Raskaaksi 2019

Milloinkohan mun ovulaatio tarkalleen on tapahtunut? :think005

Tiistaina aamulla ovulaatiotesti +, illalla samoin. Illalla oli kivut vasemmalla alavatsalla, uskoin ovulaation tapahtuneen.

Nyt kuitenkin (ÄLLÖVAROITUS!!) limat tuli hetki sitten (eli nyt torstai-iltana). Luulin että on jo dpo2. Voiko noita limoja tulla ovulaation jälkeen vai tapahtuiko se sittenkin vasta nyt?

Talletukset tehty su, ma ja ti :dontknow

Ovisplussan jälkeen ovulaatio tapahtuu yleensä 24-36 tunnin jälkeen. Tietty yksilöllistä vaihtelua on, mutta useimmat laskee ovis+ päivän olevan dpo -1. Noi limat sulla kyllä osuis tohon yleisen vaihtelun aikaikkunaan.

(Ja tuskin tämmöisessä ryhmässä tarvii antaa mitään ällövaroituksia :grin)

Tein nyt ihan vaan pois ton viimeisen one stepin tuolta, niin kyllä siihenkin ilmesty selkeämpi viiva kun aamulla. :happy:
Ehkä ei mun vaan kannata tehdä aamupissasta noita testejä kun viimeksikin oli illalla/päivällä viivat tummemmat kun aamulla. o_O

Ainiin kuvakin:hilarious:

Mulla on virallisesti maailman huonoimmat viivasilmät, mutta tässä mäkin nään jotain! Pidän peukkuja pystyssä ja käsiä ristissä jotta lähtisi tällä kertaa vahvistumaan :Heartred

Hei kaikille. Ihan uutena kirjoittelen tänne.

Ehdin jonkin aikaa kirjoitella ensin tuonne Huhtikuisiin 2020 ja sitten LA:n vaihduttua Toukokuisiin 2020. Tein positiivisen raskaustestin 23.8. ja kävin varhaisultrassa 18.9., jossa sikiö oli melkein kaksi viikkoa odotettua pienempi. Silloin tosin näkyi syke ja oli mahdollista, että ovulaatio olis vaan tapahtunut myöhemmin.

Tänään kävin yksityisellä seurantaultrassa ja selvisi, että edellisen varhaisultran jälkeen sikiö oli kasvanut päivän, jonka jälkeen kasvu on keskeytynyt. Tänään olisi ollut kuukautisten mukaan 10+0, varhaisultran mukaan 8+2. Elämäni ensimmäinen keskenmeno ja tuntuu niin paljon pahemmalta kuin ajattelin. Huomenna mun pitäisi saada ens viikolle sairaalaan aika lääkkeelliseen tyhjennykseen. Olen ollut tänään ja olen huomisen sairauslomalla, en vaan pystyisi menemään nyt töihin.

Kotona on ennestään kaksi tyttöä, 6- ja 4-vuotiaat, sekä maailman ihanin aviomies, joka on tänäänkin ollut korvaamaton tuki. ❤ ollaan pitkään jahkailtu 3. lasta ja suru on tosi suuri, kun pitkän pohdinnan jälkeen kolmannesta yrityskierrosta tarttunut raskaus päättyi. Mutta kaikella on tarkoituksensa ja varmasti ehditään vielä 3. lapsi saada kun itse olen kuitenkin "vasta" viikon vajaa 30.

Eli kunhan saadaan tämä keskeytys hoidettua niin toiveena olisi raskautuminen mahdollisimman pian, ettei ikäerot kasva liian suuriksi
Pahoittelen että sinäkin jouduit tämän kokemaan, mulle tuli sama kohtalo tiistaina. Tänään otin kohtua tyhjentävät lääkkeet, suurin osa tuli jo ti-ke yönä pois! Olisi ollut mulle ensimmäinen... Ei ole kivaa ei.

Tsemppiä toiselta asiaa prosessoivalta:Heartred

Lähetän vertaisutuellisia ajatuksia sinne päin. :Heartpink On tää vaan niin paskaa joka kerta.
Sulla olo nyt toinen? Jos lohduttaa (ei, se ei lohduta. Mikään ei lohduta, tiedän sen), kolmen peräkkäisen mahdollisuus on 1-2%.
Mun täytyy varmaan laittaa lotto nyt sit vetämään? :scratch

Tehän pääsisitte nyt tutkimuksiin?
Joo sa kyllä samaan aikaan vähän helpottaa, mutta samaan aikaan hirvittää. Mua pelottaa se, kun mikään ei ole vielä kertaakaan lähtenyt kehityymään mun sisällä. Kahtena kertana raskaus jatkunu ilman alkiota ja kerran tosiaa meni kesken ennenku näki mitä siellä oli, mutta siinäkin lääkäri sano että todennäköisesti mikään ei kehittyny/tyssäs heti alkuun. Jos oisin nähny edes yhden alkion, yhdet sykkeet, tietäisin että ne voi kehittyä. Mut nyt mä en tiedä. Musta vaan tuntuu että mun kaikki munasolut on paskoja tai sitten me ei miehen kanssa sovita geneettisesti yhteen. Ja myös tiedän sen, että mies kun mies ei itse juurikaan hingu lapsia, ei lahjasolut siittiöiden suhteen tulis kyseeseen. Ja itse en usko, että olisin ikinä valmis lahjasoluihin.

Joo tiedän, meen asioiden edelle ja pahasti. Ehkä tää on vaan keino prosessoida: käyn läpi kaikki ne vastaukset mitä voi saada. Todennäkösintähän on, että mitään syytä ei löydy.

Kk, on kyllä kurjaa ja ymmärrän ton asioiden edelle menon. Ennen esikoisen raskauden alkua olin ehtinyt selvittää kaiken adoptiosta alkaen:bag:miten tota asiaa nyt tutkitaan? Otetaanko jotain kokeita tässä ennen seuraavaa raskautta? Vai määrätäänkö seuraavaan joku tukilääke vai miten? Anteeks utelut:Heartred

Kk, on kyllä kurjaa ja ymmärrän ton asioiden edelle menon. Ennen esikoisen raskauden alkua olin ehtinyt selvittää kaiken adoptiosta alkaen:bag:miten tota asiaa nyt tutkitaan? Otetaanko jotain kokeita tässä ennen seuraavaa raskautta? Vai määrätäänkö seuraavaan joku tukilääke vai miten? Anteeks utelut:Heartred

En tiedä tarkalleen, yleensä eka vaihe on perualabrat, kilpirauhasen tsekkaus ja hyytymistekijät. Siitä eteenpäin en tiiä, miten yleensä etenee. Kokeileeko eka tukilääkkein, vai pääseekö suoraan sukusolujen ja geenien tutkimuksiin vai mitä. Toivon, että he nyt oikeesti vaan ottavat vastaan.

Kk, onneks nykyajan lääketiede voi tehdä niin paljon ja saatte hyvin todennäköisesti omilla soluilla lapsen.

Onko kyseessä vain kiinnittymisenvaikeudesta, epäkypsistä munasoluista vai mistä, niin näihin on onneks ratkaisut. Yhdellä threadilla on äiti jolla on 4 lasta, mutta 7 keskenmenoa. Minun äitillä on 4 lasta ja 4km. Siskolla oli 2tuulimunaa, 1km ja siltikin kolme poikaa.

Toivotaan kovasti että luomuna onnistuu, mutta on hyvä että tutkitaan :) Joskus syy on ihan simppeli ja korjaantuu yhdellä lääkkeellä. Joskus syy on vaikeampi mutta yleisesti ottaen lääketiede auttaa <3

On hyväkin prosessoida asioita joskus jo tulevaisuuteen, monesti se helpottaa, mutta yhden neuvon haluan antaa. Mieheni aina kysyy multa kun stressaan jo etukäteen että "mieti rakas hyödytkö nyt tuon miettimisestä jo? Mieti voitko miettiä noita asioita sitten jos tilanne menee tuohon. Keskity tähän hetkeen" :) se on totta, kävin itse tässä raskaudessa läpi jo kaikkea mahdollista km synnytykseen ja mies kysyi että "onko täysin tarpeellista miettiä synnytystä nyt jos siihen menee 35viikkoa, kerkeääkö suunnitella ja stressaamaan vaikka 30viikon päästä?" :D

Mut ymmärrän sua :)

Tsemppiä kovin <3

Anteeksi jo valmiiksi tää mun testien spämmiminen tänne (varsinkin kun täällä niin monella näitä huonoja uutisia:sorry:)

Tänään siis kp28 ja dpo9-10 ja aamulla (oli kerrankin vahva pissa aamulla) tein testin mikä näytti tältä:)
Ehkä se sittenkin lähtee vahvistumaan:smiley-angelic001

Liitteet

• IMG_20191004_074325.jpg
    IMG_20191004_074325.jpg
    22.8 KB · Katsottu: 334
Oliko viime kierrossa tollasia oireita? Tunsitko kiinnittymistä? En siis tarkota et pitäis tuntea. Et vissiin ota aamulämpöjä? Mul ei ainakaan oo mitään kiinnittymisdippiä ollut.. Tänään oli vaan vähän korkeempi lämpö kuin muina päivinä. Mä kyl uskon et sul menee hyvin :Heartred Hyvät oireet jo nyt!

Viimekierrossa oli jotai oireita kans mut lähinnä oli sillon etovaa oloa ja tissitki tais olla vähän turvonnut mutta ei niin paljoon että mies olis sitä huomannut (toisinkun nyt huomaa mieskin) ja nyt on myös tissi kipeet. Ja viimeksi tais olla pientä paineen tunnetta tuolla alhaalla mut nyt on ollu enemmänkin sellasia vihlasuja, nipistelyä ja välillä nivusissa asti tuntuu vihlomista. Nyt ei oo ainakaan vielä ollut etovaa oloa.

Toivotaan tosiaan että nyt kaikki menis hyvin ja ens kesäkuussa meille tulisi vauva:love017
Ja kiitos tsemppauksesta:Heartred

Nii juu ja kun Jannn kysyit että tunsinko kiinnittymistä niin mullahan oli dpo1-4 ihan oireetonta ja tosi kuivaa, mut sit dpo5 alko juilimiset alamahalla ja vv alko tulee sinä päivänä kans, sillon dpo5 oli vähän kovempaa juilimista mikä sit on jatkunut tähän asti mutta vähän lievempänä ton dpo5 jälkeen ja toi vv lisääntyny kans päivä päivältä mutta ei edelleenkään mitään runsasta, semmosta mulle normaalia määrää.
En tiiä saiko tosta nyt mitään tolkkua:hilarious:

Voi koirankorva:arghh: Voimia! Onneksi pääsette tutkimuksiin. Keinoja onneksi on!:Heartpink

Tervetuloa uusille! :happy:

AZ: No nyt on kyllä jo ihan selkeä haamu! Tarrasukkia ja viivalle vahvistumista!:woot:

Anteeksi jo valmiiksi tää mun testien spämmiminen tänne (varsinkin kun täällä niin monella näitä huonoja uutisia:sorry:)

Tänään siis kp28 ja dpo9-10 ja aamulla (oli kerrankin vahva pissa aamulla) tein testin mikä näytti tältä:)
Ehkä se sittenkin lähtee vahvistumaan:smiley-angelic001

Ihan selvä haamu. Mulla tuli plussakierrossa vastaava haamu dpo 10 ja sitten dpo 13 jo selvä plus. Toivotaan viivan vahvistumista! Varovaiset onnitelut jo! :)

Niin ja pahoittelut koirankorvalle :Heartred

Viimekierrossa oli jotai oireita kans mut lähinnä oli sillon etovaa oloa ja tissitki tais olla vähän turvonnut mutta ei niin paljoon että mies olis sitä huomannut (toisinkun nyt huomaa mieskin) ja nyt on myös tissi kipeet. Ja viimeksi tais olla pientä paineen tunnetta tuolla alhaalla mut nyt on ollu enemmänkin sellasia vihlasuja, nipistelyä ja välillä nivusissa asti tuntuu vihlomista. Nyt ei oo ainakaan vielä ollut etovaa oloa.

Toivotaan tosiaan että nyt kaikki menis hyvin ja ens kesäkuussa meille tulisi vauva:love017
Ja kiitos tsemppauksesta:Heartred
Kyllä on ihan selvät oireet! Mulla täällä toi vihlova kipuilu,aiemmin olisin kuvannut et koukkumainen kipu mut tässä kierrossa ihan kunnon porausta ja rinnat rupes oleen superará. Ovis siis oli, mä nyt en oo raskaana varmastikaan mut tällä kertaa sul varmasti tulee vahvempi ja ruuvaa kiinni itsensä nyt Varoen onnittelen jo <3

Ihan selvä haamu. Mulla tuli plussakierrossa vastaava haamu dpo 10 ja sitten dpo 13 jo selvä plus. Toivotaan viivan vahvistumista! Varovaiset onnitelut jo! :)

Niin ja pahoittelut koirankorvalle :Heartred

Ehkä tää tosiaan tästä rupee tummumaan:wideyed: tässä kuva vielä tänpäivän toisesta pissasta (oli taas vahvempi pissa kun aamulla) tehty testi:nailbiting:

Liitteet

• IMG_20191004_104911.jpg
    IMG_20191004_104911.jpg
    18.2 KB · Katsottu: 327
Takaisin