haaveissa // ya 7/2019 // kierto ??

turotus // 21 // toinen haaveissa // tjot 7/2019

Mangusti_ // 30 // toinen haaveissa // ya 7-8/2019 // kierto 28-32 pv?

mangustimamma // 38 // kolmas haussa // ya 8/2019 // kierto n. 28-35 pv

Mirkki // 27 // toinen toiveissa // ya 8/2019 // kierto 23-30pvä

Sofia2016m // 25 // toinen haaveissa // ya 8/2019 // kierto epäsäännöllinen 25-35pvä

Mamimam// 24// toinen haaveissa //ya 8/2019//epäsäännöllinen 28-34pv

Lilja- // 29 // ensimmäinen // ya 8/2019 // kierto 28-30 pv

Edz // 31 // toinen toiveissa // ya 9/2019 // kierron keston keskiarvo 25 pvä

Vausa // 29 // ensimmäinen // ya 9/2019 // kierto 30–31 pv

Silk // 32 // 3. haaveissa // ya 9/2019 // kierto noin 25-27 pv

Hems78 // 22 // ensimmäinen haaveissa // ei vielä alotettu // kierto noin 28-32pv

Plussanneet :Heartred
nimi // ikä // LA // monesko tulossa

Kassu93 // 26 // LA 21.12.2019 // esikoinen tulossa
tiania // 37 // LA 3.2.2020 // 2. tulossa
Earl // 33 // LA 16.2.2020, toinen tulossa
Liirumlaarum // 26 // LA 19.2.2020 // esikoinen tulossa
DeeDee // 30 // 5.3.2020 // toinen lapsi tulossa
Spyro // 24v // LA 12.3.2020 // ensimmäinen
MaRilla // 35 // LA 3/2020 // kolmas lapsi tulossa
Zumba2019 // 31 // LA 4/2020 // ensimmäinen
Amalfi // 36v // LA 5/2020 // kolmas lapsi tulossa
Fantsu // 32 // LA 5/2020 // esikoinen
Ginger // 26 // LA 5/2020 // toinen tulossa
Pipana//26//LA 5/2020 // kolmas lapsi tulossa
Koirankorva // 25 // LA 5/2020 // esikoinen
twisted // 31 // La 6/2020 // neljäs
AZ // 29// LA6/2020 // kolmas

Heippa, minäpä hyppään taustalta tänne teidän muiden toiveilijoiden joukkoon :pompus: Kivempi jakaa näitä omia ajatuksia ja tuntemuksia tällaisessa hyvässä porukassa :happy: Omassa päässä ei paljoa muuta tällä hetkellä liikukaan, kuin tämä projekti :rolleyes::joyful:

Täällä menossa nyt kp 11 ja Flon mukaan huomenna olisi ovis. Voi se ylihuomennakin olla o_O Vielä en oo hairahtunut ostamaan ovistikkuja, joten omilla tuntemuksilla mennään.

Tätä ekaa keskenmenoa ikinä olen käsitellyt puhumalla asiaata raskaudesta tienneille ystäville ja miehelle tietenkin sekä neulomalla, virkkaamalla ja itkemällä. Sain viikon sairauslomaa ja tarvittaessa saan kuulemma lisääkin jos siltä tuntuu. Teen henkisesti tosi raskasta ja vastuullista työtä, joten koen työnkin kannalta olevan tärkeää tän asian käsittely huolellisesti ja kiireettä. En haluaisi oman menetyksen näkyvän tai vaikuttavan siihen miten teen työni ja "luen" ihmisiä.

Mulle tuli jostain syystä heti keskenmenotiedon jälkeen sellainen olo että ansaitsen itseni hemmottelua. Oon syönyt hävyttömän paljon herkkuja (alkaa kilot näkyä kun ei ole lenkillekään päässyt) ja olisin varmaan tilannut itselleni jonkun uuden mekon jos olis löytynyt jokin kiva. Ostin tänään uuden muumimukin itselleni, mutta se oli 30 v lahja.

Takaisin