Raskaaksi 2019

Lisäksi aattelin täs alkaa vähän katsomaan ruokavaliota, päässyt kesällä vähän lipsumaan. Heti ku paranen, lähden koiran kans vähän pitempää lenkkiä kiertää. Ehkä seki edes auttaa sit raskautumaan :grin
Oon kyllä ihan normaalipainoinen, mutta kesällä on pari kiloa tullut lisää, kiitos grilliruuan ja jätskin :sorry:

Toivottavasti nyt irtoaa superhyvä munis ja 2vkon päästä tulee plussa :Heartred

Kiitos, mäkin niin toivon, vaik pahoin pelkään et on joku ihan vanhentunut mikä sieltä tulee. Lähettäkää kaikki nyt mulle ajatus, jospa telepatia toimis. Muuten voipi olla että joudun odottamaan marraskuuta, ennen kun pääsen seuraavaksi jännäämään. Ja sit saa ne hoidotkin aloittaa:)

Kiitos, mäkin niin toivon, vaik pahoin pelkään et on joku ihan vanhentunut mikä sieltä tulee. Lähettäkää kaikki nyt mulle ajatus, jospa telepatia toimis. Muuten voipi olla että joudun odottamaan marraskuuta, ennen kun pääsen seuraavaksi jännäämään. Ja sit saa ne hoidotkin aloittaa:)
Kaikki jäsenet sojossa, et tää ois nyt teille the kierto! <3

On se - 1 vaan tänään, kp20-24. On se kroppa jännä, kun sen luulee tuntevansa, mutta kierto toisen perään se kuitenkin yllättää. Myös eggikset on valtavat. Illalla tallettelupuuhiin. Jos vielä alkuviikon jaksais talletella. Onpa hyvä ettei nyt vielä tullut aloitettua niitä lugeja. Jännäksi menee kuinkahan luteliaalille käy.

Mitä eggikset on x) ei munarakkula voi olla vaan puhut jostain oireesta/eritteestä?

Paljonko kilpirauhasarvo sulla? Mulla TSH 2,4 ja pelkään et seki liikaa, raskautta yrittäessä kuulemma kandeis olla alle 2,5. Mut huomenna meen uusiks ottaa tsh ja t4v. Kuulemma tsh yksinään ei ehkä kerro tarpeeksi.. Otan myös ferritiinin.

Flunssa näköjään alkamassa, kurkku kipeä :sad001 eilen illalla lämpö oli jotain 36,83 mut nyt oli 36,68 enää. Eli tuskimpa kertoo raskaudesta.
Mä kävin alkuvuodesta ottamassa vähän enemmän kokeita ja noi kilpparit oli hieman siinä rajalla ja lääkäri oli sitä mieltä että kesällä otetaa uudestaan ja sit katotaan pitääkö alottaa lääkitys, no kavin ne kattomassa ja hoitajan mukaan ne oli hyvät ja olikin viite arvojen sisäpuolella... toi sun mainitsema TSH arvo lli 4.0... mietinkin sitä silloin alkuvuodesta että voiko ees tulla raskaaksi ennenkun saa nok arvot kohillee ja koska se sit tapahtuis... no arvot on ainakin viite arvoilla mutta en siltikään oo raskaana :confused2 täytyy miettiä meniskö yksityiselle gynelle kattoo mitä tuolla tapahtuu vai tapahtuuko mitään...täällä mennään kp1

Ei hele ku ahdistaa avata facebookki tai instagram. Ensin facessa hehkutetaan puoliväli raskausviikkoja ja vaan pari kiloa tullut onneks painoa :grumpy: ja sit suljin facebookin siihen avasin instagramin, "uudet rattaat" mahtuu tuleva vauvakin.. Suljin instagraminkin sitten samantien..

Toki kiva heille, molemmat siis eri ihmisiä, mutta oma pää ei aina vaan kestä :sorry:
Mä en mun ekaa raskautta hehkuttanut koskaan missään.
Edit. Tosin tää toisen päivitykset ei oo hehkusta, vaan just että eikä, lihon, ja tyyliin voi ku on raskasta olla raskaana ku väsyttää eikä jaksa mennä salille tai leikille. Tai ku oksettaa tai muuta. :meh: itse maksaisin vaikka mitä että sais valittaa samasta aiheesta, ja olisin julkisesti kyllä valittamatta, koska tietää että toiset sitä toivoo. :hilarious: voi ku osais iloita toisten puolesta, nyt on vaan niin hankalaa :grin
Tavallaan osaa, mut tavallaaa taas ei yhtään.

Muokattu viimeksi:
Ei vaan oo menkat alkanut, välillä kramppaa/juilii hiukan, ei pahasti vielä. Kuumeessa, 38.3 oli korvamittarin mukaan, posket hehkuu, korvia särkee, vähän kurkkua juilii. Kipeäksi sitä sit vissiin tulin. Ja menkat tulon päällä. Ääh, kyllä elämä on julmaa :hungover:
Mä niin toivoisin että synttärioviksesta raskautuisin. Toivon sitä niin lujasti, tulis kyllä aikalailla juhannus vauva. Ja siihen aikaan meidän olis tarkoitus olla ulkomailla. Mutta ennemmin vauva, ku viikko lämpöisessä :rolleyes:
Tosin jos ei tuu vauvaa, nii sit se viikko/tai kaks lämpöisessä. Tietysti olis ihana plussata keväällä ja lähteä sellasen n. rv 20 masun kans lämmittelemään :rolleyes: menipä haaveiluksi :grin

Ens kiertoon otan maca-jauheen pienellä annoksella takas sillon tällön. Ubikinoni tulee vitamiini valmisteen mukana. Mun ei pitäny enää ovistesteihin tuhlata rahaa, kun ovis on niin selvä, mut ylläri ylläri 21 kpl tulossa postilaatikkoon, raskaustestejä otin vaan 2 Sofin puikkotestiä, eli testaan vaan jos tarve. En enää luota one steppeihin niin laitoin Sofin o-ja rtestejä tilaukseen, koska niillä oon esikoisen aikana testannut ja niihin mulla ei oo tullut mitään turhia viivanpaikkoja,niissä viiva on aina ollut raskauteen viittaava. Ja nuo ovistestit toiminut aina kuten pitää ja selvästi.

Mä taas tilasin viikko sit raskauskeijulta viikko sit one steppejä pitkästä aikaa vaihteeks sofille.. Mut eipä ole saapuneet viel. No eipä tuu testailtua turhaan :hilarious: vaikka pitää varmaan sofit tilata kohta jos one stepit ei ala saapumaan.

Voin kysyä yksityiseltä noista kilppariarvoista ainaki jos mulla taas 2,4 tai yli..

Tsemppiä!
Mulla runsasta vuotoa viikon, sit vielä muutama kevyempi vuotopäivä (+ennen runsasta alkava tiputtelu). Hyytymää tulee yleensä ekat päivät.. Kivut on kans ihan kamalat. Vetää reisiin asti ja välillä meinaa oksennus tulla.
Ja mähän käytän burana+panadol pahimpiin kipuihin ja vuotoa hillitsevää lääkettä runsaimmat päivät. Et Millasta olisi ilman näitä. Kiertokin oli taas vaan 24 päivää. Plaaaah. Olisinpa jo raskaana ettei tarvis hetkeen vuotaa.

Hui mitkä menkat sulla:wideyed: vissiin aina samanlaiset? Tsemppiä sinne myös!

Mä vaan toivon että mulla loppuu ennen perjantaita kokonaan että pääsen sinne aukkariin:nailbiting: onneksi nyt iltaa kohden vähän vähentynyt vuoto.

Mä taas tilasin viikko sit raskauskeijulta viikko sit one steppejä pitkästä aikaa vaihteeks sofille.. Mut eipä ole saapuneet viel. No eipä tuu testailtua turhaan :hilarious: vaikka pitää varmaan sofit tilata kohta jos one stepit ei ala saapumaan.

Voin kysyä yksityiseltä noista kilppariarvoista ainaki jos mulla taas 2,4 tai yli..

Kannattaa laittaa raskauskeijulle sähköpostia, laittavat sit jotain extratestiä myöhästymisestä. Mulla kerran ei tullut ollenkaan tilausvahvistusta ja pari päivää ootin, no heillä oli ollut teknillisiä ongelmia ja tilaus ei ollut tullu perille, vaikka maksu meni heti. Sain pari raskaustesti puikkoa hyvitykseksi :grin ja tilauksen nopeammalla toimituksella.

Kannattaa laittaa raskauskeijulle sähköpostia, laittavat sit jotain extratestiä myöhästymisestä. Mulla kerran ei tullut ollenkaan tilausvahvistusta ja pari päivää ootin, no heillä oli ollut teknillisiä ongelmia ja tilaus ei ollut tullu perille, vaikka maksu meni heti. Sain pari raskaustesti puikkoa hyvitykseksi :grin ja tilauksen nopeammalla toimituksella.

Laitoin jo ja sanoivat et johtuu vaan siitä kun postissa oli lakko.... Jos ei huomenna tuu ni pistän! Instassa laitoin :grin tilausvahvistus tuli kyl, mut heil ei oo sitä et kertovat kun vieneet postiin paketin. Niinkuin kotitestillä.

Juu kävin kunnallisella, tänään pitäisi lääkärin soittaa.
Vaikka tuo ei ole paljon yli, niin kuitenkin tsh näyttäisi olevan korkeammalla, ja t4v ei ole kovin korkea. Subkliininen voisi olla toki kyseessä jos hiljaa toinen arvo nousee :) kerrohan mitä lääkäri sanoo!

StellaMom Lääkäri määräsi 25mg thyroxinia aamuisin otettavaksi kun kaikki oireet täsmää ja katsotaan kuukauden päästä uudelleen arvot :confused:

Mun kuume vaan nousee, 38.5 korvasta, kainalosta 37.5 :smiley-angry017 ei varsinaista flunssaa, kurkku arka, vähän aivastuttaa.
Kohtua ja nivusia nippailee välillä, ei kunnon menkkasärkyjä/-polttoja vieläkään. Eikä vuotoa yhtään.
Rinnat edelleen kipeät. Siis tosi outo kierto. Tai sit on vaan kierto pidentynyt(huonompi homma) Ovis ensin myöhässä pari päivää ja sit vielä menkat nyt päivän, ku ei kp1 kerkeä tänää enää vaihtua,kun ei ees tiputtele tai kipuile.

Mulla on kilpparin vajaatoiminta, onneksi arvot pysyny n.vuoden kunnossa. Oli siinäki homma saada ne kohdilleen. Aiemmin oli liikatoiminta, jonka raskaus pisti vajarille. Tuntuu et kaikki menee pikkuhiljaa rikki tässä kropassa :bored: mullakin kun näitä diagnooseja on enemmän kuin sormia yhdessä kädessä..

Greippimehu ostettu ja alotettu, inositoli tilattu eilen. Saa nähdä miten tää kierto menee, ainakin sais reippaasti lyhentyä. Oliko viime kierto jonku 45 päivää :banghead:

Mun kuume vaan nousee, 38.5 korvasta, kainalosta 37.5 :smiley-angry017 ei varsinaista flunssaa, kurkku arka, vähän aivastuttaa.
Kohtua ja nivusia nippailee välillä, ei kunnon menkkasärkyjä/-polttoja vieläkään. Eikä vuotoa yhtään.
Rinnat edelleen kipeät. Siis tosi outo kierto. Tai sit on vaan kierto pidentynyt(huonompi homma) Ovis ensin myöhässä pari päivää ja sit vielä menkat nyt päivän, ku ei kp1 kerkeä tänää enää vaihtua,kun ei ees tiputtele tai kipuile.

Jos oviskin myöhäs pari päivää niin varmaan menkatkin, jos luteaali pysyy samana. En tiedä voiko flunssa myöhästää menkkoja. Tai kenties viel mahis et raskaana. :rolleyes:

Jos oviskin myöhäs pari päivää niin varmaan menkatkin, jos luteaali pysyy samana. En tiedä voiko flunssa myöhästää menkkoja. Tai kenties viel mahis et raskaana. :rolleyes:

Mulla siis yleensä alkaa menkat dpo 14(kp 13-15 ovis, mutta aina ollut dpo 14 menkat). Eli siis kierto on nytkin 3-4 päivää normaalia pidempi.
Viime kierrossa kemiallinen, niin sillon ovis oli kp 18 ja dpo 16 alkoi menkkavuoto, joten tässä on nyt 2kiertoa mennyt pitemmän kaavan mukaan :banghead: tosin jos nytkin oli jotain kiinnittymisyritystä(en testaillut ollenkaan dpo 11-13,nii en tiedä onko viiva välillä ollut vahvempi) niin sehän varmaan voi olla syy sekoiluunkin :/

Meikä säätää taas. Arvatkaa, kuka oli menossa hammaslääkäriin huomenillalla kuudelta :grin Vaan sepä olikin
tänään! Puhelinsoiton saamisen jälkeen kaasu pohjassa paikalle ja puudutusta suuhun. Tekivät 40 minuutissa
sen, mihin oli tunti varattu :hilarious: Ja lääkäri puhui vähän väliä vauvasta ja raskaudesta, koska viime käynnillä
sanoin, että SAATAN olla raskaana :rolleyes: En saanut korjattua missään välissä tilanteen oikeaa laitaa :oops: Viikon
päästä uuteen paikkaukseen ja sitten purentakiskon kokeiluun, kun mun narskuttelu ja hampaiden yhteenpureminen
on lisääntynyt.

En kerennyt syödä ruokaa ennen kuin lähdin viemään tyttöä jumppaan. Palattuani otin ruokaa ja kerkesin syödä puolet, kunnes puhelin soi. No nyt en saa syödä kuin soseruokaa :hilarious:

Takaisin