Raskaaksi 2019

Varmasti jokainen tekee valintoja, joiden kanssa itse pystyy elämään, ja joita kokee tarpeelliseksi. Turha siitä on loukkaantua suuntaan tai toiseen :)
Itse elän terveellisesti, syön paljon vitskuja ja lisäravinteitakin, joiden uskon auttavan yrityksessä, kuten myös greippiä yms. Mutta en usko romuttavani mitään ottamalla alkukierrosta buranaa. En koe "yrittäväni tai välittäväni" vähemmän silti.:happy:
 
Mun mielestä toi arvostelu on kauheaa. Joo poltin myös yrityksen aikana ja varsinkin kun oli ne oikeusjutut kuin korsteeni. Otin Buranaa kun oikeasti oikeasti tarvitsi, harvemmin edes paracetamolia käytän kun pyrin olemaan ilman. Olen kuullut että tapani juoda teetä on huono (siis yrttiteet) ja tapani vain lähteä lomalle ja juoda alkoholitonta raskaana ollessa ja muutenkin elin miten ennenkin elin yrityksen ajan. Ei kaikkea elämistä vaan voi lopettaa
 
Kipulääkkeistä sen verran, että kivun hoitamatta jättäminen voi johtaa sen kroonistumiseen. Tietty muitakin kipulääkkeitä on kuin Burana, mutta esimerkiksi Panadol ei kaikille riitä. Vahvempia taas ei saa ilman reseptiä ja reseptin saamisen helppous vaihtelee melkoisesti. Toinen juttu miten järkevää ylipäänsä olisi vetää huumelääkkeitä joka kolotukseen. Ei nämä ole aina yksinkertaisia juttuja.
 
Mä olin eilen viisaudenhampaanpoistossa ja menin sinne esilääkkeellä ja nyt vedän säännöllisesti burana 800 yks kierto ei elämää kaada tai sit se on ollu jo pienestä kiinni :oops: en olis menny sinne penkkiin ilman lääkkeitä ja se särky mikä kerkes tulee kun puudutus lakkas ennenkun burana vaikutti oli jotain jäätävää, mutta meidän kaikkien valinnat on ihan oikein :smiley-angelic003
 
Kyllä mä oon vähän sitä mieltä, että kun se lapsen saaminen on vaikeaa se on vaikeaa. Oon täysin terve, en joudu käyttämään lääkkeitä juuri ikinä, normaalipainoinen, en polta, viihteellä 4-6 kertaan vuodessa, silloinkaan harvemmin krapulaan saakka, liikun, syön terveellisesti yms. Tässä sitä ollaan menossa hoitoihin.
 
Kyllä mä oon vähän sitä mieltä, että kun se lapsen saaminen on vaikeaa se on vaikeaa. Oon täysin terve, en joudu käyttämään lääkkeitä juuri ikinä, normaalipainoinen, en polta, viihteellä 4-6 kertaan vuodessa, silloinkaan harvemmin krapulaan saakka, liikun, syön terveellisesti yms. Tässä sitä ollaan menossa hoitoihin.

Samaa mieltä. eikä kaikista edes löydy vikaa. Itsellä tosin on perussairaus, mutta ei senkään pitäisi näin paljoa vaikeuttaa. Alan uskomaan, että miehessä vikaa :sad001 mutta toivottavasti ei olisi, ainakaan pahasti.
 
Kyllä mä oon vähän sitä mieltä, että kun se lapsen saaminen on vaikeaa se on vaikeaa. Oon täysin terve, en joudu käyttämään lääkkeitä juuri ikinä, normaalipainoinen, en polta, viihteellä 4-6 kertaan vuodessa, silloinkaan harvemmin krapulaan saakka, liikun, syön terveellisesti yms. Tässä sitä ollaan menossa hoitoihin.

No sepä. Itse olin 26-vuotias kun hoitoihin mentiin, hyvin pitkälti samat attribuutit olisin voinut itseeni liittää kuin säkin tuossa. Kyllä mä vaan ne buranat siinä kohtaa jätin syömättä, oli sitten muiden mielestä miten typerää tahansa.
 
No sepä. Itse olin 26-vuotias kun hoitoihin mentiin, hyvin pitkälti samat attribuutit olisin voinut itseeni liittää kuin säkin tuossa. Kyllä mä vaan ne buranat siinä kohtaa jätin syömättä, oli sitten muiden mielestä miten typerää tahansa.
Eihän tässä kukaan sanonu et oot typerä? Mä ainakin sanoin et mun mielestä ois liioteltua vältellä koko kiertoa, kun vaikutus vaan hetkellinen. Mun mielipide, mun valinta käyttää pahimpiin menkkakipuihin.
Sä sen sijaan arvostelit muiden buranan käyttöä vähän kärkkään oloisesti ja tunnuit ottavan vastaukset henkilökohtaisesti, kun kaikki ei ollu just samoilla linjoilla.
Ei ole tarvetta moiseen.
Hyvähän se on et tekee ihan kaikkensa ja tottakai seuraat ohjetta, jonka olet saanut.
Ite en ole koskaan lääkärin luona lasten saantiin liittyen käynyt, joten perustan omat mielipiteeni ja tapani luettuun tietoon.
Tehdään kaikki niinkuin ite parhaksi koetaan arvostelematta muiden tapoja :happy:
 
Muokattu viimeksi:
Mulla taisi nyt olla ovuloimaton kierto, kp 21 menossa ja pms-oireita, vaikka kierrot ovatkin yleensä vähintään 30 päivää. Leukaan on tulossa kipeä finni ja olin aika itkuinen eilen. Otin kp 12 buranaa 3x400 päivän aikana, koska olin juhlimassa edellisenä iltana ja piti pystyä seuraava päivä töitä tekemään. Käyn tosi harvoin missään ja olin nyt kutsuvieraana elokuvajulkkareissa ja niiden jatkoilla, niin menihän siinä illan aikana lasi jos toinenkin viiniä. Ilta oli hauskin varmaan vuoteen, joten enköhän sen ansainnut, vaikka senkin uhalla, että en tässä kierrossa ovuloikaan.

Mistä olette tilanneet Inofolicia tai Donafertya? Suomesta ei saa enää mistään ja haluaisin kokeilla. Uskaltaako sitä tilata ulkomailta, kokemuksia luotettavista nettikaupoista? Ensi kierto sitten oppikirjan mukaan :)
 
Muokattu viimeksi:
Minun kaverille oli lääkäri sanonut buranasta, ettei haittaa alkukierrossa. Kyllähän näkemyksiä riittää. Kaikki tehkööt miten haluaa. Koitan itsekin vältellä lääkkeitä, mutta en jaksa pääkipua kestää. Muut kivut kestän kyllä. Ja panadolilla pääasiassa mennään nykyään.

Inositolia saa ainakin vaikka mistä ymmärtääkseni. Mutta kai nuo inofolicit sun muut sisältää muutakin..? Vaii ei Suomesta saa o_O
 
Mä tilasin Inocapseja, jotka eivät ikinä saapuneet. Suomesta tilasin. Jäivät jonnekin postin syövereihin jumiin. Selvittelen asiaa..
 
Muokattu viimeksi:
Kuinkahan montaa eri odottajaa on ja monta mielipidettä itse ainakin tarvittaessa otin särkylääkkeen koska koin sen tarpeelliseksi. Toki eriasia vetää niitä kuin karkkeja jatkuvasti,mutta eihän tuo panadol ole teholtaan samanmoinen. Mielestäni jokainen tallaa tyylillään ja jokainen vastaa itse omasta kropasta ja omista teoista pahempaa on joutua kuuntelemaan ja kokoajan puolustelemaan itseään, kun varmasti jokainen tekee kuten parhaaksi näkee. Toki katson itse esim tupakointia pahalla jos on jo raskaana, mutta enhän sitä ihmiselle itselleen kerro hän tekee omat ratkaisut ja minä omani :) Luulen että tän tarkoitus on luoda jokaiselle oikeus puhua ja keskustella hyvällä hengellä joten eiköhän kaikki jatketa sitä ja plussatuulia kaikille :Heartbigred
 
Hei teille kaikille, oon täällä taustalla seurannu ja jännitelly jo reilu puol vuotta . Ollaan miehen kanssa yritetty kolmatta lasta tässä nyt hetken ajan ja tänään dpo 11 kp25/24-27 tuli tämmönen raskauskeijun herkällä testillä. ite olen näkevinäni siinä viivan, mut taidan omistaa viiva linssit. muoks. kauheen huonoks kuva meni, ni latasin sen tänne viel.. https://aijaa.com/f2scV3 linkki toimii.
Se tais olla siinä vuoto alko ja näyttäis vahvasti siltä, et kp1 lähti käyntiin :sad001
 
Kuinkahan montaa eri odottajaa on ja monta mielipidettä itse ainakin tarvittaessa otin särkylääkkeen koska koin sen tarpeelliseksi. Toki eriasia vetää niitä kuin karkkeja jatkuvasti,mutta eihän tuo panadol ole teholtaan samanmoinen. Mielestäni jokainen tallaa tyylillään ja jokainen vastaa itse omasta kropasta ja omista teoista pahempaa on joutua kuuntelemaan ja kokoajan puolustelemaan itseään, kun varmasti jokainen tekee kuten parhaaksi näkee. Toki katson itse esim tupakointia pahalla jos on jo raskaana, mutta enhän sitä ihmiselle itselleen kerro hän tekee omat ratkaisut ja minä omani :) Luulen että tän tarkoitus on luoda jokaiselle oikeus puhua ja keskustella hyvällä hengellä joten eiköhän kaikki jatketa sitä ja plussatuulia kaikille :Heartbigred

Kaikki omalla tyylillä. Toki eilen näin naisen ihan maha pysty polttamassa tupakkaa ja sillon tulo olo et hei... Itse poltin tietämättäni jonkin verran mutta kun yritys alettiin niin lopetin. Toki kaikilla oma tyyli ja se suotakoon. En vain pidä kun jatkuvasti arvostellaan ihan mistä vaan. En halua näin raskaana ollessa lopettaa elämistä kun muuten pelkäisi koko ajan kaikkea. Kävin raflassa, join alkoholitonta ja lauloin ja tanssin muiden mukana enkä ole harrastuksia lopettamassa. Ne kun ei vaikuta millään tavalla.
 
Mä lähdin eilen extempore ulos kaverin kanssa pitkästä aikaa ja kylläpä oli hauskaa!! Ei tarvinnut murehtia hetkeen tätä yritys asiaa tai mitään siihen liittyvää. Ja joo, aamulla jouduin Buranan ottamaan kun ei kaapissa muuta nyt ollut. En usko että se yksittäinen Burana tätä kiertoa kaataa, uskon jos menkat tulee nii ne ois tullut muutenkin. Tehhään jokainen miten parhaaksi näemme asiat :) me ollaan kuitenkin jokainen yksilö, se mikä toimii toisella ei välttis itsellä. Btw, tää krapula on hirrrveetä miten oon jo ehtinyt unohtamaan:smiley-ashamed008
 
Tää on näitä nettikeskustelujen tulkintavaikeuksia. En kokenut olevani mitenkään kärkäs, enkä myöskään kokenut että muut pitivät minua tyhmänä. Toki tiedostan, etten aina kirjoita erityisen neutraalisti, mutta se on ihan luonnekysymys.

Kunhan siis ihan aidosti ihmettelin ja halusin keskustella tuosta buranankäytöstä. Täällä kun niin usein valitetaan oviksen siirtymistä/ovuloimattomuutta. Ja totta kai, onhan se nyt harvinaisen perseestä. Mutta jos näitä ratkaisuja puhtaalla omallatunnolla teette niin siitä vaan. Ei täällä kuitenkaan yhteisiä lapsia olla tekemässä, niin omat päätökset on sallittuja.

Musta vaan on kiva käydä ihan aitoa keskustelua, eikä aina lukea niitä iänikuisia limaraportteja. Eikä siinä, totta kai niitäkin saa kirjoittaa (aion näin itsekin jatkossa tehdä :D), mutta välillä on kiva jutella muustakin.

Peace and love ja sillee.
 
Olipa kiva käydä yhteisellä ulkoilureissulla koko perhe :happy: Päätä edelleen särkee, lääkkeestä huolimatta. Syön Panadolia, kun ei nyt muuta ole, mut ei se juuri mua ikinä auta. Aattelin, et lenkki auttais väsymykseen myös. Katotaan, auttaako.

Mä yritin ekassa raskaudessa olla syömättä allergialääkkeitä enkä pystynyt kunnolla hengittämään. Lääkäri sanoi, että mun pitää miettiä asia niin, että lapselle on tärkeämpää äiti, joka pystyy kunnolla hengittään, ettei kannata murehtia lääkkeen haittoja. Ihan tottahan se on :smug:
 
Dimou mä en ottanu pahalla tota itse huomasin et Burana ja Ab kuuri siirsi ovista tyystin. Ja sit se oliki ihan megaovis josta 5 vuoden yrityksen jälkeen raskaus. Mulla näitä megaoviksia kipuineen limoineen ja oireineen tasan 4 vuoden sisään ja joka kerta raskaus. Ikävästi päättyneet mutta se luo toivoa et vastaisuudessa raskaus on ehkä helpompi ku oma kroppa ovuloi. Toki jos tämä raskaus päättyisi niin sitten ihmettelisin että miten ja miksi. Jokin on vialla. Nyt en ole kärsinyt kovin mistään oireista. Näkö on sumentunut ja sydän tykyttää enemmän. Pahaa oloa ei ole enää, iltaisin/öisin on kramppeja todella paljon ja päivällä ne häviää ku pieru Saharaan. Mut Buranaa vältän nyt muutenkin, mulla on kova lääkitys selän välilevyn pullistumiin joten se on pidettävä mutta maltillisesti nyt. Sitä ei voi lopettaa kesken ja kun hoitoihin menin niin lääkäri lopetti muut paitsi yhden joka on hyvin pitkälti pahana pidetty mutta näin. Onneksi kuitenkin hermosairauksia aiheuttava lääke ehdittiin lopettaa ennen jo
 
Takaisin
Top