Raskaaksi 2019

Omat uskomukset ei onneksi vaikuta pätkääkään siihen, onko mahdollista raskautua nopeasti vai ei :)

Lapsettomuus on suht yleistä, noin joka viides pari joutuu yrittämään yli vuoden, mutta ei välttämättä kuitenkaan niin yleistä kuin näitä palstoja lukiessa tuntuu. Keskusteluihin nyt vaan pakkautuu hakeutumaan ne, joilla kestää kauemmin tai on muuten vaikeaa, koska tarvitsee vertaistukea. Samaten näissä "vuosiketjuissa" pitkään yrittäneet mun mielestä korostuu, koska ne nopeasti raskautuneet siirtyvät keskustelemaan plussanneiden ketjuihin. Että ehkä ihan hyvä tiedostaa että vaikeaa voi olla, mutta ei mihinkään epätoivoon tarvi heti kahden kuukauden jälkeen vaipua. Varsinkaan jos ei ole tiedossa mitään ongelmia, kierto on säännöllinen, seksielämä luistaa jne.

Hyvä pitää mielessä myös se, että jos joku kertoo raskautuneensa "heti" tai "nopeasti", tai jos vain itse olettaa muista niin esim. pienen ikäeron takia, voi silti olla että plussan saamiseen on mennyt puoli vuotta, kuten Vausa sanoi. Siinä onnen hetkellä tuppaa helposti unohtumaan ne epätoivoiset edeltävät kuukaudet.

Mulla on ihan sama... Nuorempana olin aina ihan paineissa ja paniikissa, jos tuli pienikin viite siihen et vois olla raskaana, vaikka ehkäisy oli käytössä.

Lähipiirissä perheenjäsenet ja ystävät on järjestään tuntunut raskautuvan todella helposti. Siitä tulee toisaalta sellainen olo, että kyllähän minäkin, mut sit toisaalta sellainen pessimismi, et minä oon varmaan se jolla tässä tulee kestämään. Ja netistä luetut tarinat pitkistä yrityksistä ja keskenmenoista tietysti lannistaa jossain määrin.

Yksi kaveri joka nyt on raskaana antoi mulle neuvon, että älä ainakaan mene nettipalstoille.... En selvästikään noudattanut sitä. :rolleyes: Mut tuntuu myös vaan niin hyvältä jutella sellaisten kanssa, jotka on samoissa pöhinöissä kuin itse.

Mä oon edelleen toiveikas, että raskautuisin suht nopeasti. Mutta toisaalta tiedostan, että joudun ehkä kääntämään mielentilaa siihen suuntaan, että tässä saattaa kestääkin. Oon niin kauhean malttamaton luonteeltanikin. Ei varmaan tee myöskään hyvää koko ajan ajatella asiaa. Toisaalta minkäs sille voi, kun se pyörii mielessä.

Ei luovuteta vielä, kyllähän jotkut raskautuu nopeastikin! Jos yhdestä kierrosta raskautumisen todennäköisyys on 20% terveillä, niin kahdesta se on jo 36%, kolmesta jo peräti 49%, neljästä 59%, viidestä 67% ja puolen vuoden aikana raskautumisen todennäköisyys olis 74%... Et ei ne tsäänssit nyt niin huonot oo, jos ei oleta et heti ekasta pitäs paukahtaa.
Mistä sä noi prosentit kaivoit? Kuulostaapa ihanan opitimistiselta! Mä oon ajatellu et terveellä ja nuorella se on sitä 20% luokkaa joka kierrossa se onnistumisprosentti ja huononee mitä vanhemmaks tulee, saati jos on jotain häikkää :/ Oispa kiva olla väärässä!!

Mä oon testaillu ahkerasti kuten näkyy :woot:
Ihmeen tummana on viivat pysyny! Kauankohan lh huippu voi kestää? Ei nää tän aamun oo paljoa haaleampia kuin eilinen huippu mielestäni. Kamalat ovisjomotkaan ei oo vielä alkanu, mutta vähän alkaa jo tuntumaan, joten eiköhän ne tän päivän aikana paukahda päällä.
Viimeks oli kovat jomot heti herätessä, mut sillon tuli plussakin aikasin aamulla edeltävänä päivänä. Nyt vasta puolen päivän jälkeen, niin kai ne jomotkin alkaa vasta puolen päivän jälkeen :grin

Viime yönä tuli talleteltua ja mies tulee taas illaks takas, että koitettas jos ens yönä vielä sais muutaman tipan tikistettyä. Joka päivä tahdilla tuntuu kuulemma kun menis kivekset solmuun, niin yleensä ei ihan niin tiuhaan höylätä :hilarious:

Liitteet

• IMG_20191003_112055.jpg
    IMG_20191003_112055.jpg
    27.4 KB · Katsottu: 160
Minä jee pääsen tutkimuksiin kunnolla et miks näin tulee plussaa eikä silti mitään. Rinnat toodella arat ja vihlominen tos häpyluun seudulla lisääntyy koko ajan. Onkohan tuokaan nyt niin normaalia. Yöllä vaikea löytää asentoa ku rinnat oli arat kaikelle ja edelleen ..

Mistä sä noi prosentit kaivoit? Kuulostaapa ihanan opitimistiselta! Mä oon ajatellu et terveellä ja nuorella se on sitä 20% luokkaa joka kierrossa se onnistumisprosentti ja huononee mitä vanhemmaks tulee, saati jos on jotain häikkää :/ Oispa kiva olla väärässä!!

Ihan siis laskin sen mukaan, että onnistumisprosentti on 20% luokkaa joka kierrossa. Jos yrität esim. viisi kiertoa, niin todennäköisyys siihen, että jossain näistä viidestä kierrosta tärppää on tietenkin paljon suurempi kuin 20%, vaikka jokaisessa yksittäisessä kierrossa se on sama.

Vähän kuin nopanheitossa kutosen mahdollisuus on aina 1/6, mutta mahdollisuus sille että heittäisit kolme kutosta peräkkäin on silti paljon pienempi. Samoin ei-tärpin mahis aina 80%, mutta se et ei-tärppi tulee kuus kertaa peräkkäin on paljon pienempi :)

Nyytti: :hilarious: Repesin ihan kunnolla tuolle "kivekset solmuun" kommentille. Kylläpä piristi päivää! Kiitos.:happy:
Nuo ovistestit on kyllä melkoisen kryptisiä jos niitä liikaa alkaa analysoimaan. Totesin itse juuri pari päivää sitten, että parempi olla vertaamatta niitä toisiinsa kun ne vahvuudet heittelee niin paljon (varmaan pissan väkevyydessä eroja) ja vertaa vain puhtaasti testiviivaa kontrolliin. Sillä tavoin minusta sinullakin on tuo selvä plussa tuolla ja sitten seuraavat ovat jo vaaleampia.

Jesbe: Ihanaa, että pääset tutkimuksiin.:happy:

Jotenkin sitä aina toivoo olevansa niitä, jotka raskautuvat helposti. Kun tekee sen päätöksen että aloittaa yrittämisen, niin ei sitä vain osaa ajatella että siinä menee pitkään. Kun ei vain malta odottaa. Meillä meni esikoista yrittäessä ekaan plussaan muistaakseni pillereiden lopettamisesta noin puoli vuotta. Se meni sitten ihan heti alkumetreillä kesken. Siitä meni sitten vielä kolme yrityskiertoa ennen kuin tuli se pysyvä plus. Tällä historialla tiesin varsin hyvin, että ei kannata ehkä ihan ekassa kierrossa odottaa mitään tapahtuvaksi (varsinkin kun ikää on tullut lisää ja paino noussut ym..). Mutta jotenkin silti ajattelin, että tällä toisella kerralla tärppäisi helpommin.:hilarious: Tunteet ei kuuntele järjen ääntä. No nyt on sitten hyvin jo tiedossa ettei ole helppoa tämä, kohta vuosi täynnä ja hoitoihin ollaan menossa. Eikä tänä aikana edes yhtään haamulaista missään testissä.:arghh: Hoitojen lähestyessä on kuitenkin jotenkin optimistisempi olo, että kyllä me vielä se toinen pieni saadaan.:Heartpink

Täällä keskustelupalstalla tosiaan vähän vääristyy tämä todennäköisyys siihen plussaan. Muistan itsekin aluksi, että tuntui siltä onpa moni yrittänyt tosi pitkään ja menossa hoitoihin. Nyt taas kun on itse ollut täällä pitkään, alkaa tuntua siltä että uusia tulee ja menee (siirtyy plussanneisiin) koko ajan.

Nyt siis kp16/23-28 ja dpo2. Tallettelut tehtiin -2 ja +1. Niillä nyt siis jännäämään. Ja ehkä enemmän jännitetään ensi viikon lääkäriä.:nailbiting:

Nyytti: :hilarious: Repesin ihan kunnolla tuolle "kivekset solmuun" kommentille. Kylläpä piristi päivää! Kiitos.:happy:
Nuo ovistestit on kyllä melkoisen kryptisiä jos niitä liikaa alkaa analysoimaan. Totesin itse juuri pari päivää sitten, että parempi olla vertaamatta niitä toisiinsa kun ne vahvuudet heittelee niin paljon (varmaan pissan väkevyydessä eroja) ja vertaa vain puhtaasti testiviivaa kontrolliin. Sillä tavoin minusta sinullakin on tuo selvä plussa tuolla ja sitten seuraavat ovat jo vaaleampia.

Jesbe: Ihanaa, että pääset tutkimuksiin.:happy:

Jotenkin sitä aina toivoo olevansa niitä, jotka raskautuvat helposti. Kun tekee sen päätöksen että aloittaa yrittämisen, niin ei sitä vain osaa ajatella että siinä menee pitkään. Kun ei vain malta odottaa. Meillä meni esikoista yrittäessä ekaan plussaan muistaakseni pillereiden lopettamisesta noin puoli vuotta. Se meni sitten ihan heti alkumetreillä kesken. Siitä meni sitten vielä kolme yrityskiertoa ennen kuin tuli se pysyvä plus. Tällä historialla tiesin varsin hyvin, että ei kannata ehkä ihan ekassa kierrossa odottaa mitään tapahtuvaksi (varsinkin kun ikää on tullut lisää ja paino noussut ym..). Mutta jotenkin silti ajattelin, että tällä toisella kerralla tärppäisi helpommin.:hilarious: Tunteet ei kuuntele järjen ääntä. No nyt on sitten hyvin jo tiedossa ettei ole helppoa tämä, kohta vuosi täynnä ja hoitoihin ollaan menossa. Eikä tänä aikana edes yhtään haamulaista missään testissä.:arghh: Hoitojen lähestyessä on kuitenkin jotenkin optimistisempi olo, että kyllä me vielä se toinen pieni saadaan.:Heartpink

Täällä keskustelupalstalla tosiaan vähän vääristyy tämä todennäköisyys siihen plussaan. Muistan itsekin aluksi, että tuntui siltä onpa moni yrittänyt tosi pitkään ja menossa hoitoihin. Nyt taas kun on itse ollut täällä pitkään, alkaa tuntua siltä että uusia tulee ja menee (siirtyy plussanneisiin) koko ajan.

Nyt siis kp16/23-28 ja dpo2. Tallettelut tehtiin -2 ja +1. Niillä nyt siis jännäämään. Ja ehkä enemmän jännitetään ensi viikon lääkäriä.:nailbiting:

Joo todella vääristyy. Itsekin silti yllättynyt miten paljon pitkään yrittäneitä täällä on. Vaikka useammin kyllä tuntuu silti siltä että täällä piipahdetaan nopeasti ja siirrytään eteenpäin:) joten ei todellakaan kannata menettää toivoaan. Ja ihan just toi mitä dimoukin sanoi.

Ite en oo kokenut nettikeskustelua huonona, mutta varmaan se jollekin voi tuoda paineita ja vääristyneitä ajatuksia. Kuten kaikessa, kannattaa muistaa media lukutaito, kriittisyys, yksilöllisyys, maalaisjärki ja mitä näitä nyt on. Myös se, että lääkäritkään eivät tiedä näistä asioista vielä kaikkia, saati me sitten täällä. Ennen kaikkea tää on kyllä ollut loistava väylä vertaistukeen ja hyvä paikka vuodattaa ulos se sonta mikä matkan varrella mieltä vaivaa. Sori siitä:hilarious:

Nopea kysymys. Jos tänään ovisplussa ja seksiä eilen (myöhään yöllä)niin mitkä mahikset on? Mies lähti aamulla työmatkalle...:arghh:

Mä luulin kanssa kun pillerit jätin ennen esikoista pois että se raskaus alkaa heti sormia näpäyttämällä tyyliin pyhän Hengen kosketuksesta. Anteeks vertauskuva, mutta kyllä todellisuus iski aika vasten kasvoja kun tajus ettei se ihan niin mee ainakaan omalla kohdalla. Nyt on kuitenkin helpottanut jo se tieto että keho toimii eikä pitäis olla mitään estettä raskaudelle tms :) mä en oo ainakaan kokenut että täällä palstalla olo ressais mua mitenkään enempää ja vaikuttaisi raskautumiseen. Pari kaveria taas on sellasia että ei tarvi olla kun yks kerta ilman ehkäisyä niin ovat jo raskaana :arghh:

Tää on ollut hyvä paikka ja oon ny liian monta kertaa plussannu ja jos nyt tulisi jotenkin ihmeen kautta plussa (kun oltiin ilman ehkäisyä luullessamme et edelleen raskaana) niin en todellakaan usko asiaa ennen ku käynyt tuolla lääkärissä ja päässyt rv 20 asti. Sit voisin uskoa et se tulee. Nyt on kyllä niin oireet mutta ei kuitenkaan plussaa ku nää tujut oireet tulee aina kun on negaa ollu. Mut ihmeen paljon on kipuja ja samantyylistä ku kiinnittyminen mut kivuliaampi jotenki ja sitte toi rintojen kipeytyminen on ihan tavatonta. Ja luulin että saan sydänkohtauksen ku niin paljon närästi. Hyi. Ahdistaa vaan jos ois nyt taas. Ku niin hienosti sanoivat että raskauden tai tm km yms jälkeen helppo raskautua yms mut mulla se on totta kai kemiallinen koska mitenpä muutenkaan

Joo tää on niin hyvä paikka purkaa omia tuntemuksia kun ei viitsi ihan kaikkea kipata kaverin ja miehen niskaan. En olis uskonut ennen yrityksen alottamista miten henkisesti rankkaa tää on joka kuukausi pettyä ja saada aina vaan negoja.. Tuntuu niiin kaukaiselle ajatukselle että joskus se plussa pärähtäis. 6kk pian yritystä takana, yritän suunnata ajatuksia vaan ensi vuoteen josko oltais viisaampia sillon, pääsee lekurille jos ei muuta

Haha, kiva saada hymy huulille :joyful: Ja joo, oikeessa kyl oot. Yks tuolta nousee esiin, joten sen mukaan mennään.
Vieläkään ei oo kunnon jomot kyllä alkanu, ihmetyttää. Aiemmin ollu enempi niin et jopa 12h päästä plussasta jo alkanu kunnolla jomottamaan, nyt on jo yli 24h plussasta.

Niin ja tsemppiä piinailuun ja lekuriin! <3

Oli nyt pakko tehdä pc testi ja kattoo tuleeko siihen mitään. No siihen tuli tällä en haalea (jos nyt näkyy täällä:hilarious:) mut taas kyllä väriä mun mielestä:nailbiting: uskaltaakohan näihin nyt sit enään luottaa vai onko muka oikeesti haamu, tai sit mul o tullu joku ihme juttu että saan vaa haamuja loppukierrosta mut sit kuitenkin menkat alkaao_O
Tää siis tehty päiväpissasta mikä oli vahvempaa kun aamunen josta tein sen one stepin.

Liitteet

• IMG_20191003_140042.jpg
    IMG_20191003_140042.jpg
    17.9 KB · Katsottu: 247
Täällä ilmoittautuu uusi kuumeilija! Olen lukenut läpi tämän ketjun (ja pari muutakin.. :rolleyes:) ja ajattelin nyt rohkaistua kirjoittamaan.

Ollaan miehen kanssa hieman alle 30 vuotiaita ja molempien ensimmäinen on toiveissa. Yrittäminen on aivan alussa mutta toive lapsesta on silti suuri :p
Kierto ollut aina aikalailla sekaisin, 30-35+ päivää enkä aiemmin ollutkaan pitänyt niistä mitään kirjaa. Nyt edelliset kuukaudet ollut Flo käytössä ja se antaa keskipituudeksi 35 päivää. Tänään kp30/35 ja koska olen malttamaton, niin kp 27 ja 29 tehty negatestit. Ovulaatiosta ei ole mitään tietoa, ensikierrossa olisi tarkoitus sitä tikutella.

Elämäntilanne on viimeaikoina ollut todella stressaava ja ajattelenkin ettei varmasti tässä kierrossa ole tärpännyt. Kaikenlaisia oireitahan sitä kyllä on itselle kuvitellut.. :oops: Tarkoitus on viikonloppuna vielä testata ja toivoa parasta.

ja AZ kyllä mun silmään siinä viiva näkyy !! :smiley-angelic003

Jahas oli pakko tehdä raskaustesti kun yks oli kaapissa. Negaahan se näytti tai ei haamun haamua. Tänään dpo 12. Saa varmaan odotella tätiä vaan kylään. :banghead:

Täällä ilmoittautuu uusi kuumeilija! Olen lukenut läpi tämän ketjun (ja pari muutakin.. :rolleyes:) ja ajattelin nyt rohkaistua kirjoittamaan.

Ollaan miehen kanssa hieman alle 30 vuotiaita ja molempien ensimmäinen on toiveissa. Yrittäminen on aivan alussa mutta toive lapsesta on silti suuri :p
Kierto ollut aina aikalailla sekaisin, 30-35+ päivää enkä aiemmin ollutkaan pitänyt niistä mitään kirjaa. Nyt edelliset kuukaudet ollut Flo käytössä ja se antaa keskipituudeksi 35 päivää. Tänään kp30/35 ja koska olen malttamaton, niin kp 27 ja 29 tehty negatestit. Ovulaatiosta ei ole mitään tietoa, ensikierrossa olisi tarkoitus sitä tikutella.

Elämäntilanne on viimeaikoina ollut todella stressaava ja ajattelenkin ettei varmasti tässä kierrossa ole tärpännyt. Kaikenlaisia oireitahan sitä kyllä on itselle kuvitellut.. :oops: Tarkoitus on viikonloppuna vielä testata ja toivoa parasta.

Tervetuloa! :hello2

Oli nyt pakko tehdä pc testi ja kattoo tuleeko siihen mitään. No siihen tuli tällä en haalea (jos nyt näkyy täällä:hilarious:) mut taas kyllä väriä mun mielestä:nailbiting: uskaltaakohan näihin nyt sit enään luottaa vai onko muka oikeesti haamu, tai sit mul o tullu joku ihme juttu että saan vaa haamuja loppukierrosta mut sit kuitenkin menkat alkaao_O
Tää siis tehty päiväpissasta mikä oli vahvempaa
kun aamunen josta tein sen one stepin.

Kyllä mää nään viivan ihan selkeesti. :) Itte ku tihrustan noita omiani ja toivon et näkis ees jottai.. kp 29/24-25.

Tervetuloa, toivotaan nopeeta tärppiä!

Tää siis tehty päiväpissasta mikä oli vahvempaa kun aamunen josta tein sen one stepin.
Mäkin nään ihan selkeen haamulaisen. :nailbiting:

kyllä siinä haamu on :happy:
noi onestepin kympit ei oo oikeesti kovin herkkiä​

Takaisin