Raskaaksi 2019

AZ ja TiinuLiinu, onko uusia oireita? Onko kukaan muu dpo jotain -vaiheessa?

Muita oireita ei oo, ku nuo tissit edelleen kipeät ja finnejä ollut oviksesta asti, eikä toivoakaan et ne lähtis.
Sekä väsy kova, mutta se johtuu katkonaisista yöunista, kun esikoinen heräilee öisin yskimään, muutama yö sitten oltiin yöpäivystyksessä 3 aikaa, sielä esikoinen kävi hengittämässä adrenaliinia pahaan laryngiittiin. Ei oo koskaan ennemmin tarvinnut sairaalaan asti lähteä(onneksi asutaan lähes naapurissa) , mutta nyt ei saatu kotikonstein henkeä kulkemaan, ei auttanut ulkoilma eikä jäätelö. Ääntä ei tullut yhtään, eli ei pystynyt puhumaan. Pelkkää kakomista ja pihinää :/
Tätä oli useasti ku esikoinen oli pienempi 1-3vuotias,mutta sitten ne lieventyi pelkkään hyljemäiseen yskään flunssan yhteydessä. Nyt sitten melkein 4 vuotta myöhemmin, oli aika karu herätys kun toinen meinas mennä ihan paniikkiin, kun ei yhtäkkiä saakaan kunnolla henkeä. Onneks itselle tuttu tilanne, niin osaa olla rauhallinen ja rauhoittaa, mutta silti inhottavaa tuollanen. Meni siis vielä illalla siis ihan terveenä nukkumaan. Hyvin vähän niiskuttanut parina päivänä ennemmin. Ei mitään oiretta mistään flunssataudista.
Nyt sen jälkeen kohtaus ei onneksi oo uusiutunut, mutta yskä on kova. Kuume ei oo noussut edes jälkikäteen, mikä ihmetyttää, sillä ennen tuli ensin laryngiitti ja sitten kuume ja flunssa.

Nyt sitten lapsen kaverisynttärit huomenna ja vloppuna kahtena päivänä sukulaisille juhlia, ettei kauheasti kerkeä oireita miettiä :D sinällään hyvä, mut stressitasot on tällee väsyneenä potenssiin 100, ja hermot meinaa olla aika pinnassa,on nii paljon tehtävää leipomisista yms. Pikkujutut tuntuu tällä ololla ihan kauheilta, vaikka yritän ottaa ihan lunkisti :D
Olis kyllä ollut aika raskasta nyt jos tammikuun plussa ei oiskaan menny kesken, koska laskettuaika ois ollu 10.10.

Muokattu viimeksi:
AZ ja TiinuLiinu, onko uusia oireita? Onko kukaan muu dpo jotain -vaiheessa?

Dpo 11 tänään jos ovis on tapahtunut. Ei oo kyllä oikeen mitään oloja, välillä menkkakipuja/pari vihlasua tuntunut n. Viikko oviksesta. Koskahan sitä raaskis edes testata kun ei tiedä oisko tää vähän lyhyempi kun normikierto kun ovis oli vähän aikaisemmin. Kierto ollu norm. 34-35.

Esikoisesta kävi sillon sillain et ostin eka digitestin ja pissasin siihen ja si tajusin vasta laittaa päälle ja oli sillon nega vaikka olin jo tietämättäni raskaana.

Sulla kuulostaa hyvältä! Vaik kai nää viel voi mennä pms oireisiinkin. Ei oo mulla oikeestaan.. Mut kaikki voi olla teroluteista, ni ei kande liikaa olettaa oireista.. Oon kyl haukotellu paljon mut ei se välttämättä meinaa mitään :hilarious:

Muoks. Myös hengästyttänyt oviksen jälkeen, mutta sitäkin on ennenkin ollut. Mut eipä tuo viel ois kiinnittynytkään, katotaan vklop ja sen jälkeen onko jotain..

Juu ei oo vielä mitään kunnon oireita. Eikä kyllä mikään tärppi fiiliskään oo vielä ainakaan:rolleyes:

Mieski kyllä totes tossa vähänaikaa sitten ku käytiin saunassa että "mikä sun tissejä vaivaa kun ne on noin turvonneet" :hilarious:

//Seuraa katkeraa omanapaista paapatusta//

Nyt kun olen taas keräillyt itseäni...

Mä olen kesän jälkeen ottanut itseäni niskasta kiinni, poistanut ruokavaliosta kaikki ylimääräiset (prosessoidut ruoat, sokerit..) ja siis paino tippunut 5kg (jee). Muuten sit nähtävästi mitään kehuttavaa.

Kaks viimeisintä kiertoa lyhyempiä ja luteaali olematon.
Mulla oli viime viikon alussa ovis ja nyt on jo uus kierto hyvää vauhtia päällä ollut. :smiley-angry017
No täs lokakuussa ehtii sit vuotaa kahdesti kun just alkoi ennenku kuu vaihtui..
Mä ajattelin et jos joku muutos ni parempana mut :smiley-angry019

Sanoin just tänään miehelle, että mä en taida kestää jos koepaloissa jotain ja tää homma siirtyy. Enkä mä kestä miehen pettymystä. Se sais helposti naisen jolla ei ole jotain hiton syövän esiastetta estämässä ja siirtämässä hoitoja :arghh:
Ens viikolla koitan uskaltaa katsoa näkyykö ne tulokset jo :bag:

Siirryn odottamaan epätoivoisesti tuloksia. Kai nämä hiton hormonit taas pistää mielen matalaksi.

//Paapatus päättyy//

Kiitosta ja anteeksi.
Äärimmäisen hedelmällistä syksyä teille muille. Palailen kuulumisten kanssa, kun tiedän tulokset. :bookworm::brb:
Mä kävin kanssa maanantaina joukkoseulassa ja vasta vuoden vähä reilu oon ollu pois noista esiaste syövän seulonnoista IFeelYou pelkään kanssa että sieltä taas löytyy jotain, tässä nyt se kuukausi varmaan sit vaan ootellaan!!

Tikutellu en oo pariin kuukauteen.. viimeviikon joskus alussa tai puol välissä oli muistaakseni jotain lima juttuja, en huomannu merkkaa ylös. Toissakuussa taas varmaan tunsin oviksen oli sen verran kipee vilhlova alapää, tässä kuussa olin just sopivasti hampaampoisto lääkkeissä että sellasta ei tuntunu... ei sen pahemmin oo seksiäkään tehny mieli kahteen kuukauteen että ei kai sitä voi lastakaan toivoa... nyt näyttäs laskurit että ens tiistaina olis menkkoja tarjolla mutta alko tänään jo seksin aikaset vuodot vähä on ajoissa että paskaakos tässä :violent001

Pahoittelut taas negasta. Nää yksiviivaiset on niin masentavia:sad001 Mites sulla hommat lähti etenemään? Ettekös jo siirtyneet julkiselle?

Kiitti! On ne kyllä, vaikka tuntuu et tällä hetkellä on jotenki turtunu jo noille yhdille viivoille; mitäpä muutakaan sieltä vois tulla. :meh:

Hommat on tosiaan lähteny taas eteenpäin. Julkisella käyty ja inssit jäi nyt kahteen ja mentiin (hiton pitkään) ivf-jonoon. Nyt sit puoliluomuilua ja odottamista, katotaan millon pää räjähtää :arghh: :hilarious: :bag:

Onko kukaan muu kuvitellut raskaaksi tulemisen paljon helpommaksi ja todennäköiseksi, kuin mitä se todellisuudessa tuntuu olevan?

Järkyttävän monen on vaikeaa tulla raskaaksi, ja vaikka molemmat osapuolet olisivat terveitä (ei hedelmättömyyttä aiheuttavia vaivoja), ajoitus kunnossa jne., eivät prosentit siltikään olen kovin suuret. :wideyed:

Olen 29-, pian 30-vuotias, ja olen tähän asti "olettanut" tulevani raskaaksi suunnilleen heti ehkäisyn pois jättämisen jälkeen. Ensimmäisellä yrityskierrolla olinkin ihan varma, että olen heti raskaana, vaikka en ollut edes varma osuiko talletukset ovulaatioaikaan laughing7

Nuorempana pelkäsin aina että tulen raskaaksi, en ollut valmis enkä tiennyt olenko ikinä. Olin ehkäisystä huolimatta aina paniikissa, jos kuukautiset olivat päivänkin "myöhässä", eli pelkäsin jatkuvasti tulevani raskaaksi jopa ehkäisyn läpi.

Tämän pari kuukautta kestäneen yrityksemme aikana olen vasta tajunnut, että edessä voi olla pitkäkin yritys ja vaikeuksia, enkä oikeastaan enää usko tulevani kovin nopeasti raskaaksi. Tämä on nyt toinen yrityskierto, jossa olen tikuttanut ovulaation ja yhdyntöjä on ajoitettu sen ympärille. En ole kovin toiveikas enää, kun olen lukenut faktoja ja kokemuksia :dontknow

Täällä dpo1, talletteluja ovulaatiopäivänä ja dbo1 ja dbo2. Saa riittää tässä ovulaatiossa, tänään ei huvita :biggrin

Oon ite huomannut että jos vauvoja tekemällä tekee niin menee ihan tajuttoman kauan että raskautuu, liekkö johtuu siitä stressistä mitä yrittäminen tuo tullessaan... Sitten kun meet ja kuksit pienellä pilleri heitolla niin raskaudut heti. Tämä mun esikoinen oli iloinen vahinko mutta nyt kun sitä toivomalla toivoo toista tähän perään niin en varmaan raskaudu seuraavaan 2v :smiley-ashamed004 Toivottavasti oon väärässä. Haluisin suht pienen ikäeron koska mulle on vaan jäänyt traumat mun siskon ja mun ikäerosta :pale

Jaha, liuskat vaalenee ja limat kuivuu, mutta monitorin mukaan ei tullut huippua. Joko vasta tulossa, LH-nousu jäi liian pieneksi monitorille tai sitten tästäkin tulee ovuloimaton kierto. En jaksa enää. Vaikka tietty typerää valittaa täällä, kun moni yrittänyt niin paljon pidempään...

Ai niin oli tarkoitus laittaa vielä kuva käyrästä ja liuskoista.

20191003_065155.jpg 20191003_065047.jpg

Muokattu viimeksi:
Onko kukaan muu kuvitellut raskaaksi tulemisen paljon helpommaksi ja todennäköiseksi, kuin mitä se todellisuudessa tuntuu olevan?

Järkyttävän monen on vaikeaa tulla raskaaksi, ja vaikka molemmat osapuolet olisivat terveitä (ei hedelmättömyyttä aiheuttavia vaivoja), ajoitus kunnossa jne., eivät prosentit siltikään olen kovin suuret. :wideyed:

Olen 29-, pian 30-vuotias, ja olen tähän asti "olettanut" tulevani raskaaksi suunnilleen heti ehkäisyn pois jättämisen jälkeen. Ensimmäisellä yrityskierrolla olinkin ihan varma, että olen heti raskaana, vaikka en ollut edes varma osuiko talletukset ovulaatioaikaan laughing7

Nuorempana pelkäsin aina että tulen raskaaksi, en ollut valmis enkä tiennyt olenko ikinä. Olin ehkäisystä huolimatta aina paniikissa, jos kuukautiset olivat päivänkin "myöhässä", eli pelkäsin jatkuvasti tulevani raskaaksi jopa ehkäisyn läpi.

Tämän pari kuukautta kestäneen yrityksemme aikana olen vasta tajunnut, että edessä voi olla pitkäkin yritys ja vaikeuksia, enkä oikeastaan enää usko tulevani kovin nopeasti raskaaksi. Tämä on nyt toinen yrityskierto, jossa olen tikuttanut ovulaation ja yhdyntöjä on ajoitettu sen ympärille. En ole kovin toiveikas enää, kun olen lukenut faktoja ja kokemuksia :dontknow

Täällä dpo1, talletteluja ovulaatiopäivänä ja dbo1 ja dbo2. Saa riittää tässä ovulaatiossa, tänään ei huvita :biggrin

Raskautuminen on ollut huomattavasti vaikeampaa kun olisin ikinä uskonut. Koulussa suurin piirtein peloteltiin, että se on yksi ehkäisemätön yhdyntä ja se on siinä. Toisin kävi.

Ensimmäistä yritettiin kolmatta vuotta, suurin osa asenteella tulee jos on tullakseen, koska ensimmäisen lapsen kohdalla kipuihin paljon sitä, miten sopeudun äidin rooliin, haluanko oikeasti lapsia, miten käy mun loppuelämän (työ, vapaa-aika, ystävät jnejne.) vasta kun reilu kahden vuoden yrityksen jälkeen raskauduin ekaa kertaa (nt:ssä todettu tuulimuna) hommasta tuli vakavaa. Siitä puolen vuoden jälkeen alkoi esikoisen raskaus. Kahden viikon noron jälkeen, jolloin stressasin aivan kamalasti päästäänkö lähtemään ulkomaille 30 vuotias syntymäpäiväni kunniaksi ostetulle reissulle, vai jäänkö kotiin oksentamaan.

Tämä toinen on ollut sitkeää yrittämistä alusta saakka, sillä historian perusteella osasin arvata, ettei tämäkään suju helposti. Vaikka tietenkin naiivina ajattelin kuuluvani siihen porukkaa, jolla se toinen viimeistään tulee kun itsestään. Tähän yritykseen liittyy myös nämä naurettavat väli- ja tiputteluvuoto, joilla ei lääketieteellisessä valossa pitäisi olla juurikaan merkitystä, mutta omaan mieleen ei mahdu, etteivätkö muka voisi vaikuttaa haittaavasti.

Voi smoothie, onpa hirveää taas joutua odottamaan tuollaisia aikoja! Naikkari? Meinaatteko kokeilla jotakin tässä odotusaikana vai koitatteko nyt vaan ottaa ihan "rennosti"?

Epätoivon tilityksen jälkeen, kun jatkoin vielä ovistesti en tekemistä. Tänään tuli heti selkee viiva tein samalla sit r-testin. No mun mielestä siinä näkyy "jotain". Tuntuu kyl et saan aina johonkin jotain (viivanpaikka) eikä se varmasti mitään tarkoita :facepalm:
Jos vuoto ei olisi alkanut niin nyt olis dpo 9.
Kuvassa ei oikeen näy, mutta ne nyt muuttuukin ihan huonoiksi täällä. Toivotaan että siellä olikin joku viivan alku:nailbiting:

View attachment 82619

(no ei se kyllä niin hyvin tossa kuvassa näy)

Kuvassa ei oikeen näy, mutta ne nyt muuttuukin ihan huonoiksi täällä.:sad001 Toivotaan että siellä oliskin joku viivan alku:nailbiting:

Olisiko näissä raskaus keijun herkissä liuskoista viivanpaikka? :rolleyes: (en muista kun on niin kauan ku viimeksi oon tälläsia tehny)
En tiedä kyl näkyykö enään ku pistän tänne.

Tänään dpo8

Liitteet

• IMG_20191003_075056.jpg
    IMG_20191003_075056.jpg
    29.2 KB · Katsottu: 227
Kyllä noi r-testit tänne ladattuina aika blancoilta näyttää, mutta toivottavasti tilanteet vielä muuttuu. Aikaisia dpo:ita muutenkin:) lisäksi en omista tippaa viivalaseja, sori siitä, siks harvoin kommentoin kun en nää mitään, vaik olisikin ollu lopulta ihan oikee viiva:hilarious::bag: ei siis sillä ettenkö sydämen pohjasta toivoisi teille kummallekin plussaa:Heartred

No toi mun on kyllä varmaan viivanpaikka kun ei taida livenäkään näkyä väri, tollanen harmaa viiva vaan:rolleyes: mutta tosiaan on ihan liian aikaista itselläni ainakin edes testailla vielä (piti odottaakin viikonloppuun) :shy: mutta kun oon näin malttamaton:grin

Mulla on kp 31/28, eikä kertaakaan tän puolen vuoden aikana oo menkat ollu myöhässä. Äsken tein testin kun poltteli kaapissa niin negahan se siellä. Siis voi vittu mua vituttaa, sori nyt vaan:banghead:alkaisko ne menkatki nyt kun menin tekemään testin..

Olisiko näissä raskaus keijun herkissä liuskoista viivanpaikka? :rolleyes: (en muista kun on niin kauan ku viimeksi oon tälläsia tehny)
En tiedä kyl näkyykö enään ku pistän tänne.

Tänään dpo8

Mulla tuli pari kiertoa sitten sellainen, että muutkin näki kuvasta että jotain on, mutta vaikea sanoa onko väriä vai ei. Tosin ikinähän ei voi olla varma oliko kyseessä minikemiallinen vai ei.

Mä uskon AZ et sul oli viime kierrossa kemiallinen kuten itsekin puhuit tai muuten vaan hcg kohol ku ne monet haamut. Toi on musta viivanpaikka mut oon optimistinen ku muera tuntuu niin hyvältä et tulis sit dpo14(?) leffaviivat.

Mul on al ollu taas pari päivää 35.9 ja sit heti 36.8 Täällä on kyl todella todellakin kylmät aamut jo (tähän normaaliin verrattuna et tyly sinänsä ku jalat on ku palikat ku herää

Mä uskon AZ et sul oli viime kierrossa kemiallinen kuten itsekin puhuit tai muuten vaan hcg kohol ku ne monet haamut. Toi on musta viivanpaikka mut oon optimistinen ku muera tuntuu niin hyvältä et tulis sit dpo14(?) leffaviivat.

Mul on al ollu taas pari päivää 35.9 ja sit heti 36.8 Täällä on kyl todella todellakin kylmät aamut jo (tähän normaaliin verrattuna et tyly sinänsä ku jalat on ku palikat ku herää

Juu kyllä viimeksi oli ihan selvästi väriä niissä testeissä, et oli luultavasti kemiallinen. Nyt en näe väriä tässä eli on varmaakin vaan viivanpaikka. Viimeksikin silti eka hailakka viiva tais näkyä vasta Dpo11 vai 12, et ei oo vielä peliä menetetty:grin usko plussaan on kyllä silti aika vähäinen:rolleyes:

Mulla on ihan sama... Nuorempana olin aina ihan paineissa ja paniikissa, jos tuli pienikin viite siihen et vois olla raskaana, vaikka ehkäisy oli käytössä.

Lähipiirissä perheenjäsenet ja ystävät on järjestään tuntunut raskautuvan todella helposti. Siitä tulee toisaalta sellainen olo, että kyllähän minäkin, mut sit toisaalta sellainen pessimismi, et minä oon varmaan se jolla tässä tulee kestämään. Ja netistä luetut tarinat pitkistä yrityksistä ja keskenmenoista tietysti lannistaa jossain määrin.

Yksi kaveri joka nyt on raskaana antoi mulle neuvon, että älä ainakaan mene nettipalstoille.... En selvästikään noudattanut sitä. :rolleyes: Mut tuntuu myös vaan niin hyvältä jutella sellaisten kanssa, jotka on samoissa pöhinöissä kuin itse.

Mä oon edelleen toiveikas, että raskautuisin suht nopeasti. Mutta toisaalta tiedostan, että joudun ehkä kääntämään mielentilaa siihen suuntaan, että tässä saattaa kestääkin. Oon niin kauhean malttamaton luonteeltanikin. Ei varmaan tee myöskään hyvää koko ajan ajatella asiaa. Toisaalta minkäs sille voi, kun se pyörii mielessä.

Ei luovuteta vielä, kyllähän jotkut raskautuu nopeastikin! Jos yhdestä kierrosta raskautumisen todennäköisyys on 20% terveillä, niin kahdesta se on jo 36%, kolmesta jo peräti 49%, neljästä 59%, viidestä 67% ja puolen vuoden aikana raskautumisen todennäköisyys olis 74%... Et ei ne tsäänssit nyt niin huonot oo, jos ei oleta et heti ekasta pitäs paukahtaa.

Dpo 7 ja viime yönä sai nukkua melkein normaalisti, kerran vaan esikoinen heräs yskimään :)
Aamusta oli hetken menkkamaista jomotusta ja nivuskipua, mutta se meni suht nopeasti ohi.
Tissit vähän arat, mutta helpottanut juilinta aika paljonkin o_O eli liekö perus pmsää.

Takaisin